Diskuse k článku

Jak nezabloudit v labyrintu čísel

Mnozí se shodují, že by se měla matematika učit jinak, než se učí, ale málokdo ví, jak. Ideálně by učitelé měli žáky vést, aby si úlohy i sami vymýšleli, a děti by se měly včas doučit to, čemu nerozumějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J51a39n 96P69a76l66e24č55e49k 2523485655731

Pokud si neděláte legraci, tak jste měl štěstí na dobrého učitele a talent. To zase nemá každý.

0/0
29.3.2020 9:51
Foto

L51a38d41i64s85l94a90v 75P89í85s83a37ř82í86k 9913511913526

Znám příklad, kdy matematika rozvrátila manželství matematika. Jedna spolužačka, tupá na matiku, nasadila sex. Nejen prošla, ale učitel se do ní tak zabouchl, že jeho žena se s ním rozvedla. Pak mi ještě povídejte o prospěšnosti matematiky.

0/0
29.3.2020 5:38
Foto

L98a75d82i98s14l62a77v 62P52í52s30a56ř31í63k 9353631393686

Jednaa loď přepluje jedno Středozemní móře za 5 dní. Za jak dlouho přepluje Středozemní moře 5 lodí?

0/0
29.3.2020 5:32
Foto

M90i27r76o40s31l30a60v 52F22r41a92n79k 7320139579105

To se tragicky mýlíte, celý život se živím matematikou a nikdy jsem ji nebifloval, matematice musíte porozumět a k tomu biflování nevede. Matematika pro mne byla vždy zábavou a je dodnes.

0/0
27.3.2020 22:01
Foto

B48a89b90y52-34C78l85u33b 52S47l54n43i64e30č12k29o 3567331604730

120 stran

0/0
26.3.2020 17:11
Foto

F75r68a54n61t47i60š49e46k 68K71u30s27á97k 4317249452712

Nevím, jak to myslíte, ale v podstatě s Vámi souhlasím. Některé věci se musíme opravdu nabiflovat jak básničku a teprve časem to člověk pochopí. Málokdo má na základce tak vyvinuté abstraktní myšlení, aby pochopil v plné šíři lineární závislost nebo podstatu trojčlenky. Ale zcela jistě to časem většině "docvakne", a pak jsme na sebe pyšní, že jme na to přišli sami. Říká se tomu "aha efekt". Já to biflování vůbec nezatracuji, jen to nesmí být samoúčelné.

0/0
25.3.2020 12:55
Foto

F86r43a21n41t52i86š82e75k 26K87u91s39á73k 4327989512822

Vidíte, a já jsem vždy obdivoval znalosti a přirozenou inteligenci starých řemeslníků. Mnohokrát jsem se setkal s tím, že takový člověk hodně četl a zajímal se o obory, které s jeho profesí vůbec nesouvisely, třeba historie nebo literatura. A nebyl to žádný řídký jev. Také to obecně bylo na jejich práci vidět. No a moje matka, absolventka klasického dívčího gymnázia, měla základy latiny, starořečtiny a dobře zvládala dva jazyky. Také se docela dobře vyznala i v přírodních vědách, samozřejmě na úrovni středoškolské. Jenže, ta doba se už hned tak nevrátí. I dnes je mnoho chytrých a vzdělaných lidí, řekl bych více než dříve, ale o těch není řeč, mluvíme o těch, kteří se "vezou".

0/0
25.3.2020 12:46
Foto

J33i79ř45í 39Z14i73m39a 3497645791273

Já si myslím, že se tu míchají dvě věci dohromady. Jedna věc je výuka matematiky na základní škole na prvním stupni. Tam jsou třeba opravdu dobré pedagogické postupy a učitelé, co umějí s dětmi pracovat a zaujmout je, třeba i tou Hejného metodou. Druhá věc je výuka na středních školách. Studuje-li někdo na střední škole (kromě uměleckých), předpokládá to určitou všeobecnou úroveň znalostí ať už pak studuje cokoli. Lékař, který neumí spočítat úrok z půjčky a nechá se bankou okrást, ve mě nevzbuzuje důvěru. Maturitu z matematiky lze dnes prolézt s znalostmi ze základní školy. Problém je v tom, že dnes jsou na středních školách studenti, kteří tam nemají co dělat a měli by se vyučit nějakému řemeslu. Jenže snadnější je "vystudovat" nějaký švindlobor a la gender studies a pak se přisát na státní cecek v nějakém úřadě nebo ziskovce.

0/0
24.3.2020 17:52
Foto

V37i44l43i15a65m 56K69u88n 9486427336805

Osobně si myslím, že matematiku vyučují špatně! Matematiku se musí naučit jako BÁSNIČKU slovo od slova VZOREC PO VZORCI. A místo zpívání, si někdy přemýt vzorečky!!

Já jsem měl matiku rád, ač jsem měl na učení málo času.

0/0
24.3.2020 17:09
Foto

F70r85a30n72t56i16š94e49k 30K75u25s96á44k 4107429812692

No, máte pravdu, že infinitezimální počet je dost důležitá oblast matematiky. Jenže, aby ji někdo pochopil, musí znát celou oblast matematiky před tím, tedy něco vědět o funkcích, a pak analytická geometrie a limity atd. A taky se filozoficky zamýšlet, co to je ta nekonečně malá hodnota, z které měli strach i staří Řekové. Matematika je krásná věda a koneckonců posláním dobrého učitele je hlavně naučit studenta mít rád matematiku. Ale bez hlubokého zaujetí na straně toho studenta to prostě nejde.

0/0
24.3.2020 16:19
Foto

J81u91r87a17j 64V47á81c53l85a73v26í61k 1196129500105

Aha, další návrh, jak se vykroutit z matematiky...

Vážení, ne každý musí znát diferenciální rovnice, ale ten, kdo o nich nemá páru nemá nárok uvažovat o tom, že má vyšší znalosti. Dokonce i filozofie. Situace je v tomto směru tragická - současná filozofie staví na Newtonově mechanice - ale neví nic ani o termodynamice, ani o vlnové mechanice (a nemůže je znát pro neznalost diferenciálního počtu) - a to je kořen současných problémů. Filozofové, psychologové, sociologové, ekonomové a politologové (atd.) do společnosti vtloukli zrůdnosti a říkají tomu "racionální vzdělání". Strach z matematiky? Houby s octem - LENOST. Na matematiku je potřeba železný zadek a vypnutý Internet - tedy soustředění.

A jen tak mimochodem: s trochou nadsázky říkám, že naše pokolení se dělilo na dvě skupiny - na ty, kteří směrovali k chápání diferenciálních rovnic - gymnazisty a průmyslováky a ty, kteří se je učili užívat - učni. Dnes je učňů málo a na gymnáziích - aby se cukrovým panenkám nezadřel mozek - o lepší

0/0
24.3.2020 13:41