Kalhoty nad kotníky. A muži v sukýnkách...

Podzim a zima se blíží a Tibor Michaels rozebírá novinky, jež nás jistě neminou: feminní pánské modely nového kreativního ředitele Gucci Alessandra Michela či nový film Stážista...

Kolekce Just Cavalli pro podzim a zimu 2015: zkrácené kalhoty nad kotníky a vzory à la 70. léta budou trendy. foto: Just Cavalli

Kolekce Just Cavalli pro podzim a zimu 2015: zkrácené kalhoty nad kotníky a...

Mohu spolehlivě prohlásit, že pohled na slušivé kalhoty povlávající vysoko nad kotníky mi dokáže vždycky zvednout náladu. Ať už se tato scéna odehrává na pozadí žloutnoucího listí, anebo ještě trochu později, na prvním bílém poprašku.

O kalhotách nad kotníky jsem se hned v úvodu zmínil proto, že naznačují blížící se trend v módě letošního podzimu a zimy. Co se týče materiálu, v kurzu budou těžší, ale měkce splývající tkaniny a pásek se posune o kousek výš. Nebude sice vždycky dosahovat výšky pasu, ale oproti minimalistickým dámským modelům, které – jak jsme byli až doposud zvyklí – nechávaly odhalený pupík, se posune opravdu hodně vysoko.

Dvojakost

Pro většinu módních diktátorů v podobě kreativních ředitelů velkých značek je typická určitá dvojakost: stále se nevzdávají slim a extra slim modelů, obepínajících nohy po způsobu legín, ovšem v kolekci žádného z nich nemohou chybět ani volnější barevné kalhoty představující žhavou novinku.

Ani ženy tak zatím nemusejí vyřazovat ze skříní superúzké kalhoty a nahrazovat je těmi volnějšími, neboť slim kalhoty z módy zatím oficiálně nevyšly

Ani ženy tak zatím nemusejí vyřazovat ze skříní superúzké kalhoty a nahrazovat je těmi volnějšími, neboť slim kalhoty z módy zatím oficiálně nevyšly, přestože neuškodí začít se orientovat na barevné modely širších střihů. Kozačky pod kalhotami mohou sahat ke kotníkům, do poloviny lýtek, ale i nad kolena, což bylo na letošních módních molech častým jevem. Nejedná se ovšem o vyzývavě smyslné jednobarevné holínky, nýbrž o kozačky z jelenice či tenké safiánové kůže a heslem je pestrobarevnost. Populární je provedení z různobarevných kousků kůže připomínající patchwork nebo modely s malovanými skvrnami.

Když už je řeč o trendech a módě – pozor! Na podzim bude mít premiéru film, který se může s trochou štěstí zařadit po bok veleúspěšných snímků z módního světa jako svého času třeba Ďábel nosí Pradu. Titul filmu zní The Intern (Stážista), a jak už název napovídá, vypráví o stážistovi, který přichází do jednoho renomovaného módního domu. Jeho školitelkou je Anne Hathaway a překvapením pak to, že nováčkem není žádný mladíček, nýbrž zralý muž v podání Roberta De Nira. Už samotný příběh skrývá velký potenciál, ještě větší pak herecké obsazení. Uvidíme, zda to bude stačit k tomu, aby se dostal do módy.

Feminní muži

Z milánské přehlídky značky Etro pro podzim a zimu 2015.

Jisté však je, že v kurzu budou saka a kostýmy z brokátu a látek inspirovaných potahovými tkaninami, tedy alespoň podle toho, co bylo k vidění na milánských molech při přehlídkách módních domů Etro, Gucci nebo Just Cavalli. Všechny jmenované značky oděly své modelky do takřka identických barevných odstínů, což nemůže být náhoda. Dodal bych, že nejvíce šik byly podle mě kostýmky od Etra.

Když už jsem se zmínil o Gucci, pak musím na okamžik odbočit na pole pánské módy. Pravdou je, že se o ní v tuto chvíli nedá říct takřka nic konkrétního, neboť po sukýnkách a košilích připomínajících halenky, které jsme mohli vidět v lednu, lze o pánském vzhledu podle Gucci jen těžko napsat cokoliv bez jistých výhrad.

Gucci. Model z první pánské kolekce nového kreativního ředitele značky Alessandra Michela, jenž patří k propagátorům feminního vzhledu mužů.

Lze jen doufat, že se tato novátorská vlna hned tak nerozšíří do ulic. Zkrátka a dobře, byl bych rád, kdybych ještě nějakou dobu nemusel tleskat mužům a chlapcům převlečeným za ženy. A právě k tomu se váže i předchozí zmínka o značce Gucci, jejíž nový kreativní ředitel Alessandro Michele byl jedním z nejodhodlanějších propagátorů feminního vzhledu na přehlídkových molech.

Podle nejnovějších zpráv si ovšem zatím značka Gucci, a to ani po své inovaci, nepřipsala žádné konkrétní úspěchy. Jak ve své čtvrtletní zprávě konstatovala její mateřská firma, skvěle profitující a veleúspěšná francouzská společnost Kering, na úspěchy značky Gucci, které by se projevily i zvýšením tržeb, si je třeba ještě počkat.

Přestože podle hlasů ze zákulisí byla právě nutnost zvednutí prodejů kolekcí důvodem, proč došlo před půl rokem k výměně hlavní návrhářky Fridy Giannini a ředitele Patrizia di Marca. Nezbývá tedy než doufat, že na podzim už na mužích neuvidíme sukýnky a blůzy, což by se samo o sobě mohlo stát jedním z nových trendů. Vše ostatní rád nechám na ženách.

Diskuse neobsahuje žádné příspěvky.