Články autora

Péče architekta se u nás nedostalo asi 95 procentům stavební produkce

Josef Čančík, architekt, odborný asistent na Fakultě architektury ČVUT.

„Ateliér vypisuje na každý semestr specifické zadání. Může být i abstraktní, filozofické a vizionářské. To vychází z role architekta ve společnosti. Architekti ztvárňují svět kolem nás. Je to strategická role, byť u nás do velké míry nenaplněná,“ říká v rozhovoru Josef Čančík, architekt, odborný asistent na Fakultě architektury ČVUT.

1.12.2020

Antarktida je zajímavá projekční plocha, na které se dá leccos ukázat

Výtvarník David Böhm a jeho dva synové v průběhu cesty do Antarktidy.

„Antarktida je zajímavá i tím, že je přehlížená. To jen tak vypadá, že to je kus ledu a nic,“ říká v rozhovoru výtvarník David Böhm o své knize A jako Antarktida. Pohled z druhé strany, jež získala cenu Magnesia Litera za dětskou literaturu, a cestě na jižní pól.

10.11.2020

Nadaní lidé jsou nejen inteligentní, jsou také mimořádně citliví

Monika Stehlíková, terapeutka a konzultantka.

„Většině nadaných lidí je vlastní vyšší citlivost, smyslová i emocionální, což přináší riziko neurotických projevů, úzkosti, až deprese, nepředchází-li se tomu,“ říká v rozhovoru terapeutka a konzultantka Monika Stehlíková, jež se specializuje na práci s nadanými dětmi i dospělými.

27.10.2020

Environmentální odpovědnost ovlivňují znalosti i vztah k přírodě

Jiří Kulich, ekopedagog a biolog.

O přírodu se začal zajímat jako malý kluk, ovlivnilo jej Hnutí Brontosaurus a stal se z něho jeden z nejznámějších vzdělavatelů v oblasti environmentální výchovy. Za svou činnost dostal cenu Josefa Vavrouška. „Environmentálním žalem netrpím, spíše se přikláním k naději,“ říká v rozhovoru ekopedagog a vystudovaný biolog Jiří Kulich.

10.9.2020

Děti je třeba vést k odpovědnosti a samostatnosti

Václav Fiala, učitel chemie a biologie z běžné spádové školy v Praze 10 a...

Letošní vítěz učitelské ceny Global Teacher Prize (GTP) Václav Fiala v rozhovoru říká: „Nedělá mi problém přiznat, že jsem udělal chybu, ani si udělat ze sebe legraci, když je pro to vhodná příležitost. A tím pádem ani žákům nedělá problém uznat svou chybu.“

29.6.2020

Po hodině na Zoomu jsem mnohem unavenější než po hodině ve třídě

Petr Fantys, učitel angličtiny, překladatel a spoluzakladatel jazykové školy...

„Do určité míry pokračujeme online. Už jsem se na offline těšil,“ říká v rozhovoru Petr Fantys, učitel angličtiny, překladatel a spoluzakladatel jazykové školy Penny Lane, kde učí.

18.6.2020

O autorovi

Jitka Polanská

Jitka Polanská | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Spolupracovnice LN.