Diskuse k článku

Temelínská karta Rolls-Royce: Černý Petr, nebo žolík?

Britská firma by měla dodat řídicí systémy, pokud vyhraje ruský reaktor. Podle kritiků jde o neprověřenou kombinaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Energetik_Tom

Distributor energii  z OZE
Distributor energii  z OZE nevykupuje, tu vykupuje OTE.Silovou energii z OZE vykupuje například ČEZ Prodej a.s., konkrétně z FVE za 0,5Kč/kWh, k tomu si příhodí rabat cca 360% a vám tuto silovou elektřinu prodá za cca 1,8 Kč/kWh. Regulace výkonu probíhá v závislosti na napětí, frekvenci, stavu účinníku, případně dálkově od distributora. Žádný výrobce enegie nikde z nudy točí nebo netočí kolečkem a řídí nebo neřídí výkon elektrárny dle vlastního uvážení nebo pohledem na voltmetr a měřič frekvence.Více podrobností je v PPDS 2011 – Příloha č. 4www.cezdistribuce.cz/edee/content/file-other/distribuce/energeticka-legislativa/ppds/2011/ppds-2011-priloha-4_def.pdfNěkteří výrobci v OZE pouze zastavují výrobu enegie v době kde je její cena záporaná, protože za tuto vyrobenou energii platí. Ceny energie jsou zde: https://www.ote-cr.cz/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trhdnes 19.5.2013 například:BASE LOAD 8,41 EUR/MWhPEAK LOAD 4,88 EUR/MWhOFFPEAK LOAD 11,95 EUR/MWhŠpičková energie PEAK LOAD je teď levnější než mimo špičku což také odráží náš mizerný a zkostnatělý stav energetiky, takže přečerpávací elektráry by teď měli být v hluboké ztrátě a za svou akumulaci nešpičkové elektřiny do špičkové ještě doplácet. Kdo bude dobrovolně vykupovat silovou jadernou energii za 90 euro/MWh (67 euro/MWh - optimizmus MPO) když je na burze nejdražší do 30 EUR/MWh?
0/0
19.5.2013 12:01
Foto

Energetik_Tom

Řeč je o levnější silové
Řeč je o levnější silové elektřině (v mém případě je z OZE), příspěvěk za čistou energii z OZE mají všichni stejný i já. A proto aby to nějací trobové nemíchali dohromady je účtován zvlášť od silové elektřiny, podobně jako distribuce.Například silová elektřina z FVE je ČEZ prodejem vykupována za 0,5Kč/kWh. Ale vám je silová prodávána dle tarifu kolem 1,8Kč/kWh. Tedy rabat ČEZ prodeje na elektřině z FVE kterou vám prodá je kolem 360%. Zkuste se tedy nad tím zamyslet a něco s tím udělat.
0/0
19.5.2013 11:34
Foto

