Články autora

Paralelní svět Argonautů

„O umělci se nějak předpokládá, že se líbá či souloží s múzami, pak si, čas od času, od těchto rozkoší odpočine a tvoří, což je mu slastí ještě větší a pohodlnější než ty činnosti předchozí.“

Když se textem Apollónia Rhódského prokoušete, začnou k vám víc a víc promlouvat jednotlivé obrazy, říká výtvarník Michal Singer.

Radek Kratina: Dílo vržené jako míč

Pohled na instalaci výstavy v Domě U Kamnného zvonu v Praze.

Hravost a neukončenost objektů významného autora výtvarné scény 20. století trefně reflektuje naši pozdní dobu.

3.5.2013

Soumrak v Rudolfinu: Zneklidňující a varovná podívaná

Daniel Pitín: Ztracený architekt (2008). Olej, akryl, kouř svíčky a papír klížený na plátně, 150 x 210 cm.

Výstava nastoluje neodbytné otázky po významu a postavení současné figurální malby. Naznačuje, že už není prominentní vizuální disciplínou.

18.4.2013

Hugo Demartini: Orel, který létal sám

Mimo vymezené místo, reliéf (1975).

Retrospektiva ve Veletržním paláci představuje dílo významného českého sochaře na pozadí širších evropských událostí a souvislostí.

8.4.2013

Z čeho pramení důvěrná atmosféra a energie výstavy Karla Malicha?

Čekám, až mi natočí pivo (autobiografický román, 1979). Pastel, tempera, papír, 29‚5?×?41‚7 cm (soukromá sbírka).

Na Pražském hradě probíhá velkorysá přehlídka významného autora výtvarné scény druhé poloviny 20. století.

26.3.2013

O autorovi

Radan Wagner

Radan Wagner | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vystudoval dějiny umění na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Je kurátorem, recenzentem, publicistou a malířem na volné noze. Dříve pracoval na různých postech v oblasti kultury. V letech 2004 až 2009 byl šéfredaktorem časopisu Revue Art. Věnuje se především současnému českému umění.