Diskuse k článku

Ukrajinské otazníky a vykřičníky

Světové dění míří na Dálný východ. A Ukrajina možná jen vskrytu řeší, zda se dát do holportu s dlužníkem, či s věřiteli, píše Jan Schneider.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kozák 26.12.2013 10:52

Doporučuji se poučit

Díky Rusku, ale lidstvo vděčí za mnoho spisovatelů, muzikantů a jiných umělců, ale i vědců, kteří obohatili lidský život. možná, že mnozí z nich chlastali, ale to je jejich soukmý problém, ale pro mne je podstatné co vytvořili. A jen na okraj, víte, že mezi těmi zotročovateli byli i Ukrajinci Chruščev, nebo Brežněv. Doporučuji, než začnu pindat, tak si něco přečtu mimo stranické dřisty. Dnes je to už možné Borisi Borisoviči.
V.Hricák 23.12.2013 5:41

Možná,že Janukovič nekalkuloval s hosp. růstem Asie,

resp. poklesem Evropy.Třeba si jenom uvědomuje,že Rusko má ropu a plyn.Evropa má,s prominutím hov.o.Ono se o tom moc nemluví,ale do deseti let to bude asi zásadní otázka rozvoje,nebo úpadku.Světová těžba je na vrcholu svých možností a spotřeba stále roste a s hospodářským růstem zemí,jako je Čína,Indie,nebo Brazílie,růst bude.A to dost strmě.Jsem docela zvědavý,jak se s tím EU popasuje.
Josef Zelený 21.12.2013 13:34

...

Není to Eurosvaz, ale jmenuje se to Evropská unie. Máte pravdu že toto konkrétní číslo asi bylo nadsazené, ale tak co to mění na věci že Evropská unie je tak jako tak mnohonásobně větším trhem? Jestli to je jediná vaše výtka proti předestřeným číslům... "Ještě k těm volbám, jak tu emotivně vykřikujete, proč prý všem vadí – myslím, že je krajně nefér teď vypisovat mimořádné volby, když je tolik lidí na Ukrajině rozhořčeno na vládu v Západem a zhrzenou opozicí uměle vybičované atmosféře. Lepší je dát hlavám vychladnout – na obou stranách Ukrajiny – a počkat do řádných voleb." Čili jak píšu, lidé do svazu s Ruskem nechtějí a vy tak maximálně doufáte, že časem přijdou o energii vzdorovat, že je třeba začnou zajímat i jiné věci, a že to celé zakecáte prázdnými řečmi o "uměle vybičované atmosféře". Já bych řekl, že ty obušky Berkutu bičovaly demonstranty celkem autenticky. Až Rusko umocní svůj vliv na Ukrajině se svými nedemokratickými praktikami a porušováním lidských práv, bude už pozdě, volby se budou moci krást stejně beztrestně, jako je Janukovič kradl v roce 2004 a jako je Putin krade dodnes.  "Také by se nemělo zapomínat, že tvrzení "Janukovyč zradil národ" je hrubé zkreslení reálné situace. Na Ukrajině jsou totiž pro- a protisíly dlouhodobě víceméně vyrovnány, tam nestojí vláda proti lidu, ale dvě části společnosti proti sobě!" Jasně, to nejde říct, že by Janukovič zradil národ, síly jsou dlouhodobě vyrovnávny, je to fakt 50/50, ale hlavně teď žádné volby. LOL
J. Riessner 20.12.2013 23:17

Když chcete druhé umlátit čísly, nemůžete tasit nesmysly

Údaj "... its (=EU) GDP mass is approximately 40-50 times larger than that of Russia!" může napsat (a ocitovat) jen blb nebo lhář. To nemůžete myslet vážně, takovouto hloupost. (Rozdíl mezi EU a Ruskem v jejich celkovém HDP je ve skutečnosti x=6,5 ve prospěch Eurosvazu; při poměru obyvatel nic dech vyrážejícího, rozhodně ne "40–50krát větší".)Ještě k těm volbám, jak tu emotivně vykřikujete, proč prý všem vadí – myslím, že je krajně nefér teď vypisovat mimořádné volby, když je tolik lidí na Ukrajině rozhořčeno na vládu v Západem a zhrzenou opozicí uměle vybičované atmosféře. Lepší je dát hlavám vychladnout – na obou stranách Ukrajiny – a počkat do řádných voleb. Ono se mezitím vystříbří co a jak a kdo to chce Janukovyčovi spočítat, ten mu to stejně spočítá. Ale už to nebude v situaci na hraně občanské války a neseno jen touhou po politické mstě.Také by se nemělo zapomínat, že tvrzení "Janukovyč zradil národ" je hrubé zkreslení reálné situace. Na Ukrajině jsou totiž pro- a protisíly dlouhodobě víceméně vyrovnány, tam nestojí vláda proti lidu, ale dvě části společnosti proti sobě!
J. Riessner 20.12.2013 21:46

