Neuskutečněný plán Víta Bárty: Pavel Habarta měl nahradit Pavla Dobeše

Vít Bárta chtěl za ministra dopravy prosadit svého člověka, dosavadního šéfa SŽDC Pavla Habartu. Jeho plán ale zhatil rozkol ve straně.

Rozštěpení Věcí veřejných a odchod části jejich členů do nové platformy Karolíny Peake zhatilo plány Víta Bárty. O co šlo? Dle dobře informovaného zdroje ČESKÉ POZICE, pokud by nenastal rozkol v této straně, měl být odvolán ministr dopravy Pavel Dobeš. Na jeho místo se chystal usednout Pavel Habarta, nyní pověřený řízením Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Režisérem těchto změn byl údajně právě Bárta.

Habartu do SŽDC, podniku, který rozhoduje o miliardových zakázkách, dosadil po volbách v roce 2010 tehdejší ministr dopravy Bárta jako náměstka pro audit. Správní rada na podzim 2010 pověřila Habartu vedením organizace, v jejímž čele nahradil dlouholetého generálního ředitele Jana Komárka. Jmenován generálním ředitelem SŽDC Habarta být nemohl, protože nemá odbornou způsobilost, kterou u této specializované firmy vyžaduje zákon.

Správní rada SŽDC vypsala na konci února výběrové řízení na post generálního ředitele. Jak již dříve informovala ČESKÁ POZICE, souvisela výměna šéfa SŽDC s ne zrovna ideálními vztahy mezi ministrem dopravy Pavlem Dobešem a Vítem Bártou. Dobeš se snažil vymanit z Bártova vlivu. O tom, kdo se stane ředitelem významné státní organizace, bude správní rada jednat tento čtvrtek. Habarta se do tendru přihlásit nemohl. Bylo tedy dopředu zřejmé, že Bártův člověk zůstane v nejbližší době bez místa.

Neposlušný ministr

Nahradit Pavla Dobeše Pavlem Habartou by pro Bártu znamenalo vypořádat se s dvěma problémy najednou. Zbavil by se nepohodlného ministra, který se začátkem dubna nepodřídil stranickému usnesení a odmítl podat demisi. Věci veřejné koncem minulého týdne řešily, zda Dobeše vyloučí, když sám nepodá demisi.

V utajovaném usnesení z 13. dubna, které dostaly v anonymním e-mailu redakce deníků, se mimo jiné konstatuje, že „v případě neodstoupení ministra Pavla Dobeše z funkce ministra dopravy do středy 18.4.2012, se Grémium VV svolává na čtvrtek 19.4.2012, kde jediným bodem jednání bude vyloučení Pavla Dobeše ze strany VV.“

Jednání, na kterém mělo být usnesení přijato, se dle anonymního e-mailu měli zúčastnit také pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) René Poruba a Pavel Habarta. Ti měli být údajně neformálně představeni jako možní kandidáti na ministra dopravy místo Pavla Dobeše.

Jenže uběhly čtyři dny a vše je jinak. Vicepremiérka Karolína Peake oznámila odchod z Věcí veřejných a k ní se přidali další, včetně ministra Pavla Dobeše. A zatím to vypadá, že s „odpadlíky“ si vláda udrží ve sněmovně většinu. Pokud tomu tak bude, na tom, zda Pavel Dobeš zůstane ministrem dopravy, by Bártovy plány už neměly mít žádný vliv.

Počet příspěvků: 1, poslední 18.4.2012 09:41 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.