Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 9
  • Poslední: 1.2.2016 17:58
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Je zajímavé,

že tak jednoduché otázky, které svou úrovní odpovídají tak deváté třídě ZŠ, není schopno zodpovědět tolik lidí u nás. Zahraničí nehodnotím. Počet absolventů středních a vysokých škol neustále stoupá, ale toto svědčí spíše o kvalitě, resp. nekvalitě dosahovaného vzdělání. Je to dáno nízkými nároky na studenty. Bohužel, obdobně nízkou úroveň znalostí vykazují i jiné obory. Že většina lidí nechápe principy šíření signálu mobilního telefonu, jaderné elektrárny či LCD monitoru apod., nebo nechápou podstatu algebraické rovnice, je k pláči. No, už se mně ani nechce vypočítávat, co ještě neumějí. Snad jen citaci z knihy K. P. Liessmanna z jeho knihy Teorie nevzdělanosti: "Reformátory vzdělání všeho druhu pojí jediné, a to nenávist k tradičnímu pojetí vzdělanosti. Je jim očividně trnem v oku, že by lidé mohli získat vzdělání neúčelové, souvislé, obsahově ukotvené v tradicích velkých kultur".

Re: Je zajímavé,

Je to tak. Navíc mnoho středoškoláků věnuje větší péči studiu takových "odborných" tiskovin jako Blesk, Aha a pod.

Re: Je zajímavé,

Rád bych si od vás nechal vysvětlit principy šíření signálu mobilního telefonu, jaderné elektrárny či LCD monitoru a podstatu algebraické rovnice.

Určitě bych se pobavil minimálně tak dobře, jako by totéž vysvětloval Luděk Sobota.

Re: Je zajímavé - vše je relativní,

Před 25 lety jsme žili v Holandsku, a tam mne fascinoval předmět na úrovni naší vlastivědy, pro cca 2. třídu ZŠ.

Děti se tam učily hospodařit, kolik stojí bydlení, elektřina, jak nakupovat - že je nutné cenu přepočítat na jednotku množství, a ne koukat na reklamu o slevě atd.

Jenomže potom jsme se vrátili a u nás se začalo všechno měnit tak rychle, že by nido učebnici ani nestačil napsat, aby údaje nebyly zastaralé.

Dcera se narodila r. 1986 a uzavřeli jsme rodinné pojištění, v případě úmrtí jednoho z rodičů měla dostávat každý rok do 18. 4 000 Kčs, v 18. 20 000. Manžel zemřel v roce 1991, v té době jsme za to na Vinohradech ve 100 m2 bydlely celý rok, když jí bylo 18 nestačilo to na měsíc. Když jsme ji pojišťovaly, za 20 000 byl vklad do bytového družstva, když jí vypláceli, zaplatila si autoškolu , koupila mobil a něco na sebe.

Teď čtu Tonyho Judta "poválečná Evropa", některé partie jsou hodny "Dobrého vojáka Švejka", např. když líčí náš "útisk" a potom jedním dechem uvádí počty mtrv

Re: Je zajímavé - vše je relativní,-dokončení

Teď čtu Tonyho Judta "Poválečná Evropa", některé partie jsou hodny "Dobrého vojáka Švejka", např. když líčí náš "útisk" a potom jedním dechem v tomtéž období uvádí počty mrtvých v protivládních povstáních ve Francii, VB, Německu, Španělsku a Itálii. Nebo když líčí šeď našeho života před r. 2000 a hned v zápětí píše, že návštěvnost kin klesla o 77%, divadla , výstavy atd raději ani neuvádí.

O tom, kolik Husák skutečně zaplatil za Benešovy dluhy, jsem se ani od "renomovaného" autora nedozvěděla, fráze o zaostávání bez konkrétních dat mne již nudí. Čímž rozhodně nechci říct, že se naše ekonomika nezpomalovala. Jen bych ráda viděla čísla, a to včetně stavebnictví./ Dálnice, přehrady, vodovody+kanalizace, bytová výstavba, výstavba infrastruktury./

Zahraniční /západní/ autoři "odborné literatury" jsou velice líní, co se týče zkoumání ekonomických dat v bývalých socialistických zemích. A ti naši současní jen komentují ekonomické tabulky "renomovaných" autorů.

Re: Je zajímavé,

Pro život není vůbec důležitá znalost principu šíření mobilního signálu, či principu funkce JE, o LCD televizorech ani nemluvě. Na rozdíl od toho znalosti principu úrokové sazby, vlivu inflace na úspory a co je to diverzifikace rizika investic, což jsou znalosti pro život každého velmi důležité.

Mimochodem: Když už jsme u tech atomek, kdybych Vás požádal, abyste jednou větou popsal hlavní (principiální) rozdíl funkce JE Černobyl a JE Temelín, dokázal byste to bez nápovědy? Je to otázka pro Vás a není potřeba zde na ní odpovědět.

Re: Je zajímavé,

Souhlasím, jenže na to, čím si procházíme od 1990-tého roku my byl připraven málokdo.

Přesto se většina lidí přizpůsobila novým poměrům. Ve styku s příbuznými ze zahraničí jsem si nepřestala klást otázku, jak by oni přechd zvládli. Lidé jako pan Švejnar mne šokují svou bohorovností a "přehledem", docela jim přeji, aby prošli tímtéž co my - rodiče bez "rezervy na horší časy", dorůstající děti s nekonečno potřebou jazykových kursů, počítačů, ...,do toho řešení bydlení pro všechny, neb všichni bydleli v restituovaných objektech....

Jsem docela pyšná na svou generaci dnešních 60-tníků.

Když dneska slyším ty "zápaďáky", jak oplakávají své úspory.... vzpomínám na přivdanou tetičku , která se divila, proč jsme nevztoupili do KSČ, když z toho plynulo toooolik výýýhod.

Re: Je zajímavé,

Tak jednou větou. Temelín nikdy nemůže bouchnout jako Černobyl prostě z principu.

Re: Je zajímavé,

Četl jste tu knihu? Je dost popletená.

Liessmann totiž za "vzdělání" nepovažuje "chápat principy šíření signálu mobilního telefonu, jaderné elektrárny či LCD monitor" ale naopak výhradně tzv. klasické vzdělání (řecko-římské).

Jeho kniha obsahuje tolik logických chyb a argumentačních faulů, že jsem ji ani nedokázal dočíst.