Diskuse k článku

Tomáš Halík: Čekají nás nejdůležitější volby od pádu komunismu

„Nevybíráme anděly, chceme jen zabránit nástupu opravdu nebezpečných sil, a těm nahrávají všichni nevoliči,“ vzkazuje populární kněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Šifra

Velmi přesné....
Chválím, velmi výstižné....
0/0
29.10.2013 1:59
Foto

Křivan

Jo a taky zasvěceně
Jo a taky zasvěceně vychovával kádrové rezervy na socialistickém ministerstvu.
0/0
27.10.2013 16:16
Foto

M25a97r77e47k 52H43r71u76b55y 6367312661908

Klasika
Halik v tomto rozhovoru opet ukazuje pravou tvar cirkve: jakmile jde o prachy, jde veskera moralka stranou. To je jeden z duvodu, proc cirkev dnes nelaka. Je stejna, jako politicke strany. :-/
0/0
25.10.2013 20:49
Foto

M83g94r13. 33I92m63r80i62c18h 64G42a23b52l79e26c11h 6925239493449

Nepodceňujte otce Halíka,
nakolik ho znám, jsem přesvědčen, že jemu osobně i jemu podobným vůbec nejde o peníze ani o majetek - to ne, jde mu o moc. A jeho dobře tajené postoje a ambice zásadového macchiavellisty o tom přesvědčivě vypovídají.  Myslím, že v tom vysoce překonává u nás tolik nenáviděné jezuity.
0/0
27.10.2013 9:48
Foto

Pavel Zelda

Je to dobrá a přesná analýza.
Tohle vystihl přesně, klobouk dolů.
0/0
25.10.2013 16:55
Foto

Janh

Velice zajímavá fotka.
Velice zajímavá fotka.
0/0
25.10.2013 12:51
Foto

Jurek

Východ nezosobňuje nebezpečí komunismu, zosobňuje mafiánství ODS
Pana Halíka mám rád, ale nechápu, proč spojuje pomyslné otáčení kormidla na východ s komunismem. Jak správně bylo zkomentováno na blistech - Putin nezosobňuje nebezpečí komunismu, zosobňuje mafiánství ODS.http://www.blisty.cz/art/70685.htmlPutin nezosobňuje nebezpečí komunismu,zosobňuje mafiánství ODS - See more at: http://www.blisty.cz/art/70685.html#sthash.GBBjvCI8.dpufPutin nezosobňuje nebezpečí komunismu,zosobňuje mafiánství ODSBoris CvekV Praze na Letné prý velký portrét Putina upozorňuje na nebezpečí komunismu. Velmi mne překvapuje, že někdo může brát Putina jako symbol nebezpečí komunismu. Jednak jediná reálná opozice v Rusku proti putinismu je právě komunistická strana (v Rusku opravdu nevládnou komunisté), jednak Putin je jedna ruka s ultrakonzervativní ruskou církví (tohle opravdu není typické pro komunisty, spíše by se podobný režim dal hledat někde ve Frankově fašistickém Španělsku) a jednak kapitalismus, který Putin garantuje, je kapitalismus mafiánský, s nízkými daněmi a minimální ochranou pracujících před zvůlí oligarchů. Putinovský systém je přesně ten, který tu budovala ODS, systém oligarchů (kmotrů), zlodějských privatizátorů, nízkých daní, nefungující občanské společnosti a ultačování pracujících vrstev. Stejně jako v Rusku tak i v Česku představují komunisté hlavní opoziční sílu proti tomuto mafiánskému kapitalismu.- See more at: http://www.blisty.cz/art/70685.html#sthash.4Qx4vYC2.dpuf 
0/0
25.10.2013 11:46
Foto

