Diskuse k článku

Ukrajina doplácí na lehkovážnost Západu. Putin už neustoupí.

Ruský prezident ze západních představitelů cítí nejistotu. Jeho intervence na Krymu opět ukázala, že v mezinárodní politice nemá konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Cermans

Bravo pane Duhane, konečně věcný pohled na ukrajinský
problém , opřený o vyhodnocení reálných politicko ekonomických sil a zájmů. Osvěžující čtení po všech těch floskulích , aklišé. Mě to připadá , že naši komentátoři jakoby si neuvědomovali, že Putin není Brežněv. Á propos nejste ze stejného hnízda s Peterem Duhanem z ČRo. Jeho komentáře na ČRo6 byli také vždy skvělé.
0/0
17.3.2014 19:00
Foto

5Huhulalu

"Ruský prezident ze západních
"Ruský prezident ze západních představitelů cítí nejistotu. Jeho intervence na Krymu opět ukázala, že v mezinárodní politice nemá konkurenci." To je samozřejmě nesmysl. Putinovým cílem byla proruská Ukrajina, která by byla členem Eurasijské unie. Anexe Krymu znamená, že tento cíl je absolutně nerealizovatelný. Ukrajina nejenom, že nevstupuje do Eurasujské unie, Ukrajina dokonce vystupuje i ze Společenství nezávislých států. Putin si jednoduše vytvořil novou Gruzii. Díky anexi bude čím dál tím víc Ukrajinců vnímá Putina jako agresora. Oligarchové dřív hráli na obě strany, teď budou jednoznačně protiputinovští. I kdyby se k moci na Ukrajině dostala "proruská" Strana regionů, ani ona nikdy neuzná anexi Krymu. Anexe krimu prostě otrávila vztahy mezi Ruskem a Ukrajinou a pokud Putin nenapochoduje až do Kieva a neanektuje celou ukrajinu, tak Ukrajina nikdy nebude mít s Ruskem stejně přátelské vztahy jako před anexí. To ani nemluvím o zhoršení vztahů s ostatními post-sovětskými státy. Žádný z nich nevyjádřil Rusku otevřenou podporu v krizových momentech. Gruzie se logicky otevřeně přidala na stranu Ukrajiny. Moldavsko samozřejmě taky, cítí, že Rusko by mohlo zneužít podněstří a ostře Rusko odsoudilo. Bělorusko, údajně nebližší Putinův spojenec, po několika dnech mlčení opatrně řeklo, že anexi Krymu uznalo "de facto" (nikoliv de iure) a Lukašenko prohlásil, že ruské narušení teritoriální suverenity považuje za chybu. Kazachstán a Uzbekistán ostentativně mlčí. Kyrgyzstán po nějaké době prohlásil že "uznává realitu krymského referenda". Zbývá Arménie - ta se se zpožděním přidala k Rusku. Tohle mají být ruští spojenci?? Krym je pro Putina takovou cenou útěchy. "Promyšlený plán" Další nesmysl. Obsazení Krymu ruskými vojáky byla emotivní reakce na krizový vývoj v Kievu. Příležitost dělá zloděje. "Naopak Západ si sice přeje prozápadní Ukrajinu, ale zatím do tohoto záměru nebyl ochotný příliš ekonomicky ani politicky investovat." Souhlas. "Trend šíření západního vlivu na ruské periferii poprvé Putin zvrátil v roce 2008" Bože, co je to za blbost. Chcete sna říct, že Putinova invaze do Gruzie zvrátila prozápadní směřování Gruzie? Copak je dnes Gruzie ruským spojencem?? Chcete říct, že ruská inivfaze v Gruzii zvrátila prozápadní orientaci (části) ukrajinského obyvatelstva? "se Ukrajina stěží stane členem EU, natož NATO" Tohle ale nikdo Ukrajině nenabízel. EU už několik let říká, že Ukrajina nebude členem EU. NATO v roce 2008 odmítlo možnost vstupu Ukrajiny a Gruzie do NATO. Ale podpis asociační dohody s EU je dnes mnohem pravděpodobnější než před Krymem. A vstup Ukrajiny do Eurasijské unie je mnohem nepravděpodobnější než před anexí Krymu. Tyhle dvě věci bude Putin nepochybně vnímat jako prohru. To, že Ukrajina nevstoupí do NATO, kam nikdy neměla reálnou šanci vstoupit, je pravda, ale pro Putina to je dost slabá útěcha.
0/0
26.3.2014 8:31
Foto

