Články autora

Školy by již neměly produkovat poslušné občany, ale hybatele změn

Michael Fullan, emeritní profesor Torontské univerzity

„V některých oblastech světa má 80 procent žáků a studentů pocit, že to, co se učí ve škole, pro jejich život není relevantní,“ říká v rozhovoru emeritní profesor Torontské univerzity Michael Fullan prosazující směr Nová pedagogika pro hluboké učení.

1.6.2021

Ředitelé českých škol mají snad nejvíc autonomie a svobody v Evropě

Jaroslav Jirásko, koordinátor středního článku podpory škol v okrese Semily

„Chceme ředitele škol odbřemenit, aby se stali pedagogickými lídry, a nikoliv především ,správci budov‘,“ říká v rozhovoru Jaroslav Jirásko, koordinátor středního článku podpory škol v okrese Semily v rámci pilotního projektu Strategie 2030+.

18.5.2021

V českém vzdělávacím systému se změnám nelze vyhnout

Arnošt Veselý, sociolog, pedagog, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

Celý profesní život se věnuje vzdělávací politice státu. V uplynulých letech vedl osmičlennou skupinu odborníků, jež má nastavit dlouhodobý směr pro české školství. „Když se ve školách bude učit míň informací, děti si z toho odnesou víc,“ říká v rozhovoru sociolog a pedagog Arnošt Veselý z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.

3.9.2020

O autorovi

Lucie Kocurová

Lucie Kocurová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Spolupracovnice LN.