Diskuse k článku

Petruška Šustrová: V ÚSTR se nekoná žádné levicové spiknutí!

Předsedkyně rady Ústavu pro studium totalitních režimů vysvětluje odvolání ředitele Hermana. Vylučuje, že důvodem byl politický tlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Ivo.Kodovic

Petruška Šustrová lže
Petruška Šustrová lže nejméně v jedné věci: Petr Fiala nikdy členem ODS nebyl. I v nynější vládě je vedený jako nestraník. Ve staré radě byl jediným bývalým členem ODS Patrik Benda; během členství v radě nebyl ve straně tak, jak vyžaduje zákon o ÚSTR.
0/0
15.4.2013 9:36
Foto

Kedu

Kdo je P.Š. ?
wiki: V letech 1990–1992 působila jako náměstkyně federálního ministra vnitra (podílela se na prověrkách pracovníků ministerstva, rozvědky a justice a spolupracovala na přípravě lustračního zákona)Petruška je přeci ta milá paní, která jela na jih Čech pro svazky STB, které tam byly uklizené lidmi, kteří kooperovali své zájmy s Richardem Sachrem (pověstná plechová skříň R. Sachra plná libůstek:-). Měla je dodat Janu Rumlovi. Zajímavé je, že se jí to nepodařilo, protože na vyzvednutí nestačilo její slovo - materiály byly umístěné v policejní služebně a policisté chtěli od Petrušky nějaký doklad potvrzující, že má ministerské pověření. Musela se tehdy vrátit pro pověření do Prahy. Sacher jí ho obratem napsal:-) Po návratu na jih Čech byly materiály pryč s tím, že si je převzal "odpovědný pracovník"...Jan Ruml se tehdy mohl pominout vzteky a Petruška se pomalu jako naprosto neschopná musela pomalu poroučet.Vždy měla plnou pusu řečí, ale v dospělosti již postrádala odvahu, kterou se v mládí tak honosila. Jakmile šlo do tuhého, couvla.Co od takové osoby chcete očekávat? Podle mého soudu naprosto nic. Je to vyprázdněná nádoba.
0/0
14.4.2013 11:42
Foto

Samboush

Nečas je opravdu
tragický premiér. To co pronesl je neomluvitelné a mělo by to vyvolat důsledky. On není pro pozici premiéra kompetentní. Je to jen další produkt 90 let.Hodí se na to co dělá nejraději. Pobíhání se síťovkama byl jeho vrchol.
0/0
12.4.2013 19:59
Foto

Meda_Beda

Kardinál Duka se zapojil do diskuse
Nu a zcela ze zjištných důvodů. Jelikož pokud i nadále budou mezi biskupy agenti StB, pak je třeba pojmout "ústrk" naprosto a zcela ideologicky!
0/0
12.4.2013 18:22
Foto

Ctenarcp

Všichni dobří rodáci
Duka na svém webu v pátek komentoval Zaorálkovo čtvrteční vystoupení v České televizi. Místopředseda Sněmovny byl v pořadu s členkou Hermanova poradního kolegia Monikou MacDonagh-Pajerovou. Ta ocitovala z jeho dopisu, jenž jí Zaorálek před časem napsal a v němž uvádí, že "ústav je špinavá, hnusná instituce, kterou je potřeba vymést".Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/duka-se-zastal-hermana-06j-/domaci.aspx?c=A130412_180523_domaci_jj  Jaké jsou politické motivy paní Pajerové? 2002Ještě v dobách, kdy byl Zaorálek ženatý a se svojí manželkou měl dvě děti, si totiž pořídil ještě jedno, nemanželské. A aby toho nebylo málo, v té samé době rozehrál ještě jedno milostné dobrodružství, tentokrát s předsedkyní strany Naděje Monikou Pajerovou. Ta se později nechala slyšet, že sama s hrůzou postupně zjišťovala, že její přítel je vlastně mužem mnoha tváří. "Dost mě překvapilo, když jsem zjistila, že někde má manželku a děti a jinde další vztah, kde zřejmě také moc zaangažovaný není," vzpomínala před časem stále ještě s trochou smutku v hlase Monika Pajerová. "Pro mě už je to minulost," říká dnes o svých milostných dobrodružstvích Lubomír Zaorálek, který se v současnosti objevuje na společenských akcích zásadně bez dámského doprovodu.http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti-zajimavosti/12756/zaoralek-je-suknickar.html
0/0
12.4.2013 18:03
Foto