Díky za rozumný komentář, autore

Sice je to místy v lehce jízlivém duchu a trochu moc zkratkovité (toho Klause bych sem netahal, opravdu ne, ani v legraci), ale přesto je osvěžující číst v českém prostředí – notabene tady na ČP – opačný úhel pohledu, než do nás hustí místní agitpropčíci, kteří nemohou Rusko vystát a vidí jej téměř jako doupě Satanovo.K ukrajinské policii bych dodal, že si opravdu nechala HODNĚ líbit (příklad zde), ale – až na tu jednu nepochopitelnou mláticí akci, která demonstracím zbytečně dala grády – to opravdu tamní politici a jejich poliši zvládli dobře a nepřistoupili na Západem vnucovanou hru na mučedníky demokracie. V dnešní mediální pseudorealitě, v níž více závisí na obrazu něčeho, než na onom samém, by opravdu, jak trefně píšete, byl každý obušek padnoucí na hlavy "demokratů" do mrtě propagandisticky využit a ten tlak na vládu by se stal neúnosným.A k té možné " zásadní strategické pointě ukrajinského rozhodování": Vy opravdu myslíte, že Janukovyč, člověk nepříliš důvtipný a s malým vzděláním je schopen až takto globálně a předvídavě uvažovat? Že až na poslední chvíli pochopil, jak Asie jde nahoru, zatímco EU dolů? Já myslím, že mu moc lichotíte...
Pjotr 20.12.2013 21:18

POUZITELNÝ IDIOT............

myslím, ze ten Kammelhaar a rádiovka vypovídá za vse.......proste pouzitelný bud vedome a nebo nevedome....................vyjde to nastejno......hezký den
Křivan 20.12.2013 9:33

Když se diskutující sníží k

Když se diskutující sníží k osobním urážkám není na co navázat. Takhle nejspíš vidíte demokracii Vy.
Martins 20.12.2013 9:02

V současnosti to je Rusko,

V současnosti to je Rusko, kdo nakoupil ukrajinské dluhopisy za 15 miliard dolarů (ano, více než 300 miliard korun) a zlevnilo zemní plyn z tržních 400 dolarů na 268,5 dolarů. Reálně tak Ukrajině dnes pomáhá Rusko a ukrajinské vedení by muselo mít rohy, kdyby tuto pomoc - kterou mimochodem země zoufale potřebuje - odmítlo. A k té historii: Ukrajina byla součástí Ruského impéria po staletí a když se jí podařilo koncem WWI získat nezávislost, nedokázala si ji bohužel uhájit. Mrkněte na jména jako Pavlo Skoropadskij nebo Simon Petljura. Země se pak bohužel zmocnili bolševici, ovšem ztotožňovat bolševickou nadvládu s nadvládou ruskou je hodně divoké. Rudí úmyslně zavinili smrt milionů Ukrajinců během Hladomoru, stejně jako zničili veškerou ukrajinskou inteligenci, nicméně stejně tak ničili dalšá národy SSSR, včetně Rusů samotných... A to vše píši jako člověk, který ukrajinské nezávislosti vždy fandil a mám doma (pravda nevyplněný a neodeslaný) dotazník Radia Kijev z roku tuším 1991, zda budu jako zahraniční stoupenec ukrajinské nezávislosti požadovat na Ukrajině restituce ;-)
Martins 20.12.2013 8:48

Zajímavý komentář s řadou

Zajímavý komentář s řadou dobrých postřehů. Dílčí výhradu mám k onomu citátu od kněze Isakowicze-Zaleskiho, neb ten se na věc dívá čistě z polského pohledu (čemuž se nelze k rodinným zkušenostem divit), bez schopnosti minimálního nadhledu.UPA povraždila na Volyni desítky tisíc Poláků, prakticky vždy civilistů, převážně žen a dětí. Nicméně je dobré se podívat také na to, že to byla reakce na předchozí desetiletí agresivní polonizace a že Armija Krajowa jaksi zase vraždila Ukrajince, o čemž zdá se ctěný otec I-Z nepotřebuje se zmiňovat, když říká, že Oleh Tiahnybok je " szef faszystowskiej, antypolskiej i antysemickiej partii "Swoboda", która nawiązując do ideologii zbrodniczej Ukraińskiej Powstańczej Armii wzywa m.in. do odebrania Polsce tzw. Zakierzoni, czyli Przemyśla, Sanoka, Tomaszowa Lubelskiego, Hrubieszowa i Chełma." Jen detailem pak je, že web VašeVěc otce I-Z cituje zvláštně, protože neudává vůbec zdroj a na Isakowiczově webu takový výrok přes veškerou snahu nedokáži najít. Je to zjevně citované z dopisu, zveřejněného na I-Z webu, ovšem autorem toho dopisu je jakýsi Dariusz Butyrowski...Nicméně odpovídá to názorům I-Z na Ukrajince a (ne)správný postoj některých současných polských představitelů k dění na Ukrajině.
Chram 20.12.2013 8:46

Výborné,

Výborný článek,děkuji, že nalézáte odvahu svobodně projevit svůj názor i v České pozici, kde už to není tak často dobrým zvykem ... Záporožcům ze Siče též  přeji, aby tuto věc zvládli sami, bez kibiců a lidí, kteří tam přijeli v maskách "ochránců lidských práv",  hájit jen a jen vlastní zájmy.
Josef Zelený 20.12.2013 0:04

Proč nechcete volby?

