Diskuse k článku

Současný člověk je naplněn sám sebou aneb O hrůzných dětech

Evropská civilizace dospívá k naplnění svých sókratovských a ježíšovských kořenů. Každý se stává ztělesněním výroku madame de Pompadour: „Po nás potopa!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Mir

Do třetice všeho blbého. Pánové

Aron, Patta, Polanský ani nepochopili, že ze strany pí Matějčkové jde o poměrně kritickou recenzi 500 stránkové

knihy filozofa Sloterdijka. Jakkoli jsou některé argumenty Sloterdijka přitažené, v základě má pravdu. Pokud by se

mladá generace nevymezovala proti svým rodičům, probíhal by jen permanentní duchovní incest a degenerace.

Tak jak je tomu dnes u kmenových společností na blízkém východě, kde pevně daná rodová a náboženská

příslušnost znemožňují přechod k vyspělejšímu státnímu zřízení (viz. Irák). A to vskutku vývoz demokracie nevyřeší.

P. Aron prý už na takové diskuse nemá sílu. Přitom si žádný jeho příspěvek zde v rubrice civilizace nevybavuji.

K p. Polanskému jsem se vyjádřil již v předchozím příspěvku.

P. Patta zaslouží obdiv za hledání východisek pro dnešní společnost, nicméně chod dějin neřídí státní plánovači,

natož sociologové.

M. Pinkas

0/0
30.3.2015 22:34

odmítnout tuto rovinu diskuse

Musím konstatovat, že reagovat na články paní Matějčkové mi přijde docela těžké. Odmítám přijmout její rovinu myšlení.

Ona vše posouvá někam jinam , odmítá racionální pohled, pohled zdravého rozumu. Sokrates by jí asi dokázal uvést do rozpaků svou formou dotazů. Já už na tento typ lidí nemám sílu. Pardon neumím to říci jinak : Je tragické jak lidé jako paní Matějčková dokáží použít svou inteligenci a vzdělání na takovéto "bláboly" Děkuji za příspěvky panu Polanskému a Pattovi, já už opravdu nemám sílu rozebírat a analyzovat nesmysly. A když už autorka hovoří o Kafkovi : Smysl románu Proces vidím právě v tom, že člověk pokud chce být svobodný musí odmítnout absurdní diskusi. Jeho Josef K se neměl prostě do toho absurdního světa nechat vtáhnout. Stejně tak my bychom měli odmítnout diskusi se světem lidí jako je Tereza Matějčková. Jinak dopadneme jako Kafkův Josef K. .....

0/0
30.3.2015 21:12

I. Patta 677

Re: Tak výborně

Pane Polanský, Váš kritický náhled na současné sociální modely je oprávněný. Více v mém příspěvku do diskuse.

0/0
29.3.2015 10:56

I. Patta 677

Tereza Matějčková ponořená do minulosti. 2. část

Vrcholem snah sociologů o rozbití rodiny bylo vystoupení pana Prof. I. Možného na ČT24 v Událostech a komentářích dne 9. 2. 2015. Pan profesor uvedl, že rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky. Bylo to podáno formou informace, kterou máme vzít bez diskuse všichni na vědomí.

0/0
29.3.2015 10:49

I. Patta 677

Tereza Matějčková ponořená do minulosti.

Nemusíme jít až do daleké minulosti. Stačí se podívat na sociologii let 60. a 80. minulého století. Současné nepochopení úlohy dítěte ve společnosti má svůj původ ve dvojím selhání sociologie, vědy nikoliv exaktní.

Sociologie v 60. letech min. století selhala při rozboru problematiky hnutí Hippies, jehož základem je ztráta rodových kořenů u poválečné generace. Americkým sociologům nedošlo, že souvisí s hromadným stěhováním za prací (pracovní mobilita). Tím sociologie pohřbila tří-generační rodinu.

V 80. letech min. století sociologové redefinovali Hanifanův sociální kapitál. Podle sociologů (P. Bourdieu, J. S. Coleman a R. Putnam), se sociální kapitál vytváří na sociálních sítích a dá se měřit četností kontaktů. Tím sociologie pohřbila nukleární rodinu (rodiče plus děti).

Vrcholem snah sociologů o rozbití rodiny bylo vystoupení pana Prof. I. Možného na ČT24 v Událostech a komentářích dne 9. 2. 2015. Pan profesor uvedl, že rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky. Bylo to podáno f

0/0
29.3.2015 10:48
Foto

Mir

Emancipace vůči předchozí generaci je

přirozená. Záleží jen na míře a způsobu. Právě v dobách hektických (jako dnešní informatická revoluce) může

docházet až k mezigeneráčním válkám o fungování společnosti, o pracovní místa i naopak hodnotovým remisím.

Na rozdíl od předchozího příspěvku nemyslím, že recenze knihu velebí. Sloterdijk opravdu zřejmě posbíral z dějin

vše, co se mu hodilo, aby podpořil svou tezi.

0/0
28.3.2015 22:43

Tak výborně

za rozpad rodin (jev posledních 40 let) můžou Ježíš se Sókratem, čímž je to vyřešeno, křesťansko-antický kořen po zásluze odstřižen a my si můžeme radostně navazovat na své slovanské a germánské "tradice", o nichž sice nikdo neví, jaké vlastně byly (naši udatní předkové nám totiž o svých hrdinských a ctnostných životech bohužel nezanechali ani čárku, jelikož neuměli psát, a z ostatních pramenů sbíráme jen střípky, například že "slave" a "Sklave" je odvozeno právě od Slovanů, kteří své děti prodávali za otroky), nicméně to nezabrání pološíleným intelektuálům, jakým je i autor velebené knihy, aby si na podporu svých smyšlených tezí a uměle vybájených sociálních modelů, které nemůžou nikdy a nikde fungovat, přikrášlili nejen přítomnost a budoucnost, nýbrž i minulost.

0/0
26.3.2015 15:17
Foto

Lovci_Snu

Ach jo

Opravdu nechápu, jak paní autorka, jakkoli je vzdělaná, může napsat "hlavní protagonistka".  Co příště? Starý stařec? Mladé děti?

0/0
26.3.2015 14:10