Diskuse k článku

Odstraňování Klause ze zdi? Váš mandát je jinde, dámy a pánové!

Těsně před uplynutím mandátu prezidenta si dokazujeme, jací jsme zastánci morálky a práva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Pouze cituji, ...ale fakta!
Cituji: ..."Právní řád definuje velezradu jako jednání prezidenta „směřující proti svrchovanosti a celistvosti republiky, jakož i proti jejímu demokratickému řádu“. Trestem může být ztráta prezidentského úřadu a způsobilosti znovu jej nabýt. Argumenty pro podání této žaloby lze najít v návrhu na zrušení čl. II amnestie, který podala skupina třiceti senátorů u Ústavního soudu." ... ... Touto bezprecedentní amnestií byla elementárním způsobem rozkolísána rovnováha zákonodárné, výkonné a soudní moci v našem státě.... ... Razantní vstup Václava Klause a jeho rodiny do volební kampaně, jež předchází volbě nové hlavy státu, nás nutí klást si různé znepokojivé otázky. V uplynulých dvaceti letech se mnohé velké kauzy buď nevyšetřovaly vůbec, anebo se pak záhadně odkládaly, případně nebyla údajná vina prokázána. Nezřídka to byl výsledek politického a obchodního tlaku, což zmiňuje opakovaně i BIS ve svých výročních zprávách. A ani nyní nemá být dán spravedlnosti volný průchod.... ... Prezident republiky ... jednal v rozporu s Listinou základních práv a svobod, překročil svůj ústavní slib, a tím i Ústavu ČR. Upřednostnil důvodně vyšetřované podezřelé pachatele závažných hospodářských trestných činů před jejich oběťmi. Poškodil tím i obraz ČR v zahraničí. Jeho závažný čin nesmí upadnout v zapomnění, nestačí jej jen morálně odsoudit, je třeba mu dát jasnou právní kvalifikaci 
0/0
24.1.2013 13:16
Foto

Vlkodlac

§ 92 TrZ Vlastizrada
Občan České republiky, který ve spojení s cizí mocí nebo s cizím činitelem spáchá trestný čin rozvracení republiky (§ 92), teroru (§ 93), teroristického útoku (§ 95), záškodnictví (§ 96) nebo sabotáže (§ 97), bude potrestán odnětím svobody na dvanáct až patnáct let nebo výjimečným trestem. Zákon o Ústavním soudu - 182/1993 Sb.:§ 96 VelezradaVelezradou pro účely tohoto zákona rozumí se jednání prezidenta republiky směřující proti svrchovanosti a celistvosti republiky, jakož i proti jejímu demokratickému řádu.Tento paragraf byl zrušen (s účinností od 8. března 2013), jeho obsah přenesen do Ústavy s účinností taktéž od 8. března 2013.
0/0
20.1.2013 11:19
Foto

Myslím, že zrůdný Klaus nám předvedl trestný čin vlastizrady
S politováním musím konstatovat, že zrůdný Václav Klaus si dovoluje dál škodit a namísto toho, aby zpytoval svědomí, se drze vyjadřuje k volbě prezidneta a se svou nabubřelostí dokonce upřednostňuje jednoho z kandidátů a manipuluje účelově s fakty druhého. Doufám, že existuje spravedlnost a že jeho činy kteými pošpinil český národ budou odsouzeny buď legálním soudem anebo opravdovým atentátem s fatálním koncem jeho zrůdností.
0/0
20.1.2013 8:11
Foto

Zloděj a korupčník Klaus
na stěnu školní třídy zkrátka nepatří.Autorovi zjevně chybí nejen dobrý vkus, ale také soucit s oběťmi Klausem osvobozených zločinců.Howgh!
0/0
18.1.2013 17:16
Foto

