Diskuse k článku

Poselství Velikonoc: Ztráta, jež se stává ziskem

Smysl Velkého pátku nelze pochopit bez vědomí naší hříšnosti. Jenže hřích je dnes tabu. Mlčení o hříchu a vině je výsledkem mravního relativismu, kterému podléhá i nemalá část elit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B. Rudolf

Přiznám se, že to vidím úplně jinak

Ježíše považuji za člověka, který nám říkal, jaký je skutečný smysl našeho života. A nebylo to nic příjemného. Ti, jejichž mocenské postavení ohrožoval, ho bez problémů umučili trýznivou smrtí. Nikdo se tomu nepokusil doopravdy zabránit.

Nevěřím tomu, že by nás mohl spasit náš takto zlý čin. To, co se stalo, spíš chápu jako test naší schopnosti se změnit, když se dozvíme (spíš, když je nám připomenuto, protože to tušíme), "o co jde". A myslím si, že jsme v tomto testu propadli. Možná to nebyl test záměrný, ale to na našem propadáku nic nemění.

Na takto odporný čin (ukřižování nevinného) jsme navázali činy ještě (obávám se, že mnohem) horšími. Mám na mysli brutální a systematické pronásledování Židů na základě záminky spočívající v údajných slovech: "Jeho krev na naše hlavy a hlavy našich dětí." Jak vůbec někdo mohl po několika staletích brát tato slova jako výzvu k pronásledování Židů!!! Duchovními potomky těch, kdo tato slova volali, jsou přece všichni násilníci a sadisté (bez ohledu

0/0
4.4.2015 8:23

B. Rudolf

Re: Přiznám se, že to vidím úplně jinak

Dokončení:

Duchovními potomky těch, kdo tato slova volali,

jsou přece všichni násilníci a sadisté (bez ohledu na národnost či

vyznání) a především mnozí inkvizitoři. Mezi mnou zmíněné násilníky a sadisty samozřejmě patří i mnozí jiní (čistky v padesátých letech u nás nebo sovětské gulagy - viz: "Souostroví Gulag"). Ale v žádném případě je nelze

vztáhnout na konkrétní národ.

0/0
4.4.2015 8:33

B. Rudolf

Re: Přiznám se, že to vidím úplně jinak

Přemýšlel jsem o lidech, kteří prý tenkrát volali: "Ukřižuj!" a "Jeho krev ať padne na naše hlavy a hlavy našich dětí!" Možná to převážně nebyli sadisté a násilníci. Mnozí z nich byli nejspíš náboženští fanatici (za ně nesli zodpovědnost velekněží) a jiní se jen strašně báli. Báli se kruté římské moci a jediné, co si přáli, bylo odvrátit od sebe Ježíšův osud. Jejich duchovními potomky jsou náboženští fanatici sloužící svým velekněžím (takže mezi ně patří právě ti, kdo podporovali pronásledování Židů z náboženských důvodů (především "nadšení" účastníci španělských autodafé) a dále ti, kdo ze strachu před krutostí mocných (nebo jen z pouhé vypočítavosti) volají po trestání nevinných.

Ti, kdo volali zmíněná  slova, vyslovili strašnou kletbu a je na nás, abychom této kletbě již dále nesloužili. Měla by nás ale poučit, jak je důležité nepropadnout fanatismu a strachu a nalézat v sobě odvahu zastat se nevinných.

0/0
5.4.2015 8:34

škoda

To jsme četli už včera na Hájkově Protiproudu.

Škoda, Česká pozice... Semínova strašidelná kázání mi zde vždycky připadají tak trochu jako "najdi článek, který nepatří mezi ostatní".

0/0
4.4.2015 2:11
Foto

Igorjansen

Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

ma pravdu - krestanstvi je spici tygr a tady (=v clanku pana Semina) je vcelku dobre videt, co se stane, kdyz se selma probudi:

http://ceskapozice.lidovky.cz/ctyri-facky-velikonocni-0w6-/tema.aspx?c=A150331_164015_pozice-tema_lube

Jinymi slovy, dalo by se skoro napsat - kdo najde rozdil mezi textem pana Semina a tim co hlasa extremni Islam napr. predstavovany ISIS/Daesh - Napred se pusti do hrisnych mladych, pak upozorni, ze Kristus zemrel jen za mnohe a ne za vsechny (= spaseni budou jen prislusnici pane Seminovy sekty konzervativnich katoliku), msi mohou slouzit jen spravni knezi a jen konzervativne (tj. ne jako na konzervatori s kytarou), a rozhodne ne zeny, ktere maji sedet v oddelene mistnosti, coz je pro ne pocta, do toho nekolik poznamek k "zidovske velezrade", "zidovskym spiklencum" a "strachu pred zidy" a vytvari to plasticky obraz, co by nas cekalo v pripade skutecneho probuzeni (konzervativne) krestanskeho tygra!

0/0
3.4.2015 18:40

J. Skodak

Re: Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

Co to plácáte za nesmysly! Spojovat článek pana Semína s tím, co hlásá extrémní Islám. Přečetl jste to vůbec celé,a přemýšlel jste u toho? Pokud jste si nasadil brýle pana Hanuše ani se tomu nedivým. O takových lidech jako jste Vy platí slova Bible: Nedávejte psům co je svaté. Neházejte perly před svi.ě, nebo je nohama zašlapou, otočí se roztrhájí vás. Mt 7/6

0/0
3.4.2015 21:07

Re: Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

Vidíte jen to, co chcete vidět. Přečtěte si oba články v klidu ještě jednou. Pan Hanus skrz zrcadlo křesťanství nahlíží na slabá místa dnešního západního světa. A pan Semín napsal velmi výstižný článek o jádru křesťanství.

0/0
3.4.2015 21:14

J. Skodak

Re: Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

Vidím to, co je napsáno a tomu co napsal historik Hanuš říkáte zrcadlo křesťanství? Je to pokroucené zrcadlo plné invektiv, které se vyznačují primitivním ateismem, připomínající slovník z dob totality. Jen trochu na ochutnání: Nebezpečné křesťanství-Za bezpečné ho nemůžeme považovat ani omylem a křesťanství je spíše spící tygr, který v naší Zoo už poněkud vypelichal a otupily se mu drápy, ale nesmíme zapomenout, že je to poněkud zvíře divoké byť unavené v kleci. V podstatě celý článek je plný těchto invektiv, které spadají spíše do oblasti pokleslé propagandy!

0/0
4.4.2015 18:14

Re: Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

Nenechte se tím zneklidňovat. Ježíš svým následovníkům neslíbil, že je budou všichni obdivovat a chválit.

0/0
5.4.2015 15:56
Foto

Skeptik39

Re: Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

bohužel, také v tom něco podobného cítím. Katolická církev až příliš urputně lpí na dogmatech přijatých prvními LIDSKÝMI koncily. Myslím, že ze spousty, tehdy politických, rozhodnutí se dnes stala náboženská dogmata.

0/0
7.4.2015 8:17

J. Skodak

Re: Po prectenim musim uznat, ze pan Hanus

Když je někdo skeptik, stává se z něho často septik, kam odtékají výkaly společnosti. Rozlišuje jen pachy a o velké škále vůní nic neví. Protože argumenty některých historiků jsou z oblasti septiku společnosti a vydávají je za vůni, nedivím se, že to tak podobně Skeptik 39 cítí. Základní problém tkví v tom, zda něco cítíme, a nebo zda máme relevantní argumenty.

0/0
7.4.2015 14:48