Diskuse k článku

Průšvih v Pásmu Gazy: Konflikt bude pokračovat

Příčiny vojenského střetu Izraele s Hamasem můžou spočívat v dlouhodobých trendech, které proměňují izraelskou i palestinskou společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Larry

kdybych náhodně poskládal
kdybych náhodně poskládal slova vybraná ze slovníku, tak bych dal dohromady pravdivější a smysluplnější text než co jste tady za použití indulony a ručníku za neustálého hekání vytvořil
0/0
4.12.2012 22:32
Foto

Larry

přidánomezi favority :)
z mikesky bych si nic nedělal, jeho rudý mozek ustrnul v 50. letech LOL
0/0
4.12.2012 22:25
Foto

Urvisu

Na hádku to zatím nevypadalo, spíš poklidnou, akademickou výměnu názorů :)
0/0
28.11.2012 21:04
Foto

Igorjansen

Ale ja se nechci za kazdou cenu hadat
jenom reaguji... Souhlasim defakto s cimkoliv, co neni uplna kravina...
0/0
28.11.2012 21:00
Foto

Igorjansen

Sorry, ale po slibnym zacatku
se to video zvrhne v demagoii nekdy od 10-te minuty, kdy zacne z Britskeho mandatu v palestine vypoustet nehodici se pasaze a vykrikovat, ze Zide meli prislibenou (v jeho podani pravne pridelenou) Palestinu jako svuj narodni stat apod.Bohuzel nic takoveho nikde v mandatu pro Palestinu neni (precist si ho muzete zde http://en.wikisource.org/wiki/Palestine_Mandate ), nebot text v tomto bode pouze opisuje Balfourovu deklaraci (viz http://en.wikipedia.org/wiki/File:Balfour_portrait_and_declaration.JPG). Klicovy je rozdil mezi slovy "narodni domov Zidu v Palestine", coz je v deklaraci/mandatu a tim co tento "pravnik" na videu pojmenovava jako "Palestina = narodni stat Zidu". Balfourova deklarace (a mandat) totiz byly v tomto bode velmi zretelne (tj. narodni domov v Palestine, coz neni stat, je to proste uzemi, na kterem se mohou Zide usazovat, resp. je jim umoznena imigrace bez prislibu statu) a pro jistotu je okamzite doprovozeno textem, ze nic z teto Zidovske imigrace "nenarusi prava existujici nezidovske populace, resp. Zidu zijicich mimo Palestinu". Toto zneni se do deklarace dostalo predevsim pricinenim Edwina Montagu (http://en.wikipedia.org/wiki/Edwin_Samuel_Montagu), Britskeho politika zidovskeho vyznani s proti Sionistickym nazorem == tj. jeden zid zaridil, aby Sioniste (dalsi Zide ponekud jineho politickeho nazoru) nemely pravne zarucene pravo na stat na uzemi Palestiny.  Takze radsi jeste jednou kratky sumar - Britsky mandat pro Palestinu nedaval zadny narok na zidovsky stat a uz vubec nedaval celou palestinu Zidum jako budouci stat. Jedine co jasne z mandatu vyplyva, ze prava puvodniho obyvatelstva jakehokoliv vyznani nesmi byt dotcena jakymikoliv politikami mandatu ci aspiracemi Zidu (ci spise Sionistu, abychom byli presnejsi).  Takze ten pan keca od 10-te minuty az do konce same blbosti a propagandisticke blaboly.Sportu zdar, pravnimu sportu zvlast!
0/0
28.11.2012 20:59
Foto

Larry

kdo je vlastně čuřík????
článek mě moc nezajímá, protože to nemá hlavu ani patu, po několika větách je vidět úmyslná ignorace skutečných faktů. spíš mě zajímá jedna věc:kdo tohle dokázal vyblejt? takže:jan čuřík - absolvent FF UK, arabista, pracovník J&T se zaměřením na arabské země, člen česko-arabské společnosti. o posledním zmiňovaném se lukáš lhoťan rozepisuje následovně: "Česko-arabská společnost se zkompromitovala propagováním Islámské nadace Praha a  islamismu včetně proti-křesťanských spisů překladných pražskými islamisty". více nešlo zjistit, ale tohle mě zajímá daleko víc než ty bláboly nahoře, tohle by byl materiál na opravdový článek.
0/0
28.11.2012 18:48
Foto

