Diskuse k článku

Nad Evropou hřmí muslimská bouřka. Anders Breivik je „začátek odporu“.

Od 16. dubna se koná soud s norským atentátníkem. Je to vrah, ale výstřední lidé často vidí do budoucna. Až bude v Evropě ještě víc muslimů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Undisputed Truth

Tak teď už chápu. Člověk jako
Tak teď už chápu. Člověk jako Vy, myslící si, že snědl Šalamounovo hovno, ví vše nejlíp. Koukám, že v tomto bodě opět ztrácí diskuse smysl. To, že píšete, že byste mi dal pěstí, je, dá se říci, poněkud silné kafe - zde není pochyb, že nejste a ani nemůžete být seriozní novinář. Když už jste klesl takto nízko: Já bych Vám osobně přál, aby vaši dceru či manželku znásilnil nějaký takový muslimský vtipálek, který byl nedávno v Anglii odsouzen za znásilnění x dívek s argumentací, že byly po desáté večer venku a ne doma - měli to prý očekávat. Proč si pro Boha, prosím Vás, neprojdete nějaké tabulky (ze seriozních zdrojů - statistické úřady zemí Belgie, Holandska, Anglie, atd. - já tak učinil) o kriminalitě imigrantů (muslimských), jejich průměrné zaměstnanosti, vzdělanosti (a s tím související přínos pro zemi, na které parazitují) a v neposlední řadě také jejich natalitu. Jste nepoučitelný - pořád tlučete prázdnou slámu. Mám pocit, že jste zmiňoval, že jste pracoval pro STB? Nebo se pletu? Koukám, že vám ta práce schází - snad alespoň tam jste byl profík;)
0/0
30.4.2012 19:59
Foto

Bořek Leitl

Nemohu jinak nežli souhlasit.
Nemohu jinak nežli souhlasit. Vylepšujeme auta, abychom se nazranili při cestě do práce, vylepšujeme alkohol, cigarety, léky.. ale že bychom posílili společnost, rozjasnili myšlenky zatemněnců a sebestředných pokrytců, to ne. Namísto toho do vzdělání a sportu, což je, jak známo ze starověkého Řecka, základem zdravé společnosti, investujeme stále méně. Možná čekáme na sebereflexi, ale Evropa není Japonsko. Z normálních škol se vytrácí diskuse. Rétorika, matematika a logika by měly být základem všeho vzdělání, aby tu nevznikaly nebezpečné myšlenky, které nejsou nebezpečné svou existencí, ale tím, kdo nad nimi uvažuje. Náboženství je jen jedno, je to o víře, jež sdružuje kolektiv a po dlouhou dobu si ji lidstvo upevňuje jako základní mravní kodex. Odlišnosti jsou jen historické větve různých mesiášů. Největším nebezpečenstvím je pro společnost blbost, myšlenková prázdnota a netolerance k ostatním kulturám a obávám se, že v důsledku sociálních změn globální změny klimatu, úpadku západní kultury a dalších vlivů se máme v horizontu deseti let, myšleno ironicky, na co těšit. 
0/0
30.4.2012 20:00
Foto

J14i96ř10í 51S49k80o37v62a12j96s93a 7641928687459

Díky
Díky za odvahu.
0/0
29.4.2012 21:11
Foto

J90i17b 21J47i18b 5714504787567

Přeberte si to jak chcete
Můj poslední odstavec si přeberte, jak uznáte za vhodné. Jinak u mě tímto článkem ČP klesla velmi hluboko. Hůř o to, že se profiluje jako seriozní portál. Pokud by takovýto článek Byl na stránkách D.O.S.T.u a nebo jiné extrémistické organizace, tak bych nad tím mávl rukou. Ale u periodika tvářící se na první pohled seriozně mi to přijde hanebné. Horší o to, že je článek napsán velmi „šikovně“.
0/0
29.4.2012 20:52
Foto

Bluuus09

Neřekl bych, že článek
Neřekl bych, že článek "..naplňuje skutkovou podstatu trestného činu podněcování k rasové a etnické nesnášenlivosti". I když by se takový, a nejlépe soudní, výrok leckomu líbil.Onehdy jsem se zlobil, že ČP umožnila defacto stranickou masáž ze strany p. Mládka. A nebyl jsem sám. Nevím, jak ostatní, ale já jsem přistoupil na vysvětlení i apel p. Bušty, že čtenáři ČP jistě dokáží rozeznat oč se jedná. Stejně tak v případě tohoto jistě kontroverzního článku. Spusťte bubnovou palbu argumentů, přeci manipulaci zvládneme potřít.Opakuji, škoda, že tu nevystupuje autor.Apropó, váš poslední odstavec by bylo možno za jistých okolností rovněž považovat za manipulaci...?
0/0
29.4.2012 20:01
Foto

Bluuus09

Nemohu znát autorovy pohnutky
Nemohu znát autorovy pohnutky ani cíle, se kterými sepsal tento článek. Vím ale, že potlačovaná diskuze vede přinejmenším ke zjednodušeným a tím i leckdy zkresleným vyjádřením. Třeba nechtěně, nevím, ale zatím to tak beru.Plně souhlasím s nutností odstupu, nadhledu ohledně vlastních názorů. Není to vůbec lehké, velkou výhodou je, pokud toho člověk není vždy schopen, když má kolem sebe někoho, kdo se nebojí mu oponovat, a komu může věřit. Patřím mezi tyto šťastlivce...Velká škoda, že autor se diskuze pod článkem, dle všeho, neúčastní.
0/0
29.4.2012 18:38
Foto

