Diskuse k článku

Nové jaderné elektrárny? Křičet budou greenpeacy z celé Evropy.

Hergen Haye z londýnského ministerstva energetiky ČESKÉ POZICI přestavil ekonomický model, jak stavět atomové bloky. Tedy i Temelín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Josef Novak

účinost FTv  panelů je
účinost FTv  panelů je standartně 16% .Zřejmě byste měl nabídnout své služby konzultační společnosti McKinsey.Nebo jim alespoň vysvětlit, že se hluboce mýlí, když tvrdí, že naprostá většina opatření ke snížení spotřeby energie je levnější než energie samotná.http://www.grist.org/phpThumb/phpThumb.php?src=http://www.grist.org/i/assets/2/mckinsey-efficiency-cost-curve-2020.jpg&w=615 
0/0
9.6.2013 7:35
Foto

L13a87d52i32s52l67a91v 94N63o44v94á35k 2367983974623

Osle Novaku, i kdyby fotovoltaické panely dokázaly přeměnit
100% dopadajícího slunečního záření na elektřinu a beze ztrát, tak využitelnost instalovaného výkonu (roční průměr) zůstane stejná. :-)Zkus si tu palici makovici trochu potrápit. :D Napovím ti:  Jaký podíl času v roce je v Česku noc a jaký den? Kolik lektřiny vyrobí fotovoltaické panely v noci, při zatažené obloze, v zimě, v porovnání s maximálním výkonem, kterého může dosáhnout při plném slunci v poledne 21. června a i to pouze kolem astronomického poledne, kdy je slunce nejvýš nad obzorem a dodává nejvyšší hodnoty záření v roce? Kolik procent celoroční dodávky energie je fotovoltaika schopna dodávat v zimních měsících, nemluvě ani o situaci, kdy je zapadlá sněhem? :-PO decentralizaci zdrojů a průmyslové výroby už snil dávno před tebou velký Mao a nedokázal svou bludnou teorií "velkého skoku" nic jiného, než uvrhnout zemi do hladomoru.  Současné prosazování OZE nesmyslů do energetiky pochází od Maova žáka, šéfa EK  (J.M. Barroso). A prudké zdražení potravin a nesmyslné odčerpávání zdrojů z ekonomiky jako by tomu Maovi a důsledkům komunistické blbosti z oka vypadlo... Běž si už zahrát s klukama kuličky a nestraš nás tady Beránkovými bludy z Greenpeace, které si ve škole tajně čteš pod lavicí nebo na učebně práce s PC a Internetem.. :-P
0/0
9.6.2013 7:28
Foto

Josef Novak

Jen by mne zajímalo, kde ses
Jen by mne zajímalo, kde ses poradil nad tímto prudkým výronem tvé inteligence???
0/0
9.6.2013 7:31
Foto

Josef Novak

Jaderné elektárrny jsou
Jaderné elektárrny jsou bezesporu nejdražší. Pokud se ovšem vezmou v úvahu externí náklady, které jsou ovšem za "normálních" podmínek přeneseny na celou společnost. V případě rizika šíření jaderných zbraní nebo velké havárie dokonce i na ostatní státy.Jedním z nejdůležitějších argumentů pro německý odstup od jádra je skutečnost, že při zahrnutí externích nákladů může cena elektřiny z jaderných elektáren dosáhnout až 50 Kč/kWh. Kde se na to hrabe fotovoltaika s nějakými 7 Kč/kWh (výkupní cena + náklady na regulaci) nebo vítr s cca 3 Kč/kWh.U uhelných elektáren je cena elektřiny při zahrnutí externích nákladů kolem 4 až 5 Kč/kWh.Všechny tyto elektrárny vyrábějí elektrický proud velice neefektivně jelikož energií z jakéhokoliv zdroje roztáčejí lopatky turbíny, která teprve nepřímo energii vyrábí. A v tom jsou ty největší ztráty. Účinost starších typů elektráren začíná slabě nad 30%. U těch lepších je to kolem 35%. Nékteré mají i přes 40% a nechvalně prosnulá LPG elektrárna od TEPCO dosáhla už téměř hranice 60ti %. Ale to je vyjímka. Ovšem daleko užitečnější než se honit za procentíky samotné turbíny, je vhodné rešit kogeneraci těchto elektráren a pak lze dosáhnout bez větších problémů 80ti% učinnosti. Ale musíme si uvědomit, že JE využije jen 3% z dodaného paliva....NAvíc z celé problematiky osůbky, které mají místo mozku z jadérka kostku, vyzdvihují jen cenu paliva a tím jen cenu této energie...Kdyby mělo TEPCO u komerčních pojišťoven pojistit JE Fukušima Daiiči na plný rozsah škod, ke kterým došlo, byla by podle německých zdrojů elektřina dokonce za 2 €/kWh (50 Kč/kWh). Právě proto, že žádná pojišťovna takové riziko pojistit nechce. Je to jedním z důvodů německého odchodu od jádra.Pojištění českých JE je nižší než ve většině jiných zemí.Výše uvedené informace byly publikovány v odborném časopise, který vydává Státní úřad pro jadernou bezpečnost, autory článku byli zaměstnanci ČEZ, a. s. Jediný důvod, proč se jaderky neregulují, je ekonomický, jednak by se zvýšila cena jaderné elektřiny a kromě toho by ČEZu vzrostly náklady na emisní povolenky (přesněji klesl zisk za jejich prodej).
0/0
9.6.2013 7:15
Foto

