Kalouskův úřad hledá kanceláře aneb Když dva dělají totéž...

Ministerstvo financí musí kvůli Evropské komisi centralizovat auditní orgán. Pro úředníky ale zatím nemá administrativní budovu. Máme tip.

Další průzkum pražského realitního trhu je tu! Ministerstvo financí shání administrativní budovu, do níž by umístilo auditní orgán, jehož centralizaci požaduje Evropská komise. Přidává se tak po bok Prahy 7, která se prostřednictvím průzkumu trhu hodlá dopracovat k nalezení vhodného sídla radnice, do kterého by své úředníky přesunula v roce 2015 (zdůrazněme, že od Vánoc 2010 se městská část snaží marně a hledání stále více připomíná panoptikum).

Jenže když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Podstatným rozdílem mezi oběma „průzkumy trhu“ je, že Kalouskův úřad přesně ví, co chce.

Praha 7: Výzva městské části k předložení nabídek obsahovala včetně titulku pouhých 27 řádků textu, z čehož čtyři připadaly na upozornění, že se poptávka neřídí zákonem o veřejných zakázkách. V inzerátu Praha 7 specifikuje svůj požadavek následovně: zajímá se o koupi stavebního pozemku či dostavěného objektu zahrnujícího přibližně 10 tisíc metrů čtverečních čistých ploch, včetně prostor pro polikliniku a kulturní centrum se sálem pro 500 lidí. Ponechme stranou takové „maličkosti“, jako že v průběhu řízení se parametry hledané nemovitosti podstatně změnily a kritéria výběru, například dostupnost či cena, zůstaly soutěžícím utajeny.

Ministerstvo financí: Kalouskův úřad má jasno, a to včetně požadavků na elektroinstalaci a vybavení jednotlivých místností elektrickými zásuvkami. Hledané prostory musejí pojmout 200 osob, které budou rozmístěny do 95 až 140 kanceláří. V budově o rozloze minimálně 2700 metrů čtverečních musí být jedna velká zasedací místnost a čtyři až pět menších, nezbytných je také dvacet parkovacích míst. V „kolonce“ ostatní nároky na budovu je dále uvedeno, že objekt musí být dostupný městskou hromadnou dopravou do třiceti minut od sídla ministerstva financí, které se nachází v Letenské ulici na Praze 1.

Nechme se překvapit, kolik budov bude splňovat veškerá kritéria ministerstva financí, včetně požadavku na dopravní dostupnost... Termín pro podání nabídek vyprší 20. září. Dovolíme si však jednu poznámku:

Ministerstvo financí tvrdí, že nedisponuje žádnou budovou, která by pro auditní orgán byla vhodná. Vládní dislokační komise proto schválila možnost komerčního pronájmu kanceláří. ČESKÁ POZICE se již dříve zabývala tím, jaké administrativní budovy stát vlastní. A konečné zjištění? Stát nemá o svých nemovitostech přehled. Zlepšit stav by měl připravovaný Centrální registr administrativních budov, CRAB, o němž jsme podrobněji psali nedávno. Jenže účast v něm je pro státní organizace zatím nepovinná, takže databáze po spuštění nebude ani zdaleka kompletní.

Nabízí se kacířská otázka: nebylo by nejjednodušší přestěhovat státní organizace sídlící v Praze na jedno místo? A rovnou nabízíme tip: co třeba do mrakodrapů na Pankráci? A přesunout tam rovnou i Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ), který momentálně také hledá sídlo. Auditoři by v takovém případě mohli jezdit na kontroly ministerstev a dalších institucí výtahem. Centralizace úředníků by mohla přispět k lepšímu hospodaření s veřejnými prostředky. Přeci jen mít NKÚ ve stejné budově...

Počet příspěvků: 1, poslední 6.9.2012 09:16 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.