Politika na ulici
Je kapitalismus slučitelný s demokracií?

Politika dnes neumně klopýtá za kapitálem a přitom dělá, co může, aby si to nerozházela s investory.
Cesta evropského domorodce do rezervací

Etnická transformace starého kontinentu v devíti fázích. Byli jsme dekadentní, za pár generací možná nebudeme vůbec.
Obnovit demokracii! No jo, ale jakou?

Nespokojenost s politickým systémem narůstá. Vláda lidu racionálně hledající „obecné dobro“ a „dobro“ společnosti je však nebezpečná teorie.
Jak se západní člověk proměnil v hororovou postavu

O zrodu moderního člověka-egoisty vypráví kniha Franka Schirrmachera. Z původní vojenské hry povstal novodobý Dracula.
Důvod, proč nezakazovat alkohol a nikotin

Snahy převychovat obyvatelstvo a očistit kulturu od veškerých opojných zlozvyků jsou nejlepším dokladem úpadku civilizace.
Bezmoc evropského znečišťovatele

Mrazivé zjištění: Spočtete-li globální stopu i pro ekologicky žijícího asketu, v evropských podmínkách se stane nenažrancem.
Uvízli jsme v době, jež nepřeje velkým snům

Mlčí-li ve válce múzy, měli by v krizových dobách zmlknout i všelijací žvanilové a promluvit by měli lidé z „reálné praxe“ a říct nám kudy kam.
Konec světa: Hledisko kapra

Před sedmdesáti lety existoval stát, který uzákonil, že před úderem paličkou musí být rybě podáno anestetikum. Jak to souvisí s kataklyzmatem?
Komunisté obdobou středověkých duševně chorých

Rituální akty exkomunikace patří k lidstvu od nepaměti. Nyní jsou z „dobré“ společnosti vylučováni komunisté, i ti bývalí.
Pomník neznámému viníkovi

Jak se vyvíjí kultura občanských reakcí na betonové truhlíky, které radnice Prahy 5 pořídila za 19 milionů korun.
Co je to vzdělání aneb Kdo tady překáží?

Nad myšlenkou Davida Fostera Wallace: Jádrem vzdělání je jediné - zabránit tomu, aby se člověk stal otrokem své hlavy.
Co jsme si mysleli, že je kapitalismus?

V posledních letech jsme měli tendenci si namlouvat, že jsme se s „krizovostí“ kapitalistického pořádku vyrovnali.
Nejméně jeden důvod, proč zobrazování smrti v médiích neodsuzovat

Do veřejného prostoru se vracejí obrazy umírání, utrpení či poprav. Svědčí však o něčem hlubším než o tom, že jsme společnost zvrhlíků.
Co si už ani král nesmí dovolit

Reakce na lovecké extempore španělského krále Juana Carlose I. ukázaly, jak se svět změnil. Ve vztahu ke slonům i k panovníkům.