Diskuse k článku

Zeman vztyčí uzbecký prostředník na humanrightisty

Prezident velebí ekonomickou diplomacii na úkor „havlovské“ lidskoprávní linie zahraniční politiky, leč jeho „pragmatismus“ ani nevynáší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Kristina Blatna

SOUHLASÍM!
Senseye, chci Vám vyjádřit podporu! Se vším, co jste na této diskusi napsal naprosto souhlasím. Z podobných diskusí jsem vždy rozladěna, protože tam píší převážně Zemanovi příznivci a vypadá to dost depresivně - že žádný jiný názor snad už ani mezi lidmi není! Ale věřte, že je. Jen ta zarputilost a temnota v hlavě prozemanovského tábora nejspíš mnohé odpuzuje. Ale i tak si myslím, že je potřeba se k tomu vyjádřit, nabídnout pohled z jiného úhlu. Nedělám si iluze, že se názor prozemanovců změní. Ale chci, aby dostali možnost být konfrontováni s racionálními názory druhé strany. A tedy možnost při další volbě prezidenta zvážit víc aspektů. Jak výše uveřejněný článek, tak Vaše komentáře jsou v této věci cenným přínosem. Dík.
0/0
12.2.2014 8:54
Foto

Kuba Krchovský

Objektivita a výzkum
Máte pravdu, ve vztahu k Islamu Karimovovi je třeba být objektivní. Jinak jako novinář selháváte. Žádná dialektika, přátelé. Např. pro svou rodnou ves udělal s. Karimov jistě mnoho dobrého. I pro celý Uzbekistán toho mnohé zařídil! A ano, ve vězení tu sedí pár tisíc politických vězňů a těm nejvzpurnějším jsou vyšetřovateli SNB (zdejší tajná služba) vytrhávána nehtová lůžka, jsou poléváni vroucím olejem, ale když se kácí les, létají třísky, ne? Což Spojené Státy nemučí vězně na Guantánamu waterboardingem? Je potřeba vyvážený přístup. Trochu toho a trochu onoho.S. Karimov vám vysvětlí, že s rozvraceči a zrádci národa nelze jednat v rukavičkách. I do sklepů vás pozve. Kleště půjčí. Pár nehtů zrádců Uzbeků vás nechá vytrhnout. Ruce sebou neškubou, jsou připoutány pevně k železným křeslům. Adrenalinem se to jistě vyrovná zážitku ze skoku bungee. Užívejte...
0/0
12.2.2014 0:19
Foto

Cermans

No jo pane Petře otázka zní zaplatil by někdo našim "mizerně "
placeným novinářům za publikování informací o kterých hovoříte? A teď si představte typického českého novináře. Coby mladík rád cestoval s báglem na zádech po půli zeměkoule. Přišla léta , revma a je třeba myslet na zabezpečení na stáří. Ideálů se pane Petře nenajíte. Týdenní pobyt u Šmejce na Maledivách stojí 4mil. tak co chcete dělat?
0/0
11.2.2014 10:18
Foto

Wachtl Miloš

Miloš Zeman.
Naše ekonomika se nenachází v dobrém stavu a nezachrání ji ani Miloš Zeman, ať už si pozve do ČR kohokoliv. Zdánlivě si není na co stěžovat – například naše firma již přes dvacet let každým rokem zvyšuje svůj obrat minimálně o dvacet procent, bez ohledu na to jestli se dle medií nachází svět ve finanční krizi, anebo hospodářské depresi. Platíme slušné mzdy, odvádíme milonové daně a nikomu nic nedlužíme. Naše obavy však vyvolává budoucnost ČR, zda obstojíme v mezinárodní konkurenci. Podle posledního hodnocení „Světové banky“ se u nás totiž neustále zhoršuje tzv.„Doing business index“. Zatím, co v roce 2008 nás Světová banka zařadila na 56. místo, loni jsme v hodnocení klesli na místo 75. hluboko mezi rozvojové země.http://www.doingbusiness.org/rankings „Doing business index“ je rozhodující pro naší budoucnost, tj. jaké bude u nás podnikatelské prostředí nejen pro tuzemské drobné živnostníky, ale zejména pro zahraniční investory. Je znepokojivé, jak se u nás stále zvyšuje korupce, zhoršují podmínky pro domáhání se práva soudní cestou, v současné chaotickém daňovém systému se už neorientují spolehlivě ani daňoví poradci a v neposlední řadě trpí naše země i nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil. Hrozí nebezpečí, že naše země nebude v budoucnu pro zahraniční investory zajímavá ani jako zdroj levné pracovní síly a naši lidé budou muset vyjíždět za prací do zahraničí. Za tento stav nemohou běžní občané, ale naše předchozí neschopné vlády, jejímiž typickými představiteli jsou právě Miloš Zeman a Václav Klaus. Vlády samy o sobě žádná pracovní místa nevytvářejí, ani nepřispívají do státní pokladny. Jsou však plně odpovědné za to, jaké u nás vytvořily podnikatelské podmínky. Podle hodnoceni „The World Bank“, splnily naše předchozí vlády tento úkol hůře, než mizerně. Řídili je totiž typičtí mluvkové, kteří ve vlastní režii neprovozovali ani novinový stánek. A výsleky tomu odpovídají.
0/0
11.2.2014 10:11
Foto

