Články autora
Automobilky nemají prostor na slevy. Ze všech sil se snaží udržet zisk

Doba, kdy šlo obstojné auto koupit i pod 200 tisíc korun, skončila. Kdo má na automobil do 300 tisíc korun, najde jen několik modelů a jejich variant. Rozhodovat se nakonec bude jen mezi několika možnostmi, to je nevýhoda oproti vyšším rozpočtům, kde vyhovují desítky modelů a stovky jejich variant. Éra levných aut se jen tak nevrátí.
Individuální práce patří domů, udělejme z kanceláří místo setkávání

„Kanceláře kvůli digitalizaci mění svůj účel. Už dlouho nebylo třeba tam chodit dělat individuální práci. Chodili jsme tam především kvůli ostatním lidem a ze zvyku,“ konstatuje v rozhovoru Apolena Weissová, konzultantka poradenské společnosti Capexus.
Dopady koronavirové pandemie na nájemní bydlení: Nižší i vyšší ceny

Loňský rok zamíchal nájemním trhem. Někde přišly dvouciferné propady nájmů, jinde výrazný růst, v průměru však v Česku zůstaly téměř beze změny.
Jak si vybrat spořicí účet, který úspory alespoň trochu zhodnotí

Češi mají v bankách tři biliony korun – téměř 700 tisíc na jednu domácnost. Za své úložky ale téměř nic nedostanou. Navzdory tomu spořicí účty zůstávají pro Čechy základní volbou, kam s úsporami.
Raketový růst internetových obchodů zvýšil zájem o skladové plochy

Developerská společnost CTP bude letos usilovat, aby její provoz byl uhlíkově neutrální. Jakub Kodr, jenž se stará o rozvoj firmy, v rozhovoru říká, že se to vyplatí.
Letos by měla většina domácností zaplatit za energie méně než loni

Loňský rok cenami energií zamával. Koronavirus zastavil továrny na celém světě, a s tím zlevňovala elektřina a plyn. Získat výhodnějšího dodavatele plynu či elektřiny by mělo být pro domácnosti kvůli koronavirové nejistotě snazší. Nejnižších cen dosáhne ten, kdo se nebojí ozvat. Je ale třeba si dát pozor na záludnosti v nové smlouvě.
Dědictví solárního průšvihu znemožňuje dosáhnout bezemisní energetiky

Stát bude muset už v tomto desetiletí podpořit další solární a větrné elektrárny a bioplynové stanice – i dostavba jaderné elektrárny Dukovany může vyžadovat peníze z rozpočtu či od lidí. Někdo by měl říct, proč se to dělá.
Koronakrize: Největší propad výroby i exportu v novodobém Česku

České podniky vyrobily meziročně o třetinu méně zboží a vývoz oproti loňskému dubnu klesl o 133 miliard korun. Nejvíce koronavirus dopadl na motor české ekonomiky – výroba aut a jejich dílů se zmenšila zhruba na pětinu. Co se bude dít, je nejisté. Česko i další země se za cenu schodků státních rozpočtů snaží své ekonomiky zachránit.
Škoda Auto: Letos oproti loňsku výroba v Česku o sto tisíc aut pozadu

Škoda Auto čelí propadu stěžejních trhů. Na začátku roku ji zasáhl koronavirus v Číně a poté v Evropě. Škoda i celý koncern Volkswagen však mají dost problémů i bez pandemie. Zákazníkům nemohou kvůli potížím se softwarem předávat ani nové golfy, ani nové octavie. Tyto dva modely jsou přitom pro finanční zdraví celé skupiny zásadní.
Pandemie srazila výrobu mobilních telefonů v Asii i prodeje na Západě

Trh s chytrými mobily za první tři měsíce celosvětově poklesl o 13 procent, nejvíce v historii. Zlepšení jen tak nepřijde. To je pro Čechy do značné míry nadějí, že oslabená koruna nepřinese zdražení telefonů, které by za normálních okolností mohla. Výrobci bojují o zmenšující se trh a letos nabídnou levněji nové i prémiové modely.
Znovuobnovování výroby aut současné problémy automobilek nevyřeší
Tuzemská výroba aut za první čtyři letošní měsíce poklesla téměř o třetinu, v samotném dubnu o 89 procent. Více než sto tisíc nevyrobených aut má hodnotu desítek miliard korun, které budou české ekonomice chybět. Dramatický pokles dubnové produkce není špatnou zprávou jen pro finální výrobce, ale také pro celý dodavatelský řetězec.
Německo by mohlo podpořit nákup nových aut likvidací starého vozu

Německé automobilky, například BMW, zmiňují, že bude nutné propouštět. Zatím pracovní místa drží především díky dosavadní vládní podpoře. Kancléřká Angela Merkelová chce podpořit inovativní technologie v automobilovém průmyslu, tedy nákup nových aut. Podmínkou opatření je likvidace starého vozu, proto se pro ně zažil název šrotovné.
Zlevňování nových ani ojetých automobilů zatím nelze očekávat

Navzdory všem slevám se letos prodal jen zlomek aut jako v běžných jarních týdnech. Poté, co se autosalony i areály bazarů otevřely, se ale situace zlepšovala pomalu. I když lidé zase chodí, prodává se méně než dříve. Proto by šlo čekat další zlevňování ve snaze přilákat více nakupujících. Jenže jsou i vlivy, jež tlačí ke zdražování.
Problémy automobilového průmyslu se mohou přelít do celé ekonomiky

V Česku jsou zavřené všechny tři automobilky. Kolínský závod Peugeotu nepočítá s obnovením produkce před 20. dubnem. Nošovický Hyundai zastavil linky do 14. dubna a české závody Škody Auto do 27. dubna. Automobilový průmysl je nyní v těžké situaci na celém světě, a nejen kvůli karanténě. Kromě Číny se totiž nyní auta neprodávají prakticky nikde.
Koronavirus zásadně ovlivní českou ekonomiku. Zejména automobilky

Automobilový průmysl v Česku se zastavil. Výroby zastavili i jejich dodavatelé. Na ty navíc dopadne zavírání dalších automobilek v celé Evropě. Omezování výroby se v Česku dotkne více než 100 tisíc lidí, kteří v automobilovém průmyslu pracují. Ten se přitom podílí zhruba čtvrtinou jak na tuzemském průmyslu, tak na celkovém exportu.