Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Krajíček 2.6.2021 8:03

Pan profesor nepochopil filosofii učení a vyučování. To, že se mají žáci ve škole něco naučit je v pořadí až čtvrtá položka.

1. Po nástupu průmyslové revoluce bylo potřeba vyřešit problém, co s dětmi, když rodiče hákují v práci. Takže zabezpečovací detence ve škole bylo ideální řešení.

2. Dítě je potřeba naučit poslušnosti a řádu. Škola se svým systémem nátlaku a trestů je k tomu ideální.

3. Dítě se musí naučit se učit a vytrénovat paměť - a ideální je učit ho na něčem nezáživném, k životu nepotřebném.

4. A až na jednom z posledních míst je naučit dítě něčemu vhodnému, co v životě uplatní.

A nakonec - pokud nebude v populací o hodně víc než 80 % poslušných občanů, spadne civilizace do příjemného chaosu a anarchie, protože každý hybatel směru si určí vlastní směr a budeme tu mít roztomilou cochcárnu.