Energetik_Tom

Vidím jen kocourkovské lži,
Vidím jen kocourkovské lži, jak vaše tak vašeho jmenovce odkláněče Kocourka. Současné a předpokládané ceny energíí z vybraných zdrojů:www.eru.cz/user_data/files/ERV/ERV8_2012.pdf Malá vodní elektrárna v nových lokalitáchvýkupní cena 3230 Kč/MWhzelný bonus 2230 Kč/MWhVT výkupní cena 3800 Kč/MWhNT výkupní cena 2945 Kč/MWhVT zelný bonus 2390 Kč/MWhNT zelný bonus 2150 Kč/MWh biomasa:výkupní cena od 2060 do 3730 Kč/MWh dle druhu biomasyzelný bonus od 1000 do 2670 Kč/MWh dle druhu biomasy bioplyn:0 až 550KWvýkupní cena 3550 Kč/MWhzelný bonus 2490 Kč/MWhvíce než 550KW 0 Kč/MWh vítr:výkupní cena 2120 Kč/MWhzelný bonus 1570 Kč/MWh FVE:od 1.1.2013 do 30.6.2013, 0 až 5kW:výkupní cena 3410 Kč/MWhzelný bonus 2860 Kč/MWhod 1.1.2013 do 30.6.2013, 5 až 30kW:výkupní cena 2830 Kč/MWhzelný bonus 2280 Kč/MWhod 1.7.2013 do 31.12.2013, 0 až 5kW:výkupní cena 2990 Kč/MWhzelný bonus 2440 Kč/MWhod 1.7.2013 do 31.12.2013, 5 až 30kW:výkupní cena 2430 Kč/MWhzelný bonus 1880 Kč/MWhNad 30KW 0 Kč/MWhOd 1.1.2014 mají nové FVE od MPO slíbené, že již žádné “dotace” (buzerace a omezování) nebude. Snad MPO svoje sliby dodrží, alespoň do realizace Temelínkého tunelu, kdy budou muset přiznat "dotace" všem "bezemisním" zdrojům díky emisnímu jádru. Jaderné elektrárny:Od 1735 Kč/MWh v ČEZku:http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/vitr-slunce-jadro-i-bio...přes 2644 Kč/MWh v Turecku až po 2848 Kč/MWh Británii po dobu 35let! Celkové pořadí dle ceny je takové:Nulovou podporu a dotace mají tyto zdroje zprovozněné v roce 2013:bioplyn: nad 550KWFVE: mimo střechu, nebo na více než jedné budově, nebo budově která není v katastru, nebo nad 30kW.Tyto zdroje nejen že nic nedostanou, ale naopak musí platit za vlastní vyrobenou a spotřebovanou elektřinu (i ostrovy), to je ta část energie která nejde to distribuční sítě:systémové služby 0,15995 Kč/kWhpodpora výkupu elektřiny z OZE a KVET 0,70543 Kč/kWhčinnost zúčtování OTE 0,00915 Kč/kWhdále ještě: daně, zdravotní a socky.Tímto je v ČR "chytře" zamezeno stavět tyto nedotované zdroje pro vlastní spotřebu a úsporu odebrané energie z DS s případným prodejem přebytečné energie obchodníkovi. biomasa: zelný bonus od 1000 do 2670 Kč/MWhvítr: zelný bonus 1570 Kč/MWhjádro v ČR: 1735 Kč/MWh – značně optimistická varianta MPO, reálná je kolem 2330 Kč/MWh (již aktuální v zahraničí) + další nepřiznané a zatajované dotaceFVE: od 30.6.2013 nad 5kW zelný bonus 1880 Kč/MWhbiomasa: výkupní cena od 2060 do 3730 Kč/MWh dle druhu biomasyvítr: výkupní cena 2120 Kč/MWhvoda: NT zelený bonus 2150 Kč/MWhvoda: zelený bonus 2230 Kč/MWhFVE: do 30.6.2013, 5 až 30kW zelný bonus 2280 Kč/MWhvoda: VT zelný bonus 2390 Kč/MWhFVE: od 1.7.2013 5 až 30kW výkupní cena 2430 Kč/MWhFVE: od 1.7.2013 0 až 5kW zelný bonus 2440 Kč/MWhbioplyn: do 550KW zelný bonus 2490 Kč/MWhjádro: v Turecku 2644 Kč/MWhFVE: do 30.6.2013, 5 až 30kW výkupní cena 2830 Kč/MWhjádro v Británii 2848 Kč/MWhFVE: do 30.6.2013, 0 až 5kW zelný bonus 2860 Kč/MWhvoda: NT výkupní cena 2945 Kč/MWhFVE: od 1.7.2013 0 až 5kW výkupní cena 2990 Kč/MWhvoda: výkupní cena 3230 Kč/MWhFVE: do 30.6.2013, 0 až 5kW výkupní cena 3410 Kč/MWhbioplyn: do 550KW výkupní cena 3550 Kč/MWhvoda: VT výkupní cena 3800 Kč/MWh Nikde tam nevidím těch vašich vylhaných 15 Kč/kWh z FVE a 1 Kč/kWh z JE.
0/0
19.5.2013 11:10
Foto

L57a46d68i48s83l79a17v 11N39o56v15á47k 2937923824513

Klasická demagogie a lži zeleného fotovoltaického magora
Vkládaná pořád dokola... :-)Nárok na proplacení elektřiny až 15 Kč/za kWh oproti velkoobchodní ceně klasických zdrojů + JE  1 Kč/kWh ovšem fotovoltaickým dodavatelům elektřiny nezaniká. Zůstávají pořád v zisku, zatímco občané platí jako mourovatí do "zeleného" OZE tunelu 50 miliard Kč ročně.
0/0
13.5.2013 22:31
Foto

L96a29d11i98s38l68a54v 53N42o22v55á12k 2897903354223

Od zeleného magora nadšeného pro fotovoltaický megatunel
s klamavým nickname, jako jste vy, se žádný rozumný příspěvek k téma energetika, natož jaderná, očekávat nedá...
0/0
13.5.2013 22:26
Foto

Zolik ci Cerny Petr
Neni tomu az tak davno, kdy Rolls-Royce provadel na JE Temelin tzv. nezavislou validaci a verifikaci software od Westinghouse (slangove "viendvi"), kolegove v CEZ to maji jeste dnes hluboce vryto v pameti a nevidim na tom nic spatneho, ze je Rolls-Royce s ceskym ZATem v nabidce konsorcia.Zajimavosti se ale mohou prihodit, kdyz se ocitne ruka v rukave v Turecku u projektu Akkuyu, kde "volani" po strategickem partnerovi v experimentu Rosatomu zvanem BOO je slyset az do Parize (EdF a mozna i Areva).Kdyz uz nemohu jezdit s Rolls-Royce, tak mam aspon malou radost z toho, ze jeden jejich letecky motor Trent je v Prostejove jako rychlestartujici zaloha na zemni plyn pro CEPS i diky memu pricineni, projekt sice malem pohrbil pad obchodnika s elektrinou, ale z toho co po nem zbylo, byl projekt s motorem Rolls-Royce Trent vlastne nejcennejsi.Pral bych vsem videt u Rolls-Royce vyrobu leteckych motoru, tato firma si svym systemem jakosti atd. lehce doslapne na potreby jaderne energetiky.A jak to bude s tou kartou v pripade ETE 3,4?Myslim si, ze Cernym Petrem ani Zolikem Rolls-Royce nebude, pokud ano, bylo by to slaboduche, Cerneho Petra (snad i zolika) drzi jine figury, ceske 
0/0
12.5.2013 19:11
Foto