P69a42v75e64l 83M11i77c68h53a44l 9913725483

Neklid až panoptikem oblud kolem p.Zemana
To posttraumatický syndrom hned pumpuje adrenalin do žil. Proces druhého života agentur je záhada, nejprve se jim podařilo něco vybrat a skartovat, potom se tahalo jako z rukávu, co zrovna třeba. Dnes potíž lidí, co před ´89 si udělali postavení , po´89 i majetek, a nyní na cestě do hradních kanceláří a trafik všeho druhu "možná" někde něco překáží. Já nemyslím, že tam je corpus delicti, ale možná jen cestička k panu XXL, který vyhledán snadno doplní. Kdysi mi zabrali sklep na nezbytně socialismu důležitou pastvinu (!), s bídou jsem ho koupil (přeplatil spekulanty co by se rádi na cizí dům přilepili)  jako "pastvinu" zpět. Za konfiskací podepsán pan K., ovšemže potomek K opět v státním aparátu na čelném místě. Dohledání přes archiv by bylo pohodlnější, než se dotazovat v krajině. Pan K snad má všech 5 pohromadě a spokojí se svou pozicí rodem budovanou. Ale kdyby nějaká sociálně citlivá strana začala nulové lidi povznášet za své funkcionáře výše a výše?? Mohl bych opět na podium a doložit, odkud ty mercedesy, jimiž přijel.... Nalezených mrtvol bude málo, ale z organizovaného zločinu se nedá vystoupit ani novou generací. Tu je archiv také dobrý k tomu, aby se někomu neukřivdilo.
0/0
12.4.2013 17:25
Foto

Hell

Ano, je to spiknutí. Radši se
Ano, je to spiknutí. Radši se stěhujte, už to přijde!
0/0
12.4.2013 15:36
Foto

Hell

Jako dojmy hezké. Ale jinak s
Jako dojmy hezké. Ale jinak s prominutím víte o skutečném stavu v ústavu kulové, nezlobte se.
0/0
12.4.2013 15:34
Foto

J31a12n 82K78u27l80i98h75r27a88c20h 9813452537156

O "skutečném stavu v ústavu"
O "skutečném stavu v ústavu" nepíšu v komentáři ani slovo, takže nevím, z čeho usuzujete, že o něm vím kulové. 
0/0
12.4.2013 15:53
Foto