Zírám
kolik příspěvků vyprovokovalo plácání pana Halíka. Nemá přece vůbec právo  se k čemukoliv vyjadřovat. V ulynulých dvou volebních obdobích církev zajímaly jen peníze a restituce, něco co by bylo jen bezúčelný poslední hřebíček do rakve našeho hospodářství. Naše církev se 40 let paktovala s komunisty, souhlasila s rušením farností, nevyučovala náboženství a nechala skoro 3 generace lidí klidně výrůstat bez slova Božího. Měla víc než dost možností se s komunisty dohodnout na správě svého majetku, vždyť byla státní institucí. Přesto jen nečinně přihlížela jak chátrá vše s církví spojené a lidem uzamykala kostely. Výmluva, že nic nemohla dělat není argumentem. Vzpomeňme na národní obrození, na kterém měla právě církev největší podíl. Naši buditelé byly většinou kněží, chránili český jazyk a hlavně dávali lidem naději na přežití jařma. Žiju v Čechách a za naší cirkev se stydím, nebýt Moravy tak už neexistuje. Moji předkové byli Husité, babička s dědou mají na náhrobku kalich, matka taktéž a do poslední chvíle svého života se modlila. Já jsem pokřtěn farářem církve Československé, jsem na to hrdý a přesto jsem si přestal církve vážit. Nic mi pro život nedala. Nevím proč bych jí dnes, kdy je mi skoro 70 let jí měl naslouchat, a přihlížet jak manipuluje s penězi daňových poplatníků a šmelí s navráceným restitučním majetkem. Pane Halíku, měl byste raději mlčet a modlit se za odpuštění hříchů.
0/0
25.10.2013 7:21
Foto

M77i56c20h72a59l 80H55r34u21b13ý 1473269610160

Dva dotazy
Proč Halík nemá právo se k čemukoli vyjadřovat?Proč Vy ho máte?
0/0
25.10.2013 10:15
Foto

Ano, právo samozřejmě má,
Ano, právo samozřejmě má, jako každý občan. Myslel jsem to tak, že kdyby zpytoval svoje svědomí, měl by raději mlčet. Vyjadřovat se mohl dříve, ke všemu tomu marazmu v současné politice, jenže si právě nechtěl nikoho rozhněvat, dokud  nebude definitivně rozhodnuto o církevních restitucích.
0/0
25.10.2013 16:01
Foto

M41i35c60h58a88l 88H68r11u16b43ý 1443339980630

Skoro
Skoro bych řekl, že Halík se vyjadřuje k politice celou dobu.
0/0
25.10.2013 20:53
Foto

M55g74r62. 22I80m31r22i36c84h 40G73a22b17l56e50c14h 6275269613469

V tom máte na 100% pravdu,
ale býval obezřetnější. A proto má také poměrně výrazný odstup od pana kardinála Duky, spíše má blízko k emeritnímu pražskému primasovi kardinálu Vlkovi. A samozřejmě - býval velmi blízkým člověkem Václava Havla.
0/0
27.10.2013 9:52
Foto

It

Halík byl vysvěcen tajně,
což jasně dokazuje, že i v církvi za socialismu pracovali lidé, kteří mají čistý štít. Pan Halík se k politice vyjadřoval téměř ve všech svých knihách a uvažovalo se o něm jako o kandidátovi na prezidenta. Za socialismu, kdo chtěl tak mohl chodit na náboženství, stejně tak se připravovat na biřmování nebo mít svatbu v kostele.To že jste se o to nezajímal neznamená, že to nebylo!!!!  Halík prý o sobě prohlašuje, že jej kdysi tajně vysvětil kardinál Meisner -  Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/hradni-kancler-hajek-obvinil-kneze-halika-ze-nema-vysveceni-pox-/domaci.aspx?c=A111208_142405_domaci_taj
0/0
27.10.2013 16:01
Foto

