Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 7
  • Poslední: 19.7.2016 13:46
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Kondelík a Vejvara dle Ignáta Herrmanna

Na sklonku Rakouska -Uherska, před 1. světovou válkou.

Otec Kondelík coby mladý mistr malířský přišel do Prahy. Pilně pracoval, měl několik tovaryšů, bojoval na magistrátě o "veřejné zakázky" malování škol.

Po 20-ti letech, ve 40, vlastnil na Vinohradech jeden činžovní dům.

V té době vdával dceru, která s činžákem "počítala jako s dědictvím po rodičích".

Kondelíkům se ještě narodila dvojčata.

Otec Kondelík pravil - svůj činžák dostane každé z dětí.

Jo, jo vážení, dnes s poctivostí k činžáku nikdo nepřijde, doba se změnila.......

Této myšlence v informacemi nabyté společnosti

už dnes věří skutečně málokdo a i proto jsou do Evropy zvány hordy pologramotných "inženýrů a doktorů" z východu. Bohužel pro podnikatele a daňové poplatníky, jsou tyto hordy o nesmyslnosti této myšlenky již před odjezdem dobře informovány, takže z toho žádná levná pracovní síla nekouká, leč to je podnikatelům celkem šumák, protože se na sociálním systému podílí jen velice okrajově a tak tu celou srandu opět zaplatí, v duchu hesla, privatizace aktiv a zestátnění pasiv, daňový poplatník tzn. opět střední třída, která k tomu všemu ještě bude cedit krev, když se něco nepovede a z inženýra nebo doktora se vyklube zpitomělý islámský fundamentalista.

"Na myšlence, že tvrdou prací a odříkáním se lze vymanit z chudoby, stojí kapitalismus. Dává lidem naději, že pílí a úsilím dokážou změnit své sociální postavení."

Rozdíly původu jsou patrné

Něco na tom pravdy bude. Rozdíly původu jsou patrné i při stejných životních podmínkách. Jedinci proletářského původu se vyznačují agresivitou, i když už v proletářském prostředí nežijí.

Jiný kraj, jiný mrav.

Je vidět, že neprodělali žádnou bolševickou revoluci. Ona by už jim tvrdá pěst dělnické třídy ukázala, zač je toho loket. Alespoň u nás to probíhalo stylem padni, komu padni a bývalí pracháči pak už jen mohli při tvrdé práci v lomech vzpomínat, jaké to bejvávalo. Zajímavé je, že při převratu směrem zpět si už bolšáni svoje prebendy většinou udrželi, stačilo převlíct kabát a to jim problém nedělalo.

Re: Jiný kraj, jiný mrav.

Proto se ji říká "sametová"....

Zas nějaká propaganda … (;-).

No toto? Ruská propaganda již dorazila i na ČP? Přiložím taky jedno polínko:

.

„Americký sen a nejgeniálnější vynález všech dob“

.

http://www.casopis-sifra.cz/video-americky-sen/

.

Nebo, že by to nebyla propaganda, ale popis reality?

Na okraj

"Florencie se v následujících dekádách vymanila z moci

Medicejů, stala se republikou – a opět padla do rukou mocného rodu

Medicejských." Zde je krásně vidět, jak lze pomocí vhodné práce s jazykem vnutit ostatním určitou (pokřivenou) vizi reality. "Vymanila", "padla do rukou" - epocha Medicejských je tu podprahově představena jako doba nadvlády, útlaku. "Stala se republikou" - pro většinu čtenářů jednoznačně pozitivní změna. Ve skutečnosti byla Florencie v době Medicejských kvetoucím velkoměstem obchodu a kultury, zatímco v případě oné "republiky" šlo o krátkodobou davovou psychózu, která vedla k ustavení teokracie ne nepodobné Íránu pozdních 70. let.