Když od oze nikdo nic neočekává
(i když ještě nedávno zelení tvrdili něco jiného - očekávali že tzv. oze v německu nahradí všechny JE), tak proč se do nich lijou prachy horem a dolem? Jen tak mimochodem co se týče toho zastaralého průmyslu, tak ČR spotřebovává na jednoho obyvatele  méně elektřiny než německo, rakousko, norsko, švédsko...V porovnání s mnohaletým komerčně úspěšným rozvojem JE (přes extrémně přísné normy, které jaderný průmysl musel plnit) je dotační oze šílenstvím naprostým krachem, a to i v oblasti technologického rozvoje. Dotace způsobili jediné - přesun výroby do číny, kde se samozřejmě žádné ekologické normy nereší (stejně tak jako sociální ochrana zaměstnanců) a toxické látky z výroby fotovoltaiky se vylévají do řeky. Ano vedlo to ke snížení cen, ovšem jen a pouze díky nižším nákladům kterých je čína - z výše uvedených důvodů - sto dosahovat. Jenže evropští a američtí výrobci, kteří se o nějaký vývoj v oblasti pokoušeli díky tomu zkrachovali a dnes mají na mále už i čínští výrobci.Když se odmítáte skládat tak jistě pochopíte proč my ostatní se odmítáme skládat na vás. A co se týče toho uhlí tak s pokračováním dotování tzv. oze počítejte, že se budete skládat i na to uhlí a nejen to, budete se koukat na poddolované slezsko a vyuhlené severní čechy. Protože dnes je jasné, že odmítání jádra a hraní si na tzv. oze vede k jedinému - výrazně vyžšímu spalování uhlí. Viz Německo.
0/0
12.5.2013 17:40
Foto

Občané bdí,
mají se na pozoru před takovým solárním a oze zloději jako jste vy, kteří díky tunelářskému zákonu prosazenému vládou sociální demokracie a za podpory komoušů okrádají slušné občany a firmy
0/0
12.5.2013 17:16
Foto

Energetik_Tom

Občané bděte
Tento stát je systematicky rabován a občané i s přispěním "protikorupční vlády" okrádáni a obelháváni. Na tomto zvěrstvu se největší mírou podílí průmysl a energetika. Výrazně nejdražší (z okolních států a EU) monopolní distribuce elektřiny schválená ČEZkým ERÚ je největší státem posvěcená zlodějna, kterou se snaží státní energoprůmyslová mafie skrýt za OZE tunel.Účetnictví monopolních a státem vydržovaných distributorů neveřejné, výběrová řízení žádné. Státní byrokracie uzavřená, platy a pracovní výkonnost úředníků tajena (vyjádření že dřou jako koně neberu). Akcie na doručitele (s křížkem po funuse snad již zrušeny), veřejné kontroly státních firem nemožné. Práce zákonodárců a úředníků na více židlích a zvláště ve firmách kde je střed zájmů se zájmy státu. Veřejná nestoudná korupce, trafiky a úplatky sahající až k rodiným příslušníkům bývalého prezidenta a jejich dosazení do státních korupčních firem na kontrolní pozice.Nejsem najivní a nevidím důvod si myslet že nejsem tímto zkorumpovaným státem okrádán. Vím ale jistě, že jsem díky OZE okrádán méně a zároveň klesají zisky státem vydržovaným zlodějům a korupčníkům v průmyslu a energetice. Jeden z mnoha osobních příkladů "našeho" průmyslu:V období mých studií a finanční nouze jsem přistoupil na méně dobře placenou brigádu (bral jsem skoro vše). Zaměstavatel nepředpokládal mé technické vzdělání a byla mi přidělana práce na demontáži zařízení k odprášení jednoho významného znečišťovatele ovzduší na Ostravsku.Při likvidaci jsem zjistil že toto zařízení na střeše haly nebylo nikdy v provozu, prach se vypouštěl do ovzduší různými otvory v budově. Motory ventilátorů neměly připojené svorkovnice pouze do nich zastrčené kabely. Žádné opotřebení a známky provozu, vše pouze zarezavělé a zatuhnuté. Dle výrobních štítků postaveno někdy v 90 letech.Firma se chlubila co všechno nedělají pro lepší ovzduší a investicemi (štědrými státními dotacemi) do ekologie.Teď se firma zase chlubí investicemi do ekologie (dotace z EU a natahuje ruce pro další) a také novým odprášením o jehož provozu si ale nědělám žádné iluze, tak jako všude jinde v tom "našem" průmyslu.O té doby mám na tyto "naše" průmyslové věci více otevřené oči a nejsou to bohužel hezké pohledy.Ministerstvo životního prostředí to pod vedením "protikorupčního" Tomáše Chalupy nezajímá, neřeší a nekontroluje, protože se na tom společně s průmyslovou loby podílí. A průmyslové loby slibuje další dotace a uhlobaronům kotlíkové dotace pro zajištění odbytu uhlí, vše pod záminkou EKO.To je také jeden z hlavních důvodů prudkého zhoršení ovzduší za poslední 4 roky. "Naši" průmyslníci nejsou již tak kontrolováni a pokutováni, provozovat filtry se jim nevypatí a navíc když znečištují tak mají velkou šanci na získání dotací a fingovanou "ekologizaci" provozu.
0/0
12.5.2013 15:50
Foto