J27a85n 52K52u77l37i44h45r39a68c18h 9283242127866

Vím, že slušnost není kvalifikace
Pana Hermana znám mnoho let jako mimořádně, opravdu mimořádně slušného člověka, jakých je málo a stále méně.Celá akce "vykopnout Hermana" má parametry všeho, jenom ne slušnosti, morálky, dokonce ani očekávané profesionality. Nápadně připomíná situaci, kdy dryáčníci a dryáčnice z pavlače si přišli vyřídit s panem řídícím, že je pracovitý, vždy čistý a mluví slušně. Slušností se proti hokynářskému jednání a bezskrupulóznosti těžko brání, je-li to vůbec možné. Škoda, že si pan Herman vzal na pomoc M. Pajerovou - zbraně, které použila, se hodí do vaudevillu, ale diskuzi o ÚSTRu spíše škodí.Samozřejmě, že slušnost není manažerskou kvalifikací, a o manažerských schopnostech pana Hermana nic nevím.  O práci ústavu bylo v posledních 2 letech dost slyšet, hmatatelné a jinak ověřitelné výsledky za sebou má také, takže přinejmenším se v něm situace proti předchozím rokům zlepšila.Ovšem z mediální smršti (absurdního divadla) posledních dní lze bohužel usoudit hodně o  základních kvalifikačních předpokladech některých radních pro takovou práci.  To platí především pro předsedkyni Rady, paní Šustrovou. Tato žena byla do Rady ÚSTR Senátem zvolena 30. října 2008! Ano - bezmála před 4,5 roky!!! Jen jeden další člen (Dr. Kavalírová) je v Radě déle. Údajně neuspokojivá situace v řízení ústavu tedy nezpochybnitelně padá i na hlavu paní Šustrové - a dokonce  především na hlavu paní Šustrové a paní Kavalírové, protože úkolem Rady je mj. vybírat a ředitele a dohlížet na kvalitu řízení! Rada, jejímž členem paní Šustrová byla, už vybrala ředitele opakovaně a rozhodně měla z čeho vybírat! (Uchazečů bylo dost.) Jak je možné, že stále ne a ne se trefit? V soukromém sektoru i akademické oblasti by správní rada, která by  vyhazovala jednoho ředitele za druhým, (sama) vybírala nové a nové a stále by s nimi nebyla spokojena, především doznala doznala velkých personálních změn sama. Její členové průkazně dokázali, že na svou práci nestačí.  Jak je možné, že po tolika přešlapech nejsou k odpovědnosti voláni především dlouholetí členové Rady? (Většina současných členů je ale v Radě méně než rok.) Že by snad opravdu o stabilizaci ústavu a kvalitu jeho práce nešlo?Několik vystoupení paní Šustrové na ČT24 a v psaných médiích jasně ukázalo, že do žádné správní rady dohlížející na cokoliv seriózního, "apolitického, profesionálního" nepatří, profesionálně na to  nemá, její role a vystupování je spíše parodií na "radního".   Jak někdo takový může posoudit profesionální kvality jakéhokoliv historika  a jakéhokoliv manažera?  Podle čeho je posuzuje? Jak je pozná?  Co si pod nimi vůbec představuje? Jistě, v dobách vlády komunistů posuzovaly uliční výbory a jiné výbory sestavené z představitelů dělníků, rolníků, lidové armády a pracující inteligence kvalitu práce kohokoliv, např. chirurga nebo gynekologa. Není taková analogie v případě Ústavu pro studium totalitních režimů opravdu už příliš velkou fraškou?Ještě více zarážející je změna  pohledu paní Šustrové v průběhu let  na tytéž věci, v obecné češtině metaforicky označovaná "převlékání kabátů".  Je neuvěřitelné porovnat její vystoupení před několika lety a nyní (ke stejným tématům).  Je bohužel jasné, že i její morální kredit hlídače demokracie, kterým se po r. 89 chlubila, vzal dávno za své a  nezbylo nic. V  tahanici o to, zda jde o politickou frašku, nebo o kvalitní řízení a práci ÚSTRu, není třeba pokračovat. Každému je dávno jasné, že o kvalitní řízení a práci ústavu jít nemůže. Mimo jiné proto, že v tom případě by bylo prvořadě nutné začít s výměnou těch členů Rady, kteří už viditelně zklamali. Ano, přiznejme si, že jde o ústav s příliš výbušným politickým zaměřením, a zároveň ústav bezprostředně navázaný na politiku (volba klíčového orgánu Senátem). Ve všech hrátkách kolem něho půjde o politiku vždy na prvním místě. Pokud jsou mezi čerstvými radními slušní lidé - vřím, že jsou - měli by v tom směru udělat zásadní kroky především oni sami.Kromě signálů, které humbuk kolem ústavu poskytuje (jasný doklad neochoty odhalit dosud neznámá fakta ohledně komunistické totality v ČSSR), mě ale trápí také fakt, že tady veřejnost dostala další příklad, že se slušným člověkem je nutné zatočit pořádně ostře a s čím větším humbukem, tím lépe. Dehonestovat, ponížit, pokořit, odradit, naházet bláto. "Aby nám žádní Mirkové Dušínové nerušili klid na práci!"Kdo to, sakra, byl, kdo v Česku desítky let zakazovat Foglara i skauty?
0/0
12.4.2013 15:06
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Jen Vás Vladimíre doplním,
myslím, že úplně nezmizela. Nějakou dobu byla v Českém deníku, po jeho zániku poměrně dlouho v Lidových novinách, překládala z polštiny.Odbornou erudici si nedovolím zpochybňovat. O lidské mám velké pochybnosti. Mým osobním dojmem je, že nedobře nese úspěchy jiných.  Zvláště těch lidí, kteří si dovolí s ní nesouhlasit. Ale dovede si počkat na příležitost, při které údajné křivdy vůči své osobě potrestá. Prostě mindrák. Ale zdůrazňuji, že je to jen můj dojem, tolik o ní zas nepřemýšlím. Mohu se mýlit.
0/0
12.4.2013 14:10
Foto