P47a89v49e43l 34M59i74c76h49a75l 9383355803

Pan Zeman nepotřebuje sjednocovat, stačí, že vládne
Skrze poskoky, díky popularitě filmové Kateřiny, ale pořád vládne. Můžete si volit, jak chcete, výsledky určí, možná jen plní větší program, v jehož rámci byl na Hrad postrčen. Nepodceňuji mediální marketing, ten nedělá kampaň letos, ale permanentně. Když je Kard. Duka vlídný, tolerantní, laskavý, má i mikrofon radiožurnálu, když je autentickým, sám sebou, produkce už mu jakešovsky vypne. Přitom k problematice odnětí realit na Hradě, to je podstatné. Možná mu naopak otevřeli další media. Jednoznačnost je historií. Roky je divák napumpován product placementem, a podprahovost už dávno nikoho neruší. Tak jako kuřák si nakupuje drogu, chvíli skoro dobrovolně, tak jako alkoholik startuje pomalu a vesele... ne náhodou jsou to kvality p.Zemana ... i volič se chytne. Důvod nehraje roli, zda nakopnutí církve, nebo rektorů university, je tu někdo, kdo nezná hranic, kdo vykoná, čeho se zbylí bojí. Proti p.zemanovi vystoupil málokdo, i kreativní video se slečnou dcerou bylo přeznačeno na svobodu, modernost, pokrok, mládež... Proti moci feudální je odpor zbytečný, jen by člověk nastavoval vidle sám sobě. Úpadek feudalismu bez zásad a pravidel se dá pouze odpykat.
0/0
24.10.2013 22:44
Foto

Skipper

Skutečné ZLO pro tuto zemi
Skutečné ZLO pro tuto zemi představuje triumvirát BAKALA-KALOUSEK - KNÍŽE, to ovšem zednář Halík nikdy nemůže přiznat ani připustit.Je velká zásluha pana Zeman, že Kalouska vyvedl za límec ze Strakovky.Jestli to tak pan Halík nevidí,jenom  manifestuje naprosto zrůdné myšlení tzv. " Pravdolásky".
0/0
25.10.2013 7:21
Foto

Census

Jít k volbám nebo k nim nejít
Jít k volbám nebo k nim nejít vyjde prakticky nastejno. Hlavní starostí drtivé většiny politiků je jejich osobní, potažmo rodinný, profit. Ani tomu jinak být nemůže. Jejich mentalita jen odpovídá většinové mentalitě tohoto národa. Ten měl bohužel tu smůlu, že se čas od času stal předmětem velmi intenzívní selekce, v důsledku které zbyli převážně ti horší. A začalo to po Bílé hoře, kdy se v následném "normalizačním" procesu (mimo jiné) velmi angažovala právě Halíkova katolická církev. Pokračovalo to třicetiletou válkou, která české a moravské země zdevastovala jako žádná jiná. Druhá, ještě zhoubnější, neboť relativně nedávná selekční etapa, nastala v průběhu minulého století, kdy nejprve nacisté a posléze komunisté velmi cíleně likvidovali všechny jim nebezpečné nebo jen nepohodlné jedince. Není divu, že všichni tito Mičurini nakonec vyšlechtili národ prohnaných chytráků, vykuků, ulejváků, podvodníků, zbabělců a zlodějů. Čestní, pracovití, odvážní, charakterní, zásadoví etc. byli zkrátka vybiti nebo odejiti. Samozřejmě, že ne všichni, ale vždy jejich velmi podstatné jádro. Naneštěstí, obnova genetická kvality populace u člověka trvá velmi dlouho. U nás k ní evidentně ještě nedošlo.
0/0
24.10.2013 19:56
Foto

Skipper

Census a kdo Vám to říkal :
Census a kdo Vám to říkal : Začalo to na Bílé hoře" asi pančelka dějepisu, ne.Na Bílé hoře stáli na straně katolíků ti správní, kteří stáli na správné straně.Kdyby vyhráli protestanti, tak zanikne čeština.
0/0
25.10.2013 8:05
Foto

