Diskuse k článku

Pražské tramvaje ze Škodovky: Záhadná mise bývalého šéfa DPP Liche

Dle analýzy vypracované pro dopravní podnik dodatky vyjednané Vladimírem Lichem brání vypovědět smlouvu na dodávku tramvajových souprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J. Sixta

Lichova Mise
se opravdu vydařila.Nejprve Doc. Svoboda masíruje veřejnost zkazkami o úspoře 1,5 mld. dosažené Lichem.Poté Svoboda hovoří o vynikajícím výsledku pana ředitele Licha - uzavření pro DP výhodných dodatků (které pouze posunou dodávky v čase, nic neušetří).A výsledek?Místo úspory ztráta 390 mil. "Dobrému" Lichovi se podařilo navýšit provozní náklady o 5% (proti "zlému" Dvořákovi). Současně s vyššími provozními náklady také snížil odježděné výkony.  Také se mu podařilo podepsat "výhodnou" kolektivní smlouvu, díky které se historicky nejvíce navýšily mzdy (o 5%). Nemluvě o fantastickém navýšení úroků za Lichem prosazený krátkodobý směnečný program (o pouhých 70%). To, že za Lichova působení klesly také tržby z jízdného (dostaly se pod úroveň r. 2008).Suma sumárum, titán Lich nějak pohořel, nemyslíte? Koneckonců, on jeho ochránce Svoboda také nepředvedl žádné zázraky. 
0/0
12.6.2013 16:45
Foto

Vesa

Noskovina
S uzavíráním nevýhodných smluv má pan Nosek zkušenosti, ještě jako starosta Prahy 8 uzavřel s Metrostavem smlouvu na novou radnici za miliardu, kterou lze také velmi obtížně vypovědět a která zaváže Prahu 8 na 20 let.
0/0
11.6.2013 8:39
Foto

Píši snad něco jiného?
Já píšu o tom, že smlouvu o krádeži lze vypovědět a nikoliv, že jí vypovědět nelze, jak se nás snazí politici, úředníci a někteří novináři přesvědčovat. To je obsahem mých příspěvků. Vidíte v nich něco jiného?
0/0
11.6.2013 8:27
Foto

Matyas

Podívejte faktem je, že se
Podívejte faktem je, že se tam krade a ani se nedrží poledne. Faktem je, že se na tom podílí nejen politici a lobbisté ale i advokátní kanceláře a advokátní komora to zjevně kryje. To jsou fakta.Cokoliv co píšete na tom nic nemění.
0/0
11.6.2013 8:04
Foto

O26n69d65ř43e61j 33K31o16u23t84n98í56k

Žádná TOP 09. DPP jsem se
Žádná TOP 09. DPP jsem se dotázal ze zvědavosti po minulém rozhovoru s Markem Doležalem. Dostal jsem oficiální vyjádření, které je v článku. Češková nereagovala na SMS, ani na telefony, budeme se ji na to ptát dál. Doporučuji, abyste si rozkliknul další naše články o tramvajích, abyste pochopil náš postoj k této zakázce - myslím, že je velmi podobná tomu Vašemu...
0/0
11.6.2013 7:15
Foto

Ty si klidně pozdravujte, máte-li na ně adresu
Mne zajímá faktická stránka článku. Možná to lépe přijmete z dalších diskuzních příspěvků.
0/0
11.6.2013 6:33
Foto

Matyas

Škoda Transportation
je jako pijavice, která je nasátá na DPP, ČD a také Plzeňském DP. Určitě by nebylo od věci se zajímat o podmínky Plzeňského megatendru. Ještěže se díky medializaci nedostaly do jejich rukou vozovny DPP.Ona to jistě nebude náhoda, že Rittiga a Čmejlu ze Škody Transportation zastupuje stejná advokátní kancelář MSB Legal.Řada těch věcí se kupovala na papíře a nikoliv jako funkčně odzoušené zařízení. To by nikde jinde možné nebylo. V tomto kontextu by byly jistě zajímavé i zakázky Českých Drah. To se ale dostáváme do nejvyšší ligy české politiky, kam slunce nesvítí a vyšetřovatel nevidí.Btw Lich to nepodepsal tak to na jeho triku není. Češková je cinklá a nový ředitel DPP taky. Nezměnilo se nic.
0/0
11.6.2013 6:28
Foto

