Diskuse k článku

Nobelova cena za fyziku: A co kdyby Higgsův boson vůbec neexistoval?

Udělení Nobelovy ceny za předpověď Higgsova bosonu je symbolickým zakončením jedné etapy vývoje našeho poznání zákonů mikrosvěta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Reálskutečnost

TEORIE VŠEVÝVOJE
V článku se zdůrazňuje, že Higgsův boson nemusel existovat a jeho experimentální objev byl skutečně objev, ne potvrzení něčeho, co existovat muselo.  Existenci Higgsova bosonu doporučuji přezkoumat s využitím metodického postupu popsaného v Teorii vševývoje, která popisuje i zcela obecnou zákonitost vývoje racionálního logického myšlení. Teorie vševývoje je uvedena např. na: www.miloslav7.blogspot.cz/
11.10.2013 10:13

:-(
Jednalo se o věcnou poznámku. Spíše jako vybídnutí k diskusi, například, o jiných univerzálních modelech, experimentech v CERNU atd. Ovšem .... jak že ono se to říká v tom českém přísloví o těch husách ? Každopádně velmi kontraproduktivní poznámka.
10.10.2013 15:06

Ctenarcp

Ale vždyť jsem nemířil na Vás
Husa nehusa.
10.10.2013 15:44

?????
Pokud vím, identita nově objeveného bosonu a Higgsova bosonu zatím ověřena nebyla. A nebude (minimálně) dokud se urychlovač v CERNU zas nespustí. Vědci sluší zejména zdravá skepse .....
10.10.2013 12:25

Ctenarcp

Skepse především
Ano, nejenom, že nevíme, zda HB existuje, otázkou je, zda existujeme my. A nikde ani zmínka o patentové ochraně, o rentabilitě takového výzkumu. Nedal by se HB využít při konstrukci ještě inteligentnějších nemocničních lůžek? Nemohla by se nějaká česká firma  s podporou TAČR zabývat zvládnutím efektivní výroby HB? Vysoká přidaná hodnota. A co teprve ta HMOTNOST.
10.10.2013 14:24

Pantaleon

Spuštění urychlovače a
Spuštění urychlovače a zopakování experimentu je jen otázkou času, pak se výsledek potvrdí nebo nepotvrdí. K tomu není třeba žádná skepse. Pokud jde ale o Nobelův výbor, tak zde nemělo význam čekat. Cena se uděluje jen živým a myslím, že oba pánové si ji zaslouží, ikdyby se v budoucnosti existence bosonu nepotvrdila, neb jejich přínos fyzice už je nepopiratelný.
10.10.2013 19:58

Dr_No

Murray Gell-Mann a Gerardus t´Hooft.
Nobelova cena za objev kvarků (1969) respektive Nobelova cena za objasnění kvantové struktury elektroslabých interakcí (1999), oba pracují na jiných modelech, dokonce zpochybňují ve svých pracech i některé úplně fundamentální principy. Můžeme si o tom myslet co chceme, určitě to ale není tak, že by byli najednou matematicky nekonzistentní nebo neuvažovali o souladu teorie s experimentem.To není nic proti přínosu oceněných.Přál bych těm, kdo dnes tak nadšeně tvrdí, že je Higgsův boson potvrzen, například opakovaně v České televizi, aby jim to vyšlo. Tím myslím aby identita nově nalezeného bosonu s HB byla potvrzena nebo aby standardní model nebyl nahrazen nějakým jiným, který HB vůbec neobsahuje. Nejde mi o HB ani o CERN, ale o české nezdrženlivé komentování o letošní Nobelově ceně.Spíš Nobelova cena za chemii je letos trochu podivná. Počítat jevy na úrovni atomů pomocí Newtonovy mechaniky? Jako vizualizační nástroj možná. Pro ty, kdo prošli kvantovou mechanikou, je to ale návrat do 19. století.
11.10.2013 19:08