Ondráček Zdeněk

...
tak je nečtěte :-) , to Vás nikdo nenutí.
0/0
18.1.2013 12:26
Foto

Ondráček Zdeněk

....
Vidím, že jsem Vás pěkně nadzvedl, ale ještě před tím než se zase rozparádíte a budete mi udělovat školení tak se pokuste zamyslet nad úlohou StB, která už věděla, kam to tady směřuje. Třeba to, že tam poslali svého příslušníka, který dokonale sehrál roli mrtvého studenta. Opravdu si myslíte, že ten příslušník tam nebyl nikým navelen, že to byla jeho iniciativa?  Opravdu si myslíte, že zázrační zbohatnutí některých soudruhů na počátku 90. let minulého století bylo jen o tom, že uměli a byli tak šikovní a pracovití? Příspěvek je věnován ale úplně něčemu jinému, tak se vraťme k tématu.   
0/0
18.1.2013 12:25
Foto

Milota

Demonstrace konaná 17.
Demonstrace konaná 17. listopadu 1989, která spustila proces vedoucí k pádu komunistického režimu, byla , jak je všeobecně známo, demonstrací studentskou. Takže události v listopadu 1989 vzešly od studentů.  A teď mi ještě, pane Ondráčku, objasněte nástrojem koho byli studenti. Imperialistických vrahů z Wall Streetu, protisocialistických sil, ztroskotanců a samozvanců, havlovských pravdoláskařů, koho? Zkrátka nesvéprávní dementi, kteří jen dělali to co jim někdo natroubil do makovic? Vzpamatujte se, člověče!
0/0
18.1.2013 10:40
Foto

V.Hricák

My toho neumíme podstatně
My toho neumíme podstatně víc.Např. si sami sobě vládnout.Vaše poznámka o určité míře tolerance po krádeži pera a netoleranci po amnestii je vcelku vysvětlitelná.Češi,jak dokázalo X výzkumů,jsou národem vcelku tolerantním.Jsou vcelku tolerantní k přistěhovalcům,homosexuálům,...a bohužel,i ke kradnoucím politikům.To posledně jmenované se nám stává,bohužel, osudným.Nedělám si iluze o tom,že by se na západ od nás nekradlo a nekorumpovalo.Rozhodně však tyto nešvary nedosáhly našich rozměrů.Vysvětlení je nasnadě.Západním voličům "chybí" česká dávka tolerance.Strana,táhnoucí za sebou vlečku skandálů,jakými jsou bez vyjímky všechny strany současné vládní koalice,by se nemusely,např. ve V.Británii ani pouštět do předvolebního boje.Voliči by jim možná odpustili,kdyby vyházely všechny politiky,kteří jakkoliv figurovali v různých aférách.Protože ale u nás platí zásada,že drzé čelo je lepší,než poplužní dvůr,se děje pravý opak.Volič je tolerantní.Ke své vlastní škodě.Pro čerstvý příklad nemusíme chodit daleko.Ještě před čtvrt rokem by představa,že zástupce TOP 09 bude bojovat ve finále o pražský hrad budila úsměv.Dnes,po vydatné mediální masáži a s koňskou dávkou české tolerance,je to realita. 
0/0
18.1.2013 8:51
Foto

S. Marková

Pane Ondráček,
krátce a výstižně.Číst vaše články je naprostá ztráta času.
0/0
18.1.2013 7:51
Foto

Fandas

Pane ochotný, pracovitý a ideologický jasně zařazený pane Bednář
buďte alespoň jednou prosím konkrétnější Vy. Jinak by to od Vás vypadalo jak z agentury JPP. Já jsem se nechtěl  něčeho dopátrat na web stránkách, leč pouze poznat blíže jak docházíte k poznání Vámi  uváděných dedukcí. Tak snad někdy příště.  
0/0
17.1.2013 22:16
Foto

Ondráček Zdeněk

Souhlas
Ano, máte pravdu výraz necivilizovaný člověk není ten správný výraz, ale nechtěl jsem užít výraz označující lehkou mentální ratardaci.S tím co píšete, zejména co se týče výhrad proti amnestii plně souhlasím. Já jen nesouhlasím s touto formou demonstrativních protestů, která se do kultury a tradic naši společnsoti prostě nehodí. Kvalita národa se posuzuje i podle toho, jak se chová k památkách, pomníkům a symbolům, což my bohužel neumíme.
0/0
17.1.2013 20:38
Foto