Census

Před Bílou horou se k
Před Bílou horou se k protestantské víře hlásila převážná většina tehdy česky mluvících obyvatel. Je ovšem pravda, že česky i německy mluvící šlechta a měšťané byli na obou stranách, dělení podle náboženské víry tedy nekopírovalo dělení národnostní. Nicméně během následujících let po porážce přišla česky mluvící populace o valnou část svých elit, jak z řad šlechty, tak vzdělaných lidí. Každý, kdo nechtěl měnit víru a cítil se být jen trochu schopnějším, odešel. Velmi poučný literární zdroj jsou například Toulky českou minulostí. Vřele doporučuji. Zbytek si člověk vzdělaný v biologii a genetice lehce domyslí sám.
0/0
26.10.2013 17:52
Foto

Radomir.Vomacka

Hlavu vzhůru prosazuje
Hlavu vzhůru prosazuje snížení přemrštěných cen PHM a energii na kterých se pakujou pouze Solární baroni, šmelináři s PHM kteří neodvádějí DPH a Kalousek. S paní Bobošíkové by si měli vzít ODS příklad! Díky že myslíte na obyčejně lidi a živnostníky.
0/0
24.10.2013 19:12
Foto

Census

Paní Bobošíková myslí
Paní Bobošíková myslí především sama na sebe. Jako ostatně vždy. Skočit jí na špek může jen velmi malé dítě nebo slabomyslný jedinec.
0/0
24.10.2013 19:45
Foto

K91a78r45e50l 34V44y39š92a15t50a

Tak nejak bozsky vztryskla zlucovita nenavist,
poplivat kdekoho kdo nesdili nazory osviceneho nabozenskeho fanatika. Z celeho rozhovoru se da pripustit jen veta .......na rozvalinach starych mastodontu ......, ktera presne vystihuje postaveni jeho modly sarmantniho Schwarzenberga v politice.  Jejich spolecne nazory ktere ozivaji vzdy, kdyz takovym elitarskym nymandum tece do bot,  vliv vyvrhle spiny je na nas narod nastesti nulovy.  
0/0
24.10.2013 16:04
Foto

Pepan25

V čem je nenávist?
V konstatovaní, že Babišovi nevěří? V trefném pojmenování "Šloufovi sirotci" a  "Okamurovi křiklouni"? Že nemá rád Klause stejně jako 2/3 Čechů a nepodporuje Hlavu vzhůru jako 9/10 lidí? Jinak Schwarzenberga volit nechce, pokud umím číst.Osobně budu také volit KDU, protože případná levo-středová koalice ČSSD - KDU - ANO (nebo jen jeho část, pokud se ANO rozpadne dříve, než Sobotka zmužní a přesvědčí mocipána na Hradě o své koalici) mi přepadá jako relativně nejrozumnější cesta ze současné situace.
0/0
24.10.2013 20:15
Foto

K30a83r76e80l 22V59y12š26a27t71a

Nabizim presny prepis vyjadreni pana Halika:
Ta cast spolecnosti, ktera ma vetsi intelektualni a moralni naboj, je nyni v defenzive a nevim, jestli se ji jeste podari probudit tak, jako se stalo sarmem Karla Schwarzenberga a aktivitou jeho tymu pred prezidentskou volbou.              Jedna veta a vystihuje temer vse. Ani nemusim citovat dalsi casti ve ktere se neustale navazi do Zemana, vrchol drzosti je Halikovo vyjadreni, ze by se meli volici Zemana narodu omluvit. Myslim si, ze Halik, predstavitel jednoho z nejkrutejsich nabozenstvi, by se mel mirnit.
0/0
24.10.2013 23:03
Foto

Karelli1

Ano,  my totiž u Salvátora
Ano,  my totiž u Salvátora vyzýváme k upalování čarodějnic. Jsme nesmírně krutí studenti a Halíka máme za svojí modlu, za kterou bychom položili život. Takhle si to nějak představujete? 
0/0
25.10.2013 0:42
Foto

