Diskuse k článku

Mýtné v Německu: Za hodně peněz málo muziky

Návrh mýtného pro osobní auta od bavorské CSU kombinuje jistotu velké správní zátěže s nejistým ekonomickým profitem. Proto někteří zástupci spolkových zemí a dopravní experti požadují rozšíření dnešního mýta pro nákladní auta. To by ale bavorský premiér přišel o politický triumf...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J. Křivan

Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

Z 68 nejsem na větvi. Moje hodnocení ve zkratce. Politická naivita politiků v ČSSR, úspěšná intervence, politická super katastrofa pro SSSR. Československo v té době nebylo totéž jako světu vzdálený Afghánistán. Následujících 20 let normalizace a současné vystřízlivění většiny uvažujících občanů ČR.

PS. Nevíte kolik bylo po roce 1989 postaveno nových škol. Já o žádné nevím. Když kouknu kolem sebe, tak nejvíc škol bylo vlastně postaveno v letech 1948-68.

0/0
22.8.2014 22:18

Pane Skřivánku chápu že při tom výročí

srpna 68 jste na měko , ale neříkejte mi, že už alespoň 10 let Vám není jasné že jsme nebyli pozváni k návratu do Evropy, ale že sem paní Evropa vtrhla v zablácených gumákách a udělala si z nás smetiště. No a když tohle smetiště je plné tak to chtěla zkusit s Ukrajinou. Jelikož vedle smeťáku si amíci mysleli, že by to byla i pěkná střelnice tak se to trochu zadrhlo. No a s tím mýtným to je otázka času vyýoj jde ve spirále , ve středověku se také vybíralo v každém městě.

0/0
22.8.2014 15:14

J. Křivan

veselá cesta do budoucnosti

Dobrý způsob jak nahradit bývalé hranice jinou restrikcí a ještě na tom ušetřit. Na některých pražských mostech se dodnes zachovaly mýtné budky, kde se platilo za možnost navštívit druhou stranu Prahy.

PS.Tohle mi nepřipadá jako cesta do Evropy, jak si jí někteří malovali po roce 1989. Bído nemáš na mýtné, tak nám sem nelez.

0/0
22.8.2014 11:14

Pane Dvořáku Vám se to tržní hospodářství

trochu popletlo. Přečtete si základní učebnici ekonomie podnikatel nepodniká pro to aby uspokojoval nějaké potřeby lidí, ale proto aby měl zisk. Stát u není pro, lidi ale lidi tu jsou pro to, aby měl stát z čeho žít. Vy asi žijete v nějakých poučkách staříka Marxe.

0/0
22.8.2014 8:26

nahledova diversita

napr. zdejsi pan Karel Dvorak je proti zavedeni poplatku za pouzivani vsech silnic v Nemecku a povazuje to za "nebezpecny precedens" a ze by ho to nastvalo.

Ja zase , coby obcan Nemecka uz 40 let proti zpoplatneni vsech silnic bych nemel nic.Jestli cesi nemecke dalnice budou nebo nebudou pouzivat je naprosto irrelevantni, neb representuji asi 1% mych spoluobcanu v nasi EU.

KOnec koncu jde jen o to , zda vetsina rozhodujicich politiku zde rozhodne tak jak by se to libilo mne nebo zase naopak panu Dvorakovi.

0/0
22.8.2014 4:53

S. Vor

teď už je to stejně jedno

protože při tomhle kurzu měny je to stejně zbytečný tam jezdit.Má to být údajně až za dva roky a proto tolik řvou už teď,když tam lidi tolik nejezdí už nyní.Jenom si nemohou dovolit říct otevřeně ten pravý momentální důvod.

0/0
21.8.2014 23:22

Oni to umí!

Němečtí politici umí pro své lidi vydobít všechno. Umí v tom chodit a je to legální. Naši politici si jen mastí kapsy a na lidi (počkej, ať je to spisovně) serou.

0/0
21.8.2014 14:55

Byly doby ... pokracovani

2) Po dobu minimalne 25 let se svoboda pohybu jen zlepsovala

(otevreni hranic, zruseni viz, maly pohranicni styk, zruseni hranicnich

kontrol a moznost prekracovat hranice na libovolnem miste). Toto je

prvni krok opacnym smerem. Uz se po nedelnim obede nerozhodnu, ze si do

blizkeho Nemecka zajedu na vylet neb nebudu mit znamku a nebudu si ji

mit rozumne kde koupit, kdybych si ji koupit chtel. Neni to zasadni

problem, ale je to zmena trendu. Vim, ze nic netrva vecne, ale nastve

melo-li by to byt kvuli populismu hrstky politiku.

0/0
21.8.2014 12:29

Byly doby ...

Kdysi jsem povazoval Nemce za racionalni narod. Poprve jsem o tom zapochyboval pote, co zacali prosazovat Energiewende, obrat k obnovitelnym zdrojum energie. Stavajici navrh mytneho je snad jeste hloupejsi napad. Prosim, necht zpoplatni dalnice. To je dnes v Evrope standard a tezko se zduvodnuje, proc by  Nemecko melo byt vyjimkou (jakkoliv je to prijemne). Je jejich veci, jak si to zadministruji, aby mytne nemuseli platit samotni nemecti obcane, platici silnicni dan. Ale napad, aby se mytne vztahovalo i na bezne silnice, nejen na dalnice, to je nebezpecna pitomost. Ponecham stranou, zda se opravdu vyplati pripravit mnoho nemeckych podnikatelu v pohranici o cast jejich prijmu vymenou za dodatecny vynos pro statni kasu ve vysi  600 mil. EUR. To at si vyresi Nemci. Na zpoplatneni beznych komunikaci mne stvou dve veci:

1)  Je to nebezpecny precedent, kterym se velice rady nechaji inspirovat rozmarile vlady, ktere nevyjdou se stavajicimi prijmy a pritom se nechteji omezovat.

2) Po dobu min

0/0
21.8.2014 12:28