Martin Hájek1

Co je na sundání obrazu ze zdi necivilizovaného?
Dobrý večer,na sundání obrazu ze zdi nevidím nic zas až tak necivilizovaného - je to na rozdíl od střelby plastových projektilů velmi umírněná a jistě tolerovatelná forma protestu.Já osobně jsem si Václava Klause vážil za jeho odvahu říkat nahlas, co se jiní vyslovit neodvážili, činit nepopulární kroky a rozhodnutí, o kterých dopředu věděl, že mu nepřinesou mediální chválu (která je stejně polní trávou).  Nejsem žádný jeho fanatický obdivovatel, ale tyto věci byly prostě sympatické. Takto by bylo možné hodnotit i amnestii, nebýt její aboliční části. Tu strávit jaksi neumím a naprosto chápu postoj občanské neposlušnosti, který je samozřejmě výrazem frustrace. Občan může jen sledovat, co se stalo, a nemá šanci to nijak ovlivnit, natož zvrátit. Tento krok skutečně společností otřásl a rozhodně nepřispěl ke smíření  a odpuštění. Odpustit lze jenom někomu, kdo přijal spravedlivý trest a lituje toho, co udělal. Tím, že z něj pan prezident udělal nevinného, naopak podpořil tendence brát právo do vlastních rukou, což je vůbec to nejhorší. Nedošlo ale ani k nastartování potřebné diskuse o reformách v justici, protože případy bezpráví a justiční zvůle jsou naprosto překryty jinými případy. Pokud chtěl pan prezident amnestií upozornit na křiklavé případy bezpráví vznikající nekonečným soudním procesem (které nepochybně existují), pak to jistě bylo možné udělat tak, aby nevznikla takto masivní morální újma včetně materiální újmy pro oběti trestných činů. Například už třeba posun délky řízení na hrozící délku trestu tedy 10/10 by výrazně omezil rozsah této části amnestie, která by pak byla alespoň částečně obhajitelná. V neposlední řadě není pěkné, že si 20 let státu budeme pamatovat jen podle amnestie a jakákoli reflexe české státnosti a cesty, kterou ČR urazila, se naprosto vytratila a nikdo (ani prezident) se na ni nevzmohl. Namísto určité rehabilitace státu v očích lidí přišel další náraz, který prohloubil rozdělení společnosti, protože není s čím se v těžké době společně identifikovat. Výsledkem bude nepochybně posílení extrémistů všeho druhu.I pro mě je Václav Klaus stále prezident, ale tento těžko pochopitelný krok je v mých očích obrovskou kaňkou na jeho působení ve funkci.Martin Hájek
0/0
17.1.2013 19:00
Foto

Ctirad Bednář

Kdo chce, a není líný, nebo ideologicky předpojatý,
najde si dnes všechny důležité informace na internetu na nezávislých serverech.
0/0
17.1.2013 18:53
Foto

Ctirad Bednář

...
a) Zapomněl jste např.  vzít v úvahu časové období přechodu z diktatury na demokracii. V té době již zvítězila demokracie, ale věznice jsou plné politických vězňů.Ostatně s názorem, že v demokracii nemohou být političtí vězni, také nesouhlasím. Bude-li někdo usilovat o zničení demokracie, bude dost pravděpodobně odsouzen a uvězněn. Koneckonců i dnes máme v ČR ve vězeních mladé lidi odsouzené za vylepování samolepek s nacistickou symbolikou. I to jsou političtí vězni. Tím ovšem nijak nevyjadřuji sympatie k nacismu. b) Souhlasím. Tento institut existuje, od amnestie se liší právě tím, že není plošný, ale výběrový, a je jím "prezidentská milost". Také jsem pro její zachování. 
0/0
17.1.2013 18:39
Foto