Opět žvaníte nesmysly.
Opět žvaníte nesmysly. Temelín nemusí snižovat výkon kvůli tzv. oze ale kvůli tomu, že tzv. oze mají zákonem garantováno, že jejich předražená elektřina, která destabilizuje síť musí být distributorem vykoupena. Kdyby všechny zdroje měly rovné podmínky, tak distributor nevykupuje předraženou elektřinu z oze parodií na elektrárny ale z levných jaderných zdrojů.To je fajn, že tzv. oze umí okamžitě regulovat výkon. Ještě by bylo vhodné aby to jejich provozovatelé i dělali a nejeli co to dá aby co nejvíc vyrýžovali, protože zákon nařizuje všechno od nich vykoupit. Taky by bylo skvělé ( teda pro tu regulaci) aby  většinu času (když nefouká nebo nesvítí) jen tak nestály a tepelné elektrárny za ně nemusely zaskakovat a být připraveny za ně zaskočit.
0/0
12.5.2013 14:52
Foto

Jak jsem očekával
to, že se ČEPS je nucen provádět drahá opatření kvůli obrovským přetokům v síti způsobeným německými zhovadilými oze nápady na které jejich přenosová síť není dimenzovaná  a že zároveň česká síť je destabilozovaná místními oze zhovadilostmi takže nezvládá přetoky z německa je pro zeleného magora vašeho ražení důvodem k kritice. Že německá síť není sto přenést ze severu na jih veškerou produkci je pro vás důkazem kvality německé energetické politiky a řízení a zároveň, že česká toho schopna je je pro vás důkazem nekvality. To mu tedy říkám logika :-). Pro mě to je důkaz toho, že jste dementní. Že němci stejně ohrožují francouzkou síť a polskou síť, že poláci chystají opatření na hranicích evidentně netušíte nebo to vaši dutou hlavinku netíží.http://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv/polsko-uzavira-hranice-nemecke-zelene-elektrine_20746.htmlJediným rozkrádání jsou samozřejmě dotace na tzv. oze a jen naprostý tupec a fanatik může tato  do očí bijící fakta ignorovat.Mimochodem jaksi jste se zapoměl vyjádřit k tomu co jsem psal. Položím vám tedy přímé otázky. Co říkáte na to, že v Německu se staví 13 nových tepelných elektráren na uhlí? V jakém souladu je tento fakt  s vaší vírou, že tzv. oze je sto nahradit klasické zdroje? Opravdu se domníváte, že až Německo odstaví všechny svoje JE, z nich většina (a těch nejvýkonnějších) je stále  v provozu  a nenahradí je masivním spalováním fosilních paliv (což už defakto nastává)bude i nadále energeticky soběstačné. Jaký myslíte, že bude mít vliv vypnutí všech JE v Německu a jejich nahrazení tepelnými na emise co2, případně dalších škodlivin a jaký to bude mít vliv na devastaci krajiny těžbou uhlí?Opravdu věříte tomu, že když se bude zvyšovat podíl tzv. oze, že se nebude zvyšovat poplatek na tzv. oze? A jaký myslíte, že zvyšování ceny elektřiny v souvislost s dotováním tzv. oze bude mít vliv na konkurenceschopnost místního průmyslu a tedy i HDP a nezaměstnanost?
0/0
12.5.2013 14:35
Foto

Energetik_Tom

Zatím nikdo od OZE neočekává
Zatím nikdo od OZE neočekává že budou zajišťovat základní zatížení a tedy zajišťovat chod "našeho" zastarelého, rozkrádaného a energeticky plýtvajícího postkomunistického průmyslu a v některých případech již nepotřebného a dotovaného jen pro to, aby bylo zachováno několik mizerně placených pracovní míst.Odmítám se ale skládat tomuto "našemu" průmyslu na "levnou" jadernou a uhlenou energii, když ji můžu mít a (již dokonce mám) levnější z OZE zvláště máme největší spotřebu v době největší výroby v OZE. Spotřeba se nám tedy s větší části kryje s výrobou v OZE.Ano, mám levnější energii od dodavatele z OZE a přiznávám, že je to i částěčně zásluhou FVE tunelu, ale tento rok dokončené FVE mají již nižší výkupní cenu (v roce 2014 to bude už konečně 0Kč/kWh) než jakou teď požaduje jaderná loby. Takže i z tohoto důvodu považuji naše invetice (solrní tunel) jako částešně prospěšný, protože přinesl velmi rychlé snížení ceny investic a velký technologický pokrok. V porovnání s 60 letou dotovanou snahou o komerční rozvoj jaderné energitky, která si říká o větší dotace a v dalším techologickém vývoji spíše skomírá je i FVE tunel velký úspěch.
0/0
12.5.2013 13:46
Foto