Larry

dotaz
přiznám se, že jsem tohle dokázal dočíst do míst o spodních vodách a tzv. skutečných cílech Izraele, které mohl válkou sledovat, dál jsem nečetl, protože to nestojí za můj čas.ale měl bych dotaz: když Izrael naplánoval útoky na Hamás, myslíte si, že Izrael naplánoval taky to, že na něj budou několik let dopadat rakety Hamásu???
0/0
28.11.2012 18:33
Foto

Larry

souhlasím
výstižné a přesné
0/0
28.11.2012 18:28
Foto

Urvisu

Monty, v nočním podniku se řeší lístky na sekeru vždy až po zavírací hodině… šoupli vás do kuchyně na nádobí anebo s koštětem na plac?
0/0
28.11.2012 16:27
Foto

Urvisu

Víra se objektivně nedokazuje už ze své podstaty (věřit nerovná se vědět), je to něco podobného, jako se nedokazuje názor na umění, každý umělecký žánr má své stoupence, každý stoupenec má svůj umělecký žánr, Igore.
0/0
28.11.2012 16:12
Foto

Igorjansen

Nici viru urazet nechci,
ale kazdopadne je to opravdu, ale opravdu nedorozumeni, protoze "blabol" je slovo naprosto neutralni nemajici zadne citove zabarveni, proste odkazuje na nemoznost objektivne prokazat cokoliv v danem smeru.  Kdo by pochyboval o tom, ze blabol je neutralni slovo bez hanliveho nadechu, tomu bych chtel pripomenout, ze podobnych "hodnotove neutralnich" slov ma  cestina celou radu, treba se dere na mysl slovo "deviant" apod.
0/0
28.11.2012 15:59
Foto

Honza Čuřík

Dobrý den Martine, Ad 1).
Dobrý den Martine,Ad 1). Myslím, že už jsme na tomto webu jednou problematiku pramenů naťukli, web Izraelského statistického úřadu znáte, web palestinského je zde http://www.pcbs.gov.ps/site/881/default.aspx#Population   V případě faktické anexe ZB, která je z logiky věci pro izraelskou politiku v jejím současném stavu cílem, budete stát tváří v tvář státu, který má cca 6,5 mio židovských obyvatel a 4,3 mio. arabských. Cca 40%. Má otázka zní jednoduše. Dá současný Izrael i v takovém okamžiku těm 40% plnohodnotná občanská a politická práva a adekvátní přístup do institucí, skrze které je možné ovlivňovat veřejné dění v zemi?Ad 2) Máte naprostou pravdu, že stavba zdi byla reakcí na vlnu sebevražedných atentátů mezi lety 1995 – 2003. Nemíním jejich tragédii ani o milimetr zmenšovat. Ale taky je třeba se podívat na to, kdy začaly a co jim mezi lety 1993 – 1995, tedy těsně po podepsání Osla, předcházelo. Ve zkratce, zůstaneme tím jen u stále stejné mentality kdo začal, kdo pokračoval etc., která je dle mého názoru jednou z hlavních překážek jakéhokoliv posunu dopředu. Navíc zastávám názor, že zdi nikdy nic neřeší, což,  pochopitelně nemusí každý sdílet.Ad 3)  V nejobecnější rovině je to otázka daní, cel a neúplné suverenity PA, celé okupační architektury. Rád se k tématu ještě někdy zevrubněji vrátím. Baví mě :-) Díky za námět.Ad 4 a další) ano, mubárakovská politika vůči Gaze byla pliváním do tváře všem Arabům. Stejně jako jeho politika vůči občanům vlastním. A mám spíše méně než více důvodů si myslet, že to MB budou dělat výrazně jinak. Nefandím a nikdy jsem nefandil ani Mubárakovi ani Mursímu ani Asadovi, což myslím je docela zřetelné i z mých článků na ČP. Zásadní rozdíl je ale v tom, že ani jedna z těchto osob nás, „“Západ“, nikdy nežádala o podporu ve jménu morální převahy nad sousedy jako „jediná demokracie v oblasti“. Zkuste současné izraelské akce měřit právě v kontextu vlastních proklamací kým Izrael je, případně kým v roce 1948 jeho zakladatelé tvrdili, že chce být.Ad 5) Opravdu nic.
0/0
28.11.2012 12:59
Foto