Cermans

Karl byl jsi někdy v Rusku?
Nebo jsi četl jenom Fučíka?
0/0
11.2.2014 5:11
Foto

Cermans

Vážený pane Jvrazi, nepřátelům Zemana přeci nejde o národ,
Nejde jim o prosperitu země, nejde jim o nezaměstnané. Jim jde o politický boj. A v něm se hodí cokoli k pošpinění protivníka, přeci si nehrajema na gentlemany. Jde přeci o peníze a to není legrace. Vy netoužíte strávit týden ve Šmejcově novém resortu na Maledivách za pouhé 4mil. Kč. No to ale nebudete in. Nevím , nevím co vám řekne manželka. Jo tak to chodí a chodilo v této zemi. Přečtěte si to: http://www.ustrcr.cz/data/pdf/pamet-dejiny/0701-50-81.pdf
0/0
10.2.2014 18:26
Foto

Jvraz

Kritikové Zemanova pozvání Karimova jsou mimo realitu
Zase chce být někdo papeštější než papež. S Karimovem se sešel v přátelském duchu Obama, přijal ho Cameron a fotka jak si potřásá rukou s Barossem je také nezapomenutelná. Buďme realisté a nehrajme si pořád na etalony lidských práv. Stačilo, jak Havlova politika neustálého se navážení do Číny způsobilo, ze máme u nás málo čínských investic . Na rozdíl od Rakouska nebo Německa, ale i Řecka, kde se do vztahu s Čínou žádní lidskopávní idealisté nepletou.
0/0
10.2.2014 17:37
Foto

Cermans

To je ale zajímavé zjištění, vedení státu je přesným obrazem
jeho obyvatel. Každý tu demokracii vidí trochu jinak. To nám ale nemůže bránit v tom , abychom chtěli radit půlce světa. Ještě že máme ty sportovce, jinak by to bylo k pláči. Část zasluh ale patří msgr. Dukovi, bez něho by to tak dobré nebylo.
0/0
10.2.2014 10:49
Foto

Cermans

Dobré ráno Vám přeji pánové z ČP, jak jste se vyspinkali?
Ten včerejší taneček kolem článku p. Stiera jste organizovali Vy, nebo někdo vyšší. Ja jsem pasák hus tak nemohu vědět že má přijet přímo pan Karimov. No a co s tím naděláte , taková je politika i těch nejdemokratičtějších států. Afghanistán se musí nějak evakuovat. Někdo vždycky musí dělat užitečného idiota. Sinuhete, můj pane , víš že jsem Tě nikdy neokrádal víc než se slušelo, ale protože jsem muž uvážlivý, uschoval jsem si něco na horší časy a tak Ti nyní mohu vypomoci.
0/0
10.2.2014 6:24
Foto

třetí král
Třetí král a mocipán je schopen dokončit dílo zkázy započatý jeho předchůdci.Právem pane Bože trestáš stádo ovcí ,které nerozenají dobrého nebo zléhobaču-ovčane probutˇse.Zlo má zelenou.
0/0
16.2.2014 8:37
Foto

D20a13n 21M86a32c68e94k

Prostředník se nevztyčí...
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/uzbekistan-pozadal-hrad-o-odlozeni-navstevy-karimova-v-praze/1042858
0/0
13.2.2014 11:17
Foto

Gustafa 9715136595221

Zkuste
Zkuste tohle:http://www.defense.gov/dodcmsshare/newsphoto/2002-03/020313-D-2987S-101.jpghttp://www.craigmurray.org.uk/wp/wp-content/uploads/2011/12/clinton-karimov2.jpghttp://morallowground.com/wp-content/uploads/karimov+bush.jpgVím, že to nejsou kluci z EU, avšak dle některých to jsou zástupci největšího bojovníka za svobodu a demokracii na světě. Bonus:http://www.mzv.cz/pristina/cz/aktualne/ministr_zahranicnich_veci_karel.htmlNa druhém obrázku zeshora - víte s kým si náš bojovník za demokracii a svobodu podává ruku? A víte, čím je tato osoba proslulá?
0/0
13.2.2014 6:14
Foto

