Ceska Pozice

Lanovkou z Prahy 7 přes Prahu 6 na Prahu 8

Radní Prahy 7 v čele se starostou Markem Ječménkem jednali o spojení městských částí a vyzvali primátora Hudečka, aby zvážil zadání studie.

 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy foto: © montáž ČESKÁ POZICE, Alessandro Canu, foto ČTKČeská pozice

Starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS) má nevšední nápady. Poté, co se v průzkumu trhu marně snažil nalézt prostory pro novou radnici, se začal orientovat na dopravu. A opět přišel spolu s radními na Praze 7 s neotřelou myšlenkou, kterou okamžitě začal uvádět do praxe.

Minulé úterý radní této městské části jednali o záměru spojit Prahu 7 se sousedními pražskými čtvrtěmi – Prahou 8 a 6 – lanovou dráhou. A odsouhlasili „iniciaci záměru koridoru vedení lanové dráhy jako nekonvenčního spojení“ a zároveň znění dopisu, který adresovali pražskému primátoru Tomáši Hudečkovi.

V něm se mimo jiné píše, že myšlenka lanového spojení „vznikla na základě úvahy o významu městské krajiny a byla evokována mimo jiné v minulosti nepřijatými návrhy v Troji v oblasti dopravy především do Zoologické zahrady hlavního města Prahy“. Ječmének v dopise Hudečkovi dále vysvětluje, že jednotlivé stanice lanové dráhy by měly být vybudované na pozemcích hlavního města, a proto by plán neměl být „zhacen majetkoprávními vztahy.“ A u stanic by mělo být parkoviště pro zhruba 300 osobní aut.

Ječmének žádá primátora, aby zvážil vypracování studie, která by pomohla upřesnit tento ekologický záměr. „Věřím, že návrh nekonvenční dopravy by nám pomohl elegantně dořešit řadu problémů, jež jsou nám oběma dobře známy, a navíc by výrazným způsobem pomohl zatraktivnit rozhraní území zmíněných městských částí,“ dodává v dopise Ječmének.

Nikoli poprvé

Připomeňme, že Ječmének a spol. nejsou prvními pražskými politiky, kteří by chtěli dopřát Pražanům vozit se lanovkou z jedné městské části do druhé. Již začátkem loňského roku chtěli vybudovat bombastickou spojnici mezi Prahou 5 a 13. Vize spojení sídlišť Barrandov a Nové Butovice se zrodila v hlavě exstarosty Prahy 5 Milana Jančíka (ODS) – za 0,5 miliardy korun. Na kolik by přišla Ječménkova vize, zatím zveřejněno nebylo. Laciná ale určitě nebude. Odtajněn nebyl ani způsob financování. Že by se na lanovku vybíralo veřejnou sbírkou jako na obědy pro děti z nemajetných rodin?

Ječmének a spol. nejsou prvními pražskými politiky, kteří by chtěli dopřát Pražanům vozit se lanovkou z jedné městské části do druhé

nákresu, který Praha 7 zveřejnila na internetu, je patrné, že radní hodlají spojit lanovkou Nádraží Holešovice, Stromovku, Císařský ostrov, Dejvice, zoologickou zahradu a Bohnice. Zakresleno je deset stanic. S Ječménkem lze souhlasit pouze v tom, že jde o nekonvenční návrh a že je ekologický. Ekologický však jen částečně, má-li být u každé stanice lanovky vybudované parkoviště pro 300 aut.

Primátor Hudeček k Ječménovku návrhu pro ČESKOU POZICI poznamenal: „Existují evropská velkoměsta s lanovkou i bez ní. V Praze se jedná o relativně časté nápady ovšem spíše s nízkou pravděpodobností realizace i financování. Podobně se zatím tváří i tento projekt, čímž mu ale město dveře samozřejmě nezavírá.“

K nápadu vybudovat lanovku se na svém blogu vyjádřil také opoziční zastupitel Prahy 7 za Stranu zelených Ondřej Mirovský. „Ale možná bychom ji (lanovku – pozn. red.) přeci jen postavit měli – se dvěma stanicemi navíc. Ta první by byla před radnicí Prahy 7 a druhá, konečná, v Bohnicích. První jízda by byla pro našeho starostu, jednosměrná. Jinak by se nám mohlo stát, že si příště budeme psát o radniční ponorku.“

zpět na článek


© 2020 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.