Křivan

Ano , děkuji. Možná to chce
Ano , děkuji. Možná to chce zákon o zahraničních agentech jaký mají USA a RF
0/0
20.3.2014 14:34
Foto

Křivan

ano , děkuji
ano , děkuji
0/0
20.3.2014 14:32
Foto

V.Hricák

Nevím,ale myslím si,
že se dá vcelku dobře žít a prosperovat i v područí velmoci.Svádět neschopnost vlastních politiků na špatný hospodářský vývoj ve své zemi na mocenský vliv velmoci,je hodně laciné.Když se podívám třeba na příklad Finska.Celá desetiletí určoval finům jejich zahraniční politiku Sovětský svaz.Přesto jim to nebránilo ve vcelku úspěšném hospodářském vývoji.Obyčejným lidem,kterých je v každé zemi drtivá většina,je vcelku jedno,jestli je jejich vedení země vede více na západ,nebo východ.Hlavní je pro ně klid,dostatek práce a peníze za ní.Ukrajinci podlehli myšlence samospasitelnému vstupu do EU.Jestli si mysleli,že po jejich vstupu sami vyhynou jejich kmotři a sama zmizí korupce,vcelku rád bych jim posloužil českým příkladem.Osobně totiž mám pocit hraničící s jistotou,že pokud u nás korupce byla na nějaké úrovni,s příchodem evropských dotací více,než znatelně zesílila.Kdyby se sami raději soustředili na své vnitřní problémy a dokázali je alespoň dílčím způsobem vyřešit,bylo by jim lépe i bez EU.Demonstrovat určitě měli.Ale za očistu policie a soudů.To bych ostatně doporučoval i nám,čechům.
0/0
20.3.2014 9:20
Foto

Georgerici

About bears
Takže, medvědi jsou sice původní obyvatelé Ameriky, leč grizlíky však vyhubili kovbojové a také Old Shatterhand, takže tak je to se zdrojem u zdroje, ta země tedy dnes by měla náležet dědicům , tedy těm v ZOO. Co se týká Indiánů, tak Vinetoua už zastřelili mockrát, Tecumseh je taky mrtev a Sitting Bull to nevytrhl. Z toho vyvozuji, že přednostní nárok podle mezinárodního práva na Ukrajinu mají turko-tatarské menšiny. Co se týká pokrokovosti USA, abych odpověděl i předpřispívateli, tak až budeme mít v Česku cigána za prezidenta, budem moci rovně pohlédnout Amerikánům do očí, poněvadž teprve poté budeme demokratickou zemí.
0/0
20.3.2014 0:56
Foto

Poutníkalf

Tím si nejsem jist,
novináři mají novou hračku a stratégové volné pole působnosti, než si toho zase někdo všimne.
0/0
19.3.2014 12:08
Foto

Poutníkalf

Šachová partie západu s Ruskem
Nic jiného v tom není. Přes veškerý křik našich představitelů, šlo od začátku o promyšlený ekonomický a strategický kalkul. Význam Ukrajiny byl ve dvou oblastech: Krym a Donbas, zbytek je výceméně spotřebytelská zóna. Krym si rusové pohlídali a a přitom dali západu šach. Nyní je na tahu Kyjev. Má pouze 2 možnosti: buď rezignuje a tím dá podnět i ruskojazyčnému východu k odtržení, nebo bude vzdorovat a bude umlácen vnitroekonomickou situací na ukrajině. V obou případech přijde mat a EU zůstane na krku zadlužený západ ukrajiny. Celkem mne zaujalo rychlé vypoklonkování syrských diplomatů z USA a ukončení spolupráce s Ruskem na likvidaci chemických látek. To by mohlo naznačovat výměnný obchod USA a Ruska ve stylu Sýrie za Ukrajinu.PS: Pokud tu hledáme nějakou paralelu ze strany Ruska, tak se podívejte na invazi USA do Panamy v roce 1989.http://cs.wikipedia.org/wiki/Invaze_Spojen%C3%BDch_st%C3%A1t%C5%AF_americk%C3%BDch_do_Panamy
0/0
19.3.2014 11:53
Foto