Já netvrdím, že je to vláda zcela nelegitimní, ale tvrdím, že její mandát není zase tak silný, aby mohla občany zcela ignorovat. Což jistě není účelem demokratického systému vládnutí. Není to ale podstatné pro to, co se snažím sdělit. Tvrdím, že opozice chce předčasné volby. Jestli jste demokrat, pak vám to nemůže v nejmenším vadit. Alespoň by se vyjasnilo, jak si který návrh v klíčové záležitosti budoucího směřování země stojí. Anebo demokrat nejste. Janukovič soustavně od svého zvolení v roce 2010 říkal, že země směřuje do Evropy. Teď už najednou ne. Stojí za to prozkoumat, jestli tedy stále v něj má národ důvěru. Myslíte že má? Proč vám vadí svobodné volby? Dále: radikály najdete všude, včetně Česka s jeho 13% komunistických voličů, což je dokonce více, nežli má strana Svoboda. Je typické, že sympatizanti s Putinem, jako jste Vy, zveličují vliv radikálů v kterémkoliv protestním hnutí, které stojí proti jejich zájmům, aby obhájili proruskou politiku. Oni ale hrají minimální roli. Že také Židé protestují proti Janukovičovi je faktem. Popasujte se s tím jak chcete. Ptal jsem se pana Schneidera ale nějak se mu nechtělo odpovědět: Jste toho názoru, že práva menšin, a nemusíme se omezovat pouze na Židy, budou lépe garantována v Evropské unii nebo v Rusku? Dál asi nemá cenu pokračovat. Jste putinův demagog.
Boris Mihoň 19.12.2013 21:10

To je článek jako z Rudého

To je článek jako z Rudého práva. Rusko, za celá ta léta, kdy zotročovalo Ukrajinu, decimovaloUkrajince jako národ a zdevastoval tam vše, co se dalo (podoba s Československem, Polskem, Maďarskem a jinými čistě náhodná!), brutálůně vydírá jak Ukrajinu, tak Evropu. A je naprosto samozřejmé, že každý soudný člověk chce žít radši ve svazku s kultivovaným a civilizovaným kolektivem rozumných států, než být vazalem a poslušným slouhou brutálních a primitivních velmocenských choutek mentálně zaostalé ruské společnosti. A taky nechápu, co kdo má s "krachující" Evropou. Až takhle jednou bude "krachovat" Rusko, tak to by chtěla zažít většina Rusů. Každý trochu přemýšlející člověk přece musí jasně vidět rozdíl mezi Západem a Ruskem nebo Čínou. A taky ví, kam našinec (včetně svobodymilovných Ukrajinců) patří. Já Ukrajině držím palce, ať odsud odtáhnou všichni opilí Rusové i se svými barbarskými zvyklostmi a ať se tato země klidně a dle vlastního rozhodnutí přiblíží k vyspělým západním společnostem!
Křivan 19.12.2013 20:55

Přesvědčil jste mne, až nyní

Přesvědčil jste mne, až nyní jsem pochopil, že EU jedná již několik let s nelegitimní vládou Ukrajiny a všimne si toho teprve až projeví tahle vláda určitý pragmatismus.Podle Vás na Krymu nejsou radikální islamisté http://www.ummanews.com/news/newsline/10579-2013-05-28-19-51-48.htm.Ukrajinští židé s nadšením demonstrují s lidmi s  antisemitským  odkazem ukrajinských fašistům.http://cs.wikipedia.org/wiki/Organizace_ukrajinsk%C3%BDch_nacionalist%C5%AF   Dál nemá cenu pokračovat.
Josef Zelený 19.12.2013 17:41

