Přešlapy kolem milovického tunelu za 400 milionů korun

Vědeckotechnický park získal dle HN dotaci z Evropské unie, přestože jej prý má vybudovat schránková firma. Tendr byl ale vypsán znovu.

Martin Rychlík 6.5.2013
Jednou z nejdůležitějších součástí parku měl být aerodynamický tunel na testování aut. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jednou z nejdůležitějších součástí parku měl být aerodynamický tunel na testování aut. | foto: © repro VTP MiloviceČeská pozice
Jednou z nejdůležitějších součástí parku měl být aerodynamický tunel na testování aut.

Aktualizováno. Ve vědeckotechnickém parku v Milovicích (s názvem VTP AT Milovice) má vzniknout jedinečný areál s aerodynamickým tunelem, který vybuduje firma Aerodynamics. To by bylo pěkné a přínosné, kdyby nešlo o společnost založenou jen měsíc po vyhlášení zakázky a úplně bez zkušeností a zaměstnanců. Tak na to v pondělí 29. dubna alespoň upozorňovaly Hospodářské noviny, které se případu opakovaně věnují.

ČESKÁ POZICE narazila v pátek po vydání původního článku hned na několik mediálně podaných nesrovnalostí ohledně této dotace. Po nahlédnutí do Věstníku veřejných zakázek je zjevné, že 23. dubna 2013 bylo vypsáno nové výběrové řízení na výstavbu vědeckotechnického parku, o čemž Hospodářské noviny v sérii článků nepsaly.

Majitelem a jednatelem dotyčného eseróčka je dle obchodního rejstříku Jaroslav Pecha, který firmu založil se společníkem loni 11. července – tehdy ještě pod názvem TANUM, jenž se změnil ve zvučnější Aerodynamics 23. srpna. Uzávěrka přihlášek do soutěže o milovickou investici byla shodou okolností prodloužena do 24. srpna. Tendru o dotaci 405 milionů z Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI) se podle HN účastnily další dvě firmy – Syner Morava a MG Real –, které však nesplnily podmínky. Proto v lednu vyhrála Aerodynamics.

Brněnský podnikatel Pecha je jen prostředníkem – coby subdodavatele si dojednal americkou společnost Jacobs Technology, která vyvíjí tunely pro světové automobilky, jako je Ford, BMW, Honda nebo Scania. Milovický tunel má přijít na 238 milionů a stavby na 167 milionů, což činí výsledných 404,75 milionu korun – jen „čtvrtmega“ pod dotačním limitem.

V pátek 3. dubna Hospodářské noviny přidaly další informace: velké firmy, jako je Skanska či Hochtief, si na zakázku netroufly (neměly svého „aerotunelářského“ specialistu, jehož vyžadovala zadávací dokumentace), a dvě zmiňované menší firmy kvůli tomu z tendru vypadly. Nicméně se zdá, že se mediálně řeší trochu neexistující problém, jak tvrdí milovický park na svých webových stránkách. Původní výběrové řízení bylo totiž restartováno a běží úplně znovu! Nahrála snad někomu zavádějící kampaň?

Počet příspěvků: 1, poslední 8.5.2013 02:03 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.