Články autora

Ve školách by se mělo mnohem víc číst. A nejen v hodinách češtiny

Klára Smolíková, spisovatelka a propagátorka čtení .

„Se vztahem ke knihám i knihovnám na tom nejsme špatně, ale když se měří čtenářská gramotnost, schopnost textu rozumět a kriticky jej posoudit, dle mezinárodních výzkumů, jako je PISA, i České školní inspekce rok od roku klesáme jak v rámci Evropy, tak celosvětově,“ říká v rozhovoru spisovatelka a propagátorka čtení Klára Smolíková.

12.1.2021

Není dobré překlopit kompletní rozvrh do online hodin

Štěpánka Baierlová, učitelka matematiky a informatiky na základní škole v Sušici

„Při synchronní online výuce je třeba střídat aktivity ještě častěji než při výuce prezenční. A potom je důležité nechávat toho hodně na žácích. Měli by cítit, že tu pro ně jako učitel jsem, ale že jsou to oni, kdo musejí odvést práci,“ říká v rozhovoru Štěpánka Baierlová, učitelka matematiky a informatiky na základní škole v Sušici.

5.1.2021

Škola musí děti bavit. O výuce je třeba přemýšlet

Jan Grulich, vítěz ankety Ředitel roku.

„Co dnes děti potřebují víc, než umět pracovat s informacemi? Denně se jich na ně valí tolik, co na nás, když jsme byli malí, za rok. Potřebují se v nich vyznat. Pouze nad tím přemýšlet a nebát se změny,“ říká v rozhovoru letošní vítěz ankety Ředitel roku Jan Grulich, který ve vesničce Dobřany v Orlických horách vede základní školu.

20.10.2020

Je důležité vědět, co u dítěte spouští negativní emoce

Barbora Karpíšková, volnočasová pedagožka.

„Chtěla jsem vést kroužek, kdy budu s dětmi hodně venku, a neboť mě baví knížky a fantasy, pojmenovala jsem to Divocí, což je jeden národ ze Hry o trůny. Rodiče si to ale vysvětlili, že je to kroužek pro živější děti – a já brzy zjistila, že je to pro takové děti opravdu dobrá aktivita,“ říká v rozhovoru pedagožka Barbora Karpíšková.

29.9.2020

Naše výhoda oproti škole je, že děláme jen s dětmi, které chtějí

Milan Appel, bývalý ředitel Centra volného času v brněnských Lužánkách.

„Máme větší klid, nejsme pod takovým tlakem rodičů jako školy, takže si můžeme zvolit nejen formy a nástroje, ale především tempo. A můžeme ho přizpůsobovat skupině, s níž pracujeme,“ říká v rozhovoru Bývalý ředitel Centra volného času v brněnských Lužánkách Milan Appel.

7.7.2020

Byli jsme digitalizovaní už před uzavřením škol a teď se to zúročilo

Šárka Holečková, ředitelka základní školy ve Stehelčevsi u Kladna .

„Měla jsem vždy jasný pocit, že škola musí být digitalizovaná. Dnešní děti se rodí do digitální doby a my jako učitelé to nemůžeme odmítat,“ vysvětluje v rozhovoru ředitelka základní školy ve Stehelčevsi u Kladna Šárka Holečková.

27.4.2020

Dvacet let se mluví, že děti mají málo pohybu, ale nic se nemění

Jaroslava Chlupová, neuroložka.

„Ideálně by se děti měly hýbat každý den. Bylo by dobré, kdyby učitelé zapojili pohyb i do hodin. Nechat děti občas oběhnout lavici. O přestávce se proběhnout po chodbě. Do školy a ze školy chodit pěšky,“ říká v rozhovoru brněnská neuroložka Jaroslava Chlupová.

25.3.2020

Největší změny ve způsobu výuku nastaly až v posledních letech

Jaroslava Marešová, učitelka v důchodu.

„Dnes děti přijdou do školy a hned se učí písmena, to my jsme měli čtvrt roku předslabikářové období, kdy jsme je na čtení připravovali zrakově, sluchově,,“ vypráví učitelka v důchodu Jaroslava Marešová.

20.12.2019

V českém vzdělávacím systému není vize, na níž by byla shoda

Jiří Růžička.

„Někteří rodiče tlačí na změny, ale většina nespokojenost necítí. Neuvědomují si, že budeme stále víc zaostávat za těmi s lépe nastaveným vzděláváním,“ říká v rozhovoru senátor a ředitel pražského Gymnázia Jana Keplera Jiří Růžička.

14.12.2019

O autorovi

Lucie Fialová

Lucie Fialová, redaktorka internetového magazínu Rodiče vítáni. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Spolupracovnice LN. Redaktorka internetového magazínu Rodiče vítáni.