To vás tedy paměť

To vás tedy paměť klame.  "Vyjadřujeme znepokojení nad povolebním procesem, který byl mařen neregulérnostmi, zpožděními ve sčítání a nedostatkem průhlednosti ve volebních komisích." "Nyní tedy nejde o volby, ale "revoluci" a ta nemá s volbami nic společného. Něco jako až tu "revoluci" vyhrajeme, my už si ty volby pohlídáme." To už jsou vaše dehonestující tvrzení o jakých si můžete leda přát, aby to byla pravda. Skutečnost je taková, že opozice požaduje vypsání předčasných voleb. Tečka.  Vám vadí demokratické volby? Janukovič měl plná ústa jak země směřuje do Evropy a ono to nakonec tak horké není. Halt nejsou všichni jako Putin nebo Janukovič, aby tolerovali nebo dokonce spolupracovali na falšování voleb.  "Rovněž nevím, kde jste vzal čísla o exportu a importu Ukrajiny. Já jsem našel úplně jiná a to za rok 2012." Mluvil jsem o Rusku, pokud chcete k tomu připočítávat země spolku vtipně nazvaného Sdružení nezávislých států, dostanete se samozřejmě k trošku jiným výsledkům. Výhledově ne o moc, protože export do Ruska a jeho vazalů každým rokem klesá. Například:  "Ukraine’s export relationship with the EU has been growing while declining with Russia. 2002 was the first year when Ukraine’s exports to the EU were greater than those to Russia. Standard trade models highly predict that the EU market will be of much more importance for Ukraine. According to the World Bank, these estimates predict that a trading country of Ukraine’s economic size and proximity to major markets has a potential of exporting more than 40% of its total exports to the EU. Lets not forget that economically Russia is very small relative to the EU: its GDP mass is approximately 40-50 times larger than that of Russia!" Když už citujete ta čísla, můžeme se také podívat na celkový objem obchodu: Ukrajina v roce 2012 obchodovala s 215 zeměmi světa. Největším obchodním partnerem Ukrajiny, co do objemu obratu, byly i v roce 2012 země SNS s podílem cca 39% v čele s Ruskem (29%). Na dalších místech pak byly evropské země s podílem cca 30% (EU – 29,4%) a země Asie s podílem cca 22,8%. "Informaci, že se protestů účastní i islámští radikálové z Krymu jsem již také zachytil. Tito radikálové jsou velmi agilní i v Sýrii. Z druhé strany z Krymu byly vypraveny dva vlaky na podporu současného prezidenta." Ano, určitě jste to slyšel na Russia Today, která vydává každé hnutí, co překáží ruským zájmům, za extrémistické. Prosím vysvětlete tomu milionu lidí, že jsou to všichni extrémisti z Krymu a džihádisti ze Sýrie. Víte vůbec že stejně tak bojují proti Janukovičovi třeb židé? LOL.
Křivan 19.12.2013 14:39

Kdo seje vítr sklízí bouř. John Steinbeck

Pokud mne  paměť neklame, na Ukrajině proběhly volby a podle pozorovatelů z EU byly demokratické a svobodné. Nyní tedy nejde o volby, ale "revoluci" a ta nemá s volbami nic společného. Něco jako až tu "revoluci" vyhrajeme, my už si ty volby pohlídáme.Rovněž nevím, kde jste vzal čísla o exportu a importu Ukrajiny. Já jsem našel úplně jiná a to za rok 2012.Ukrajina dovoz z EU 30%, dovoz ze SNS (sdružení států bývalého SSSR) 40,7%Ukrajina vývoz z EU 24,8% (četně reexportu plynu), vývoz SNS 36,8%.I ta Čína je za rohem. Ukrajina jedná, (podle některých informací již dojednala) o pronájmu podle různých zdrojů, 5-9% zemědělské půdy, na 50-99let . V Africe to tak funguje.Informaci, že se protestů účastní i islámští radikálové z Krymu jsem již také zachytil. Tito radikálové jsou velmi agilní i v Sýrii. Z druhé strany z Krymu byly vypraveny dva vlaky na podporu současného prezidenta.To, že Krym uvažuje za určitých okolností, vyhlásit referendum o nezávislosti má své historické kořeny.
Josef Zelený 18.12.2013 22:36