Trochu se v tom ztrácím
ač jsem se z nočního podniku zřejmě vrátil o něco později. (Ještěže my rentiéři nemusíme ráno vstávat.) Takže nechám stranou druhý pilíř, Kartágo i to, co pan Ducar považuje za komentář (Ostravu jsme asi měli opravdu nechat Polákům) a nabídnu vám výklad legálního a legalistického základu vzniku Izraele (bacha, vykládá to židovský právník, bohužel englijsky bez titulků). Enjoy.http://elderofziyon.blogspot.cz/2012/11/the-legal-case-for-israel-eugene.html
0/0
28.11.2012 1:31
Foto

Urvisu

Zdravím Igore, skvělé komentáře, jen bych vás poprosil, abyste neurážel podstatu víry samotné, kterou označujete za bláboly a nesmysly, je to velmi nafoukaný a nesmyslný názor, zbytečně ztrácíte body :)
0/0
28.11.2012 0:56
Foto

Igorjansen

Pekny a co???
Ja jsem o zadnem vylucnem nabozenstvi (tj. Islamu v tomto smyslu) nepsal a muzete si byt jist, ze jako neverici rozhodne nebudu vyzdvihovat jedno nesmyslne nabozenstvi na ukor druheho (tj. zcela na rovinu jsou to blaboly jak muslimske, tak krestanske a stejne tak zidovske a krve bylo pro tyhle blaboly prolito v historii dost - muzete se svobodne hadat, pro ktery blabol vic ==> muj odhad je, ze pro krestanstvi, to jenom abych se pridal k nasi uzasne zapadni krestanske kulture...). Co mi ale vadi je slepa vira, ze zrovna jedna strana musi byt v danem sporu v pravu a musi byt bila jak lilie, bez jedine chybky atd. To naprosto ignoruje historickou realitu, kdy Israel jako stat z velke casti vznikl diky zidovskemu terorismu (napr. [zidovsky] utok na King David hotel vedl tabulku nejvetsich teroristickych utoku na svete az nekdy do zhruba 70-80 tych let, kdy ho prekonali Libanonci a podobni. Mimochodem bombovy utok na King David hotel byl pripravovan Menachem Beginem, ktery je take zodpovedny za Deir Yassin a je to stejny Begin, ktery byl premierem Israele a dostal Nobelovu cenu miru...).  Naprosto to ignoruje fakt, ze v palestine pred 100 lety prakticky zadna vyznamnejsi zidovska populace nezila a prakticky vsichni Israelci jsou imigranti = imigranti naprosto stejneho razeni jako ti, proti kterym pujdete protestovat do Brusselu ci na Vaclavak... Ja uz zase jenom cekam, az tady nekdo vytahne, ze druhy pilir duchodove reformy je nesmysl, do ktereho by nikdy nevstoupil (== zacnu si z toho delat neco na zpusob "Kartago je treba znicit").===[[[ pro ty kdo to nepochopi, coz bude asi vetsina == nemyslim si, ze druhy pilir je nesmysl, cili si myslim, ze je to smysl, coz mi kane na mysl, v tuto nocni hodinu, kdy odeberu se ke kominu... No uz fakt jdu... ===[[[ Ok, jeste nejdu, chtel jsem jenom podotknout (coz jsem zapomnel vyse), ze krome ceskeho tisku/internetu je sem tam vhodne nahlednout i do jamy lvove, tj. do Israelskych vod/novin/tisku. Dle meho nazoru poskytuji mnohem objektivnejsi pohled na vec, nez jake je vubec nejaky vzdaleny evropsky pisalek ci komentator schopen.
0/0
28.11.2012 0:08
Foto