L91a63d78i34s73l69a34v 33N92o78v12á41k 2287563294413

Už zase sem kopíruješ cizí texty slátané do guláše beze smyslu?
8-O
0/0
9.6.2013 7:34
Foto

Jirkovi se libi
nazory Bronislava Bechnika na tzb-info :-) nic proti tomu, ale my si to tam umime precist, Jirko, chtelo by to nejake "moudro" z vlastni hlavy :-) 
0/0
9.6.2013 9:01
Foto

Josef Novak

Jde ti o informace nebo o
Jde ti o informace nebo o hňupiny?
0/0
9.6.2013 13:02
Foto

Kecálek

Prosím přečtěte si můj link z wikipedie vysvětlující pojmy
Pak nebudete za hlupáka který plete páté přes deváté. Vámi udávaná účinnost FV panelů totiž pouze říká kolik dopadajícího slunečního záření dokáží proměnit na elektrickou energii, neříká nic o tom, kolik té energie skutečně za rok vyrobí. Pro větrné elektrárny platí totéž - když si vyhledáte http://www.vtepchery.cz/ - zjistíte, že sice projektovaný výkon této elektrárny je 3MW, ale roční výroba (plánovaná, nikoliv dosažená) je pouhých 11GW (kam se podělo 60% instalovaného výkonu?). A dále můžete mi vysvětlit, jak je možné, že podle vašich přísně anonymních zdrojů je cena jaderné energie 50 Kč/KWh, když se prodává na trhu za cca 4 EURO centy, náklady na výstavbu + provoz elektrárny (včetně nákladů na výrobu paliva) + náklady na uložení vyhořelého paliva + zisk provozovatele jsou pokryty touto cenou? Asi jste nezaregistroval, že palivo kupuje ČEZ na trhu (pochybuji, že by americká vláda - Westinghouse = dodavatel palivových článků) dotovala český ČEZ, právě tak ČEZ přispívá svými zisky do státního rozpočtu (a současně financuje své projekty) a nikoliv česká vláda financuje ČEZ... Zajímavé je, že podle Vás stojí 28% el. energie dodávané na český trh 50 Kč/KWh a přitom "drobné" zdražení díky OZE -tzv. zelený příplatek zvýšilo cenu elektrické energie, ale i přes to je cena silové enerie hluboko pod Vámi uváděným číslem. Bohužel nevzdělaní "propagátoři" ekologického smýšlení Vašeho ražení dělají ekologii a všemu co s ní souvisí tu nejhorší možnou službu, protože svou nevzdělaností a fanatismem snadno přesvědčí všechny ostatní lidi, že cokoliv spojené s ochranou životního prostředí je humbuk a podvod. Asi tak, jako když se nehcvalně známy americký politik J. Kerry chtěl zviditelnit propagací boje proti GO a přitom informace, které ve svých přednáškách publikoval byly dílem nepřesné, dílem zkreslené a dílem vědomě lživé. Nikdo rozumný nepochybuje o ceklech změn klimatu, ovšem dělat si z toho byznych a propagandu a vědomě lhát, je svinstvo - zda se, že čelní propagátoři ideologie environmentalismu se inspirovali u strůjce nacismu A. Hitlera - ˇ"čím větší lež, tím větší šance, že jí budou věřit". Přitom celý ten povyk kolem OZE má jediný cíl, přihrát větší zisky neschopným na státní pokladnu přisátým.  
0/0
9.6.2013 9:20
Foto

L51a27d41i57s27l48a92v 86N21o65v46á64k 2887843814843

Obávám se, že data o ročním využití instalovaného výkonu
http://www.vtepchery.cz/ jsou jen zbožným přáním, a nebo má zcela výjimečně výhodné postavení vůči proudění vzduchu nad územím ČR. Dostupná data již delší dobu provozovaných fofrníků udávala zhruba 10-15% ročního využití. U fotovoltaiky jsou údaje podobné.Úsměvné jsou samozřejmě reklamní řeči o tom, že fofrník utáhne spotřebu až 5000 domácností. To je pouhá manipulace s čísly, protože není vůbec jasné, jestli spotřeba domácností koreluje se schopností fofrníku aktuálně dodávat energii. Je zcela evidentní, že žádná domácnost by nechtěla být závislá na nárazových dodávkách elektřiny pouze v době, kdy fouká vítr. :-)
0/0
9.6.2013 12:08
Foto