Energetik_Tom

Ano po lžích a utocích na
Ano po lžích a utocích na provozovatele OZE jsem se v energetice přeorientoval na "zastánce" OZE. Ale spíše bych řekl, že jsem jen rozvračec lží a polopravd.Povozovatelé OZE za nevyžádanou energii (když je cena na buze záporná) platí distributorovi. Což se stalo např. 1.1.2013, čas 1:00 až 9:00. FVE v tom čase měli zanebatelný výkon, ale jaderky se na tento krátý čas neregulovali a jeli na plný výkon. Každý provozovatel OZE obdržel tedy fakturu a celkové částky pro dva zdroje FVE a jádro pro porovnání jsou zde:Čas 1:00 (mínus) -0,75EUR/MWh, výkon FVE 0W, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 0EUR/hod, jádro 3030EUR/hod.Čas 2:00 -25EUR/MWh, výkon FVE 0W, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 0EUR/hod, jádro 101000EUR/hod.Čas 3:00 -55EUR/MWh, výkon FVE 0W, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 0EUR/hod, jádro 222200EUR/hod.Čas 4:00 -30,04EUR/MWh, výkon FVE 0W, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 0EUR/hod, jádro 121361,6EUR/hod.Čas 5:00 -30,09EUR/MWh, výkon FVE 0W, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 0EUR/hod, jádro 121563,6EUR/hod.Čas 6:00 -25,52EUR/MWh, výkon FVE 0W, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 0EUR/hod, jádro 103100,8EUR/hod.čas 7:00 -20EUR/MWh, výkon FVE 1MW, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 20EUR/hod, jádro 80800EUR/hodčas 8:00 -20EUR/MWh, výkon FVE 48MW, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 960EUR/hod, jádro 80800EUR/hod.čas 9:00 -16,94EUR/MWh, výkon FVE 193MW, jádro 4,04GW. Způsobená ekonomická škoda FVE 3269,42EUR/hod, jádro 68437,6EUR/hod.Celková způsobená škoda:FVE 4249,42EUR = 107 626,462Kč, (zaplatili provozovatelé FVE)jádro 902293,6EUR = 22 852 687,7Kč (zaplatili spotřebitelé díky regulační neschopnosti jaderek) Většinou se provozovatelé OZE z toho případu poučili a sledují web OTE a v době přebytku energie a tedy záporných cen na burze své výrobny vypínají. Porovozovatelé jaderných a uhelných zdrojů na toto nejsou schopni reagovat a ještě více prohlubují tyto ekonomické škody.
0/0
12.5.2013 13:09
Foto

Energetik_Tom

Já s vámi souhlasím, mne se
Já s vámi souhlasím, mne se ty dotace také nelíbí a jsem pro jejich zrušení. A u OZE tyto "dotace" již plní funkci píše nepodpory než podpory. Ovšem současná "protikorupční" vláda situaci ještě zhoršuje i například tzv. kotlíkovou dotací na uhelné kotle. Je to na lidi potobný tunel jako s přmotopy v 90 letech, protože na ně vláda zárověň chystá i uhlíkovou daň a na zbývající občany uhlím nevytápějící prolomení limitů.
0/0
12.5.2013 12:39
Foto

Energetik_Tom

Článek kolegy Petra Nejedlého
Článek kolegy Petra Nejedlého již znám, zpívá jen píseň svého chlebodárce ČEZ a.s.. V mém případě není ČEZ můj jediný chlebodárce a k takovým lžím bych se nesnížil i kdyby byl ČEZ můj jediný.Ano JE umožnují určitou malou míru regulace ovšem pouze na přenosové síti. Ale lokální decetrální regulace na úrovni distribučních sítí je daleko "cennější", protože stát chce mít sítě se schopností ostrovního provozu:http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/stat-chysta-program-proti-blackoutum-910696Při tomto ostrovním provozu budou většinou velké elektrárny z ostrovů vystřiženy. Takže i z toho pohledu je dostavba Temelína krok zpět a bude znamenat zhoršení regulačních parametrů a spolehlivosti dodávek elektřiny, což popisuje i jinak dost zmanipulovaná zpráva ve prospěch Temelína od firmy EGÚ Brno o dlouhodobém rozvoji:https://www.ote-cr.cz/statistika/dlouhodobe-bilanceNaštěstí dnes již většina OZE umožnují a v Německu i poskytují dynamickou podporu sítě s okamžitou regulací výkonu v závislosti na napětí a frekvenci v síti a regulaci účinníku tvorbou jaloviny dle přání distributora. Takže tvorba a regulace těchto sítí s ostrovním provozem bude i díky OZE o něco snažší. Ano jaderné zdroje umí částečně a pomalu (15 min není okamžitě) snížit výkon, ale za jakou cenu? Budeme stavět Temelín aby běžel na poloviční výkon?Víte vůbec jak se dělá rychlá regulace výkonu v telených elektrárnách (uhlí a jádro)? Vypouštěním tlakové páry do okolí, pěkný hukot zvláště ten finanční.Díky výrobě elektřiny z obnovitelných zdrojů musel ČEZ loni preventivně snížit výkon Temelína."V říjnu a listopadu jsme museli snížit výkon Temelína o 100 megawattů jako preventivní opatření."http://euro.e15.cz/hyde-park/rozhovory/vladimir-hlavinka-je-spatne-ze-se-vyplati-stavet-jen-dotovane-zdroje-947224Přitom říjen a listopad není pro FVE nějak výrazné výrobní období.Dva měsíce byl přebytek výkonu v základím zatížení a jaderky museli s výkonem dolů. Fyziku neukacáte ani regulací od Rolls-Royce.
0/0
12.5.2013 12:25
Foto

Energetik_Tom

Jsem rád že jste vzpoměl
Jsem rád že jste vzpoměl Kypr, přes který přelévá peníze ČEZký ČEPS.http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/ceps-pry-dal-firme-z-kypru-zakazky-za-1-5-miliardy-746142a stím související další chystaný tunel a nesmysl v podobě trafostanic s příčnou regulací na hranicích. Jejiž výstavbu a provoz budou také dotovat spotřebitelé ochráněni před levnou zahraničí energií. Správa energetické přenosové sítě pod společností ČEPS je na mizerné úrovni a za ty peníze jde spíše o rozkrádání, než její rozvoj a údržbu. Ovšem výmluvou na větníky v Německu se dá tupým občanům zdůvodnit vše:http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/vitr-nefouka-proud-elektriny-presto-ohrozuje-cesko-745837
0/0
12.5.2013 11:32
Foto