Křivan

Zatím to vypadá, že si Syrie
Zatím to vypadá, že si Syrie pomůže sama, už není ani na prvních stránkách světového tisků.
0/0
19.3.2014 12:01
Foto

Martinn

Pane Duhane Vy jste se rozjel : )
Zkuste podobně rozebrat světového mírotvorce Obamu: ))Mě Váš text, (dobře stylizovaný, se snahou o objektivnost) nedá připomenout několik podstatných souvislostí. Především fakt, že postoje Ruska a Putina formují kroky USA a EU. Zmiňoval jste Srbsko kde EU/NATO silově naprosto ignorovalo Rusko. Reakce Ruska v minulosti na vojenské vměšování v Iráku, Jemenu, Lybii atd., rozhodně nebyla imperiální ani velmocenská a tak si asi mohli myslet, že ještě UK jim projde. Syrie se 3mi roky utrpení civilů je měla varovat. Události na Ukrajině proběhli zrovna v době ZOH v Soči kdy měl Putin zcela jiné zájmy a priority. Dá se říct, že načasování Majdanu bylo úmyslný trucpodnik nikoliv kavkazských teroristů. Ty si Putin ohlídal. Připomeňme si negativní ozvěny mediálního mainstreeamu předznamenávající očekávání "něčeho". Do tohoto scénáře zapadá i neúčast některých politiků mající zřejmě jiné povinnosti než koukat na krasobruslení a upevňovat přátelství s medvědem... Z hodnocení vypadlo, že hlavními zájmy EU na Majdanu bylo dostat Timošenkovou mimo Ukrajinu, svrhnout Janukoviče a dosadit pro západní politiky do vedení. To vše se stalo ( podle vyjádření již uzdravené Timošenkové bude ještě Ukrajincům horko včetně reálně možného rozdělení na WEST/OST...) Putinovi respektive Rusku byla tedy situace vnucena, nebyla jimi vyvolaná. Malujete slovem ve vzduchu jakési obrazy o Rusi, kterou reálně vytváří Obama/Merklová svými činy. Srovnání Krymu s rokem 1968 je LEŽ, která mě hrubým způsobem uráží. Tehdy byla protiruská antipatie formálně vyjádřená mnoha způsoby viz fotodokumentaci. Rusové tehdy zabíjeli spoluobčany, ničili majek. To nelze srovnávat s poklidným Krymem, který je vítal jako osvoboditele. Pozn. vojáci bez označení je taktický prvek, který používají armády odjakživa. Rozhodně to nenaznačuje pečlivou přípravu jak tvrdíte. Jsem si jist, že po ratifikaci připojení Krymu se označení jednotek objeví.
0/0
19.3.2014 9:05
Foto

Křivan

Nebuďte na něj tak přísný,
Nebuďte na něj tak přísný, alespoň vychází z reality a ne jako někteří jiní, používající rétoriku prvomájových vyvolávačů z padesátých let. PS.Na rozdíl od názoru pana Macka, zatím to vypadá že Putin nehraje poker, ale šachy. On ten poker je součástí strategie úplně jiné strany.
0/0
19.3.2014 11:56
Foto

J79a91n 72K12u76l25i35h87r19a28c56h 9803872567736

Výborný článek!
Výborný článek. Gratuluji autorovi, děkuji ČP za uveřejnění. Také správně vystižené jádro problému: Západu na Ukrajině (předtím na Gruzii) záleželo méně než Rusku. Mezi roky 1990 a 2004 byla pro významnou část Západu ne-li pod rozlišovací schopností, tak alespoň pod hranicí zájmu věnovat čas a prostředky sledování, analýze a pochopení situace. V atmosféře zhasnutých světel a nezájmu Západu si bohatství Ukrajiny vysáli místní oligarchové a dnes už by každá záchrana Ukrajiny před bankrotem nesla takový účet, že vzpomínka na sanaci Řecka, Portugalska a Irska by proti tomu vypadala jako drobné na zmrzlinu o jednom kopečku. Vizí voličstva v zemích EU není Velká, Silná, Geopoliticky Nepominutelná Imperiální Evropa. Tím pádem to není ani vizí politiků, které si takoví voliči vybrali. V Rusku ano. Vizí voličstva EU je Evropa klidného a ekonomicky pohodlného života. Politici zemí EU paralyzovaní čerstvými zkušenostmi z ještě nezažehnané krize (aspoň ne, pokud jde o její důsledky pro nezaměstnanost, životní úroveň a národní rozpočty přetížené výdaji) si nedovolili přemýšet o čemkoliv kromě krátkodobých ekonomických důsledků.
0/0
18.3.2014 18:30
Foto