Igorjansen

Pane Erbene,
 Mam na mysli tento clanek. Nevim, z ceho usuzujete ze je levicacky, nikde jsem tam nezahledl volani po svetove revoluci proletariatu...Kdy zacne ta Vase revoluce??? Taky proti EU??? Taky proti druhemu piliri duchodove reformy??? Nebo za jaka zarucena prava pujdete demonstrovat vy???
0/0
27.11.2012 23:54
Foto

Lukaserben

Souhlas...
Také naprosto souhlasím, nenapsal bych to lépe...
0/0
27.11.2012 22:15
Foto

Lukaserben

Kde? Jaka?
Máte opravdu na mysli levičácký blábol pana Čuříka, nebo jste omylem dal komentář jinam?
0/0
27.11.2012 22:14
Foto

Stanislav Mikeska

Je to velmi jednoduché, žádný
Je to velmi jednoduché, žádný národ nevydrží válečné nasazení bez světla na konci tunelu a tím jak se obměňuje generace  v Israeli, je čím dál tím těžší udržet se ve střehu a nakonec Israel zanikne ! Buď se sloučí v nějaký jiný útvar s původním obyvatelstvem nebo bude pohlcen svým veskrze nepřátelským okolím, které si tak krásně vypěstoval na hromadách kostí a potoky krve svých obětí za cestou ku štěstí........
0/0
27.11.2012 16:55
Foto

Stanislav Mikeska

V psaném textu jaksi se
V psaném textu jaksi se nedostává intonace a mimiky.....
0/0
27.11.2012 16:50
Foto

Špatné na prvních dvou větách
Špatné na prvních dvou větách je to, že když je citujeme bez druhé poloviny, dávají zcela jiný význam, než jaký měl autor citátu na mysli. Což je při použití citátu při argumentanci maličký problém. Ale to vy jistě víte, vy lišáku?
0/0
27.11.2012 16:38
Foto

Škoda
zdá se, že kromě schopnosti porozumět psanému textu vám chybí i smysl pro humor. Tak to se omlouvám.
0/0
27.11.2012 16:33
Foto

Stanislav Mikeska

Vždyť to říkám, takový
Vždyť to říkám, takový maličký nácínek
0/0
27.11.2012 16:27
Foto

Stanislav Mikeska

A něco je snad špatně na na
A něco je snad špatně na na těch dvou prvních větách? ??  To další jen znamená,že Mareš si nevidí do huby a používá cizích slov aniž by jim rozuměl !
0/0
27.11.2012 16:25
Foto

O jednom výlučném náboženství
Můžete se na něj podívat pro změnu v češtině a přímo z domova.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G1deuVlHBVI#!Nějak to na mě nepůsobí jako projev spravedlivé touhy po vlasti, spíš jako projev nábožensky motivované nenávisti. Ale to bude asi tím, že jsem zaujatý. :-)
0/0
27.11.2012 16:01
Foto

