Odolá nový generální ředitel DPP dravcům ze Škody Transportation?

Šéf pražského dopravního podniku Milan Křístek v rozhovoru pro Hospodářské noviny vyloučil napojení na Martina Dvořáka nebo na Iva Rittiga.

Nový generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Milan Křístek poskytl médiím svůj první velký rozhovor. Zveřejnily ho ve středu 21. listopadu Hospodářské noviny a nutno říct, že bývalý manažer společnosti T-Mobile v něm působí seriózně, erudovaně, jako muž na správném místě. Hodlá obnovovat vozový park, vypovědět problematické smlouvy či snížit cenu za tramvajové soupravy 15T, kterých má DPP v příštích letech od Škody Transportation odebrat ještě 190.

V rozhovoru se mimo jiné věnuje prodeji tramvajových dílen v Hostivaři a případné známosti s bývalým šéfem DPP Martinem Dvořákem či se zákulisní postavou pražské politiky Ivem Rittigem a napojení na ně. Křístek něco takového vyloučil.

Dílny nepustím!

Opravárenská základna tramvají v Hostivaři (OZT) je v současnosti v pražském dopravním podniku citlivým tématem. Ta patří mezi nejmodernější tramvajové dílny v Evropě a jejich hodnota činí téměř dvě miliardy korun. Není proto divu, že okolo nich krouží „dravci“, jako je Škoda Transportation, jež má zájem o jejich pronájem. S tím však nesouhlasí zaměstnanci DPP, kteří dílny považují za „zlaté vejce“ a za generátor lukrativních zakázek od externích zadavatelů.

ČESKÁ POZICE se dílnám věnovala v článku:

Když ČESKÁ POZICE minulý týden zjišťovala Křístkův názor na případný outsourcing dílen, uvedl, že v současné době není na pořadu dne. Připustil však, že vzhledem k obměně tramvajového parku (nové tramvaje od Škodovky) se „logicky snižuje i počet velkých pravidelných oprav na starých tramvajích, které realizujeme právě v OZT“. Možnost outsourcingu tedy do budoucna nevyloučil. To v DPP zřejmě vyvolalo určitou nevoli, a proto byl Křístek v HN spíše opatrnější.

Doufejme, že se Milan Křístek zachová tak, že to bude výhodné pro hlavní město, cestující i zaměstnance největší pražské městské společnosti

Na otázku, jak se staví k možnému outsourcingu dílen, Křístek řekl: „Opravnami jsem se intenzivně zabýval. Jednání o outsourcingu ani prodeji dílen určitě není na pořadu dne. Minimálně z toho důvodu, že máme mnoho závad právě na nových tramvajích 15T od Škody. Dokud si nevyjasníme dodávky vozů – a v takové kvalitě, že je bude možné bez problémů provozovat –, nepřichází v úvahu, že bychom cokoli dělali s tramvajovými opravnami. To bych chtěl podtrhnout.“

Budeme sledovat, jak si Křístek ve věci dílen ve skutečnosti povede, a jak dokáže odolávat dravcům ze Škody Transportation.

Rittiga ani Dvořáka neznám

Zajímavé otázky zazněly i v závěru rozhovoru. A týkaly se Křístkovy případné známosti s bývalým šéfem DPP Martinem Dvořákem či se zákulisní postavou pražské politiky Ivem Rittigem a napojení na ně. Křístek něco takového vyloučil a uvedl, že není člověkem ani jednoho z obou.

ČESKÁ POZICE na základě určitých signálů spekuluje o případném napojení Křístka na Dvořáka či Rittiga od jeho zvolení do čela pražského dopravního podniku na začátku listopadu – například článek Byl Šmerda bílým koněm soutěže o nového šéfa DPP?

Tyto spekulace se jí však zatím nepodařilo ověřit ani potvrdit. Jistým testem by ale v budoucnu mohlo být právě Křístkovo chování a postup vůči Škodě Transportation, okolo níž se pohybují skutečně těžké váhy českého byznysu – například Martin Roman. Doufejme, že se Milan Křístek zachová tak, že to bude výhodné pro hlavní město, cestující i zaměstnance největší pražské městské společnosti.

Počet příspěvků: 2, poslední 23.11.2012 10:47 Zobrazuji posledních 2 příspěvků.