Vlkodlac

Nečtete noviny?
Ale jistě. Především trestní neodpovědností vladaře. I kdyby zavraždil v přímém televizním přenosu člověka, nebyl by za svůj čin trestně stíhatelný (článek 65, odstavec 3). Momentálně ve velkém zobchodoval amnestii, způsobil dalekosáhlé materiální i jiné škody, a nejenže se ji patrně nepodaří zrušit (tajtrlíci na ÚS), ale ani bručet za to nepůjde (vím, že by se to nepodařilo prokázat, ale kdyby), škodu nenahradí. Divím se, že si tam vladaři neponechali "právo první noci".Podobně jsou navždy nestíhatelní poslanci, když je sněmovna nevydá pro určitý čin ke stíhání. Amnestie a "milost" jsou taktéž feudální relikty. Uplatní se, zachce-li se vrchnosti a nebo se "dobře napapá". Ještě pár drobností by se asi našlo.Podotýkám, že v Izraeli šel bručet úřadující prezident na sedm let za znásilnění a sexuální obtěžování, tuším. Každopádně štandopede doprezidentoval.Stačí?
0/0
17.1.2013 17:27
Foto

Vlkodlac

Tak nějak :-)
http://www.seccorporate.cz/squeeze-out/http://www.penize.cz/akcie/17279-mali-akcionari-vytlaceni-aneb-uzakonene-bezpraviKrom jiného je to s největší pravděpodobností opět protiústavní.
0/0
17.1.2013 17:22
Foto

Ondráček Zdeněk

Diskuse je v plném proudu :-)
Vážení čtenáři,to jsem rád, že jsem Vás svým příspěvkem tak nažhavil. Jasně se ukazuje, jak je naše společnost polarizovaná. Pro jedny je Klas zločinec a kdyby mohli, tak by jej ukřižovali a pro druhé je to stále prezident. Pro mě je pan Klaus stále prezident, ikdyž takový s jehož názory a postoji mnohy  nesouhlasím, ale to ještě neznamená, že se budu chovat jako ..... necivilizovaný člověk.  Chování některých lidí dokazuje malost a ustrašenost. Ještě před pár měsíci by i někteří starostové vlezli panu Klauzovi až do .... však víte kam a dnes?  Jsem také rád, že diskutujete věcně a až na malé výjimky neurážíte diskutující s jiným názorem.A dovolte mi jednu malou poznámku: nejsem stejného názoru, že události v listopadu 89 vzešli od studentů. Studenti byli jen nástrojem a studium dobových dokumetů to již dokazuje, jen ještě nenastala ta správna doba to říci naplno. Věřím však, že se dočkáme.
0/0
17.1.2013 17:05
Foto

ziram - ad.komentar na zac. diskuze
 - majetek, moc, spolecenske postaveni,nestastnici, sebemensi moznosti, negativizovat, chatrne sebevedomi  -   nechtel jste treba reagovat na uplne jiny komentar?,. Mozna nekteri, taktez pouze nazirajici, oceni vas "postreh", ale o nic takoveho se v clanku p. Ondracky, ani v mem ohlasu na nej, nehraje.   Takze nasadit bryle, zapnout hlavu a...  pomahej Panbuh.  Nam vsem.   Prizpusobivi uz se prizpusobili.  At to nejde i za studenty!...
0/0
17.1.2013 16:53
Foto

Zeman pod hrad,
jako spravce hradnich sklepu.  Na Zdravi-M-
0/0
17.1.2013 16:45
Foto

Vlkodlac

:-(
A sakra!
0/0
17.1.2013 15:21
Foto

Boris Mihoň

Jaký pán, taký kmán přece!
Ale co když právě ono Vámi kritizované sundávání Klausova portrétu vychází ze vzoru  jeho vlastního chování? Copak vysmívat se svému, již nežijícímu, o to však větší úcty doposud požívajícímu předchůdci v úřadě? To je v pořádku? A co nevysvětlování původu peněz, přátelství se zločinci, demonstrace vlastní nadřazenosti, já-ismus nejvyššího kalibru? Ať ho klidně ze zdi sundá kdo chce, ještě by se k tomu mohlo dodat něco o satanském lžinenávistníkovi a při cestě s obrazem do sklepa propláchnout kapsy od bund ve školní šatně. No a co, trdla, trh je trh!
0/0
17.1.2013 13:44
Foto

