Diskuse k článku

Vražda amerického velvyslance v Libyi byla pro Romneyho nahrávka na smeč. Promáchl.

Američanům se dnes v Libyi vrací jako bumerang, že se v zájmu pádu režimu Muammara Kaddáfího spolčili s kdekým. I s al-Kájdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P47a57v81e82l 89P71o78k71o88r54n77ý

Máte pravdu
na infantilní reakce anonymních čtenářů raději nereagovat, ale neudržel jsem se.
0/0
15.9.2012 18:34
Foto

Ctenarcp

Vražda, zabití, usmrcení z nedbalosti ...
Pane Pokorný, Vaše infantilní ironie mě překvapila.
0/0
15.9.2012 0:51
Foto

J60a22n 48K98u45l79i94h35r44a82c90h 9943112317456

Promáchl?
Promáchnutá příležitost? Obecně ano, pro Romneyho a jeho kampaň asi ne, reagoval zcela konzistetně se vším, co v zahraničně politické oblasti jeho kampaň zatím deklaruje.Kromě toho, Romney se neuchází o přízeň českých voličů, ale amerických, a veřejné mínění a nálada v USA jsou hodně odlišné od převažujících pohledů v Česku.Všechny uvedené otázky jsou legitimní (... i když odpověď na ně není vždy obtížná a není jisté, že by vyzněla zle pro stávající administrativu), všechny kromě poslední by měl klást i Romney. Kdyby kladl i poslední otázku, byl by to znak hodně velkého pokrytectví, které by mu oponenti okamžitě vrátili. Z Evropy to možná vypadá jinak, ale americká administrativa byla v době loňských nepokojů v Lybii pod obrovským - a možná bezprecedentním - tlakem především médií, veřejného mínění válcovaného médii "24/7" (jak se v USA říká) a republikánů. Pentagon, ministerstvo zahraničí i Bílý dům se velmi zdráhaly až bránily skočit do konfliktu, natož skočit tam po hlavě, ale tlak a masáž veřejného mínění byly neobyčejně silné a administrativa měla těsně před sebou jiné vážné, těžké a kontroverzní politické kroky na domácí scéně, a možná především proto těm tlakům poněkud ustoupila.  Romney v posledních týdnech tvrdě tlačil na to, aby USA "konečně" začaly chránit syrské povstalce "bojující za svobodu a demokracii". Bude zajímavé sledovat, jestli teď tuto rétoriku opustí. Pro zajímavost, na rozdíl od Evropy až do včerejška v amerických televizích probíhala mediální masáž na podporu syrských povstalců podobná té z doby boje mezi Kaddáfím a povstalci. Byla stejně jednostranná, ale měla dva rozdíly: byla o hodně mírnější než v době povstání v Lybii (zdaleka nešlo o první a hlavní zprávu ve všech zprávách) a psaná média byla tentokrát výrazně zdženlivější. Televizní masáž se poprvé změnila včera  - s argumentací, že oprávněnou touhu lidí po svobodě a demokracii využily v arabských zemích extremisté, že budování demokracie je těžký a dlouhý proces, že obrázek o veřejném mínění v arabských zemí, který si americká veřejnost vytvořila na základě zpráv na sociálních sítích, byl často zkreslený, protože zprávy sice pocházely od Arabů, ale Arabů žijících ve vyspělých západních zemích,  a že společnosti chybí vzdělání, a proto snadno propadne islamistické propagandě. Diváci reagovali s překvapením, proč toto nevěděli dříve, anebo jestli se jedná o náhlý, nečekaný zlom.
0/0
14.9.2012 20:24
Foto

Pocono

Akce a reakce
Co si Američani neuváženým vstupem do Libye uvařili, to nechali vyžrat chudákovi velvyslancovi. Jen nevím, jak je možné, že se něco takové stalo v mladé demokracii, jejíž nová vláda tuhle s velkou slávou přejala otěže moci. Jeslti ona ta vláda má vůbec nějakou moc :)
0/0
14.9.2012 12:32
Foto

J63a63n 66K96u66l15i88h74r17a25c68h 9473952877856

Vidím to podobně, v principu
Vidím to podobně, v principu souhlasím.
0/0
14.9.2012 11:42
Foto

Jozef Gáfrik

To si nemyslim.
Slovo vrazda/vrah ma s sebou spojeno mimoradne stigma. (slovo zarazilo predrecnika, zarazilo i me) Krome toho, slova desivy konec, likvidace, kruta smrt nemuseji nutne znamenat nezakonnou smrt, hrozne ukonceni zivota. Hlavne co si budeme povidat, Vase clanky jsou silne proamericke. Cili tady vidim linku.Ja nerozumim, ze u nekterych clanku mate napsano "komentar", pak je jasne, ze se jedna o nazor autora - coz je v poradku. Ale u tohoto clanku mate napsano "chrono - postrehy, glosy, komentare". Tak je to komentar nebo ne?A sugestivni byste prave byt nemel! S pozdravem
0/0
14.9.2012 10:49
Foto