J65a52r93o90s97l28a80v 31R71i35e60s57s53n28e73r 3418830706890

Mezi vizemi politiků Evropy a jejich voličstvem je velká propast
Naopak vůči Vašemu tvrzení, stále více páprdů nastupuje na euroloď (ty výplaty a ta prestiž...) a přidává se pod prapor Velké, Silné, Geopoliticky Nepominutelné Imperiální Evropy – a to bez ohledu na většinové mínění svých poddaných, pardon, spoluobčanů. Těch se prostě nikdo na nic neptá, ani referendem, ani jinak, jen se dokolečka mele, že "integrace se MUSÍ prohlubovat, jinak hrozí oslabení/zánik Evropy a jejích hodnot". A "ti dole" se zkrátka musí přizpůsobit.
0/0
20.3.2014 12:53
Foto

Magnolia

Drobná pozn.
Drobná pozn.: imperiální Evropy? Já žádnou nevidím.. Poddaných? Nepřipadám si jako poddaná - mohu se nejen svobodně pohybovat, Evropou napříč nebo ji opustit, ale navíc mne nikdo nestíhá za svobodně projevený názor - kdybych někde řekla něco o baronce Ashton aj. Nikdo mne za to nebuzeruje, ani domácím vězením ani zákazy internetu, natož něčím horším.. Evropa má jiný zásadní problém (přes jistý demokr. deficit - ale podstatně jiné povahy než je onen dem. deficit jinde, že jo) - ten tkví v nevýhodách společné měny pro tak pestrou paletu států při současné neexistenci jednotné finanční politiky, škodí slabším ekonomikám atd. (z toho je několikerá cesta ven). Dále je problémem vysoká byrokratizace aj. Ale doslovný imperialismus fakt ne. EU je všechno možné, jen ne imperiální, to jste teda trochu přestřelil/-a. EU vznikla mj. taky jako prevence před konflikty, které v minulosti Evropu sužovaly, vedle toho, že poskytuje jakýsi sjednocující se právní rámec a jednotný trh. Populistické a zjednodušující pohledy nemusím a to prosím nejsem eurohujer. Přehánění jedna věc, kritika a realismus druhá. A ve světle událostí ve vých. Evropě ostražitost a zdravá skepse..
0/0
20.3.2014 14:26
Foto

Křivan

Děkuji. Možná Vás to
Děkuji. Možná Vás to překvapí, ale Vámi uvedený autor je uveden v encyklopedii Kdo je kdo v tatarské komunitě v Moskvě. V jeho CV však taková informace chybí.Vámi uvedená akademie, nemá v Rusku příliš dobrý zvuk. Jedná se o pobočku Evropské akademie přírodních věd z německého Hannoveru.Jak vidíte, skutečnost je značně složitější.PS. Až budu mít čas a chuť něco si od něj přečtu. Jeho CV zase není tak marné. Absolvoval stejnou školu jako náš eurokomiseř Štefan Füle a bývalý ministr Kohout.
0/0
18.3.2014 17:33
Foto