Josef Novak

Další ideologický žvást od
Další ideologický žvást od Macka! A že mu nevadí vrah Obama?? Vyvražďování civilistů od 9/11, Jugoslavii,Afghanistanu, Iraku,Libye, Egyptu po Syrii a ted to zkouší na Ukrajině, tak to nevadí to je demokracie. Popravy azalívání do asfaltu v Saudi je v pohodě, protože táhne za jeden provaz s USA, popravy v Bahrajnu taky super a nic se neděje. Když Karimov potlačil puč vytvořený CIA, ala Libyene je špatně,přestože dělal to co zařídil a nařídil Washington, když Rusko nechce buzny ale rodiny je ěpatně atd by se dalo pokračovat
0/0
12.2.2014 11:06
Foto

K67a33r32e97l 96V67y46š23a81t67a

Vážená paní Blatna,
myslím, že pan Sensey nepotřebuje podporu, jeho přesvědčení o nekompetenci našeho prezidenta je pevně zakořeněné a nepřípustné jakémukoliv jinému pohledu. Naprosto s Vámi souhlasím, že je třeba pohledy z různých úhlů. No a já mám ten Vámi požadovaný jiný úhel pohledu na jednání pana prezidenta než pan Sensey. Máte dojem, že v diskuzích převládají převážně příznivci Zemana? Jak kde, v ČP určitě ne, snad v poslední době díky vynikající práci prezidenta a poklesu preferencí pravice se diskuze na ČP trochu vyrovnala. Donedávna se "pravdoláskaři" téměř úplně zmocnili diskuzního prostoru, hlavně díky třeštění mediální sféry nad prohrou jejich pankáče v prezidentské volbě. No a teď se úporně snaží na každém kroku Zemana nalézt důkaz o jeho zlotřilosti. Myslím si, že i Vám by prospělo se zamyslet, přečíst si jasnou odpověď Zemana na výzvu Člověka v tísni. Taky se zamyslet nad tím, jak nějaký, naší elitou obdivovaný prezident Havel, prorazil svým vstřícným konáním naprostou blokádu světa uvalenou na rakouského prezidenta Kurta Waldheima, lháře a účastníka hrozných činů za války. A svět se nezhroutil, zrovna jako se nezhroutí návštěvou Karimova na pozvání našeho prezidenta. Svět zdaleka nevítězí pravdou a láskou nad pokleslostí a malostí různých "humanitárních bombardérů", demokratických vrahů a náboženských šílenců. Jestli máte zbytek soudného rozumu, neobviňujte příznivce Zemana z temnoty v hlavě, mají jenom jiný názor než vy a dávají ho demokraticky najevo zrovna jako odpůrci Zemana. Nechte jim taky prostor pro jejich racionální postoje a pokuste se je přesvědčit argumenty.
0/0
12.2.2014 9:47
Foto

Senseye

Aha, zase advokát našeho pana prezidenta
Jděte do háje člověče, proč děláte Zemanovi advokáta? Nejste Vráťa Mynář? Pak bych tomu rozumněl. V každém případě Vám obdiv k našemu panu prezidentovi asi zatemnil rozum. Víte co? Místo bezobsažných keců sem radši napište, jaký další prezident členského státu EU v posledních třeba 10 letech hostil Karimova ve své zemi. A ozdrojujte to prosím. Uvidíme.
0/0
12.2.2014 7:27
Foto

K21a24r90e62l 94V57y30š74a52t65a

O co Vám vlastně jde pane Senseye,
Zeman pozval Karimova aby vyhověl diplomatickým zvyklostem jako to dělá každý jiný státník. Zeman je prezidentem malého státu ve středu Evropy a ve světě není žádným důležitým státníkem. Oproti Vámi podivně hodnoceným Barossem, zástupcem velkého "soustátí" EU. Tedy žádnou nickou, jak se snažíte jeho setkání s Karimovem bagetalizovat. A ještě k tomu si přisadit ubohost jak se tvářil na nějaké fotografii. Máte prapodivnou tabulku přijatelnosti zdvořilosti, když někdo potřebuje Karimova, třeba americký prezident (takový bezvýznamný človíček), je pro Vás přijatelné kámošit s vrahem. Ano, Obama se s Karimovem nesetkal, ne proto že by mu byl odporný nebo nepřijatelný, jednoduše proto ( jak sám uvádíte) že už ho nepotřebuje. Je od Vás pokrytecké používat nastalou situaci k dehonestaci našeho prezidenta, nic jiného za Vaší "humanistickou" aktivitou není.
0/0
12.2.2014 0:25
Foto