Hell

Máte ty dojmy často? Nemělo
Máte ty dojmy často? Nemělo by se to léčit? :-)
0/0
12.4.2013 15:38
Foto

Vladimir1950

...
Díky za doplnění..
0/0
15.4.2013 12:22
Foto

Skokanek

Jděte
Jděte na http://www.ustrcr.cz/cs/rada-ustavu .
0/0
12.4.2013 14:08
Foto

Vladimir1950

Poznámka. k Petrušce Šustrové
Jako pamětník si na ni vzpomínám z jejího působení na MV. Nic moc, nevěděla nic, nic nedělala, jen využívala svou disidentskou minulost..Pamětníci z MV si z  ni pamatují jen její odér..Po odchodu z MV na dlouho zmizela, neslyšel jsem o ní. Pak se objevila na ÚSTR a opět nic nedělala, jak vyplynulo i z diskuse o odvolání Hermana na ČT24. Působila tam nanejvýš trapně. Nevím pozadí Hermanova odvolání, ale paní Šustrová nepůsobí věrohodně, rozhodně po Hermanovi bylo vidět práce víc, než za ní..Hermana jsem si vážil, byl to podle mne člověk na svém místě, argumenty pro jeho  odvolání "smrdí" a jsou nedokazatelné. Bohužel vše ukazuje na politickou objednávku a strach z archiválií StB. Nástupkyně Hermana se mi jeví jako nevěrohodná a pro tuto práci nekvalifikovaná,.Čas by měl ukázat, co za tím je, bohužel  je i možné, že se nic nedozvíme. .Jasná je jen jedno, minulost před r. 1989 si musíme připomínat.Už proto, že dnešní mladí o době před r. 1989 nemají dostatek informací a jsou proto lehce manipulovatelní.. 
0/0
12.4.2013 13:15
Foto

Skokanek

Jste jen obětí mediální
Jste jen obětí mediální virtuality. Hermana podporovalo 22 zaměstnanců z více jak sto dvaceti, najděte si prohlášení druhých odborů. Že za ním stále stojí je ukázkou mimořádně špatného odhadu nebo potíží s vnímáním reality. Zbytek Vašeho textu obsahuje tzv. plky.
0/0
12.4.2013 9:55
Foto

Trest

hrozí rozpad ústavu
Myslím, že by stálo za to se poptat i zaměstnanců a odborníků. Ti za ředitelem dost stojí a mnozí se chystají z ústavu odejít. Takže komouši a ostatní levičáci budou moci nasměrovat ústav tam, kam chtějí.A Petruška? Lidé, kteří ji znají, o ní nemluví zrovna dvakrát dobře... Ale to jsou jen takové klepy. Mimochodem - kolik bere jako členka rady a kolik času jí ta práce zabere?
0/0
12.4.2013 9:46
Foto

Jiri Janecek

4 roky jsem pracoval na VŠ,
4 roky jsem pracoval na VŠ, kde se snoubil nepotismus s bossingem nechutným způsobem... Kupodivu většina zaměstnanců také stála za děkanem a vedením fakulty. Takže spíš souhlasím s názorem předreagujícího Kulihracha.Mimochodem, existence rady je určena zákonem a její ohodnocení je asi taky nečím dáno... Odkud ale plyne existence toho orgánu, kde sedí Pajerová a spol., a jaké je ohodnocení členů tohoto orgánu netuším vůbec a celkem by mne to zajímalo.
0/0
13.4.2013 15:47
Foto