Igorjansen

MartineS
po pravde receno je prirovnani Palestincu ke Slovanum asi nejlepsi, jake v dane situaci a vzhledem k neznalosti (tve a ostatnich) mame... Jenom kratka odbocka - semitske kmeny zahrnovali/ji predevsim Araby a Zidy (narodnostne/mistne, ne nabozensky), takze i bez odbocky k Palestincum jsou Arabove a Zide  "bratri a sestry". V kazdem pripade Palestinsti arabove/palestinci nejsou zadne cizi elementy, ale obyvatelstvo, ktere na danem uzemi zilo po "tisice let" a da se dovodit, ze z velke (nejvetsi???) casti se prekryva s puvodnim zidovskym obyvatelstvem, ktere proste konvertovalo k dalsimu nabozenstvi, at uz krestanstvi nebo islamu (viz napriklad geneticke studie).Cimz se dostavame k dalsimu zajimavemu bodu - sice je z Vasich slov citit odpor k Arabum a ja bych tam vycitil i odpor k Islamu/Muslimum, je si ale nutne uvedomit, ze urcita cast z nich, zhruba srovnatelna s procentem Zidu v palestine na zacatku 20-teho stoleti, je ve skutecnosti krestanskeho vyznani, takze jsou to ve skutecnosti siritele "zapadni krestanske kultury", abych se tak vyjadril. Jiste je, ze v etnickych cistkach israel na nabozenstvi nehledel a volil metodu "vyzente je vsechny, jejich falesny buh si je potom prebere" (viz napriklad http://en.wikipedia.org/wiki/Ikrit   http://en.wikipedia.org/wiki/Kafr_Bir%27im ).A jeste jeden bod - i kdyz z Vaseho (i Israelskeho) pohledu je (spinavy) Arab kazdy, kdo nevyznava jedine spravne Zidovske nabozenstvi, tak naopak obcanem Israele se muze bez problemu stat prave ten, kdo uz z jakehokoliv duvodu spravne Zidovske nabozenstvi vyznava - tak se napriklad Benjamin Kuras muze kdykoliv prestehovat do Israele, protoze ma jako spravny Zid "pravo navratu", a proto se tento chrabry moravak muze vratit zpet sveho "domova", Palestiny/Israele (a ne treba na Moravu, i kdyz tam se muze diky EU vratit bez problemu taky). Stejne pravo je ale odpirano nejen "Arabum" puvodne zijicim v Palestyne po tisice let (at uz krestanum, muslimum a ostatnim nabozenstvim i bezvercum), tak i vsem puvodnim zidum, kteri v mezicase konvertovali k jinemu nabozenstvi....
0/0
27.11.2012 15:02
Foto

Vám se ta písnička nelíbí?
A přitom je taková veselá :-)
0/0
27.11.2012 12:10
Foto

Martins

A jaký prospěch prosím Vám má
A jaký prospěch prosím Vám má AIPAC z toho, že se válčilo v Gaze? U Íránu je to jasné, popisuje to onen článek šéfredaktora A-Šark Al-Avsát, došlo k odvrácení pozornosti arabské veřejnosti od občanské války v Sýrii, kde Íránem podporovaný Bašár Assad masakruje civilisty (a arabskými státy Zálivu podporovaní povstalci je masakrují také - abych byl úplný a dodal, co onen šéfredaktor zapomněl zmínit).
0/0
27.11.2012 12:01
Foto

Martins

Napsal jste sice velmi dlouhý
Napsal jste sice velmi dlouhý příspěvek, ale neodpověděl jste mi na otázky: 1) Kdy a v jakých hranicích vznikl onen stát Palestina, jehož území podle Vás Izrael už více než 40 let okupuje? 2) Jak a kdy vznikli ti tzv. Palestinci? Doplním, že analogie se Slovany absolutně nesedí. Ti tzv. Palestinci jsou totiž národnostně Arabové. Vynález Palestinců jako národa je stejný, jako kdyby si sudetští Němci začali v roce 1938 říkat "Sudeťané." Stejně jako sudetští Němci byli součástí velkého národa německého, tak palestinští Arabové jsou součástí velkého národa arabského. A stejně jako Němci žili v Německu, Rakousku, Švýcarku, Československu, tak Arabové dnes žijí v Egyptě, Sýrii, Jordánsku, Libanonu, Iráku, Kuvajtu, Saúdské Arábii, atd. atd. Před vznikem Izraele samozřejmě  na území mandátní Palestiny žili Palestinci - kteří se dělili na palestinské Židy a palestinské Araby. Takže z hlediska územního to byli VŠE "Palestinci", ale z hlediska národnostního tam nikdy žádný "palestinský" národ nežil - jen Židé a Arabové.
0/0
27.11.2012 11:58
Foto

Martins

Nějak neúplný citát, ne?
Když už ten 8 let starý Marešův článek citujete, co ten poslední odstavec uvést celý:Přijatelné je pouze takové politické uspořádání, které zaručí arabskému i židovskému obyvatelstvu rovná práva a trvalou bezpečnost v národnostně i nábožensky smíšeném státě. Zda toho bude některý ze současných soupeřících režimů schopen, to je otázka, ale Arafatova OOP to nebude ani náhodou. Naposledy se jasně přihlásila k programu genocidy, když její oficiální rozhlasová stanice velebila dva bestiální vrahy těhotné matky a čtyř dětí u Katífu jako „hrdinné mučedníky“.
0/0
27.11.2012 11:51