Senseye

Zemanovy žvásty
Jsou to kecy.Za prvé, ano pozvání je od Klause, ale Zeman jej obnovil! (náměstek ministra zahraničí Petr Drulák, v Událostech komentářích 4.2.2014) Zdvořilost k vrahovi, to je paráda. Dělá si srandu? Klaus byl taky svéráz, ale v Uzbekistánu byl ještě před krvavým potlačením povstání v Adižanu, kdy Karimov nechal z těžkých zbraní střílet do neozbrojených demonstrantů, stovky mrtvých. Za druhé, ano někdo Karimova do Bruselu pozval a pak se k tomu nikdo nehlásil. Barosso zřejmě musel splnit nějaké zadání, on je de facto spíš úředník, než představitel svrchovaného státu, který má větší volnost vlastního uvážení. Najděte si fotku, jak se tváří na setkání s tím vrahem. Za třetí, ano jestřáb Bush skutečně Karimova v USA přivítal jako spojence, jenomže kdy to bylo? Když tam vedli válku v Iráku a Afghánistánu a prostě tam potřebovali základnu. Teď už tam tu základnu nemají. Obama se s Karimovem už nesetkal. Stejně se s ním nesetkávají ani prezidenti evropských států.
0/0
11.2.2014 22:13
Foto

K38a43r94e14l 57V34y45š19a20t70a

Ano,
chápeme-li útočníka s hlediska (sporného) oprávněnosti hrůzného činu, je to pro naše civilizační chápání rozdílné. To nevylučuje opačné chápání jiné civilizace. Ale v čem nejsou žádné rozdíly je krutost následků obou případů, hrůza a bolest pozůstalých, následky zranění a zmrzačení přeživších nevinných. Těm je asi nepodstatný výše uvedený rozdílný detail satanského nebo politováníhodného činu.S Vaším hodnocením styku (potřesení rukou) s potencionálním vrahem je rozdíl zřejmý, ale je důležitý jen ve filosoficko - etickém smyslu. Reálná skutečnost se řídí daleko jinými pravidly, zvláště ta diplomatická. V jedné chvíli se objímají s krutým tyranem, kterého bez zrnka morálky a svědomí následně napadnou a zničí. Vše je podřízeno výhradně sobeckým zájmům, dostat se k bohatství jiných. To zakrývání ušlechtilými cíli je divadélko pro lid už od dob Římanů.
0/0
11.2.2014 21:33
Foto

Jan Atlet

Rozdíly
Cíleně si vyberu nevinného, abych zastrašil svého nepřítele.Snažím se cíleně zasáhnout svého nepřítele, ač vím, že při tom zřejmě zasáhnu i nevinného.To druhé je sporné a politováníhodné, ale to první satanské.Vycházíme-li z textu (jehož relevantnost nedokážu posoudit), to první činí Karimov, to druhé Obama.Též: budu nebo nebudu si potřásat rukou s vrahem, záleží na tom, jak to dělají jiní a co je mezi státníky běžné, nebo: nebudu si potřásat rukou s vrahem? To první je morálka intrumentální, to druhé absolutní. Nestojí obojí stejně vysoko.
0/0
11.2.2014 21:30
Foto

Křivan

bingo
bingo
0/0
11.2.2014 21:19
Foto

Janh

O zločinnosti Karimova, o
O zločinnosti Karimova, o zcela absentující demokracii v Uzbekistánu netřeba pochybovat. Ale pane Macek, proč tento článek? S Karimovem se baví a zvou ho mnohem větší západní šíbři, než je Zeman, který ho navíc nepozval.Ne, Zemana rád nemám, ale tyhle agitky přímo nesnáším.Ostatně, pane Macek, možná i vám Zeman píše!http://blisty.cz/art/72140.html
0/0
11.2.2014 15:58
Foto

Petr H.

jojo
ještě průhlednější je to mlčení našich médií ohledně Saudské Arábie - pokrokové to země dodávající USA nejvíce ropy, kupující USA zbraně a trestající znásilněné ženy vězením, homosexuály smrtí a všeobecně podporující "boj za svobodu" pod šariou. Pokrytectví už začíná být zjevné i hloupějším...
0/0
11.2.2014 9:44
Foto

jen maličkost
Ultra- teroristé jsou obvykle nenávistní k Západu ale především nenávistní k vlastním lidem, muslimům, kteří nevěří tak, jak by měli. Trefit se dronem do příslušného okna Obamu přijde mnohem dráž, než z bezpečné patnáctikilometové výšky shodit na cíl bombu, byť by šlo o chytrou bombu která zničí "jen" cílový dům a ne celý blok se stovkami nevinných.
0/0
11.2.2014 7:57
Foto

