Diskuse k článku

Proč Velký Narcis, otec bankovního socialismu, neměl nazvat Havla levičákem

Připomínka éry kapitánů průmyslu, poslušných bank, prvních lobbistů a obědů zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Vzdy, kdyz narazim na titulek "Velky narcis"...
tak se me vybavi paralela: Ten poplatnej Istvan je ale  "grandiozni blb" a tak se s vami musim o tu svou asociaci podelit.....Doufam, ze aspon dobre platej...
0/0
19.3.2013 14:39
Foto

P51a68v39e73l 25M12i83c95h61a23l 9213655183

Konec socialistickej
všecko socialistický. Muž se pozná když zeslábne, zvadne, tak do kandidatury ruských kandidátů vsadil poslední trumf, amnestii. Vyřadil tak vládu, využil náladu ve ztrnulém vězeňství na hraně vzpoury. Pro jistotu, pádla v záchranném člunu se nepoužívají na pádlování, není kam pádlovat, ale když se chytají okrajů utopenci, pádlem je snadno vrátíte žralokům. Připomíná i cnostnější příběh papeže, když jeden nezemře ve stoje, chlap v posteli to má těžký.
0/0
11.3.2013 22:55
Foto

Jarytch

pseudopravičák
Pan autor má pravdu v tom že pan Klaus nebyl podle čínů žadným pravicovým konzervativním politikem ale si pouze na něho hrál před věřejností . Něco jiného hlásal a něco jiného dělal
0/0
5.3.2013 19:01
Foto

Boris Mihoň

Havel je hrdina
Václav Havel byl čestný muž a hlavně hrdina. Takových v Česku moc nebylo, není, ani nebude. Obětoval se za národ a svobodu. Klaus je chytrolín a zbabělec, myslí jenom na sebe a  neumí si ani odpustit trapné plivnutí na nežijícího hrdinu. Hotové. Hanba jak sviňa.
0/0
25.2.2013 18:21
Foto

P o d e p i s u j i .
Každé slovo.
0/0
2.3.2013 18:42
Foto

Whocares

Ištván je chytrej jak rádio
Měl Klausovi poradit, jak to dělat, když je teď tak chytrej, ale to on ne, asi radil v Maďarsku, že... Pořád, i přes "zločince" Klause jsme na tom líp než tam, tak v čem je chyba? To měl laus dopustit, že tu bude 50 % nezaměstaných? Tzv. "bankovní socialismus" je naštěstí udržoval ještě po nějakou dobu v práci a pomohl překonat přechodové období. Autor to nazývá "populismem", zřejmě by radši viděl místní občanstvo vyhladovělé.Taky zapomíná zmínit roli agenta STB, tehdy Havlem stanoveného šéfa ČNB, který neváhal poslat ke dnu tisíce firem skokovým zvýšením banovních úroků, a tak vlastně zapříčinil pád Klausovy vlády, spolu s pilně kotníky okopávájícími koaličními partnery - Luxovými lidovci a mediálními "hvězdami" z ODA, kteří dokázali zbankrotovat i vlastní stranu.... Evidentně existují kruhy, které se obávají návratu Klause do politiky a tak jsou tyto články zřejmě "dobře hodnocené", že...
0/0
24.2.2013 14:29
Foto

Souhlasím
A že Havel byl extrémní, byť salonní levičák, je rovněž pravda. Vždyť mluvil m.j. i o zrušení NATO, parlamentní demokracii chtěl nahradit jakýmsi korporativismem (tzv. občanská společnost), politiku "nepolitikou" (co to vlastně mělo být?). I já se domnívám, že motivací neustálé dehonestace Klause je strach z jeho návratu do aktivní politiky. Ale jeho odpůrci by měli být rádi, že byl prezidentem. Kdyby jím nebyl, zatápěl by jim daleko víc.
0/0
12.3.2013 8:24
Foto

Josef Novak

Tak to dopadne vždy, když
Tak to dopadne vždy, když jeden krade pro lidi a druhý od lidí...
0/0
23.2.2013 11:16
Foto