Kecálek

Bez souvislosti či bez znalosti
Speciálně pro Vás demografická historie Krymu v kostce:- Do cca 13tého století - vetšinová populace Slované (rusové, bělorusové, ukrajinci, poláci).- 2. polovina 13tého století po vpádu Tatarů ustaven Krymský chanát - během následujících 400 let cca 3 miliony původních obyvatel byly dílem povražděny a dílem odvlečeny do otroctv.- Konec 15tého století - Krymský chanát se stává součástí Turecké říše- Konec 18tého století - carevna Kateřina vyhání turky a připojuje Krymský chanát k ruské říši (v podstatě regionální konflikt v rámci "turecko-křesťanských válek") - tatarské obyvatelstvo zůstává, ale na Krym přichází opět i slované (Rusové,,,)- 20té století - Autonomní republika Krym je součástí Ruské federativní socialistické republiky (v téže době teprve vzniká Ukrajinská SSR), ve 30tých letech jsou deportováni obyvatelé německého původu, po roce 1945 následují tataři, řekové, bulhaři a arméni - na jejich místo jsou stěhováni především rusové.- 1954 - Ukrajinec Chruščov jako 1. tajemník UV KSSS daruje Krym Ukrajinské SSR jako uplatek jejímu komunistickému vedení za podporu při "destalinizaci".- 1991 - s rozpadem SSSR na Krymu vzniká Autonomní republika Krym, převážně Rusy obývaný poloostrov se už tehdy chce stát opět součástí Ruska.
0/0
18.3.2014 15:50
Foto

Georgerici

hezký demografický přehled v kostce, děkuji
Samozřejmě, že bychom měli celou tu zemi přepustit medvědům, myslím skutečným huňáčům brtníkům, pokud bychom chtěli být poctiví z hlediska nároků , tato zvěř byla původními obyvateli. Samozřejmě, že turecko-tatarští jsou původnějšími obyvateli dnešní Ukrajiny.... 20té století - Autonomní republika Krym je součástí Ruské federativní socialistické republiky (v téže době teprve vzniká Ukrajinská SSR), ve 30tých letech jsou deportováni obyvatelé německého původu, po roce 1945 následují tataři, řekové, bulhaři a arméni - na jejich místo jsou stěhováni především rusové. ...... Toto je , bohužel, zvláště důležité, poněvadž toto je ona politika, která jednou udělá třeba i z Carlsbadu górod Váry !!! Na druhou stranu, migrace obyvatelstva je věc přirozená, stěhování národů je běžné, pouze je nebezpečné, když se tak děje cíleně se skrytými politickými zájmy !! Ovšem musím znovu zopakovat to, co jsem již zde psal. Příčinou současné ukrajinské krize je stále ona zombie, mající jméno Uljanov a Majdan proto řekl komunismu dost !!! gr
0/0
18.3.2014 22:31
Foto

Kecálek

kdo nechce chápat, ten nepochopí
Přilepení Krymu k Ukrajině bylo "protiústavní" i podle ústavy CCCP - jenže - kdo si troufne na 1. tajemníka?Pokud bychom vzali "nárok" na Krym pode historické příslušnosti vychází nám Rusko či Turecko, podle "etnické" vychází Rusko... Ukrajina na Krym má asi takový nárok, jako Česká republika na Lucembursko...
0/0
19.3.2014 18:08
Foto

Starec

Zemi přepustit medvědům
Medvědi byli a jsou i v Severní Americe. Bílí Evropané nejsou určitě jejími původními obyvateli. Kde jsou dnes Irokézové? Apačové (resp.ti, kteří zbyli), byli už na konci 19.století násilně odsunuti do rezervace na Floridě. Texas, Nové Mexiko, Arizona a Kalifornie patřily do poloviny 19.století Mexiku. Prvním předpokladem anexe Texasu ze strany USA bylo jeho osídlení americkými osadníky. Ti byli posléze zachráněni. Aljašku čekal naprosto stejný osud, proto se Rusko raději podvolilo jejímu prodeji (1867, za pouhých 7 mln $). Krym patří Rusku od druhé poloviny 18.století, tehdy ještě USA neexistovaly.
0/0
19.3.2014 15:27
Foto

