Dopravní podnik láká na pohodu a komfort. Kdyby tak pasažéři tušili…

Symbolem příjemného svezení pražskou MHD jsou supermoderní tramvaje ForCity. Právě tady ale vzniká problém.

 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy foto: © DPPČeská pozice

Pražský dopravní podnik, největší pražská městská firma s více než deseti tisíci zaměstnanci, nastoupila na scénu s marketingovou kampaní lákající na komfort, příjemně strávený čas a pohodu v dopravních prostředcích. Je to vábivá pozvánka, leč draze vykoupená.

Dopravní podnik a Regionální organizátor pražské integrované dopravy (Ropid) spustily informační kampaň s názvem Kde jinde :-) o výhodách cestování oproti jízdě osobním automobilem. V dalších měsících se prý také bude inzerovat, že pražská MHD je z pohledu mezinárodních výzkumů jedna z nejlepších na světě a levná (zatím). A tak v tramvajích či metru uvidíte letáčky typu „Kde jinde si najdete čas na skvělou muziku“ nebo „Kde jinde si najdete čas na čtení těch nejlepších mailů“.

Kampaň jistě nemíří špatným směrem. Lidé, kteří mají možnost pohybovat se městem pomocí automobilu, jsou pro zvýšení tržeb z prodeje lístků jednou z klíčových priorit dopravního podniku. Zároveň by dopravě v Praze ulehčilo, pokud by se podařilo stáhnout nějaké to procento motoristů do podzemky, tramvají, autobusů, městského vlaku nebo lanovky na Petřín.

Vykoupené pohodlí

Symbolem pohodlného a komfortního svezení pražskou MHD jsou supermoderní tramvaje 15T ForCity. Sice tu a tam nebrzdí nebo hrozí useknutím podpatku, ale kde jinde by si člověk měl najít čas na skvělou muziku a čtení těch nejlepších e-mailů než ve zbrusu nových mašinách za zhruba 19 miliard korun? Právě tady ale vzniká problém.

Splátka tramvají je podle Hudečka v současnosti nejpalčivějším problémem pražské koalicePražští politici mají v současnosti velké starosti s tím, jak ufinancovat těchto 250 nových tramvají, které podniku dodává kyperská firma Škoda Transportation. Náměstek pražského primátora Tomáš Hudeček (TOP 09) v pátek na tiskové konferenci své strany uvedl, že splátka tramvají je v současnosti nejpalčivějším problémem pražské koalice.

Podnik musí Škodovce splácet za tramvaje několik miliard korun ročně. Tento fakt zatěžuje financování dopravního podniku, což nutí vlastníka společnosti – hlavní město – přemýšlet, jak zvýšit příjmy dopravního podniku. Jedním z návrhů je aktuálně i zvýšení cen jízdného, k čemuž by podle Hudečka byli radní donuceni právě kvůli náročnému splácení tramvají. 

Vzhledem k tomu, že se blíží volby, není ovšem jisté, zda politici najdou dostatek odvahy, aby prosadili tak nepopulární návrh, jakým je zdražování jízdného. Pokud k němu dojde, máme jedno doporučení. Zavést speciální tarifní pásmo (pěkně mastné) pro pasažéry, kteří se v roce 2005 postarali o tento tramvajový megatendr! I když pochybujeme, zda tito lidé vůbec někdy využili prostředky městské hromadné dopravy.

Počet příspěvků: 4, poslední 20.5.2013 05:10 Zobrazuji posledních 4 příspěvků.