"Ad Mitterand: vy zřejmě máte

"Ad Mitterand: vy zřejmě máte pocit, že studená válka neskončila, a že jde o situaci zrcadlovou. Nu, právo na svůj názor máte, ale vysvětlit vám rozdíly je asi nemožné: můžete si to však objednat jako placenou konzultaci. Zdarma jen náznak: nikdo by neprotestoval, kdyby se "opozice" stáhla z náměstí a posnídala na různých velvyslanectvích ...."Ano, obávám se, že mi bude nemožné vysvětlit, proč je v pořádku posnídat s opozicí, ale už ne navštívit ji na náměstí.Říkal jste, že by bylo nemyslitelné aby naopak politici jezdili do západních států podporovat tamní opozici. Inu, pokud pan prezident Putin bude chtít, určitě bude moci přijet třeba za pražskými odboráři, nebo na Occupy Wallstreet, a povzbuzovat místní morálku. To by se mi moc líbilo, ale trochu se obávám, že by možná nepochodil nejlépe. Nebo může třeba přijet podpořit pana Janukoviče osobně mezi jeho demonstranty. "Ohledně regulérnosti voleb doporučuji obrátit pozornost též na nedokončení počítání hlasů na Floridě, třeba vás pak něco napadne, kvůli vyváženosti pohledu." Upozorňování na Floridu v roce 2000 je obyčejně poslední výspou zoufalců, kteří obhajují nějakou zemi, kde by podobný problém byl tím nejmenším. Na Floridě  šlo o rozdíl párset hlasů, nebylo jasné, kterou jsou platné a které již nikoliv, nakonec věc rozhodl ústavní soud a oponent výsledek uznal. Zoufalství, pane Schneider, čiré zoufalství z vaší strany.Je to něco docela jiného, oproti ukrajinské škále problémů třeba i jen při posledních volbách. Možná si pamatujete také na oranžovou revoluci, před kterou se hlasy explicitně kradly. Pamatujete, kdo byl tehdy premiérem? A co Rusko, myslíte, že nabízí demokratické jistoty? Jaképak tam asi mají volby? Je třeba je vůbec srovnávat s Floridou?OSCE na Ukrajině konstatovalo, že v polovině volebních okrsků bylo při posledních volbách v roce 2012 započítávání hlasů nejasné, že se zneužívaly státní zdroje, a tak dále. : "In particular, these elections were characterized by the lack of a level playing field, caused primarily by the abuse of administrative resources, lack of transparency of campaign and party financing, and the lack of balanced media coverage. While the voting and counting processes on election day were assessed positively overall, the tabulation of results was negatively assessed in nearly half of the electoral districts observed""Ohledně židovských aktivit: to je opravdu zoufalá situace, kdy Židé z jedné země zaplétají Židy z druhé země do temních politických skrumáží. Máte pravdu, je to šílené, ale je to jev všeobecný, že míra odhodlání k činům stoupá se čtvercem vzdálenosti od místa, kde by ty činy měly být vykonány."Tak si přečtěte ten článek ještě jednou: Židé na Ukrajině také demonstrují proti Janukovičovi. Dále, když máte takový strach ze strany Svoboda, která získala 8% hlasů ve volbách (tedy dokonce méně, nežli čeští komunisté), můžete mi odpovědět na následující  otázku: Jsou práva menšín, dle vašeho názoru, lépe chráněna v Rusku nebo na Ukrajině? Nemusíme se omezovat pouze na Židy, samozřejmě."Co se týče "připojení" Ukrajiny k Číně, snad byste nemusel prezentovat všechny své myšlenkové zkraty, trochu sebeúcty, prosím... pokud jde o současné podíly investic a obchodu a jaké jsou vývojové trendy, tak já explicitně mluvím o budoucnosti, ale to vám asi ušlo .."No, to byla akorát reakce na Váš zkrat. Mluvíte o úpadkovém západu (nevadí, že zrovna on je zodpovědný za 90% ukrajinských investic) a jak se světové dění přesouvá na Východ, pokud se Ukrajina nechce připojit k Číně, pak nerozumím, proč je do diskuze vkládána."No, ohledně toho přístupu k Ukrajině jste jaksi pozapomněl na sliby a hrozby ze západu, včetně návrhu různých embarg ... a konče opravdu nanejvýš trapným bojkotem olympiády a vysláním sportovců, u nichž je především deklarována sexuální orientace, což jest opravdu deviantní ...."Rozumím dobře, že je urážkou Ukrajiny, když západní politici nejedou na ruskou olympiádu? Proč by to mělo Ukrajincům vadit? Měli by západní politici jezdit na ruskou olympiádu povinně?Tvrzení o embargu je demagogie, protože o embargu nikdo nehovořil. USA pohrozily neurčitými sankcemi, pokud prezident nasadí proti demonstrantům armádu, dalo by se odtušit že udělají to samé, pokud se bude opakovat zásah z 30. listopadu. Chcete jako chartista obhajovat to co se tehdy před parlamentem stalo? Chcete obhajovat případné nasazení armády proti pokojným demonstrantům?
J. Schneider 18.12.2013 21:44

stručně

Opozice je v uvozovkách, protože se sama vymezuje proti různým nánosům a extrémním elementům; je nesourodá, amébovitá, nikdo přesně neví, co je a co není, mísí se do toho ultranacionalisté, a přitom tam bude i část řádné opozice politické, která by byla ochotna jednat, ale zřejmě úmyslně někdo tlačí na pilu, aby k tomu nedošlo.Ad Mitterand: vy zřejmě máte pocit, že studená válka neskončila, a že jde o situaci zrcadlovou. Nu, právo na svůj názor máte, ale vysvětlit vám rozdíly je asi nemožné: můžete si to však objednat jako placenou konzultaci. Zdarma jen náznak: nikdo by neprotestoval, kdyby se "opozice" stáhla z náměstí a posnídala na různých velvyslanectvích ....Ohledně regulérnosti voleb doporučuji obrátit pozornost též na nedokončení počítání hlasů na Floridě, třeba vás pak něco napadne, kvůli vyváženosti pohledu.Ohledně židovských aktivit: to je opravdu zoufalá situace, kdy Židé z jedné země zaplétají Židy z druhé země do temních politických skrumáží. Máte pravdu, je to šílené, ale je to jev všeobecný, že míra odhodlání k činům stoupá se čtvercem vzdálenosti od místa, kde by ty činy měly být vykonány.Ohledně Tymošenkové je možné, že je odsouzena sporně, přičemž není odsouzena za to, za co by měla být odsouzena nesporně (a její spolupachatel Pavlo Lazarenko dostal v USA 9 let)... Co se plynové ekvilibristiky píše, mohl byste snad pojednat i roli plynových oligarchů v tomto schematu ...Co se týče "připojení" Ukrajiny k Číně, snad byste nemusel prezentovat všechny své myšlenkové zkraty, trochu sebeúcty, prosím... pokud jde o současné podíly investic a obchodu a jaké jsou vývojové trendy, tak já explicitně mluvím o budoucnosti, ale to vám asi ušlo ..No, ohledně toho přístupu k Ukrajině jste jaksi pozapomněl na sliby a hrozby ze západu, včetně návrhu různých embarg ... a konče opravdu nanejvýš trapným bojkotem olympiády a vysláním sportovců, u nichž je především deklarována sexuální orientace, což jest opravdu deviantní ....Nevím, co jste si dokázal, ale jednak to není z vašeho textu vůbec zřejmé, a za druhé by vám to zřejmě nikdo nevyvrátil, když jste si to sám dokázal. To je potvrzeno vaším triumfálním závěrem, kdy sdělujete, "jak to je", ke kteréžto jistotě vám lze jen pogratulovat. Skutečně, jakákoliv pochybnost by vám mohla tento pohled zbortit, nepřipouštějte si žádnou, mohl by se vám zhroutit svět.
Janh 18.12.2013 20:31