P42a84v51e20l 26M62i16c64h52a17l 9733665973

Akumulovat se dá na Vysokém Kamejku
Jsoun tam jen buky, tak o nic nejde. Navíc bude po ruce spádová energie, kdyby zálohy klekly. Voda z Hněvkovic sama na kopec nepoteče, z Kamejku jo. Mohlo by se to pražákům do Orlíka naředit, aby to nebylo moc horký a svítivý. Mělo to být už pro 1 a 2 blok. Navíc Kamejk je asi žula, což pro štěrk není marné. Řízení čertovin je jistě nesnadné, už dnes svítí jako o vánocích, budu se muset zeptat proč. Auta po silnicích také jezdí a svítí si sama.Belgickou dálnici snad už zhasli. Konečně za války bylo zatemnění a asi rozumně.  Co provede radiace  a podobné vlnění s čipy, křemíkem, nevím. Tuším co svede magnetická bomba. Když jaderka, tak na Letnou, je tam také Vltava dokonce o Berounku silnější, a v Praze jsou chytrý lidi. A kdyby ne, z Hradu jim poradí.
0/0
12.5.2013 1:56
Foto

K40a83r16e27l 98V34y42š82a87t90a

Pane Energetiku
můj absurdní nápad je proti dotační politice našich politiků moudrost, kdyby se 400 miliard které se debilním rozhodnutím našich poslanců vycucá z kapes občanů k radosti geniálních investorů vynaložilo na odstranění spalování fosilních paliv v domácnostech v oblasti Ostravy, následný efekt by byl ohromný. Jedno zdravé dítě má větší cenu než jachty a bouráky chlapců "co spolu mluví", myslím tím skupinu která si úmyslně připravila podmínky k největší loupeži v popřevratové době.Pokud jde o regulační proces jaderné elektrárny, ano máte pravdu, sice jen částečnou, s těmi 24 hod jste to přehnal, to platilo před léty, ale o to nejde, když  nebudou dotovány FVE, nebude třeba skokově měnit výkon JE podle sluníčka, a Váš argument postrádá relevanci.  Tím nechci ve Vás vzbudit ani zdání, že dotovat odstranění největších znečišťovatelů ovzduší (domácností) je to pravé, všechny dotace jsou prasárna a křivení trhu.  Když ale dělat prasárny tohoto typu, tak ať je to k prospěchu všech a ne jen vyvolených.V UK se vyřešila problematika smogového zamoření jednoduše, vláda vytvořila oblasti ve kterých platí zákaz používání vytápění vytvářející dým, myslím v roce 1956 po tragickém úmrtí tisíců lidí vlivem zamoření vzduchu.
0/0
11.5.2013 14:49
Foto

Pro mě a dalších 10 milionů občanů tohoto státu
je důležité neplatit za něco co nikdo nechce desítky miliard korun ročně solárním a větrným tunelářům, kteří vzápětí ty miliardy vyvedou někam na Kypr.Zkuste místo opakování manter vaší zelené ideologie a plivání na čez, který alespoň nevyvádí prostředky z oze tunelů někem do daňového ráje ale svému akcionáři tedy státu, uvědomit holý fakt, že čím více výroby z tzv. oze tím větší budou poplatky za oze (uvidíme k jakému operátorovi přejdete až se díky dotacím do tzv oze cena za elektřinu pro průměrnou rodinu vyšplhá na 10000 měsíčně). Sprostá zlodějina je to, že distrubutoři vůbec musí vykupovat elektřinu od solárních a větrných tunelářů a to za nadiktovanou cenu, nic jiného. Stačí nebýt idiot jako vy a dát si dvě a dvě dohromady.Co se týče jednoznačně negativního vlivu na zaměstnanost můžete uvést kde konkrértně jsem uváděl, že je to jediný vliv na zaměstnanost? Německo liberalizovalo a omezilo sociální výdaje, díky tomu se dostává z krize. Zkuste  se podívat třeba na takové Španělsko, které zahájilo stejný oze tunel jako německo, my či bulharsko a navíc vězí v krizi až po uši. Je tam 25% nezaměsnanost.Taky doporučuji k přečtení tento článek: http://www.scienceworld.cz/aktuality/negativni-dopady-podpory-obnovitelnych-zdroju-energie-5512/Co se týče exportu exportu a importu elektřiny z německa to si povíme, až německo odstaví všech 23 jaderných elektráren, z nichž naprostá většina je stále v provozu, a které mají být nahrazeny nikoli oze ale uhlenými elektrárnami. A ty v německu momentálě vnikají jako na běžícím páse, protože se zjistilo, že tzv. oze toho dozajista schopny nebudou. Možná si pak taky povíme jak to v německu vypadá s emisemi oxidu uhličitého a dalších škodlivin do ovzduší a devastací způsobené těžbou uhlí a jak to vypadalo když ještě  bylo německo blahé paměti zásobováno energií z čistých, bezpečných a hospodárných jaderných elektráren a nikoli pálením uhlí, které bylo maskováno oze potěmkinovskými vesnicemi.  
0/0
11.5.2013 14:09
Foto

