Články autora

Ekonomické ztráty způsobené školní výlukou nikoho příliš nepálí

Jarní termín se kvůli pandemii koronaviru letos posunul.

Čtvrt roku školní výluky kvůli koronaviru může znamenat ztrátu až 500 miliard, přičemž každý další den přijde na dvě miliardy. Vláda by měla navýšit finanční podporu školám. Část z ní, deset až dvacet miliard, by měla do škol jít rychle a plošně podle počtu žáků, zbytek podle potřeb. Ztráty ve hře jsou však vyšší. Píše Daniel Münich.

7.6.2020

Proč české školáky učení nebaví – a proč to nikoho nezajímá

Způsob vzdělání na školách se českým školákům příliš nelíbí.

Zabíjí škola touhu po vzdělání? Mezinárodní šetření žáků PISA i další ukazují, že čeští školáci školu a učení příliš neoblibují. Je problém v datech těchto šetření, jak jejich výsledky vnímá Stanislav Štech ve své polemice? Reakce Daniela Münicha.

21.11.2014

O rovnostářství aneb Jak (ne)měřit kvalitu vysokých škol

Diversifikace škol.

O kvalitě českých VŠ a jejich fakult máme jen kusé informace – i proto zůstává jejich financování rovnostářské. To zase nemotivuje ke kvalitě. A málo peněz pro kvalitnější pracoviště vede k tomu, že těch špičkových máme poskrovnu.

20.7.2014

Výdaje na výzkum a vývoj: Na řadě je podnikatelský sektor

U hladiny průměru Evropské unie nás drží výdaje veřejné, a hlavně ty z fondů EU, tedy dočasné, upozorňuje Daniel Münich.

20.4.2014

Jak se nestat rektorem Univerzity Karlovy

O volbu nového rektora by se mělo zajímat mnohem víc lidí než jen členové akademického senátu největší české univerzity, píše Daniel Münich.

Jak hodnotit vědu: Hledání české cesty

Výsledky nového systému hodnocení výzkumu budou k dispozici nejdříve za čtyři roky, o jeho přípravě píše Jitka Moravcová a Daniel Münich.

10.8.2012

O autorovi

Daniel Münich

Daniel Münich. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Docent na CERGE-EI, společném akademickém pracovišti Národohospodářského ústavu Akademie věd ČR a Centra pro ekonomický výzkum a doktorská studia Univerzity Karlovy. Vystudoval elektrotechnickou fakultu na ČVUT a získal doktorát v ekonomii na Univerzitě Karlově. Na CERGE-EI vědecky a pedagogicky působí od roku 1998 v oblasti ekonomie trhu práce, ekonomie školství a vzdělávání a empirické ekonometrie. Řadu let se zabývá problematikou institucionálního hodnocení a financování výzkumu. V oblasti své odbornosti působí jako poradce v otázkách veřejných politik pro řadu domácích a mezinárodních institucí. Je autorem mnoha odborných i popularizačních článků.