Články autora

Budou děti rozumět světu, když jim zapovíme Archiméda či Newtona?

Sir Isaac Newton

Zatímco prosperita zemí stále více závisí na rozvoji složitých technologií založených na matematice a dalších přírodních vědách, Česko, zdá se, jde opačným směrem – ministerstvo školství přichází s redukcí výuky mimo jiné fyziky a chemie. Změny zdůvodňuje obtížností probírané látky pro žáky. To však nelze přijmout. Píše Jan Baltus.

12.3.2021

Jak navýšit sucho v krajině. Případ městečka Židlochovice

Židlochovice.

Městečko Židlochovice leží na soutoku Svratky a Litavy, které byly meandrujícími řekami s břehy obklopenými lužním lesem. Rybníky v okolí však byly vysušeny, Svratka i Litava napřímeny a pole vysušena. Svahy návrší Výhon jsou dnes neobdělatelné. Schází voda. Pod Brnem je suchá oblast.

27.5.2020

Pandemie jsou evolučním projevem života na Zemi

Lidská přirozenost není jen jedna.

V uplynulých 30 letech byly bagatelizované nejnovější poznatky přírodních věd. Dnes už nepotřebujeme klimatologické znalosti, abychom viděli, že zažíváme změny, jimž se neumíme bránit, což připomíná současnou bezmoc v koronavirové pandemii.

24.4.2020

O autorovi

Jan Baltus

Jan Baltus. bývalý šéfredaktor Technického týdeníku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Má přírodovědecké a technické vzdělání. Zaměřuje se na technologie čištění odpadních látek. V letech 1992 až 2012 šéfredaktor Technického týdeníku. V roce 2002 obdržel Českou hlavu za podporu vědy v médiích.