Jenicek

Nějakej Energetik_Tom tu jinde psal
Protože tu energii "zadarmo" zaplatí někdo jiný.A to je přesné, ty OZE zloději.
0/0
11.5.2013 12:46
Foto

Jenicek

Tak si něco přečti, vodborníku
http://nejedly.blog.idnes.cz/c/132724/Soumar-pro-obnovitelne-zdroje.htmlKonkrétně je zmiňována jaderná elektrárna Emsland, umožňující změny výkonu v rozsahu až 120 MW za minutu, přičemž ve výkonovém pásmu 45% až 100% disponuje celkovým regulačním výkonem 730 MW. Jaderná elektrárna Unterweser již v současné době přibližně 100 dní v roce snižuje výkon až na 55%. V souhrnu mohou německé jaderné elektrárny poskytnout v časovém intervalu 15 minut regulační výkon 9 600 MW, nicméně ten a další disponibilní regulační výkon mnohdy nestačí vyrovnávat kolísající výrobu v OZE a Němci tak musí využívat výpomocí od jiných operátorů ve středoevropském regionu.
0/0
11.5.2013 12:44
Foto

Talpula

Vážený pane kolego
Vážený pane kolego "energetiku". Když jsem si přečetl Váš komentář, nedalo mi to a musel jsem se zaregistrovat, neb výmítat polopravdy se musí.S tou jódovou jámou máte pravdu, trvá to dost dlouho, než se z ní reaktor dostane, ale kdyby jste si ráčil něco zjistit o zadávací dokumentaci a požadavcích na nové reaktory, tak v ní stojí, že jedním z požadavků na nové reaktory má být schopnost regulace výkonu. U AP 1000 při velmi zběžném googlení naleznete např. toto:http://www.nrc.gov/reactors/new-reactors/design-cert/ap1000/dcd/Tier%202/Chapter%207/7-7_r7.pdfParametry regulace zde uvedené jsou docela slušné. U VVER se mi to hledat nechce. Jinak vidím, že jste velký zastánce OZE. Tak mi prosím vysvětlete, jak chcete z OZE napájet naši drahou průmyslovou zem za bezvětrné noci? A všeobecně jak chcete zajistit 100% zajištění základního zatížení? Bez jádra a uhlí tohoto nemáte šanci dosáhnout, aspoň prozatím ne.
0/0
11.5.2013 10:45
Foto

Energetik_Tom

Pro nás je důležité že
Pro nás je důležité že platíme jen výrobcům energie z čistých a bezpečných zdrojů. Nebezpečné a škodlivé zdroje z jádra a uhlí nedostávájí od nás nic.Momochodem ČEZ také vykupuje energii z OZE, ale nabízí výrobcům méně za kWh a konečným zákazníkům tuto energii prodává dráž než konkurence. Takže energie OZE od ČEZu je sprostá zlodějna. Bavíme se zamozřejmě o silové elektřině, protože obchodníci obchodují pouze ze silovou elektřinou. Poplatek za OZE který je nezávislý na dodavateli, protože o něm rozhoduje ERÚ a zatím všichni platí stejnou sazbu.Ovšem i s poplatkem za OZE nám klesla celková cena enegie v porovnání s předchozím dodavatelem energie z jádra a uhlí. Každý může změnit dodvatele, stačí nebýt..... a to už bych se opakoval.A ze zaměstaností jste zase vedle. Německo má také díky OZE rekordní zaměstananost:http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/nemecko-hlasi-rekordni-zamestnanost-pracuje-zde-nejvice-lidi-v-historii-943159 a rekordní vývoz elektřiny i po dostavení 8 jaderných elektráren a navíc silová energie na burze o dost zlevnila:http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecky-vyvoz-elektriny-lame-rekordy-atomexitu-navzdory-931217
0/0
11.5.2013 5:26
Foto

Zvrácený je oze tunel z dílny ksčssd, černoprdelníků o bursíka.
Mimochodem, říká vám něco pojem odpisy? Zřjemě ne, jinak byste nemohl napsat takový idiotský nesmysl jako že tzv. oze jsou sto vyrábět bez nákladů. Naopak náklady na tzv. oze (fve) jsou v přepočtu na vyrobený kwh nejvyšší ze všech zdrojů.
0/0
10.5.2013 19:43
Foto

Vy budete jedním z fandů filtrů na atomovou elekřinu, že?
Za prvé, to co doma spotřebováváte není žádná energie "pouze z obnovitelných zdrojů" vy srandaenergetiku. Elektřina je prostě elektřina. To, že nějaká distrubuční společnost deklaruje, že  vykupuje elektřinu z oze je pouze účetní operace a kšeft na energetické burze s něcím co je dotováno z peněženek nás všech. Na toky elektřiny v síti opravdu ale opravdu  nemá žádný vliv. Za druhé, když se kšetuje s dotovaným tak snadno dociluje výhodných cen. Kampak by se asi vyšplhala cena elektřiny z tzv. oze kdyby všichni měli rovné podmínky. Za třetí, ekonomická prospěšnost tzv. oze  je oxymorón a váš pitomý dojem daný tím, že jste ekonomický analfabet. Na elektřinu z tzv. oze doplácejí hlavně firmy, které si co ... které si zvýšené náklady na elektřinu promítnou do ceny svých výrobků a službe. Tedy za tzv. oze neplatíme jen formou popltaku ale také formou růstu cenové hladiny (tj. inflace) a v konečném důsledku také negativním vlivem na zaměstnanost a růst HDP.Nevím zda jste líný ale jedno je jisté, jste hloupý a v problematice se vůbec neorientujete, jen blbě kecáte.... srandaenergetiku.
0/0
10.5.2013 19:37
Foto