Moc prádla a málo věšení.
Tady se vesele píše, a pravdy zatím čekají za dveřmi. Bez pravdy neporozumíze příčinám událostí. A ty  pravdy tady nevidím, ať se dívám jak se dívám. nač jsou názory ? Jsou to jen slova. 
0/0
23.2.2013 8:56
Foto

J95a93r56o26s80l82a21v64a 38K46a19n41i83o26k64o49v43á 1135607227784

Trapný, neférový a děsně neobjektivní článek..
Carl Gustav Jung   „Skutečná existence nepřítele, na něhož je možno svést veškeré zlo, znamená pro svědomí člověka nesmírnou úlevu. Můžeme alespoň bez zábran říci, kdo je ten ďábel, a je nám pak jasné, že příčina našeho neštěstí se nachází vně, a nikoli snad v našem postoji.“To, co v naší společnosti chybí nejvíc, je  OBJEKTIVITA !
0/0
22.2.2013 16:26
Foto

Naopak, je objektivní
Moc dobře tu dobu pamatuji a bylo to poravdu tak. Ta objektivita opravdu chybí, ale Vám. 
0/0
22.2.2013 18:13
Foto

Co kdybyste
sem také napsal, co konkrétně v článku je "trapné, neférové a děsně neobjektivní", Ferdo?!Férové jeA) článek pochválit,B) s článkem polemizovat.Váš zvratek není ani jedno z výše uvedeného. Takže si nemyslím nic jiného, že sem pod anonymním nickem naplil svoji ulepenou jedovatou slinu umaštěný Jakl nebo ne-z-opice-Hájek...
0/0
22.2.2013 18:27
Foto

L83a17d55i12s47l69a49v 20N86o21v55á95k 2237553924443

A) Článek je s*ačka, za kterou by se nemusel stydět ani BLESK
Vždyť "Kdo nečte Blesk, ví kulový!" Autor článku udělal Blesku podobný výběr těch nejšťavnatějších blábolů - a to je vše.B) Polemizovat s takovou snůškou slátaných tvrzení nemá smysl. Autor tuhle hromadu trusu jistě nenavršil proto, aby s ním někdo polemizoval v poměru na jednu jeho větu dlouhý vysvětlující výklad, jak to bylo doopravdy. On se chtěl zavděčit levičákům, protože ví, že v Kocourkově tvoří většinu voličů a možná i čtenářů Blesku, ke kterému se snaží ČP kočírovat jako ke konkurenci na trhu a odlákat mu část klientely.Závěr, proč se dal Léko na psaní v této kategorii, je pro mě jasný. Dá se na tom vydělat. Nevěřím, že je tak hloupý, aby psal tyhle nesmysly z neukojené potřeby šířit kvalitní informace mezi čtenáře. :)
0/0
23.2.2013 7:49
Foto

Naprostý souhlas
Článek je skutečně neskutečným blábolem plným lží a polopravd. A stejně jako vy jsem přesvědčen, že polemizovat s jeho obsahem nemá smysl. Jen globálně: viděl autor někde v jiné postkomunistické zemi úspěšnější model privatizace bez průvodních negatovních jevů? Viděl nějaký stát, kde by hluboce neklesla životní úroveň na rozdíl od ČR, kde průběžně stoupala?  Ani v bývalé NDR, která za sebou měla obrovskou a úspěšnou ekonomiku SRN to nešlo bez obvrovského propadu.A souhlasím i s vašim názorem na motivaci autora.  
0/0
12.3.2013 8:21
Foto

Murdoch

Bakala vybudoval Patrii
Bakala vybudoval Patrii Finance z ničeho a na jejím prodeji ČSOB se docela slušně zahojil...:-) Problém není to, že banky se v dobách krize chovaly obezřetněji než v dobách konjuktury, to je normální ve všech ekonomikách, že v krizi se některé podniky s vysokými cizími zdroji ocitnou v krizi likvidity a banky už jim dál nepůjčují, to jen Klaus si myslí, že bynky mají vždy a za všech okolností peníze do podniků sypat jak do černé díry, aby se kola pseudoliberální ekonomiky točila dál...
0/0
22.2.2013 15:01
Foto

