Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šumová 22.11.2020 8:42

Je skvělé, co děláte. Ráda bych Vám pane Husare poděkovala a strašně moc držím palce, ať se Vám daří i nadále. Jsem v důchodu, a matematika mě vždycky bavila. Docela je mi smutno, když si porovnám nároky, které na děti měli učitelé matematiky ještě za mé maminky mezi válkami, posléze já, se studiem mezi lety 1960-80, a dneškem. Vím, informací kolem nás je mnoho, ale matematika je základ. Co si mám myslet, že vyroste z generace dětí, kde se ministerstvo školství dohaduje (sic!), jestli má, či nemá dát maturitu z matematiky jako povinnou? Místo aby přemýšleli, jak lépe děti naučit, vymýšlejí, jak látku ubírat. To mě rozčiluje už hodně dlouho. Proto informace o Vaší činnosti, je po létech první, ze které mám hroznou radost. Děláte to skvěle, skutečně učíte děti myslet logicky. To je vzácné. Krásnou neděli přeji, a svým vnoučkům a hlavně jejich rodičům, o Vás moc ráda řeknu. Kdo ví, zatím vše zvládají bez potřeby doučování, ale nikdo nevíme, co bude.

  • reagovat
  • nahlásit příspěvek
  • J. Václavík 20.11.2020 11:21

    Když jsem chodil do školy, bylo to jinak. A myslím, že podstatně lépe. Jednak jsme si učitelů vážili (a ti dnešní učitelé horší nejsou), jednak jsme je uznávali jako autoritu, výuka byla podstatně lépe systematicky připravená, i my jsme měli vůli se něco učit a naučit (ať jsme byli jakkoliv lemplové a nepřetrhli jsme se). Ale především jsme se doučovali navzájem - a to je něco naprosto vynikajícího: Ti slabší cosi podchytili a ti doučující se jednak zdokonalili a jednak se učili vysvětlovat - a mnohdy to sami pochopili. A na gymnáziu před písemkami bylo zcela běžné, že o přestávce byli vyzváni ti lepší v daném předmětu, aby udělali nějaký přehled, případně vysvětlili příklady atd. Placené doučování je oproti tomu zoufalost.

    F. Kusák 21.11.2020 12:40

    V podstatě s Vámi souhlasím, i když si myslím, že placené doučování bylo vždy. Jedno je však jisté, touha po vzdělání byla vyšší. Proč? V podstatě to naznačujete u učitelů, ale netýkalo se to jen jich. A nebyla to jen otázka jejich platů.

    F. Kusák 19.11.2020 16:55

    Myslím, že to dělají dobře. Zaujal mě také přístup Elona Muska. Ten dá třeba uchazeči u přijímacího pohovoru nějaký matematický problém. Nezajímá ho zas až tak, jestli uchazeč přijde na správně řešení okamžitě, ale spíše postup, jakým to správné řešení hledá. Prostě algoritmus řešení problému.