Pardon, ale my jsme plně

Pardon, ale my jsme plně demokratickou a prosperující evropskou zemí? V porovnání s Albánií asi ano, ta by ale asi neměla sloužit jako měřítko.Právní mechanismy? Lehkost, s jakou se zde dokáže zlikvidovat existence via falešné obvinění, exekuce, je zarážející. Očištění pak trvá i dekádu,pokud se ho dotyčný dočká.Prosperita? Jsme jediní v regionu s nulovým či záporným růstem. Páteř ekonomiky tvoří montovny. Výzkum a vývoj živoří. Chybí patenty. Vlastní silný průmysl. Ceny už překonaly ty západní, platy jsou asi třetinové - ovšem, málokdo dosáhne alespoň na průměr.Jak já se těšil, jak vstup do EU výrazně přiškrtí rozkrádání a korupci! Výsledek: je ještě horší, než předtím, zejména "díky" plundrování eurodotací.Opravdu si myslíte, že integrace do EU nám přinesla nejen životní úroveň, ale i civilizační standardy původní patnáctky?A jak by dopadla Ukrajina? Já zapomněl, korupce by byla vymýcena a nastolen byl ekonomický zázrak. A teď tu o Budulínkovi, prosím.
Bt 18.12.2013 20:18

Vystihl jste to přesně

Ta otevřenost západní intervence do vnitřních ukrajinských záležitostí, kterou už se nikdo ani nesnaží skrývat, je ohromující. Je dobré si připomenout, že Janukovič a ukrajinská vláda byli demokraticky zvoleni a pokud část ukrajinské veřejnosti nesouhlasí s jejich rozhodnutím nespáchat ekonomické harakiri, alias nepodepsat smlouvu s EU, má možnost přesvědčit své spoluobčany a zvítězit v nadcházejících volbách. Západ se tak moc třese na rozšíření sféry svého vlivu a oslabení Ruska, že využívá doslova každé záminky k tlaku na ukrajinské úřady - např. pokryteckému kritizování zásahu ukrajinské policie, která zasáhla proti neohlášené demonstraci na místě, na kterém to kyjevský soud už koncem listopadu zakázal. Mírumilovní demonstranté také staví barikády a obsazují veřejné budovy - něco nepředstavitelného v jakékoliv západní zemi. Doporučuji si na youtube najít pár videí, jak se k demonstrantům chová policie v USA, Španělsku, Řecku, Turecku či u nás - ani generální tajemník NATO, ani předseda Evropské komise ani americký prezident demonstranty a jejich svaté právo na demonstrace nepodpořili a policejní zásahy nekritizovali (ani nevyslali své emisary, aby demonstranům rozdali sušenky). Např. policie v USA nedávno neváhala zastřelit podezřelou ženu, která se přiblížila k Bílému domu. Jenže USA je už pár desítek let tak silně odhodláno šířit po světě "demokracii, svobodu a lidská práva" (tedy marketingové názvy pro rozšiřování sféry svého vlivu), že je budou šířit po dobrém i po zlém. Zkuste si k lepšímu pochopení, k jak nehorázné a absurdní situaci na Ukrajině dochází, představit, že by ruští či čínští politici jezdili veřejně podpořit demonstranty do USA na akce typu Occupy Wall Street a tam vyzývali americkou vládu k uspořádání předčasných voleb, nebo podpořit demonstrace do Řecka, Španělska či naposledy Itálie a tam vyzývali dané země k vystoupení z EU - to by bylo řevu o nepřijatelném vměšování do interních záležitostí suvérénního státu a imperiálních ambicích. Nevidí si do úst, ty svobody a demokracie milovní politici USA a EU.
Bt 18.12.2013 20:16

