Diskuse k článku
Výstavba silnic: ještě než se začne stavět, rostou náklady skoro o 70 procent
Zpráva NKÚ na konkrétních úsecích rychlostních silnic ukazuje, jak se do nákladů na infrastrukturu promítá rozhodování obcí.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P77e65t36r 86D42v95o16ř22á27k 9154797832210Případ první: R35Popis této situace je zjednodušený a chybí v něm informace o příčinách. Celý spor byl o to, kde se bude napojovat obchvat Olomouce. Stát prosazoval nejkratší variantu, tj. napojení ještě u obce s výhledem na zvýšení provozu a hlukové zátěze po dostavění celé R35, a obec logicky žádala napojení až za obcí. Zvrat nastal, kdy vedení obce obětovalo občany bydlící u vytížené komunikace ve prostěch (nejisté) stavby jiného místního obchvatu s nepoměrně nižším tranzitem. Nicméně je rok 2013, peníze nejsou, takže stavět v nejbližší době určitě nebude. |
![]() |
ČernoušekhezkéAle tomu všemu by měla předcházet velká a zásadní otázka, kterou jste v článku jaksi opomněla: JSOU TYTO SILNICE OBJEKTIVNĚ POTŘEBNÉ? O severní trase na Moravu a Slezsko se jistě můžeme bavit a patrně bychom se shodli, že je užitečná, ba že by stála již dávno, kdyby nebylo společné republiky se Slovenskem a tedy nutnost propojit Prahu a Blavu. Kdybychom spojení na Blavu nepotřebovali, Brno by zůstalo stranou a hlavní dopravní osou by byly Pardubice-Olomouc-Ostrava. Mimochodem, píšete: "ale z Prahy do Ostravy stále obvykle jezdíme přes Brno" - řekl bych, že rozumnější, i když možná pomalejší, je jet přes Pardubice a Olomouc. Relativně: pokud se D1 zacpe, pak i rychlejší. U rychlostních silnic někam do Loun a Chomutova nebo podobných městeček lze mít silné pochybnosti (nevylobbovala si R-ko ta nestvůrná Řápková?). Totéž Č. Budějovice nebo R z Olomouce do Břeclavi. Právě mezi těmito dvěma městy šla dříve nákladní doprava masivně po železnici. Proč máme za státní peníze stavět cizím dopravcům, té verbeži, která nám znečišťuje hrozným způsobem ovzduší a poškozuje tak zdraví lidí, dopravcům líným poslat kontejnery vlakem nebo jet přes Brno, speciální silnici? |