Georgerici

JKT kdysi prohlásil :
"Množte se , Čechové, ať jsou Češata !" Z hlediska současných ruskokrymských zkušeností lze konstatovat, že nejgeniálnější politickou dobyvačnou strategií je tzv. demografická kolonizace, tedy záměrné podporování přemnožení se národa, který potom hledá obživu a práci venku ve světě, kde následně vytvoří národnostní autonomní svaz s vazbou na svůj původ a pomocí oprávněných požadavků na svobodu a referendum, přispěje k novému geopolitickému rozdělení světa. Tato "kajetánština" doznala nyní výnosů z úrodné půdy na Krymu 2014. Co se týká referenda. Referendum je nejvyšší demokratické právo svobodné lidské bytosti. Jen taková bytost může mít bez omezení referendum o čemkoliv a fungovat ve společnosti svobodné a svobodně. Jen taková bytost dokáže respektovat jak porážku !!! , tak výhru v referendu , tedy bytost demokraticky lidsky, kulturně i geneticky na výši. Jakákoliv referenda, na která si my dnes chceme hrát či již hrajeme, jsou jenom atrapou opravdového svobodného referenda, správné referendum totiž musí být všeobecné (tedy může být nastoleno k jakékoliv otázce, pokud je vůle referendum uskutečnit), musí být ovšem závazné pro lidi odzdola i pro vedoucí činitele. Opravdové referendum dále musí být i nutně celostátní, tedy lokální či místní problém je ve státě podřazen problému celostátnímu, jinak je to anarchie a ne politický nástroj. Správné referendum musí být i vyvolatelné, tedy, je-li potřeba reagovat ihned, je referendum nejvyšším zákonem, které může vše změnit. Tedy i zastavit dřívější špatná a dnes závazná rozhodnutí silou většiny, tedy nad 80%, tato síla procentové hranice většiny je i pojistkou proti manipulaci. Vidíme tedy jasně, že na Krymu se kajetánská taktika, strategie a problém carské, sovětské a posovětské ruské mocenské geovojenské politiky pod záštitou referenda posilovala zneužitím referenda, poněvadž lokální zájem převážil nad zájmy celkového státu, Ukrajiny. Avšak, v lokálním referendu mají lidé právo vyjádřit svůj názor, je zřejmě pod záštitou Majdanu dnes i jisté, že by byl tento názor jiný, pokud by se referendum uskutečnilo na území celého státu. Stát je dohoda a proto není možné svobodné občany ve státě držet násilím. Chyba je jinde, není v referendu samotném, jako v nástroji vykonávání politické moci (pokud ovšem tento nástroj je platný i jinde a lidé v menšině demokraticky respektují výsledky). Chyba je ve vnímání a pojímání moci, tedy vojenské geopolitizaci mocných tohoto světa. Referendum tedy bylo špatně postavenou záminkou geopolitizace a skryté rusifikace, NICMÉNĚ, RUKU NA SRDCE, CO JE ŘADOVÝM OBČANŮM CENNĚJŠÍ, NEŽ MÍR A ŽIVOT V MÍRU? Pokud ,následně, pod Ruskem budou občané na Krymu a tím i my dnes ve světě v míru, pak to bylo rozumné. Pokud budou lidé umírat kvůli celosvětové-krymské válce, není to rozumné. Avšak, není důvodu zpochybňovat legitimitu násilné obrany proti fašismu Janukovyče, jemuž se vzepřel statečný Majdan. I to je hlas občanů , volajících po svobodě a je zcela legální. Zloději koní se střílejí a je to jistě krajní, ale logické a nikoliv neregulérní či nesprávné řešení. Závěry však z toho všeho, co se událo, vyplývající, nejsou nijak povzbudivé. Svět zraje k velké a násilné revoluci, podporované finančně nejmocnějšími lidmi světa, kteří si tak chtějí nově rozdělit svět a po novomaltuziánsku vyřešit válečnou genocidou problém přemnožení lidstva, hladomoru, nízkých zisků, nemocí atd. Je to zvrhlé, ale poněvadž stádo nepotřebuje pasáka, aby si našlo pastvu, nemusí tento plán miliardářů vyjít. Pasáka však stádo potřebuje na podojení. Jak to dělaly divoké krávy dříve, když měly mléko a nebylo dojitele, fakt nevím, asi napojily vlka ...... gr
0/0
28.4.2014 12:22
Foto

Jan Atlet

Budiž mi odpuštěno, že takto
Budiž mi odpuštěno, že takto nezdvořile vstupuji do řeči, když osloven byl někdo jiný.Ale není to nepochopením žánru? Já vím, člověk by pod nadpisem Diskuse očekával diskusní příspěvky, ale texty pana Kiebitze jsou ve skutečnosti glosy.Mistrovské, až geniální. Větší srozumitelnost by byla už jen na škodu.Dle mého jeden z nejpozoruhodnějších i nejvýznamnějších hlasů veřejného prostoru současnosti.Četba je mi vždy svátkem.
0/0
18.3.2014 11:52
Foto