Energetik_Tom

Nám díky OZE klesla cena
Nám díky OZE klesla cena elektřiny i přes nárůst DPH, stačilo změnit dodavatele který dodává energii pouze zobnovitelných zdrojů. Tento pokles ceny je dokonce větší než byl nárůst poplatku za OZE. Takže podporu OZE hodnotím i z ekonomického hlediska za prospěšnou. Každý může kdo chce, není to složité.Stačí nebýt líný a hloupí, trchu se v tom orientovat, zvolit správného dodavatele. Blbé kecání po hospodách a na internetu vám levnější elektřinu nepřinese.
0/0
10.5.2013 15:28
Foto

Energetik_Tom

O mém vzdělání v energetice
O mém vzdělání v energetice můžete pochybovat, jaderně energetická zařízení jsem měl pouze za 55 bodů tedy pouze trojka a k tomu ještě uspěšné praktické zkoušky na Vrabcovi. Já nepochybuji tedy o tom, že jsou i lepší než já a možná jste vy mezi nimi. Ale pravděpodobně jste zapopoměl že dostat reaktor do plného výkonu po tom co se propadne do jódové jámy vlivem prudkého snížení výkonu trvá více jak 24h. Z toho plyne že jaderná elektrárna nemůže pracovat v jiném než v základím oběrovém zatížení a tam je plno už teď a dlouho bude.Váš absurdní nápad s energí zadarmo vůbec neřeší schopnost regulace a navíc je podobně zvrácený jako FVE tunel z dílny ODS. Protože tu energii "zadarmo" zaplatí někdo jiný. Zkuste navrhnout ČEZu aby dával energii bezplatně a pokud to udělá tak vás budu volit na prezidenta. A co bude obsluha reaktoru žrát, už tak požadují dotaci 65euro/MWh?http://ekonom.ihned.cz/c1-59494460-vlada-chce-motivovat-investory-ke-stavbe-modernich-elektraren-garanci-vykupnich-cenV Británii dokonce 110euro/MWh po dobu 35let, to už je teď levnější energie FVE než z jádra.ČEZ dosud prodává energii z elektráren za 51euro/MWh a přitom ještě generuje zisk 17,81mld. Kč za 1 čtvrtletí. Takže těch 14euro/MWh zaplatíme manažerům do kapes, na větší úplatky a sponzoring politiků, tak jak je tomu dosud. Při roční Temelínské produkci 15000000MWh jde o tunel za "pouhých" 210000000 euro za rok.Jediné elektrárny které jsou schopny vyrábět určitou dobu energii bez nákladů a tedy zadarmo jsou OZE.
0/0
10.5.2013 15:14
Foto

K93a44r84e61l 80V85y43š57a25t28a

Neberte si prosím můj příspěvek
jako zpochybňování Vaší vysoké odbornosti v oblasti energetiky, jistě máte mimo přezdívky i patřičné vzdělání v tomto oboru a dlouholetou praxi. To se dá  poznat už z první Vaší věty diskuzního příspěvku.Jde mi o něco jiného, když už jste vznesl otázku co s přebytečnou energií zvláště v nočních hodinách, laik jako já vymyslel určité řešení. Dávám k diskuzi návrh použít tuto energii k bezplatnému vytápění domácností v oblasti zamořené spalinami, na příklad v Ostravě a přilehlých oblastech. Štěstí v očích zdravých dětí by Vás určitě donutilo přehodnotit Váš razantní negativní přístup k jaderné elektrárně.Co takhle se zamyslet nad ekologií, ekonomikou, zdravotním dopadem na občany trochu z této strany.
0/0
10.5.2013 11:07
Foto

Ekonomické a ekologické zvěrstvo
je dotovat tzv. oze. Jádro je jediný čistý, stabilní, relativně levný a bezpečný zdroj, na který se ČR může spolehnout. Z toho plyne, že další investeci do jaderné energetiky jsou pro ČR nezbytné.
0/0
10.5.2013 11:03
Foto

Energetik_Tom

Když pomineme že výstavba
Když pomineme že výstavba dalších jaderných reaktorů je hloupost, ekonomické a ekologické zvěrstvo, tak to vypadá že Martin Roman nakonec jen "utře hubu":http://www.motejlek.com/cez-pod-vedenim-martina-romana-prodal-lukrativni-firmu-i-c-energo-napojenou-na-temelin-skryte-ji-koupil-romanuv-pravnikAle nechci dopředu podceňovat jeho všehoschopnosti a vlivné kontakty. Uvidíme. Zajímalo by mne jesti už mají vyřešenou akumulaci nebo zajištěnou vyrovnanou a trvalou spotřebu pro vyrobenou přebytečnou energii, zvláště v nočních hodinách. Protože jádrem oslepení soudruzi nějak pozapoměli, že jaderná elektrárna se svou mizernou a neekonomickou regulací výkonu, mimo základní zatížení fungovat nebude.
0/0
10.5.2013 10:22