Slevomat občanských demokratů aneb Čert vem kultivaci politiky

První politická strana v Česku láká na věrnostní programy u firem jako T-Mobile a Česká pojišťovna. „Bombou“ budou laserové operace očí.

Slyšte novinku. Už i politická strana láká v Česku na slevy a zvýhodněné podmínky. Stačí oblékat dres občanské demokracie a můžete se těšit na věrnostní program od společností jako T-Mobile nebo Česká pojišťovna. „Bombou“ pak bude slevová nabídka na laserové operace očí, být obrýlený už totiž zřejmě občanským demokratům dnes nepřipadá dost in. Vládní strana tyto žhavé novinky, kterými se v české politice nemůže pochlubit žádná jiná partaj, spustí podle serveru iDnes.cz v dubnu.

Princip to bude jednoduchý: pokud disponujete členskou kartičkou ODS, máte možnost získat zvýhodněné podmínky u některých společností.

  • „Jde o standardní nabídku služeb za zvýhodněných podmínek, kterou poskytujeme všem velkým firemním zákazníkům, ať už se jedná o podniky, státní úřady, církve nebo politické strany,“ řekla iDnes.cz mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.
  • „Do věrnostního programu politické strany jsme se rozhodli zapojit z obchodních důvodů. Přistupujeme k ODS jako k ostatním významným korporátním klientům, tedy firmám, sdružením a podobně,“ vysvětlil serveru mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral.

Z hlediska obchodního lze zavedení „slevových kupónů“ v ODS pochopit. Jenomže české stranictví trpí kvůli různým průšvihům masivní nedůvěrou ze strany veřejnosti. A jak známo, například právě členů občanské demokracie v posledních letech ubývá. Je otázkou, zda právě benefity typu věrnostních programů jsou tím, co pozvedne veřejné mínění o stavu českého stranictví. Výstižně to komentoval Pavel Matějíček z marketingové společnosti Ogilvy Group, který serveru iDnes.cz sdělil: „Předpokládám, že lidé jsou v této straně, protože je jim vize, kterou ODS razí, sympatická. Ne proto, aby dostali například slevu na pánvičky či pohonné hmoty.“

Škoda, že se ODS místo slevových voucherů pro potenciální a současné partajníky nezaměří spíše na očistu své image, na které ulpívá řada skandálů. Tak například kdyby šéfem volební kampaně ODS nebyl exministr životního prostředí Pavel Drobil, jehož bývalý poradce z dob krátkého vládního angažmá je vyšetřován kvůli podezření z nepřímého úplatkářství. Nebo že klíčem k vyměňování ministrů v Nečasově vládě by pro premiéra nebylo udržet se především ve svém premiérském křesílku, nýbrž odbornost a kompetence. To je ale v současnosti asi bláhové přání. Proto se straníci ODS a potenciální zájemci o její odznak mohou těšit na nějaké ty minuty zdarma, a zlepšování politické kultury nechť vezme čert.