Konec spekulací: Staropramen přejde do rukou Molson Coors

Severoamerický výrobce piva převezme skupinu StarBev od dosavadního vlastníka CVC Capital Partners za 2,65 miliardy eur.

Americko-kanadská pivovarnická skupina Molson Coors ukončila spekulace o budoucím vlastníkovi středoevropských pivovarů StarBev. Oznámila, že skupinu, jejíž vlajkovou lodí jsou Pivovary Staropramen, převezme od dosavadního vlastníka – CVC Capital Partners – za 2,65 miliardy eur.

Na konci minulého týdne agentura Reuters s odkazem na zdroj obeznámený se situací napsala, že blízko dokončení dohody o koupi StarBevu je japonský pivovar Asahi. Ještě předtím se na trhu hovořilo o tom, že zájem o středoevropskou skupinu má i největší světový výrobce piva Anheuser-Busch InBev, ale i další včetně pivovarů SABMiller, Carlsberg a Heineken.

„Pivní trh střední a východní Evropy je atraktivní se silnou historií a růstovým potenciálem při návratu regionu na předkrizové úrovně. StarBev nám jako lídr v regionu k tomuto růstu poskytuje silnou výchozí pozici,“ uvedl Peter Swinburn, prezident a CEO Molson Coors.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu

StarBev působí kromě České republiky na trzích v Bosně, Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku či Černé Hoře, mezi jím prodávané značky patří piva Bergenbier či Borsodi. Skupina má rovněž práva na vaření či distribuci některých značek z portfolia Anheuser-Busch, jako jsou Beck‘s, Hoegaarden, Löwenbräu či Stella Artois. StarBev vaří ročně kolem 13 milionů hektolitrů piva a na každém ze svých trhů patří do vedoucí trojice. Skupina zaměstnává kolem 4100 lidí, v roce 2011 měla tržby 0,7 miliardy eur a provozní zisk EBITDA 241 milionů.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Staropramen se prodává ve více než třiceti zemích.

Transakce mezi CVC Capital Partners a Molson Coors ještě podléhá schválení evropských antimonopolních orgánů. StarBev bude v rámci severoamerické skupiny fungovat jako samostatná obchodní jednotka a její ústředí zůstane v České republice.

Připomeňme, že americká pivovarnická skupina Anheuser-Busch koncem roku koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar (BMP), čímž se dostala k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Právě o toto označení přitom vede s Anheuser-Buschem celosvětově více než stovku sporů Budějovický Budvar.