Diskuse k článku

Technologie umožňují otevřené sdílení toho, kdo jsme

Michaela Řeřichová je mladá žena, je zdatná v komunikačních technologiích a prezentuje se na veřejnosti jako propagátorka polyamorie – konsensuálních nemonogamních vztahů. I tomuto tématu se mimo jiné věnuje v rozhovoru, který České pozici poskytla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S. Stoklásek

BINGO !!!!

Elegantně shrnuto, jaký guláš má ta paní v hlavě. Rád bych se s ní setkal až se přiblíží konci své pozemskécesty.

0/0
17.5.2018 20:52

J. Křivan

Ach jo ten pokrok

Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na adamity v husitském Táboře.

0/0
14.5.2018 23:17
Foto

J13o87s13&78#65219387231; 45C19a41l32v49e13r86a 7645900244456

Je úplně mimo

Ta paní je blábolí nesmysly. Je buď úplně mimo, nebo se jedná o promyšlený kalkul, jak je u “guru” podobných sekt obvyklé. Miluje komunikační technologie a přitom naprosto pomíjí fakt, že pokud by státy fungovaly podle jejích představ, nezavolala by si ani z okna!

0/0
14.5.2018 14:55

Č. Berka

k těm indiánům, Respekt 30.4.2018

Sčítání lidu z roku 2010 ukázalo, že v Brazílii žije zhruba 897 tisíc Indiánů. Původní obyvatelé tak tvoří 0,5% z celkových 191 milionů obyvatel této země. A zhruba příslušníci 20 skupin se pak dodnes drží tradiční zvyklosti zabíjet novorozeňata a starší děti s nějakou formou postižení či nemoci. Zabity mohou být i děti svobodných matek, případně dvojčata, která společnost tradičně vnímala jako zlé znamení.

Tuto praxi chce nyní definitivně zakázat nový zákon, který v roce 2015 prošel dolní sněmovnou a momentálně se jím zabývá brazilský Senát. Pokud projde, stát bude aktivně kontrolovat, zda k zabíjení dětí v tradičních komunitách nedochází – např. registrací těhotných žen. Zákon nicméně naráží na opozici z řad akademiků i organizací bojujících za práva původních obyvatel.

A znovu se tak otevírá pro Brazílii zcela zásadní otázka, s níž se země s dědictvím kolonialismu potýkala v historii již nejednou: do jaké míry má stát právo zasahovat do zvyklostí a tradic původních obyvatel? V debat

0/0
14.5.2018 9:17

J. Schneider

Užitečný rozhovor,

i když by to chtělo diskutované problémy dále dotáhnout, aby se ukázalo ve vší nahotě, že dotyčná sice hlásá tezi o odpovědnosti za svá rozhodnutí, ale neodpovídá ani za důsledky svých tvrzení.Její arogance k historii a zkušenostem generací je konsternující, její solipsismus absolutní. Asertivní hedonismus je neklamným příznakem upadající společnosti, která se vysmívá skromnosti a uměřenosti, zcela rezignovala na budoucnost a žije pod heslem Carpe diem, a oslavovanými hodnotami jsou naplno puštěné pudy a vášně, nikoliv jejich civilizované zvládnutí. Nechť se vrátí mezi své vysněné "indiány", když nepochopila, že mnoho zajímavých věcí funguje v malém (kibucy, komuny), ale hroutí se, jsou-li ideologizovány, neboli, jak výtečně postřehl Klaus, jsou-li z nich udělány -ismy.

0/0
13.5.2018 13:02