Diskuse k článku

Politika bez lídrů

Krize lídrů, s níž máme co do činění, není na prahu volební bitvy ideálním stavem. 

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Vladimir1950

Vemi dobře.pane Nováčku!
Rád čtu vaše komentáře, které na rozdíl od některých autorů ČP mají vždycky hlavu a petu. Jen tak dál!
0/0
18.9.2013 10:06
Foto

Josef Zaruba

ano pripojuji se
A navic pan Novacek, narozdil od pana Schneidera, nemaze prispevky, ktere se mu nelibi. 
0/0
30.9.2013 15:41
Foto

B.L.Moott

Dobrý den, možná že tady nejsem dobře se svou otázkou, ale
třeba mi někdo odpoví: Prosím vás, koho z těch asi 40 000 identit na příštích kandidátních listinách lze zcela jednoznačně označit za POLITICKOU OSOBNOST v historických rozměrech? Prosím o upřímnost, bez ohledu na to, zda vám jako i případnému voliči jiného politického uskupení je dotyčná identita sympatická.Já osobně ze dnešních zdejších nevím o takové žádné.Zdravíčko!
0/0
16.9.2013 6:55
Foto

Alicekrupickova

Hašek
S článkem tak úplně nesouhlasím. Že po Paroubkovi převzali ČSSD dva "mladíci" Hašek se Sobotkou? Myslím, že oba dva jsou velmi vyzrálé osobnosti, zvláště pan Hašek se velmi osvědčil na hejtmanství a myslím, že by mu to na nějakém ministerstvu velmi slušelo, tedy profesně!! Ostatní strany mají mnohem větší problém - absenci lídrů. Jestliže jsou někde dva, nevadí!
0/0
15.9.2013 17:34
Foto

Leoš Jaroš

V rozkvětu
pravicové kolektivizace, a nejen její,  servírované národu TOP dvojkou Kájou a Mirdou v pevném závěsu s dcerou krále Miroslavou a jejích pohunků nemůže býti divu, že vedoucí úlohu stran reprezentuje pouze podšedý průměr lidských zdrojů. ODS je v tomto dokonce Krhounkem. Zavřít se na střechu a vystavit mordy kamerám za čtení kolektivní modlitby není lepšího dokladu, jak si ta partička vystačí sama. V tomto smyslu TOP nejenom dohání, ale předhání. Chtěl  jsem je podezříval, že mají na zádech padáky a závěrem seskočí ze střechy mezi lidi. Marně. Škoda jen, že na to nešli bez padáků. To by se našlo nových myšlenek i osobností.  V tom to může být. 
0/0
15.9.2013 13:20
Foto

Svaty

Souhlasím s tím ,že lídry
Souhlasím s tím ,že lídry jsou dnes kmotři, investiční skupiny, které udávají ton politické reprezentaci. Jim nevyhovují silné osobnosti, se kterými se nenechá tak dobře manipulovat. TOP 09  je výjímka, kmotr Kalousek ji přímo řídí. Srovnal bych to se stavem KSČ před 89. Do vedoucích funkcí jsou vyneseni loajální bezpáteřní idioti s nulovou morálkou. Základy našeho státu byly již dávno podkopány. 
0/0
15.9.2013 11:30
Foto

Rem

Háčky a udičky
nebo spíše háky a udice, volby, politika a "politici" průřezově. A vždycky to končí takhle:http://www.youtube.com/watch?v=ZhnJQY7ejOU  
0/0
15.9.2013 8:42
Foto

Černoušek

"Bitva"??
Btw, o jaké bitvě to hovoříte? "Krize lídrů, s níž máme co do činění, není na prahu volební bitvy ideálním stavem."  Volby jsou svátek a velmi radostná záležitost (škoda, že nejsou každý rok; a také škoda, že nemáme častá referenda jako ve Švýcarsku!), žádná bitva. Je to den, kdy se občané rozhodnou, jak a co se má ve státě dělat, jaký politický program se má sledovat. Vaše představy o volbách jako o bitvě, nenávistné řeži mezi občany a o politicích jako vůdcích mobilizovaných šiků jsou kýčovité a jak z 19. století.
0/0
15.9.2013 7:07
Foto