L87a29d17i20s54l71a96v 12N44o78v18á49k 2657983824493

A jak byste postupoval vy, kdybyste měl postavit komunistické
hospodářství z hlavy zpátky na nohy a převést je na svobodný tržní systém? ;-)
0/0
22.2.2013 17:49
Foto

Křivan

Samozřejmě, že nejjednoduší
Samozřejmě, že nejjednoduší je zhasnout a pak se divit, že je už vymalováno a malíři se opalují v Alpách, nebo na ostrovech. Zajímavé je, kolik chlapců na tom komunistickém hospodářství bezbolestně zbohatlo a odtáhlo do světa protože se tu nedá podnikat. Bez právního rámce to nemohlo jinak ani dopadnout, potom je totiž košile bližší než kabát. Zkušenosti ukazují, a je nám to už k ničemu, že v té době za nepatrný bakšiš někteří prošustrují klidně i "zlatý poklad" když není jejich. Jak říkal jeden můj známý: Nyní dochází k novému prvotnímu přerozdělování kapitálu, a já chci být u toho, tečka. No ono to chce na to mít i žaludek. 
0/0
22.2.2013 19:18
Foto

L34a70d26i19s48l70a77v 44N51o24v28á59k 2977843864123

Ptám se tedy znovu. Jak byste vy postupoval na Klausově místě?
Prosím jasnou odpověď, ne blábolení o zhasínání...
0/0
22.2.2013 23:00
Foto

Křivan

dvakrát měř a jednou řež
K jasné odpovědi jste se už jednou vyjádřil. Vy totiž máte pravdu vždycky. Můj příspěvek jste asi nečetl, protože odpověď na Vaší otázku je v něm implicitně uvedena. Co mne se týče nikdy bych si neodvážil s arogancí Klausovi vlastní, bez komplexních znalostí, po přečtení několika knih v angličtině, rozvrátit  sice málo funkční, ale  přeci jenom fungující ekonomiku hrou, které se říkalo kuponová privatizace. Atomizace národního bohatství, umožnila skupině bezskrupulozních spekulantů vyvést mimo tento stát nenávratně prostředky, které chybí. Ty jsou postupně nahrazovány většinou anonymním kapitálem, který se pohybuje podle přísloví kam vítr tam plášť.Alternativy ke kuponové privatizaci, pokud po nich toužíte, si jistě umíte dohledat sám. Jediný recept pro všechny případy samozřejmě neexistoval. Rychlost však opět zvítězila nad rozumem. Neplést z vychytralostí.PS. Kontrola je nejvyšší stupeň důvěry pravil klasik VIL.http://www.ceskapozice.cz/byznys/ekonomika/proc-velky-narcis-otec-bankovniho-socialismu-nemel-nazvat-havla-levicakem#comment-62878
0/0
23.2.2013 12:13
Foto

L81a75d92i36s87l77a55v 64N94o21v33á73k 2677873294943

Takže jenom plané kecy
Děkuji, to je typický obrázek Klausových "kritiků až za hrob". :-)
0/0
23.2.2013 22:51
Foto

Křivan

Z ničeho nelze nic vybudovat,
Z ničeho nelze nic vybudovat, i ten Kožený měl údajně krytí od STB.
0/0
22.2.2013 19:22
Foto

Murdoch

Z ničeho pochopitelně firmu
Z ničeho pochopitelně firmu vybudovat můžete, nastudujte si přiběhy Rockefellerů, Jobse, Brina a Page, v Čechách např. příběhy Kolbena, Bati, bývalých majitelů Zisoft boby, majitele Bestu a tisíců dalších:-)   Bakala přenesl své know-how a kontakty z finančního světa do rodícího se kapitalismu v Čechách a to mu umožnilo vybudovat Patrii z ničeho - tzv. na zelené louce:-)
0/0
25.2.2013 21:38
Foto

Vi3ol

Klaus se prostě jenom nezměnil - pořád účetní
a kovaný (jak sám říká - k o n z e r v a t i vní) bolševik!
0/0
22.2.2013 13:57
Foto