Murdoch

Pokud nemáte 1,5 mega,
Pokud nemáte 1,5 mega, připouští se pouze humanitární důvody - tj. že se znáte s jejím Blahorodí, choť Blahorodí nebo alespoň někoho z hradního gangu:-)) Vyjímkou z pravidla je pouze T. Pitr (a jeho kamarádi), ten má ale Mrázkův archiv...
0/0
17.1.2013 13:41
Foto

Murdoch

Ne, ne a ne, Hradní kreatura
Ne, ne a ne, Hradní kreatura říkala, že to nemohli předpokládat...Jinak vy píšete o buy-outu po česku, kdy majoritní akcionář si zadá posudek "nezávislemu" odhadci, sám mu za tu službu zaplatí... a minoritní akcionáři zaplačou, nebo se můžou soudit. Autorem tohoto žertovného dílka je pravověrný pravicový poslanec za ODS jménem Doležal, jenžto měl smůlu, že ho někdo křivě obvinil, že vymáhal úplatek za to, že Hrdla na Praze 10 něco protlačí, pokud mě paměť neklame:-)
0/0
17.1.2013 13:37
Foto

Vlkodlac

Nejen fondy, tam se to dalo čekat.
To jste mi připomněl jak se mnou, coby minoritním akcionářem, vyjebaly "Elektrárny Opatovice". Díky zákonu, který schválili mimo jiné i "pravicoví" poslanci ODS. Nazval bych to vyvlastněním, kdyby to nebylo do soukromých rukou většinového akcionáře, takhle se tomu říkalo sqeeze-out, jestli se nemýlím. :-)
0/0
17.1.2013 13:08
Foto

Vlkodlac

Mně by mohl dát slevu, ne?
Však nejsem zazobanec. S přihlédnutím k sociální situaci. Dám půl melounu, víc ne! :-)
0/0
17.1.2013 12:53
Foto

Kvakac5

Zeman na hrad
Miloš je obyčejný člověk. Jí tlačenku s cibulí, pije slivovici… Nechci knížete ze zámku, ale Zemana z paneláku, který chápe moje problémy.
0/0
17.1.2013 12:51
Foto

Kvakac5

Schwarzenberg není Čech
Schwarzenberg není Čech, jako politik hájí zájmy cizích států a požadoval dokonce, aby se sudetským Němcům navrátil majetek zabavený na základě Benešových dekretů.
0/0
17.1.2013 12:50
Foto

Murdoch

Připravte si ranec a
Připravte si ranec a zažádejte si o milost. Prý ji Jeho Blahorodí dává za 1,5 mega...:-) 
0/0
17.1.2013 12:39
Foto

Radek Rosenkranz

souhlasím s Vámi, když jsem
souhlasím s Vámi, když jsem se 1.1. dozvěděl o amnestii, udělalo se mi nevolno, aniž by ještě byly nějaké komentáře v televizi nebo internetu, takže o stádě nemůže být řeči, jsem normální člověk, který se snaží nedělat levárny a tohle beru jako kontrolku, jestli mám vlastní názor nebo už jsem namasírová. Se sundaváním portrétů souhlasím, protože jak jinak mohou ředitelé a učitelé vyjádřit svůj nesouhlas a pohrdání. Klaus se vzdal role prezidenta dobrovolně , když mu 84 % lidí jeho země nevěří. Kdo se Klausovi amnestie zastává mohl by za mě a Moji rodinu zaplatit částku, kterou budeme platit za Berku a spol.
0/0
17.1.2013 12:31
Foto

Vlkodlac

Naštěstí ne Vašeho děcka.
Říkáte, že mám dost informací. Inu zamyslel jsem se a když to říkáte tímto způsobem, tak si tipnu hodně odvážně - Sám Převeliký Václav Péročmajs, toho jména první.Bingo? :-)(Vím, opět dotaz dementního děcka. Prosím, odpusťte mi, Vaše Blahorodí, uznáte-li mne za toho hodna :-( )
0/0
17.1.2013 12:26