Víte, co je na novém iPadu nejlepší?

Kalifornská společnost Apple představila nový tablet a ukončila období osobních počítačů, jak je známe.

Společnost Apple tento týden představila třetí verzi tabletu iPad, ale jeho technickými parametry se zabývat příliš nechceme. Stručně snad jen tolik, že opticky se od svého předchůdce téměř neliší, je však rychlejší, výkonnější, déle vydrží a má mnohem lepší displej a kameru. Detaily naleznete například zde, zde nebo zde.

Jde ale o víc. Víte, co je na „trojce“ úplně nejlepší? Skutečnost, že cena „dvojky“ klesla na historické minimum. Applácký tablet z loňského roku si s WiFi připojením a 16 GB pamětí můžete již dnes v oficiálním Apple Storu pořídit za 9990 korun. A to je důležité nikoli jen pro zákazníky, ale především pro Apple. 

Společnost si totiž upevnila dominantní pozici na trhu s tablety, který před časem sama vytvořila. S cenou dvojky startující pod hranicí deseti tisíc korun se konkurentům typu Samsung, HTC, Motorola a spol. bude jen velmi těžce soupeřit.

Nový iPad v akci:

Známý koloběh

Když v roce 2007 přišel Apple na trh s prvním iPhonem jednalo se o novinku, která zajímala především skupinu lidí, jíž marketéři nazývají Early Adopters, tedy konzumenty, kteří rádi testují technologické vychytávky a sledují nejnovější trendy. To se začalo měnit, když kalifornská dílna v roce 2009 představila třetí generaci svého chytrého telefonu. iPhone 3GS byl prvním appláckým mobilním telefonem, který našel svou cestu do kapes běžných spotřebitelů. Bylo to také poprvé, kdy Apple přišel se svou strategií, kterou autor iHNed.cz Otakar Sch?n nazval 4x, 2x, 1x+1, tedy čtyřikrát větší grafický výkon, dvakrát větší rozlišení, stejná cena a k tomu zachování předchozího modelu za nižší cenu.

Na podobnou plavbu spotřebitelským vesmírem se teď s největší pravděpodobností vydá i třetí generace iPadu. Early Adopters, kteří si z finančních důvodů nekoupili „dvojku“, teď s chutí obnoví svůj vozový park a lidé, kteří iPad doposavad nevlastnili vůbec, sáhnou po druhé generaci, jejíž cena je na nynějším trhu bezkonkurenční. Jenže zatímco iPhone je jeden přístroj z mnoha, iPad je reprezentantem zcela nového trhu, který Apple buduje a definuje.

Aneb jak během středečního představení řekl CEO společnosti Tim Cook: „iPad je hlavní tváří éry následující éru osobních počítačů.“ Následně novinářům předvedl statistiku, která jasně ukazuje, že Apple v posledním čtvrtletí prodal víc tabletů než kolik osobních počítačů prodal kterýkoli z nějvětších světových výrobců (iPad 15,4 milionu, HP 15,1 milionu, Lenovo 13 milionů). Zdá se, že společnost z kalifornského Cupertina tento týden nepředstavila pouze vylepšenou verzi iPadu, ale zároveň ukončila období osobních počítačů – období, jež před lety odstartoval vyhublý podivín s věčně špinavými chodidly a nepochopitelnými stravovacími návyky: Steve Jobs.