Jiri Janecek

Omluva, nikoli Kulihrachem,
Omluva, nikoli Kulihrachem, ale Skokankem...
0/0
13.4.2013 15:50
Foto

T. Svoboda 059

Výroční zpráva
Pokud má Rada výhrady k  práci ředitele, standardní zákonný způsob je, připomínkovat jeho Výroční zprávu. Je pravda, že Rada ÚSTR přijala Výroční zprávu ÚSTR za rok 2012 bez připomínek?Pokud ano, je tím řečeno všechno důležité a ostatní je jenom politikaření.
0/0
12.4.2013 8:51
Foto

Skokanek

Výroční zpráva byla vrácena k
Výroční zpráva byla vrácena k přepracování a přijata s velkými výhradami, což byste věděl, kdybyste si namísto spřádání velkých teorií poslechl záznamy z jednání rady, které jsou na internetu.
0/0
12.4.2013 9:57
Foto

T. Svoboda 059

Proto se ptám
Možná byste uměl uvést odkaz na ty informace ?
0/0
12.4.2013 11:22
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Jasně, neříkám, že neexistuje, ptám se: Kdo to je?
Když paní předsedkyni chybí? A odpovím vám. Jeho hlavní práce:PAŽOUT, Jaroslav: Hnuti revolučni mladeže 1968–1970. Edicedokumentů. Ustav pro soudobe dějiny AV ČR, Praha 2004. Pojednává o Petrušce Šustrové a jejích tehdejších souputnících, například Petru Uhlovi, Jaroslavu Baštovi, Jiřím Mullerovi atd.Cvak? 
0/0
12.4.2013 6:07
Foto

Josef Waran

Tak to už jste překročil docela k trapnosti
Nemůžete ho najít a pak najednou... Btw Jak jste hledal když mu knihy vydává AV?
0/0
12.4.2013 11:17
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Nepochopil jste?
Za to ovšem nemohu. Prostě jsem čekal na nějakého chytráka, který mne upozorní na to, že historik Pažout, tedy historik kterého paní Šustrová jmenovala na prvním místě těch, kteří by v jím dozorovaném útvaru měli působit, zpracovával publikaci o HRM, tedy o hnutí jehož byla paní Šustrová čelní představitelkou. Hnutí, které bylo inspirované ideologií Trockého. Tím trochu odpovídám také na titulek článku, je vyloučeno levicové spiknutí, paní Šustrová neměla a nemá s krajní levicí nic společného. Trocký byl známý konzervativec. Další člen rady Michal Uhl není synem jiného člena HRM Petra Uhla a pan historik Pažout nemá k paní předsedkyni žádné vazby, podobně jako je nemá nová ředitelka. A dodám, že odvolaný ředitel určitě lhal, když tvrdil, že se mu paní Šustrová snažila diktovat to, kdo může a kdo naopak nemůže, v ústavu pracovat.Už Vám to tedy cvaklo? Kdo je tím oslem? Tím ovšem nemyslím Vás, nýbrž ty, kteří to paní Šustrové bez pochybností baští.
0/0
12.4.2013 13:06
Foto

J60a22n 66K90u32l86i97h52r53a65c81h 9473562727516

To myslíte vážně?
To jste jistě nemyslel vážně, viďte? V edici dokumentů vydávají některé ústavy AV ledacos. Občas se dokonce dá říci: cokoliv. Tady nejde o žádné mezinárodně uznávané recenzované vědecké publikace, na které současníci a budoucí generace vědců budou produktivně navazovat. Rovněž nejde o Oxford University Press, Cambridge University Press, Harvard University Press, Academic Press, McGraw Hill, Blackwell, McMillan, Harper Collins, ani nic podobného, ba ani nejde o nakladatelství Academia. Jde o edici dokumentů v rámci jednoho ústavu AV.   
0/0
12.4.2013 15:03
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Jasně, neříkám, že neexistuje, prám se kdo to je?
viz níže  
0/0
12.4.2013 5:56
Foto