Pohádky o demokracii v EU se

Pohádky o demokracii v EU se poslouchají krásně, rétoricky to mají eurohujeři zmáknuté a rádi v tom poučují ostatní, ale realita vypadá trochu jinak. V EU mainstreamová média naprosto programově podporují mainstreamové a eurokonformní strany a jakékoli opoziční hlasy se snaží umlčet očerňováním a nálepkováním do extrémistů či radikálů. O tom, co si politická elita v EU myslí o názorech občanů jsme se mohli přesvědčit při referendech o euroústavě, která dopadla záporně jak ve Franicii, tak Nizozemí - politici se poučili, euroústavu přejmenovali na Lisabonskou smlouvu a referenda o politickém vytunelování států zrušili. S výjimkou Irska, kde jim to zase nevyšlo - inu provedla se z bruselských zdrojů "informační kampaň" a Irové si referendum po roce museli zopakovat a věřte, že by ho opakovali dodnes, pokud by nepochopili, jak mají odpovídat. Tož taková je ta demokracie a svoboda v EU. 
Josef Zelený 18.12.2013 19:45

Dle EU se uplatňují reformy

Dle EU se uplatňují reformy soudnictví, prokuratury a policie již nějakou dobu, také z popudu pana Janukoviče, který od svého zvolení prohlašoval Evropskou unii za příklad kterým by se měla Ukrajina řídit, a kam by měla usilovat o vstup. Teď ovšem národ podrazil. Ukrajinci chtějí hlavně svobodné a rovné volby pro všechny, aby si rozhodli sami kam patří. Jestli to považujete za revoluci pak prosím.  Och a velký trh je především Evropská unie, kam Ukrajina vyváží více zboží, nežli do Ruska. Pokud by se Ukrajina stala něčím jako jsme my, tudíž plně demokratickou prosperující zemí střední Evropy se srovnatelně fungujícími právními mechanismy, pak hurá.
Aligator1674 18.12.2013 19:37

Situace Ukrajiny se zdá být zcela jasná...

Západ Ukrajinu potřebuje. Ukrajina představuje obrovský trh, jehož zaplnění chvilku potrvá. Současná vláda Ukrajiny v čele s prezidentem Janukovičem to chápe zcela přesně.Na Ukrajině nyní přesně vidíme mechnismy, které se v ČSSR odehrávali v roce 1989 při tzv. sametové revoluci.Ukrajinské pořádkové síly postupují poněkd obezřetněji proti provokatérům nasazeným cizími rozvědkami (snadno si lze domyslet, kdo tahá za drátky).Potřebují obdobu zabitého studenta Šmída nebo někoho podobného, aby se protesty lidí rozhořely naplno.To co je vidět na youtube, že policisté drží proti těmto provokatérům, kteří používají jako zbraně dlouhé ocelové řetězy nebo ocelové tyče a policisté drží živý val, aby dav nemohl postoupit dále.Spojenectví Ukrajiny s Ruskem má dlouhodobou perspektivu. Musím oponovat diskutujícímu panu Zelenému, ale realizace revoluce na Ukrajině určitě nepřinese nějaké změny v boji proti korupci a podobných věcech. Ukrajina by se stala jen dalším odbytištěm, aby se výrobky všeho druhu dostali na zdejší trh, domácí ekonomika se tím oslabí, posílí se závislost na dovozech, vlastní výroba různých komponentů pro západní firmy podobně jako u nás přinese dočasnou konjukturu, ale z Ukrajiny se stane něco podobného co vidíme nyní u nás. Západní firmy se od nás začnou stěhovat na Ukrajinu, kde je levná pracovní síla.Je to stále stejný scénář. Vývoz revoluce a la USA. 
Janh 18.12.2013 19:29

Pane Schneidere, sice se mi s

Pane Schneidere, sice se mi s Vámi dobře "hádá", ale v poslední době nemohu. Výborný článek! V moři jednostranného informování (ČT!!) osvěžující.A propos; Ukrajina by sice zchudlému západu přinesla odbytiště a levnou pracovní sílu pro montovny, zároveň by ale definitivne zbídačení Ukrajinci zřejmě zaplavili západní země - a nikdo by se jim nemohl divit. Pak by se teprve politici divili - a jejich voliči s nimi.EU má problémy sama se sebou, jak by chtěla vstřebat Ukrajinu s počtem obyvatel jako Polsko a Slovensko dohromady, ovšem mnohem, mnohem chudšími.Ale možná je odpověď v ochotě 28ky zprostředkovat Ukrajině půjčku na transformační náklady u mezinárodních finančních institucí.Jako my patříme historicky ke střední  Evropě, zejména německému prostoru, pro Ukrajinu je přirozeným partnerem Rusko, ať se nám to líbí, nebo ne. V EU jí žádná spása nečeká, tu si musí zasloužit Ukrajinci sami.
Josef Zelený 18.12.2013 19:11