A co ten nadpis?
Kdo konktrétně podepsal dodatky ke smlouvě? Máte jasou zodpovědné lidi? Máte kopie s podpisy? Znáte stanovené provomoce účastníků a dozorových orgánů a případnou trestně-právní odpovědnost? Co se týká termínu "rámcová smlouva" doporučuji přečíst si alespoň toto:http://www.epravo.cz/top/clanky/ramcova-smlouva-jakozto-smlouva-inominatni-79353.htmlRámcová smlouva je obvykle podkladem pro konkrétní smlouvu a podmínky v konkrétní smlouvě podle obchodního zákoníku musí být možné vždy změnit (a to např. na základě změněných právních podmínek daných změnou zákona) a dělá se tak dodatkem. Navíc právo zákazníka na dodávku zboží a služeb, které nevykazují vady, nesmí být obchodní smlouvou omezeno. Podepíše-li za veřejnou společnost odpovědný zástupce smlouvu, která poškozuje veřejnou společnost, dopouští se trestného činu. V tomto případě poškozuje skupinu obyvatel Prahy a to nemalou a samozřejmě stát, přes rozpočet kterého je plněn i rozpočet Prahy, jelikož Praha sama daně nevybírá a nespravuje. Atd.Smrad TOP09 táhne z Vašeho článku na daleko.
0/0
11.6.2013 6:26
Foto

Matyas

Zdravíme MSB Legal.
Zdravíme MSB Legal.
0/0
11.6.2013 6:20
Foto

O68n40d91ř63e64j 14K15o90u53t91n46í61k

Dobrý den, myslím, že v
Dobrý den,myslím, že v článku je to jasně postavené. Nelze smlouvy vypovědět jako celek, jde odstoupit pouze od jednotlivých - porouchaných - tramvají. Cituji z dané analýzy:1) Od kupních smluv je možné odstoupit pouze v případech, jež stanoví tyto kupní smlouvy nebo zákon. Tyto případy jsou spojené s vadami tramvají a prodlením dodání tramvají. Od kupních smluv jako celku v současnosti odstoupit nelze.2) Dílčí kupní smlouvy by neměly vybočit z časového rámce daného Rámcovou smlouvou, což znamená, že by dodávky tramvají 15T neměly být rozloženy za termín 31. 12. 2018. V případě přesáhnutí tohoto limitu by mohly přijít sankce od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.V článku nikdo pošpiněn není, všichni aktéři dostali prostor pro vyjádření.Pěkný den, OK
0/0
11.6.2013 6:05
Foto

Autor evidentně netuší nic o podmínkách uzavírání obch. smluv,
podmínkách vypovězení, změn, platnosti smlouvy v případě nevýhodnosti, odpovědnosti stran atd.Článek je napsán účelově se snahou pošpinit určité osoby a nevěnuje se podstatě věci.Zaráží mne, že na jednom místě autor píše o vysoké poruchovosti, na jiném o nemožnosti smlouvu vypovědět a na dalším o možnosti smlouvu vypovědět v případě poruchovosti.Doporučuji autorovi alespoň nahlédnout do Obchodního zákoníku a doplnit si alespoň základní právní náhled na obchodní právo. Představa úředníka a novináře, že nelze vypovědět nevýhodnou smlouvu, svědčí o neuvěřitelné stupiditě takovýchto individuí.Každou smlouvu lze vypovědět a dovolávání se sankcí jednou stranou skončí buď dohodou stran nebo před soudem. DPP je organizace založena za účelem poskytování veřejné služby, řízení, kontrola a dozor probíhá ze strany volených veřejných zástupců s jasnou zodpovědností.Kdo je pod smlouvou podepsán? Článek je tak mizerný, že ani takováto jednoduchá věc tam jasně není uvedena a prokázána. Ale autor vyvozuje závěry hodné mentální úrovně žáka prvního stupně ZŠ.
0/0
11.6.2013 5:52
Foto

Karel Marx

Proč jen tramvaje a ne České Teplo
Dobrý článek. Proč se zaměřujete jen na ty tramvaje a Liche. Tramvaje rozjelo bývalé vedení duo Houfek Jílek. Houfek se uchlastal a Jílek žije ve Francii. Zaměřte se na České Teplo, které vyvádí miliardy přes správu a dodávku energií do DPP.
0/0
11.6.2013 3:42