S66y90l49v94a 21V85a66n52ě20č18e62k 83Š73a40u13e79r93o92v62á 1530152299610

Petruška ví, jak chce ČSSD vykládat dějiny. Je jí to ale jedno.
Mno. Domnívám se, že jednou z výtek vůči Danielu Hermanovi bylo to, že není historikem, nemýlím-li se. Paní Foglová je ovšem absolventkou SEŠ a ve Varšavě řídila 3 lidi. Tak to je jistě veliký pokrok ... :-)Jenže, pan Herman nevěděl, kolik knížek bylo vydáno Blažkovi, tak to si tedy dovolil hodně ... :-) Petruška den ode dne s každým dalším poskytnutým rozhovorem méně a méně důvěryhodná. A teď jak má vypadat budoucí práce ÚSTR. Radní ÚSTR Lukáš Jelínek, takto poradce Lubomíra Zaorálka : "Že ústav umí popsat uzlové momenty represe v naší historii, o tom nikdo nepochybuje". Politické procesy v 50. letech, násilné organizování sedláků do JZD, vraždy lidí, kteří se pokusili přejít hranice nebo třeba vznik a působení Charty´77 či role StB těsně před pádem komunistického režimu, to jsou podle Jelínka výzvy, s nimiž se úřad vyrovnává dobře. "Jenže mně chybí jiné pohledy", argumentuje Jelínek. "Třeba jak vnímali komunismus dělníci na Ostravsku, jaká byla tehdy skutečná úroveň zdravotnictví ... Prostě úhel, který se týká obyčejných lidí, kteří snad ani neměli tušení, co je StB".Tak dělníci na Ostravsku ... :-) Oni si to ale v ČSSD trochu pletou. Hlavní náplní práce ÚSTR je digitalizace archivů bezpečnostních složek a práce s nalezenými fakty. Bezpečnostních složek. Takže jestli chtějí v ČSSD pátrat po životě dělníků, měli by se obrátit jinam. Nebo takový Jiří Dienstbier :  Brání komunistického vojenského prokurátora, adepta na ústavního soudce, s tím, že vlastně každý, kdo byl za minulého režimu někde zaměstnán, vlastně pomáhal komunistům. Jinými slovy, je úplně jedno, jestli třeba profesor hrudní chirurgie Bedřich Placák pracoval jako vrátný v Loretě nebo hlídač na Hlavním nádraží, spolu s Jaroslavem Fenykem nesou stejný podíl na fungování totalitního režimu. Aby bylo jasno, takhle nám chtějí v ČSSD vykládat dějiny. A Petruška, zasloužilá bojovnice za svobodu, k tomu říká : No a co ? Dřív měla v Radě ODS Fialu !! Co se to s ní stalo, nevěděl by někdo ? Ten neskutečný kravál a rozbitý ÚSTR (levici lze pochopit)  ... všechno kvůli Blažkovi ?
0/0
12.4.2013 2:59
Foto

J30a89n 38K91u91l73i85h70r70a51c60h 9293942897906

Myslím, že se zamilovala do toho fleku
Také si kladu otázku, co se to s ní stalo? Ale čím více mluví a píše - a ona mluví a píše hodně, tím se zdá jasnější, že se nesmírně zamilovala do své funkce a drží se jí jako klíště. Pro její udržení klidně zahodí zbytky osobní cti. Jediným jiným výkladem by byl rozvíjející se Alzheimer.Smutný pohled: mezi bývalými disidenty evidentně byli lidé, kteří tehdy neměli příliš co ztratit, a tak klidně byli cool v disidentské komunitě. Politická změna je vynesla nahoru, dnes mají co ztratit a v zájmu udržení si funkcí jsou ochotni k neuvěřitelným špinavostem. Jedna "elita" nahradila jinou "elitu".V prvních letech po převratu mi bylo líto, že se jeden z mých blízkých, oběť komunistického režimu, nedožil politické změny. Dnes už ne, tohle by neviděl rád.
0/0
12.4.2013 14:52
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Je to dřina obhajovat svoji malost a drhne to
Kdo je to ten paní předsedkyní zmiňovaný erudovaný historik Pažout, který společně s dalšími během roku a půl z ÚSTR odešel? Ve sborníku odborných historických pracích jej nemohu nikde najít.  
0/0
11.4.2013 23:27