Průkopník Supraphon: on-line hudba v CD kvalitě a bez technologických omezení

Se zakoupenou skladbou či celým albem bude uživatel moci nakládat – rozuměj kopírovat –, jak libo.

David Kasl 23.11.2011

foto: © SupraphonČeská pozice

Ve čtvrtek 24. listopadu si tradiční český vydavatel hudby a mluveného slova Supraphon připíše zářez do historie digitálního prodeje muziky v Česku. Oficiálně spustí on-line obchod Supraphonline.cz a fanoušci české hudební scény letos zaplesají během několika málo týdnů již potřetí.

Nejprve koncem září zpřístupnil pro uživatele z České republiky svůj archiv největší on-line obchod s hudbou iTunes, o necelý týden později odstartoval provoz hudební server MusicJet. S novinkou od Supraphonu se zkompletuje trojice zčásti konkurenčních, zčásti komplementárních možností, jak si on-line pořídit hudbu za rozumný peníz, nebo ji prostřednictvím internetu poslouchat i zdarma. Samozřejmě legálně.

Ač třetí na trhu, přeci jen si Supraphon připíše prvenství, které ocení fajnšmekři – Supraphonline.cz je totiž prvním digitálním obchodem v Česku, který vedle klasického formátu MP3 (v kvalitě 320 kbps) nabídne veškerý sortiment rovněž v bezztrátovém komprimačním formátu FLAC, který poskytuje kvalitu záznamu srovnatelnou s kvalitou na CD nosičích (samozřejmě za mírně vyšší cenu, ale včetně verze v MP3). Vše bez jakéhokoli technologického omezení, takže s každou zakoupenou skladbou či celým albem uživatel může nakládat – rozuměj kopírovat –, jak libo. A to v cenách od 15 do 25 korun za skladbu, za album od 70 korun.

Více o nabídce a fungování obchodu se dozvíte v tiskové zprávě k jeho spuštění.

Nabídneme prostor rovněž umělcům, kteří vydávají alba sami, bez pomoci labelůStartovní nabídka čítá více než 40 tisíc skladeb a 2,6 tisíce alb, což je dle marketingového manažera Supraphonu Michaela Máky dvojnásobek toho, co firma nabízí fyzicky na CD. „Měsíčně by mělo přibýt zhruba 80 alb, kromě katalogových titulů rozšiřujeme nabídku i o současné. Navíc nabídneme prostor rovněž umělcům, kteří vydávají alba sami, bez pomoci labelů,“ uvedl Máka pro ČESKOU POZICI. Potenciál spatřuje rovněž v „nasazení“ rarit – například různých verzí skladeb, které dosud nikdy nevyšly, ani na vinylech.

Krok do budoucnosti

Supraphon již dodává digitální hudbu do více než stovky on-line obchodů po světě, loni tvořily příjmy z digitální hudby čtyři až pět procent celkových tržeb. Zatímco příjmy gramofirem z prodeje klasických CD každoročně klesají (vloni oproti roku 2009 poklesly v Česku za celý hudební průmysl o 29 procent na 332 milionů korun), digitální obraty rostou (vloni meziročně o 18 procent na 25 milionů). „Klasiku jsme začali nabízet digitálně před čtyřmi lety, od letošního roku jsme umožnili přístup i k popu. I díky iTunes už letos digitální prodeje nebudou nevýznamnou položkou příjmů,“ odhaduje Máka.

Že by vzrostla ochota Čechů za stahování hudby platit? „Není to o ochotě platit, ale o možnostech si hudbu přes internet legálně pořídit. Proto se snažíme, aby Supraphonline byl co nejjednodušší na ovládání,“ vysvětluje Máka. S tím souvisí i nabídka skladeb v CD kvalitě bez dalšího omezení, protože „omezování nikam nevede, je to myšlení minulé doby“, jak uvedl Máka pro ČESKOU POZICI.