K62a25r64e35l 28V87y31š56a45t85a

Kdyz pozoruji vystupy Halika,
tak mam dojem, ze se v te jeho cirkvi styska po dobe, kdy upalovani carodejnic byla jejich hlavni zabava.
0/0
25.10.2013 8:31
Foto

Křivan

Pokud máte energii a čas
Pokud máte energii a čas přečtěte si můj první příspěvek na počátku diskuze. Vlastně vůbec první příspěvek.
0/0
25.10.2013 8:16
Foto

Irinek

Halík
"Ta cast spolecnosti, ktera ma vetsi intelektualni a moralni naboj...." A to je kdo? Můžete to,prosím, třeba jmenovitě upřesnit?Adresováno samozřejmě panu Halíkovi.
0/0
25.10.2013 8:33
Foto

Milota

Vy jste asi bral lekce
Vy jste asi bral lekce stylistiky v Rudém právu přímo u Hořeního. Chybí mi už jen ztroskotanci a samozvanci ...
0/0
25.10.2013 3:59
Foto

Zk

Na Tomáši Halíkovi mě vždycky
Na Tomáši Halíkovi mě vždycky fascinovalo jeho lpění na tom, kdo koho podporuje, jaká skupina lidí volí toho a jaká tamtoho... před pár lety vyprávěl o svých cestách po USA a o tom, že by volil Obamu - nezmínil jediný programový argument, jak by se asi dalo čekat (zahr. politika, reforma zdravotnictví, netahání náboženství do politiky?), ne, Tomáš Halík by Obamu volil proto, že pro něj hlasují lidé jemu podobní, tj. američtí univerzitní profesoři. V nedávné prezidentské volbě to samé. Zemana volí prostoduší, bůček požírající strejcové, Schwarzenberga mladí, inteligentní a vzdělaní ("zdravé síly národa", jak se říkalo za starého režimu).  Od vysokoškolského učitele, jehož náboženské úvahy čtu i přes svůj ateismus velmi rád, bych čekal trochu hlubší úroveň analýzy, tohleto, co nám pan profesor nabízí, jsou spíše povrchní a konformistické žblepty náctileté čtenářky bravíčka, která zoufale touží po novém modelu mobilního telefonu, protože všechny její kamarádky ho už mají taky. Za vyloženě urážlivou pokládám Halíkovu výzvu Zemanovým voličům, aby se za svou volbu omluvili. Ukazuje se, že pražská kavárna zatím nepochopila vůbec nic. Zemanův úspěch je především její zásluha, stačilo sundat na pár dní ideologické klapky a podpořit v prvním kole někoho jiného, než byl pro obrovské množství lidí naprosto nepřijatelný Schwarzenberg. Ostatně zajímalo by mě, zda se Tomáš Halík někdy omluví za svou loajální podporu předchozím pravicovým vládám. Zcela konkrétně, nikde jsem nezaznamenal, že by Halík veřejně odsoudil nákup přeběhlíků v roce 2006.  Ve fungující demokratické společnosti by se na takto nelegitimně vzniklou vládu okamžitě spustila ostrá palba - nejen ze strany levicové opozice, ale především ze strany konzervativních intelektuálů, kteří přísně odlišují náklonnost k idejím a náklonnost ke konkrétním stranám či jejich exponentům. Bohužel, od Tomáše Halíka jsme se ničeho nedočkali a asi se nedočkáme ani v budoucnu. On totiž zůstává věrný politické filosofii každého slušného, kultivovaného, vzdělaného a úspěšného Čecha. V kostce: možná, že ti napravo jsou gauneři, ale jsou to naši gauneři,  a lepší čas od času strpět pár těch špinavostí, než aby se k moci dostali levouni. Protože nikdo nalevo od KDU-ČSL nemá morální právo v této zemi vládnout.
0/0
24.10.2013 13:04
Foto

Goeg 8110477419259

Dekuji za vyborny komentar. S
Dekuji za vyborny komentar. S tim se neda nez souhlasit.
0/0
24.10.2013 17:28