Rozebereme si to

"Do Kyjeva přijel podpořit ukrajinskou „opozici“"Dotaz: Vy jste toho názoru, že v Kyjevě nedemonstruje opozice, nebo proč je ten termín v uvozovkách?"V nedávné době se na podporu protivládních sil v Kyjevě vystřídala řada neúspěšných či pozapomenutých politiků, prostě těch, kteří se potřebují zviditelnit. Je zvláštní, že v této situaci nikdo nemluví o vměšování do vnitřních záležitostí Ukrajiny. Takové aktivity opravdu nebývají zvykem mezi státy, které si říkají „civilizované“. "Dotaz: Vy jste byl chartista? Skřípěl jste zuby, když se Mitterand vměšoval do Československých záležitostí snídaní s Havlem a spol. ?Nebo jste toho názoru, že stát, kde OECD plynule kritizuje průběh voleb, a jemuž vy sám přikládáte  všudypřítomnou ruku oligarchů je státem v zásadě civilizovaným, kde zahraniční politici opozici podpořit nemohou? Proč by nemohli?"I židovská komunita na Ukrajině je podle slov svého představitele Oleksandra Feldmana znepokojena mocenským tažením ultranacionální protiruské strany Svoboda."Stará známá pohádka tolikrát opakovaná Rusy, že jakékoliv hnutí se postaví proti jejich zájmům je extrémistické. Zde je citace z článku Jerusalem Post. Přeložit jistě zvládnete: KIEV – Despite calls by Jewish leaders to remain neutral, young Jews have been on the front lines of protests against Ukrainian President Viktor Yanukovich.Myslíte, že budou práva menšin lépe garantována v Rusku nebo v EU?Můžete percentuálně vyjádřit, kolik křesel Svoboda získala ve volbách?"Onen tlak na prozápadní krok Ukrajiny je třeskutý. Těžko si představit ten křik, kdyby třeba někdo dával v mezinárodních vztazích vůči Itálii jako podmínku, aby italské soudy zrušily trest Silviu Berlusconimu. To by byl řev o vměšování do vnitřních záležitostí! Ale diktovat politicky, co má dělat ukrajinská justice (propustit Juliji Tymošenkovou), to je ta slavná západní demokracie, to je ten export lidských práv a svobod?"Obludná je jedině vaše narativa již od začátku. Neškodí si připomenout, za co je Julia Timošenková odsouzená: za to, že po ruském embargu na plyn, přistoupila na dvojnásnobnou cenu, čímž měla způsobit ekonomickou ztrátu Ukrajině. Mohla také ovšem nepodepsat a nechat všechny umrznout a průmysl nechat stát, jistě. Že tak neudělala snad není důvod pro její pokračující věznění. Mimochodem, víte že na Ukrajině je odsouzena zhruba stejná proporce obžalovaných vůči osvobozeným jako v Sovětském svazu?"Ale je tu ještě jeden důvod, proč by si Ukrajina neměla zavírat dveře na Východ. A leží vlastně až za Ruskem, daleko za ním a pak trochu na jih. Světové dění se totiž přesouvá na Dálný východ. "Čili Ukrajina by se měla připojit k Číně."A to může být docela zásadní strategická pointa ukrajinského rozhodování. Zda se dostat do ekonomické závislosti na upadajícím Západu, a posloužit mu jako potrava, aby se oddálil jeho úpadek. Anebo se bez jakéhokoliv resentimentu otočit a cíleně vykročit ke smělým výzvám. "Promiňte ale, takový expert jako vy by si snad mohl zjistit, že nějakých 90% přímých zahraničních investic na Ukrajinu jde ze západu, a že v současnosti tvoří svou hodnotou třetinu HDP."Bývá to tak, že kdo nemá argumenty, nahrazuje je tvrdostí, až asertivitou, či dokonce agresí. Je všeobecnou zkušeností, že se taková křeč vylučuje se smyslem pro humor. To je zaznamenatelné i při debatách o Ukrajině."Proto koneckonců brutální rozehnání demonstrantů 30. listopadu, embargo na čokoládu, sliby Rusů, že zastaví obchod, používání plynu jako klacku, permanentní strašení od Ruské televize či od Vás ohledně Katařanů, nacionalistů a jiných zábavných položek. Já se u ničeho z toho nesměju, ale není mojí vinou, že vnášíte do věci ponurou atmosféru ve snaze Ukrajince zastrašit od Evropské unie."Dogmatičtí zastánci pojetí „ruského nebezpečí“ nepovažují za nutné se pozastavit nad žádnými protiargumenty. Za boj proti Rusku jsou ochotní zaplatit cokoliv, zejména když to půjde na účet jiných."Promiňte, ale Vaše protiargumenty jsou velmi chabé a povětšinou založené na velmi neexaktní dojmologii, která si koneckonců, jak jsme si ukázali, sama protiřečí a navíc stojí proti objektivním faktům.Pravda je taková, že Ukrajina je v současnosti ve velmi špatné ekonomické i státní pozici. Může si krátkodobě pomoci tím, že se vyhne ruskému embargu na plyn a zboží, dlouhodobě ji ale sotva prospěje, pokud se vrhne do náruče pana Putina, který nikdy neposkytne stejné zahraniční investice, nikdy nebude mít zájem vyčistit jejich zkorumpované soudnictví či zákonodárství, nikdy nebude mít zájem na dodržování volebních procedur, a ani na svobodě společnosti, ze které vzkvétá opravdová dlouhodobá prosperita.