L62a60d63i35s30l10a26v 77N64o58v52á49k 2357723474433

Další osel, co ještě nedokončil základní školu...
...škoda slov.
0/0
8.6.2013 22:08
Foto

Josef Novak

dalsi nevzdelany "yntelygent
dalsi nevzdelany "yntelygent a ynzynyr......". Konkretne pro tebe : vystavení BG je bezprecedentní dotace!
0/0
9.6.2013 6:27
Foto

Podle těch blábolů co zde vypisuješ,
nepochybuju, že se ti dostalo velmi kvalitního vzdělání ... na pomocné škole.
0/0
9.6.2013 9:41
Foto

zase nemate pravdu
Vogtle 3&4 ve statech (2 bloky AP 100) nestavi stat, jedna se prakticky o firmy v drzeni soukromych osob, fondu a pod., byt pres burzu a jinak., stat pouze poskytuje garance na uvery, podobne jako u Temelin 1&2 pokud bychom to dotahli tak daleko i u Temelin 3&4, tak jenom potvrdime, ze skutecne patrime do cela svetoveho peletonu: http://www.southerncompany.com/what-doing/energy-innovation/nuclear-energy/gallery/new/
0/0
8.6.2013 20:33
Foto

Josef Novak

takze soukromi business se
takze soukromi business se statni garanci, to se nam to podnika, kdyz to plati danovy poplatnici!
0/0
8.6.2013 21:37
Foto

vase reakce je
naprosto vycerpavajici
0/0
8.6.2013 20:16
Foto

L13a53d17i94s50l79a24v 98N76o66v67á37k 2157443474213

Osel Novak si ještě pořád plete účinnost procesu výroby
elektřiny s dlouhodobou využitelností instalovaného výkonu elektrárny. Nevěřím, že by tohle individuum mělo ukončenou základní (povinnou) školní docházku. :-)
0/0
8.6.2013 22:11
Foto

Josef Novak

dostals vychazku a zdrhl si
dostals vychazku a zdrhl si zase svemu osetrovateli??
0/0
9.6.2013 6:56
Foto

Josef Novak

pekna statistika, ale ja
pekna statistika, ale ja verim jen takovym vysledkum, ktere si sam zfalsuji...... jen v cernobylu byla umrtnost 150000 lidi následkem havarie......
0/0
8.6.2013 19:53
Foto

L93a48d80i64s31l98a40v 34N49o75v97á73k 2977673234723

Jasně, a dalších 170 tisíc v severní Americe... :D :D :D
Ach, jo...
0/0
8.6.2013 22:06
Foto

Josef Novak

to sice jde na ucet na
to sice jde na ucet na uloziste, ale je to mizivy pakatel! uz ted by uloziste atakovalo hranici 100 miliard investice§!!!! A pokud sectu veskere naklady JE vcetne sanace a uloziste a s tim , ze by mela mit JE plnou pojistku, tak by cena elektriky byůla daleko vyssi nez vykupni cena nejdrazsi FTV. Nehlede na to, ze se nenajde zadna pojistovna ne svete, ktera by pojistila plne  JE.......proto ji take nestavi zdana soukroma spolecnost jen jako svoji investici!!
0/0
8.6.2013 19:51
Foto

Kecálek

Úložiště
Nevím kde berete svá čísla o nákladech na vybudování úložiště - podle mě dostupných informací se např, ve Finsku náklady pohybovaly kolem 5 mld finských marek = 20 mld CZK - úložiště v ČR vybudováno ještě není, pokud bude, bude sloužit pro obě JE - zvážíme-li že obě naše jaderky ročně dohromady vyprodukují 28.000GWh jde ročně o částku na tzv. jaderný účet 1.4 mld - za 40 let provozu JE (Dukovany po rekonstrukci mají životnost prodlouženou na 50-60 let) to bude 56 mld - 20 mld vybudování a ze zbytku bude hrazen provoz - zcela dostačujícím způsobem.
0/0
8.6.2013 22:27
Foto

Josef Novak

podle informací od ČEZu je
podle informací od ČEZu je plánovaná investice pro úložiště ve výši 65 M,  než je začně stavět, bude to 2x tolik....
0/0
9.6.2013 6:28
Foto

