Trójský most, součást komplexu Blanka, nemá stavební povolení

Plánované dokončení mostu v Tróji bylo od počátku nereálné. Neodpovídalo totiž legislativě projektu, říká zdroj z Metrostavu.

Nový Trójský most, součást komplexu Blanka, měl být dokončen ještě letos. Zcela jistě nebude. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nový Trójský most, součást komplexu Blanka, měl být dokončen ještě letos. Zcela jistě nebude. | foto: Česká pozice
Nový Trójský most, součást komplexu Blanka, měl být dokončen ještě letos. Zcela jistě nebude.

Nový Trójský most přes Vltavu, který naváže na tunelový komplex Blanka, měl být dokončen na konci letošního roku. Zcela jistě nebude. Dílo, za něž Praha zaplatí zhruba 1,2 miliardy korun, totiž stále nemá stavební povolení. Magistrát, který jako investor díla dokument zajišťuje, se k problému odmítá vyjádřit. Most je jednou z položek, která podstatně navyšuje výsledné náklady na komplex Blanka.

Zvolit levnější a jednodušší variantu, nebo dražší a architektonicky zajímavější? Dilema, které nemá jednoznačné řešení. V době, kdy se Praha potýká s napjatým rozpočtem, by asi většina volila první možnost. Cena mostu v Tróji se změnou projektu zvýšila téměř trojnásobně. Místo původně vysoutěžených 400 milionů, za něj město zaplatí přibližně 1,2 miliardy korun.

Společnost Metrostav, která uspěla v tendru na výstavbu tunelového komplexu, soutěžila s vlastním projektem mostu. Jeho cena byla odhadována na 400 milionů korun. Jenže po skončení výběrového řízení vypsal v roce 2006 pražský magistrát architektonickou soutěž, ve které zvlášť rozhodoval o podobě nového mostu přes Vltavu. Jako nejlepší byl z dvaceti přihlášených vybrán projekt architektonické kanceláře Romana Kouckého a firmy Mott MacDonald.

Magistrát zdůvodňoval vypsání soutěže tím, že nový most přes Vltavu „výrazně ovlivní vzhled trojské kotliny“. Proto se úřad rozhodl, že „upřesní architektonicko – konstrukční řešení Trójského mostu formou soutěže, která umožní vybrat z více návrhů optimální řešení vyhovující jak technickým parametrům, tak architektonickým požadavkům na toto inženýrské dílo.“

Harmonogram výstavby tunelového komplexu Blanka počítal s tím, že výstavba mostu v Tróji bude zahájena v červnu 2010. Na konci letošního roku měly být práce skončeny. „Toto datum je absolutně nereálné, protože neodpovídá legislativě projektu,“ uvedl pro ČESKOU POZICI dobře informovaný zdroj blízký Metrostavu.

Magistrát, jako investor stavby, doposud nezískal ani stavební povolení. „Mělo by být vydáno tento měsíc a v březnu nabýt právní moci,“ dodal zdroj. Magistrát se k chybějícímu stavebnímu povolení nechce vyjadřovat. „Vedení Prahy uložilo odboru městského investora detailní analýzu položek zapříčiňujících nárůst finančního plnění, která bude projednána na zasedání rady 1. března. Následovat bude detailní projednání a revize jednotlivých položek s dotčenými subjekty a projednání výsledků revize se zhotoviteli stavby,“ uvedla pro ČESKOU POZICI Tereza Krásenská, ředitelka odboru PR pražského magistrátu.

Počet příspěvků: 1, poslední 31.8.2012 06:09 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.