V15í59t 24P47á60t97e24k 8426661679347

Dočetl jsem to přes ty dvě odkazové
"reklamní přestávky", stále doufaje, že autor vezme v úvahu též variantu, že podstatný, ne-li většinový vliv na řízení stran mají "kmotři", též "političtí podnikatelé", jimž se tzv. lídr (česky vůdce, snad by se to s malým v po tolika letech mohlo zase začít normálně používat) hodí pro zvedání preferencí, ale jinak je (divide et imperare) spíše nadbytečný. S výjimkou "moderních" stran, které si jejich zřizovatelé (možná dočasně) vedou sami. No, nedočkal jsem se. Asi se tato varianta politogovi pro jeho bohulibou práci nějak nehodí. Důvodů může být několik. První je, že žiji v bludu a žádní političtí podnikatelé neboli kmotři neexistují. Druhý, že sice existují, ale je jen mým mylným dojmem, že mají vliv, který by politolog musel brát v úvahu, vlastně na nezávisle fungujících stranách s bytelným a křišťálově čistým finančním zázemím jen parazitují. Pak je tu celá řada variant autocenzury z různých důvodů. A nakonec varianta, že to má zakázané.
0/0
15.9.2013 7:07
Foto

Křivan

Jinak bez komentáře
Pokud chcete příjít o ty dvě upoutávky, zapněte si AdBlock, docela funguje nejen na ČP.
0/0
15.9.2013 20:49
Foto

V38í75t 41P17á83t83e68k 8846841369757

Díky za tip,
mívám zapnuto něco podobného, ale měl jsem na mysli ono (podle mě zbytečné) členění článku na zbytečně krátké části navázané odkazy, kteréžto se mi jeví jako užitečné pouze k tomu, aby se (těm, kdo je nemají vypnuté) zobrazilo více reklam. Ještě navíc kombinované se skrýváním diskuse také až za odkaz, zjevně ze stejného důvodu.Chápu ale, že ČP asi s financováním z reklamy dost bojuje, tak to - krom občasného zaremcání jako bylo toto - snáším...
0/0
27.9.2013 8:09
Foto

Černoušek

...
Souhlasím s panem Pátkem: čeština má slovo vůdce, má slovo předák i slovo vedoucí. Ani nevíte, pane Nováčku, jak jste vy novináři s tím vaším "lídrováním" směšní. Je snad čeština hotentotský jazyk, který nemá své pojmy a musí je mechanicky přebírat odjinud?! Být Vámi, upřednostnil bych slovo předák. Více se snáší s demokracií, je méně výsostné než vůdce. Předáků může být i více, což se i děje. Narozdíl od Vás v tom vidím klad. Tam, kde má strana více schopných lidí v čele, kteří se dokáží shodnout a doplňovat, je v tom její dlouhodobá síla - když jeden odpadne, není z toho stranická krize.Podle mého nejde o krizi, ale naopak o možné kvalitativní zlepšení, posun od hloupých časů posledních 20 let, kdy se doufalo v charismatické jedince, slibující hory doly - Václav Havel, Václav Klaus, na Slovensku Mečiar, Miloš Zeman, později Paroubek, Fico, Topolánek a Nečas.  V demokracii má být pánem občan - ten nepotřebuje sugestivní, manipulující vůdce, ale schopné vykonavatele zvoleného politického programu - administrátory, organizátory, zkrátka předáky. 
0/0
15.9.2013 7:00
Foto

P96a47v40e88l 38M16i94c80h87a37l 9493765323

Osobnost jako legitimita nerostou po dešti
Naopak, jsou to generace práce. Revoluce to smete a vakuum je nutné. Revolucionář se do pracovního procesu nehodí, zatočit studentský průvod na Národní třídu je jedna věc, vybudovat si tým, je věc docela jiná ba opačná. Pan Klaus vyhověl  mussolinismu v česku, jež dozrál až k figuře pana nástupce Hradního. Tím osobnosti končí, pan kníže je poněkud  krizový management, kdo čeká víc, asi se zklame. Emergency iniciativa. Před 2O léty asi lépe, ale to měl jiné zájmy a publikum chtělo také jiné představení. Politici typu odborářský boss nestojí za pozornost, poštvat horníky je opět jedna věc, provozovat stát věc docela opačná. Mediální tajtrlíci a tajtrlice ve stylu televizního "česko hledá...." Opět jiná věc je tancovačka, prozpěvování, ukazování hrudníku či hýždí, a služba veřejnosti, která bývá na čas i nepochopená, odmítaná. Volba je o mandátu, tedy předání kompetencí. V legitimním státu minimálních, podstatné rozhoduje zákon. Česká ústava je ovšem kus rozměklého vosku ;o zákonech s ohledem na nezralé raději mlčím. Přesto volební proces snad minimalizuje nejhorší možné, skupinový proces funguje, jinak by praotec čech dorazil do Anktartidy jako pan Cimrman. Lidi umí říci, dále už nejdem. Pozitivního ale nenabídnou nic, to je nesení vlastní kůže na trh, to může jen jedinec, pokud mu rodina dovolí, vilky si za to nevyslouží.
0/0
15.9.2013 0:32