Josef Novak

Pokud vysadite japonske
Pokud vysadite japonske topoly , tak je vyteznost cca 400 tun/ha kazdych 20 let. To potom meni i vas vypocet. ale neni zamerem devastzovat pudu abych si uvarili kafe, je zamerem vytvorit takovou energetiku, ktera je ekonomicka, setrna k zivotnimu prostredi a neni nebezpecna. A tento mix bych videl v paroplynu - metanu je vic nez dost a navic se da vyrobit, FTV-vodik, vetrna a castecne biomasa jako koncovy stupen v lesnim a zemedelskem hospodarstvi. Jeste dlouho se neobejdeme bez uhli, ale i to se da zplynovat a zvysit tak jeho cistou zpracovani a soucasne zavadet "chytre site" a snizovat energetickou narocnost vyroby a zivotniho stylu spolu z decentralizaci energetiky
0/0
8.6.2013 19:48
Foto

Kecálek

Váš výpočet opomíjí jednu drobnost
A tou je úživnost půdy - v případě tzv. rychle rostoucích energetických dřevin dochází k vyčerpání stanoviště již během prvních 20ti let - proto byl tento trend také rychle opuštěn. Problém u všech OZE teorií je, že opomíjejí přírodní zákony. U větrné energie je výkon na hektar cca 1,5 MW (VtE Pchery) ovšem koeficient využití někde na 30% u fotovoltaiky je to  0,5 MW na hektar - koeficient využití 8% - to jsou reálná čísla z ČR publikovaná provozovateli zmíněných zařízení. Temelín má 2000 MW  a zabraná plocha je 120 ha - to je cca 16 MW/ha s koeficientem 80% - takže na stejný zdroj FVE by jste potřeboval  40.000 ha, v případě VtE 3.500 ha. Temelín dodává cca 14% spotřeby ČR - na 100% spotřeby si to dopočítejte sám. Kde to chcete stavět? Tzv. "chytré sítě" jsou mýtus šířený mezi lidmi bez technického vzdělání - problém to nijak neřeší - nedostanete nikdy víc energie, než kolik vložíte. Právě tak decentralizovaná energetika. Bohužel většina "osvícených" zastánců OZE nedávala pozor na základní škole v hodinách fyziky, když se probíral zákon zachování energie... Permetum mobile nikde nikdo nevynalezl.  Žádný podnikatel nevynechá jedinou příležitost ušetřit na energii - domníváte se snad, že podnikatelé jsou blázni a nepoužívají to dostupné z energeticky úsporných řešení? Jediné smysluplné řešení z toho vašeho výčtu je změna životního stylu, bohužel naše společnost je čím dál více závislá na spotřebě energií, a úsporu danou technologickým pokrokem nahrazujeme vyšším počtem energii spotřebovávajících "udělátek" - nemalý vliv na to pak má (v globálním měřítku) nekontrolovatelné přemnožení invazivního škůdce zvaného Homo Sapiens.
0/0
8.6.2013 22:14
Foto

Josef Novak

VAse matematicka logika
VAse matematicka logika postrada smysl, je to jen snaha o pozadovany vysledek ... navic porovnavat neporovnatelne tj. zdroje kde musim " prikladat" a zdroje , ktere nepotrebuji palivo, znamena uz  v samem pocatku chybnou kalkulaci. O biomase , na ktere se cvicite, nebyla rec! A dokonce mate i spatne cisla o FTV, tam je ucinnost premeny slunecniho zareni cca 16% a to je jen u tech panelů , ktere jsou uz ted technologicky stare, nove typy maji nad 32 a uz je vyroben prototyp s ucinnosti 40% , ale to jen znamena, ze budu potrebovat mene panelu a mene plochy pro stejny vykon!!! NIC   VIC! Navic se jedna o automaticky provoz. Chytre site neznamenaji vice energie , ale jen snizeni ztrat v rozvodech energie a o decentralizaci zdroju jste uz uplne mimo! Staci kdyz vypadne jeden transformator a centralni zdroj jakoby neexistoval!
0/0
9.6.2013 6:38
Foto

Josef Novak

Ano, ??? Tak muzete spocitat
Ano, ??? Tak muzete spocitat mrtve u plynovych elektraren treba oproti mrtvych z Cernobylske havarie??
0/0
8.6.2013 18:22
Foto

tady to mate
https://www.box.com/s/r3hozqmuwcf76kslmmst
0/0
8.6.2013 19:22
Foto

mate pravdu
u plynu je vice mrtvych
0/0
8.6.2013 18:06
Foto

Josef Novak

Prozradim vam tajemstvi,
Prozradim vam tajemstvi, jedna se o stejny parni stroj jako u JE ........a je rozdil kdyz bouchne plyn a JE/
0/0
8.6.2013 17:49
Foto

paroplynovy zdroj, Jiri Novaku
je urcite jednodussi nez jaderka, paroplyn jde i rychleji postavit, take pravda, ale plyn boucha casteji http://edition.cnn.com/2010/US/02/07/connecticut.explosion/index.html a jakypak parni stroj je u Vasi paroplynove energetiky? 
0/0
8.6.2013 17:46