P65a36v80e53l 78P70o23k39o12r97n95ý

Použil jsem
termíny jako lynč, děsivý konec, likvidace či krutá smrt. (Taky jsem se podíval.) Přijdou mi dostatečně sugestivní. Myslím, že obsahují více sugestivního sdělení než vražda.S pozdravem PP
0/0
14.9.2012 7:31
Foto

Stanislav Mikeska

Ty Janci maji tak ubohou
Ty Janci maji tak ubohou predstavivost! Porad stejna pisnicka a porad stale dokola !!!! Musim priznat, ze akce 11/9 me skoro dostala a uveril jsem jim !!!
0/0
14.9.2012 5:13
Foto

Jozef Gáfrik

"we came, we saw, he died"
abych citoval. Ale zajimalo by me, jestli jeho telo ukradnou a "pohrbi" v pousti, aby se nestalo svatyni americkych loajalistu. To jsem se nikde nedocetl.
0/0
14.9.2012 0:14
Foto

Jozef Gáfrik

Hm, slova vrazda jste se
evidentne bal jako cert krize v spojeni s Kaddafiho vrazdou. Skutecne nenachazim spojeni "kaddafi zavrazden" v zadnem vasem clanku. Coz samozrejme neni nahoda - je to takove to slovo obsahujici sugestivni sdeleni, neboli takhle se dela propaganda. Vrazdi jenom diktatori: diktator sam nemuze byt se samotneho vyznamu slova zavrazden. To jsou klasicke manipulativni "technicke" terminy, ktere propagandiste tak radi pouzivaji.
0/0
14.9.2012 0:00
Foto

P96a98v37e56l 61P80o61k53o18r24n15ý

Pardon
samozřejmě to vím. Takže to byla vlastně nešťastná náhoda, pan velvyslanec si měl dát před ústa kapesník... Omlouvám se.
0/0
13.9.2012 20:10
Foto

Ctenarcp

Vražda?
Americký velvyslanec v Libyi Christopher Stevens zemřel při úterním útoku na americký konzulát v Benghází následkem nadýchání kouře, což způsobilo krvácení do žaludku. Jiná zranění neměl, sdělil novinářům lékař, který se velvyslance pokoušel 90 minut oživit. http://zpravy.idnes.cz/velvyslance-usa-v-libyi-zabil-kour-a-krvaceni-do-zaludku-rika-lekar-1du-/zahranicni.aspx?c=A120912_190919_zahranicni_aha
0/0
13.9.2012 20:00
Foto

J91a87n 72S70c47h40n83e75i41d97e47r 3574278646246

Pěkná řeč!
Hlavně ta pasáž o Akvinském, nicméně by mě zajímaly ty "přísné předpoklady", podle Akvinského legitimizující spravedlivou válku. Můžete to prosím doplnit?Co se autorových otázek týče, jsou příliš rétorické. Americký velvyslanec se udusil v naprostém bezpečí. Bezpečnost občanů nejde nikdy nikde a nijak zajistit tak, aby se nikdy nikde nic nikomu nestalo. Nadto si to američtí občané naprostou většinou ani nepřejí, aby je někdo imrvére hlídal. Tajné služby dovedou předvídat leccos, ale nikoliv provokace, zejména nelze-li vyloučit, že jsou jejich vlastní (nebo od někoho z branže, ať už spřátelené či nikoliv). Ty věci pak přijdou jako rána z nebe či z pekla, neboť tak jsou plánovány. A ptát se Obamy, jestli ty události jsou selháním "jeho" politiky, je zbytečné. Odpovím za něj sám: nejsou. Nebo je nějaká jiná představa, co by na to asi mohl odpovědět?
0/0
13.9.2012 18:18
Foto

J56a51n 73K49r33u64p98k70a 9171894462607

Politika zadržování versus přirozené právo národů
Útoky proti Západu mají podstatu v realizaci teoretických pouček amerických politologů o politice zadržování (implicite donucování). Tento přístup se ve světle všech událostí, a to nejpozději od 11. září roku 2001, jeví jako zcela nefunkční pro aplikaci v mezinárodních vztazích. Tam totiž žádné donucování ani ex principio nemůže existovat. Přitom římsko německý císař Fridrich II. dokázal během několika hodin debaty s muslimskými suverény "dobít" pro křesťany Jeruzalém a zmezinárodnit jeho status. Sv. Tomáš Akvinský horoval pro mírovou spolupráci mezi národy a odrazoval od napadání jiných národů kvůli jejich politickým odlišnostem nebo dokonce kvůli jejich náboženství a výslovně zakazoval  jejich olupování kvůli jejich bohatství. Zato byl pro spravedlivou válku za naplnění přísných předpokladů, kterou však pomatená mezinárodněprávní doktrína o neútočení neuznává. Jak si máme vydobít úctu muslimů, když sami již před sebou žádnou nemáme, natož abychom respektovali nějaké základní morálně politické principy?
0/0
13.9.2012 17:41