Diskuse k článku

Šílená vize pro Evropu: střet generací kvůli práci

Nenajde-li se řešení pro pracovní trh, nebude se příští boj odehrávat mezi proletariátem a kapitálem, ale zaměstnanými a nezaměstnanými.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Pantaleon

Tak to je oblíbný mýtus.
Tak to je oblíbný mýtus. Počet absolventů (2003/2010) - Humanitní školy (4319/14008), Technické školy (7630/18158). ( http://www.uiv.cz).Co se týče nezaměstnanosti absolventů a nástupní mzdy, tak techniky nijak nevybočují.
0/0
1.5.2012 10:25
Foto

Kornout

Vaše data jsou přinejmenším
Vaše data jsou přinejmenším podivná.
0/0
1.5.2012 13:50
Foto

Lpavlicek

Sčítáte jablka a hrušky (podobně jako úředníci MŠMT)
Nemůžete sčítat absolventy bakalářského studia a absolventy magisterského studia. Dojdete poté k nesmyslným výsledkům a interpretacím.MŠMT školy v mnoha oborech dotlačilo k tomu, že původní 4-leté a delší obory musely rozdělit na bakalářské studium a navazující magisterské studium.V následující tabulce je vidět podíl absolventů magistrů (magisterské a navazující magisterské studium) pro jednotlivé skupiny oborů za roky 2003 a 2011. Vedle známých trendů (menší podíl absolventů technických oborů a pedagogických fakult, větší podíl ekonomických a humanitních oborů) je překvapující snížení podílu právníků. Možná by to šlo vysvětlit "cechovní" organizací v oblasti většiny právních profesí. Přírodní vědy a nauky                                         1 397     6%   2 267    6% Technické vědy a nauky                                      6 104   27%  8 767    23% Zemědělsko-lesnické a veter. vědy a nauky        951     4%   1 497    4% Zdravotnictví, lékař. a farmac. vědy a nauky   1 615     7%   2 709    7% Humanitní a společenské vědy a nauky            2 368   10%  5 199    13% Ekonomické vědy a nauky                                   4 750    21%  9 710    25% Právní vědy a nauky                                              1 276      6%   1 646    4% Pedagogika, učitelství a soc. péče                      4 024   18%    6 161    16% Vědy a nauky o kultuře a umění                            553      2%      939 2%
0/0
1.5.2012 14:11
Foto

Pantaleon

Souhlasím, že údaje pouze o
Souhlasím, že údaje pouze o magistrech mohou mít lepší vypovídací schopnost. Nicméně změna o pár procent nahoru nebo dolu v celkovém počtu absolventů není podle mě sama o sobě tak důležitá. Důležité je, že se techniky při celkovém nárůstu studentů neztratily, takže nedochází k tomu, že by noví vysokoškoláci byli líní, jak naznačoval příspěvek nahoře.  Spíše se ukazuje, že se v rozhodování začíná prosazovat trh a studenti tak šli na to, kde cítili nejlepší možnost výdělku (ekonomky).  Tomu se samozřejmě i přizpůsobila nabídka, která je u oborů, ke kterým je potřeba jen tužka a papír pružnější. Co se týče právníků, tak ano, "cechovnictví" tam skutečně je. Ukázkou bylo i zabránění ve vzniku soukromé právnické fakulty.  Ještě horší je podle mého situace ve zdravotnictví, kde hrozí nedostatek doktorů, na lékařské fakulty je zájemců stále je přetlak , ale kapacity se příliš nerošiřují. O otevření fakulty v Ostravě byl boj. Navíc se lékařské lobby poměrně efektně daří decimovat postgraduální vzdělávání, když si z postgraduálních studentů dělají fakultky lacinou námezdní sílu.   
0/0
1.5.2012 15:53