Cermans

Pane Atlete já to panu Kiebitzi nemám za zlé, vím že jeho glosy
jsou výborné, až moc geniální. Můžete nam slabšího ducha dělat výklad. Stále nerozumím obratu : " Ale naopak, Hrad nakupuje desítky odstřelovacích pušek, lid už si zvykl" Holt jsem natvrdlý, ale rád se poučím. Díky!!!
0/0
18.3.2014 12:45
Foto

Magda

Krym
Z jedné věci mám opravdu radost. Vzhledem k tomu, jak nás tady masírujou média, knížata, hudebníci a dělají z Putina Ádu ap., koukám, že většina diskutujících si udělala svůj názor a myslím, že velmi správný. Taky mi nejde na rozum, že jeden večer vidím na Mejdanu Klička, jak se snaží lidi uklidnit a druhý den brzy ráno je tam nový, demokratický parlament?! Že by do parlamentu vjely tanky? Kdo jsou ti lidé, co ten Jášuk, kde se najednou po půl roce mejdanů vyrojil? A s tou výbornou angličtinou? EU zapůjčila miliardy a heleme se, koukejme se, UK byla schopna zaplatit Rusům dluh za ropu či za co. To to tam budeme házet prachy jak do lví tlamy a jejich oligarchové se budou obohacovat? Proč jim to tam všechno neznárodnili a nesebrali? Měli by víc od nich jak od EU (potažmo i od nás). Nejsem žádný rusofil, zažila jsem 68. coby mladá holka, ale v tomhle případě Putin není srostlé obočí (Brežněv). Za těch 25 let od roku 89 co všechno rozpoutali USA? A kde tomu je konec? Dřív se říkalo, kam vstoupí noha ruského vojáka sto let tráva neroste, dneska to klidně můžeme s implementací demokracie říkat o amících. Kam hmátli, nejen že tráva neroste, ale lidské utrpení je nezměrné. A přitom všem jde všem pouze o PRACHY a MOC.
0/0
18.3.2014 10:14
Foto

Bt

No,
on i západ, včetně EU, i nadále věří, že válka je pokračování diplomacie a její nedávné bombardování Lybie jsou toho důkazem - o všech těch přímých i nepřímých amerických intervencích po celém světě jen za posledních 15 let ani nemluvě - jen tady zkrátka dokázali odhadnout svůj potenciál a proto se naštěstí do ničeho nepustili.A když USA a EU vyřvávají o ruské intervenci na Ukrajině - vzpomeňte si jak to začalo: kdo jezdil podporovat opozici proti demokraticky zvolené vládě na majdan? Kdo nazýval stavění barikád, házení molotovů a obsazování veřejných budov mírumilovnými demonstracemi? Kdo je podporoval finančně? Kdo okamžitě uznal legitimitu pučistické vlády? Komu nepřijde ani trochu divné, že opozice, která prohrála parlamentní volby, si po násilném převratu najednou dokáže v parlamentu vše prohlasovat? I toto je demokracie? To, co předvádí západ je ukázka vytříbeného pokrytectví - jednostranné odtržení Kosova bylo podle nich OK a v souladu s mezinárodním právem, jednostranné odtržení Krymu není ok a v souladu s mezinárodním právem. Jediný rozdíl ovšem je, že Kosovo bylo prozápadní a Krym provýchodní a zdá se, že pro západní státy je vše provýchodní automaticky v rozporu s mezinárodním právem.
0/0
18.3.2014 8:04
Foto

Marek Kyncl

V zásadě souhlasím s Vaším
V zásadě souhlasím s Vaším komentářem s jednou malou výhradou. Myslím, že samostatnost Kosova byla v dané době jediným možným řešením jak zastavit krveprolití (nebo alespoň utrpení tamních obyvatel). STejně je tomu na Krymu a stejně tomu bylo v Abchazii a Jižní Osetii. Držet pohromadě státní útvary má smysl, pokud je to jejich kbyvatelům ku prospěchu a nikoliv ke škodě. Rusko provedlo již podruhé ukázkový příklad, jak by se mělo konfliktům předcházet. Důkazem toho je, že po ukončení války je klid, vztahy se normalizují a vše se vrátilo do normálních kolejí. A stejně tomu nepochybně bude v případě Krymu.
0/0
18.3.2014 9:51
Foto