Josef Zaruba

Vyborny clanek
Ukazuje presne system devadesatych let, kde "neprivatizace" bank a kuponova privatizace podniku nahravala byvale komunisticke slechte v narodnich podnicich, ze ktere se rekrutuje jadro podporovatelu Vaclava klause.  Oboji vytvorilo zdani soukromeho vlastnictvi bez zodpovedneho vlastnika. Konzervativci vychodniho bloku chteli konzervovat komunismus - v tom je VK skutecne autenticky, byl napr. i proti restitucim, ktere nekonec byly ze vsech privatizacnich metod ty nejuspesnejsi.  Osobni vztah k vlastnimu podniku a zamestnancum, to je prave ten duvod, proc je soukrome vlastnictvi uspesnejsi. Pokud sefuje bezskrupulozni soudruh manazer, kteremu na podniku nezalezi, zmena vlastnictvi nezmeni na fungovani vubec nic. 
0/0
22.2.2013 10:31
Foto

L43a75d97i29s21l43a88v 95N95o19v59á80k 2727643564943

No vidíte, a jiní zase Klausovi vyčítají, že postupoval rychle,
že se s privatizací nemělo spěchat, že se měl přijmout napřed nový právní řád atd. atd. A Klaus s kolektivem naopak upozorňovali, že když se majetek nezprivatizuje co nejdřív, tak si ho komunisti (management firem ve vlastnictví státu) zprivatizují "spontánně" (do vlastní kapsy).Potíž je, že v Kocourkově už starší generace začíná senilnět a zapomínat, jakže to vlastně po tom 89. bylo a jaké problémy se řešily... :D
0/0
22.2.2013 11:43
Foto

Ona ta "spontální privatizace"
by se dala řešit trestním zákoníkem. Kdyby byla politická vůle.Tedy jenom výmluvy ...  
0/0
22.2.2013 18:16
Foto

L79a88d49i18s66l57a40v 26N25o45v91á45k 2647723474163

Kdyby byly v řiti ryby....
To je tak asi jediná rozumná odpověď... :-P
0/0
22.2.2013 22:55
Foto

_Lukanp

Pan Léko je jako "lékořice" -
Pan Léko je jako "lékořice" - úžasně voní, léčí, přináší radost ... Myslím to ovšem jako ironii.
0/0
22.2.2013 8:32
Foto

Vazeny pane redaktore, nyni odborne...
Kdyz prdu rozumite, neopisujte slataniny a neblbnete duverivym lidem hlavy...Kdyby"ZPS Zlín a další podniky zbankrotovaly, nezaměstnanost by dramaticky rostla!"ZPS vyrabely v te vzpominane dobe RC 63 CN, SKJ8, 10 NC a konvencni revolvery. Byly to soustruhy rizene 8mi stopou dernou paskou, kdyz ve svete jiz bezne pracovaly stroje s PC rizenim. Prodavaly se tezko do zahranici, odbyt byl pouze jisty ve statech RVHP. Po rozpadu vychodniho bloku skoncilo naturalni obchodovani / obr. stroje za papriky, ryby, naftu/ a byly i tam neprodejne...Proto napr ZPS, nebo Transporta zkrachovaly. Duvod /pro natvrdle/- nebyly konkurence shopne na mezinarodnim trhu. Presto se dalo na akciich TRA vydelat. 1ks = 400 Kc pri rychlem prodeji kuponovky. Tak nechte pana Klause na pokoji...
0/0
22.2.2013 7:41
Foto

Murdoch

Vy jste ale hlupák, Lucasi.
Vy jste ale hlupák, Lucasi. ZPS Zlín byla svého času vůbec nejlepším a vysoce ziskovým strojírenským podnikem zařazeným do kuponové privatizace. Akcie s nominálem 1000 Kč se obchodvaly i za trojnásobek, společnost byla v první polovině 90. let největším (!!!) evropským exportérem obráběcích center do USA a vy tu píšete hovadiny o RVHP. Zkrachovala kvůli tomu, že neměla reálného vlastníka, který by jí zajistil přístup k levnému kapitálu, know-how, obchodní síť a kontakty, protože měla za vlastníky Kellnerovic fondy, které se jaksi moc nestaraly ani o řízení kreditního rizika u tak významného exportéra...  Ale pište dál hovadiny o tom, jak to Klaus dělal šikovně, líbíte se mi:-))
0/0
22.2.2013 8:50