Články autora
Budou děti rozumět světu, když jim zapovíme Archiméda či Newtona?

Zatímco prosperita zemí stále více závisí na rozvoji složitých technologií založených na matematice a dalších přírodních vědách, Česko, zdá se, jde opačným směrem – ministerstvo školství přichází s redukcí výuky mimo jiné fyziky a chemie. Změny zdůvodňuje obtížností probírané látky pro žáky. To však nelze přijmout. Píše Jan Baltus.
Jak navýšit sucho v krajině. Případ městečka Židlochovice

Městečko Židlochovice leží na soutoku Svratky a Litavy, které byly meandrujícími řekami s břehy obklopenými lužním lesem. Rybníky v okolí však byly vysušeny, Svratka i Litava napřímeny a pole vysušena. Svahy návrší Výhon jsou dnes neobdělatelné. Schází voda. Pod Brnem je suchá oblast.
Pandemie jsou evolučním projevem života na Zemi
V uplynulých 30 letech byly bagatelizované nejnovější poznatky přírodních věd. Dnes už nepotřebujeme klimatologické znalosti, abychom viděli, že zažíváme změny, jimž se neumíme bránit, což připomíná současnou bezmoc v koronavirové pandemii.
O autorovi
Jan Baltus