Kecálek

Tím zastavením utrpení obyvatelstva
myslíte také místní kosovské Srby? Pak ten sociální experiment ovšem nevyšel...
0/0
18.3.2014 15:29
Foto

K62a66r84e86l 41V80y55š17a17t11a

Díky, díky za každý rozumný komentář,
už k vůli nastupující generaci musí vyvažovat zaslepenost, nenávist a zaujatost příspěvky které pohlížejí na probíhající problém střízlivě. Vyhmátl jste tu tragickou nedokonalost vývoje člověka, opravdu se člověk ve svém konání nikterak neliší od lovců mamutů. Ty temné stránky lidské povahy, závist, nenávist, chamtivost, jsou za většinou "velkých"dějinných tragédií, časem oslavovaných jako vítězství pokroku. Prožil jsem celý svůj život v relativním klidu a míru, jsem tomu rád, ale děsím se lidí kteří se dostanou řízením osudu na místa, z kterých můžou můj život, život mých dětí a dalších generací uvrhnout do zničujícího chaosu. Vždyť jenom náhodou se stal Zaorálek, uvádím jako příklad, ministrem zahraničních věcí malé zemičky, nedej bože, aby se něco tak velkohubého dostalo do vlády některé velké a silné země.
0/0
18.3.2014 7:58
Foto

Pánové děkuji
o pár desítek let nazpět by mi tohle jen tak neprošlo. Vaše tolerance k mojí psychicky postižené tělesné schránce je opravdu velkorysá. Ona ta moje zášť vůči komunizmu a ruskému bolševizmu je už dost obroušená a závisí hlavně na tom jak se dobře napapám, vykakám a když mi nic nebolí vyrazím na zahradu udělat něco bohulibého, třeba brambory, nebo mrkvičku, rád mám také jablka, vymyčkané jsou velmi dobré v podobě jablečného burčáku a to je ta pohoda důchodce, kterého pak nasere nějaký Pupin, nebo Putin, už je jedno jak se jmenuje, ale je to zase Rus, který něco zabírá, někomu vyhrožuje tanky a tváří se jako osvoboditel. Víte, každá generace je něčím poznamenána, a ta moje bohužel léty 1950 tými, kdy jsem vytrhával z čítanky jeden portrét za druhým, jak se měnily názory na občanskou společnost, a poté léty 1968 až 1989, kdy jsme čekali a čekali a čekali, až jsme se nedočkali. Abych si občas vylepšil náladu a měl pocit, že se mě to všechno kolem mě ještě týká, napíšu nějakou pitomost na Českou pozici. Jestli se mýlím, je to tím, že už ničemu nevěřím a to bohužel díky těm téměř 70 ti letům co se tady na zemi vyskytuji.Přesto si myslím, že moje životní zkušenosti bych si neměl nechávat jen pro sebe, možná že prospějí někdy i jiným, a to bych si nejvíce přál.
0/0
18.3.2014 14:13
Foto

Jan Novak 5565976740970

Jiná zkušenost
Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. A není okupace jako okupace. Jsou i radostné okupace. A pro Krymčany to hůŕ je teď Kyjev. Celkem je chápu. Taky bych se bál. Na rozdíl od jiných okupací oni tuhle chtějí, chtějí domů. Možná se mýlí ale je to jejich volba. Já ji respektuji, oni o tom ví víc než já. Já bych je nezatěžoval svoji zkušeností, která je nepřenositelná a někdy se může změnit až v předsudek. A lidem na zbytku Ukrajiny to velké zlo nezpůsobí. Budou mít jiné starosti - jak se ubránit zlu fašismu. Především mi jde o lidi, o ty běžné lidi. Ti by se měli třást strachy před doktrínou UN R2P (responsibility to protect ). Tam dřímá opravdové nebezpečí.
0/0
23.3.2014 10:44
Foto

Josef Pepa Nos

TITULEK JAK OD BLBA.
Takové články nemá smysl číst.
0/0
18.3.2014 7:04