Bt

Máte to hodně pokřivené!!!!
Takže Američané nevinné vraždit můžou, protože oni vedou svoji svatou válku proti ZLU, v jejímž jménu mohou dělat cokoliv, napadat kohokoliv, bombardovat kohokoliv a vymýšet si důkazy "hromadného ničení" proti komukoliv, protože zkrátka vedou svatou válku proti ZLU - u Karimova je to samozřejmě něco naprosto úplně jiného a kdo to nechápe si stojí na vedení... Pane, Karimov nenapadá suverénní země, nebombarduje je, nerozpoutává války jako jistá, Vámi zjevně silně adorovaná země. Diskuse s někým, kdo má klapky na očích je skutečně marná!!!
0/0
11.2.2014 7:23
Foto

Kiebitz

Opak jest pravdou, se Zemanem se slušní baví jen internetem
Přirozeně diplomacie je širší a v rámci západu i J.Dienstbier sen. byl využit pro svou blízkost k pobratimům jugoslávským. Alespoň k něčemu, jak se u nás říká na vsi jadrněji, neb máme k biologii blíže, než měšťané skrze filtr televize, kde censurovány vůně. Jinak jakešovská izolace na spadnutí. Spíše ale ruská karta se vynáší, jak se ta ?????? zase pěkně rozkvétá, škoda jen, že s.Bilak se toho v plném zdraví nedožil.
0/0
10.2.2014 23:47
Foto

K85a36r74e44l 63V19y18š56a46t42a

Když nejsou relevantní argumenty
uchylujete se k vulgárnostem. Uvádět jako příklad válku Britů (s vybombardovaným celým územím) napadených Německem je opravdu silná káva. Američané bojují s terorem jednotlivců nebo skupin po celém světě státním terorismem. Podle Vás to tak prostě chodí. A já si stojím na vedení, že? Tak si nadsedněte a uvolněte si ucpané přívody do mozku. Ty Vaše "humanistické" vývody by si měly poslechnout pozůstalí po obětech boje proti zlu, zákeřně vražděných s vysokou technologickou převahou na dálku. Vražda je vražda a žádné okecávání to mezmění.
0/0
10.2.2014 22:38
Foto

Senseye

PROBOHA!!! NE!!! NE!!! NE!!!
Ve válce jednoduše někdy umírají i nevinní lidé a Američani v Afghánistánu a Pakistánu a já nevím kde ještě, prostě vedou válku s terorismem. Tak to prostě chodí! Britové za II. světové války taky bombardovali německá města (jistě, moc morální to ani tehdy nebylo, Američani se jim na to brzo vysrali) ale pomohlo to porazit ZLO. Přesto neříkáme, že Churchil = Hitler, nebo Vy to tak máte? Karimov se žádným zlem nebojuje, bojuje proti vlastním lidem jen za udržení své moci. Jestli nevidíte rozdíl, tak si asi kurva stojíte na vedení!! Do prdele, lituju toho času, co jsem věnoval týhle perverzní diskusi s takovými magory, co sem píšou. Je to na blití a máme prezidenta jakýho si zasloužíme. Příšího prezidenta si zvolte rovnou Karimova! Končím. Howgh. Diskuse marná.
0/0
10.2.2014 21:28
Foto

Pocono

Zeman se sejde s nějakým
Zeman se sejde s nějakým Uzbekem, zatímco Američané (a vlastně i my prostřednictvím NATO) podporují v Sýrii bojovníky za svobu, co lidem vytrhávají srdce zaživa. To jsou paradoxy, co?
0/0
10.2.2014 20:54
Foto

Pi

to hrčivé rrrrrrrr
A že zní pane Macku slovo "humanrightista" pěkně jako nadávka.
0/0
10.2.2014 20:32
Foto

K73a26r85e22l 98V87y29š34a37t20a

Díky za odkazy,
sice je to stavěné na jednom britském diplomatovi, ale nemíním jeho tvrzení ani náznakem zpochybňovat. Tak z mého textu si prosím vymažte jednu větu, tu co jsem napsal o souběžných vraždách nevinných lidí. I přes to celý můj text platí, jestli máte pravdu, jsou uvedení státníci na stejné úrovni, vraždí nejenom své odpůrce, ale i nevinné lidi. Souhlasíte?
0/0
10.2.2014 20:08