J12a73n 37S42c52h83n13e97i54d57e74r 3544818226506

Trochu jinak.
Ta poznámka byla asi myšlena ironicky, to vynikne na pozadí znalosti významu islámu pro uchování mnoha antických děl. Křesťanská Evropa se mlátila klacky, když arabští a židovští učenci v muslimy ovládaném Španělsku překládali některá díla řeckých filosofů z arabštiny zpátky do evropských jazyků, aby ti barbaři měli co studovat, až se uklidní....
0/0
29.4.2012 18:33
Foto

Bořek Leitl

tak, co na to však dnešní
tak, co na to však dnešní verze islámu? Ano většina věřících by se dala charakterizovat tak, jak píšete, ale zvládla by Evropa vývoj islámu v dnešním znění? Natož si pak nechci představit možný konflikt, ne všichni dokáží mírově diskutovat a to platí o obou stranách.
0/0
29.4.2012 18:48
Foto

Bluuus09

Myšleno-li takto, beru a
Myšleno-li takto, beru a rozumím.Je dnes u nás trochu dusno v povětří, kolečka v hlavě skřípou... :-)
0/0
29.4.2012 18:56
Foto

Bluuus09

Zřejmě nerozumím, ale pořád
Zřejmě nerozumím, ale pořád si myslím, že pan Bořek Leitl, když mluvil o "V případě zavládutí islamského učení by jistě nakonec došlo k zániku vlastní kultury a pravděpodobně bychom přišli i o mnohaleté vědomosti, naší kulturní a intelektuální "Babylonskou knihovnu", kterou jsme po tísíciletí budovali. ", neměl na mysli Pawlovskou, Klause, apod. To co nazýváme Evropskou civilizací skutečně má v oblasti kultury a intelektuálních úspěchů něco víc, než jste uvedl, na tom se snad shodneme.Nakolik je toto v nebezpečí, a co případně s tím, píšu jinde.Hezký večer.
0/0
29.4.2012 18:24
Foto

Bluuus09

Myslíte to vážně? Pak je asi
Myslíte to vážně? Pak je asi zbytečné apelovat na vaše zamyšlení se... :-(
0/0
29.4.2012 17:29
Foto

Bluuus09

Obchod se strachem je metoda
Obchod se strachem je metoda úspěšně používaná od pradávna, snad ve všech společnostech. Dnešní doba není jiná. Spíše se zdá, že různých ---istů (doplňte dle libosti) strašících jinými ---ismy neustále přibývá. A postupy jsou stále stejné, označit sebe za ty jediné správné ---isty, nositelům jiných ---ismů dát nálepku co nejhorší odrůdy ---istů, kterými začasté ani nejsou. Pod tlakem všech těch ---ismů lidi dílem podlehnou a jsou ochotni za ty své ---isty ostatním zakroutit krkem, nebo si vymyslí své, ještě lepší ---ismy, nebo taky rezignují.Ale jak z toho ven? Když ono to myšlení je tak nepohodlné a tolik bolí (ale fakt, ani cikáni, ani islám za to nemůže). A jsme třeba u výchovy, vzdělání. Jenže to mají pod palcem ti ---isté. Nebo ne?
0/0
29.4.2012 17:27
Foto

Bluuus09

Problém není samozřejmě v
Problém není samozřejmě v islámu, ať už je jakýkoli, ale v nás, v tom, co nazýváme Evropskou civilizací. Vytváříme-li svými činy i myšlenkami volný prostor, je přeci logické, že ho zaplní někdo jiný. Ani to samo o sobě nemusí znamenat pro nás nebezpečí. Ale pokud ano, musíme hledat řešení zase jenom v sobě, v našich činech a myšlenkách, v nikom jiném. Těch mladých lidí je mi samozřejmě velice líto, a to hned nadvakrát, nejprve se stali objektem vymývání mozků, a poté byli zavražděni, jedno zda šílenou či příčetnou bestií. V tomto bodě je, podle mne, nepřípustná jakákoli relativizace.Nesmyslné a nebezpečné je ovšem jakkoli zakazovat názory a diskuzi o tématech, s tímto činem spojených/spojovaných. O to se bohužel podstatná část politické/společenské reprezentace dlouhodobě snaží a prosazuje pouze jediný správný světonázorový model, a lze je tak označit bez váhání za přímé viníky nárůstu nacionalismu, rasismu, extremismu. 
0/0
29.4.2012 17:07
Foto

J89a44n 42S24c46h32n55e51i98d53e68r 3414938206556

Ano, problém je v jednostrannosti.
Článek trpí typickou chybou, řekl bych že je příznačným dědictvím špatného vzdělávacího systému, který nerozvíjel umění diskuse (tím nemyslím bezmyšlenkovité mletí pantem). V detailech má třeba i pravdu, avšak je absolutně neschopný pochopit kontext (v lepším případě) anebo ho úmyslně zamlčuje (to v horším případě).Kritizuje-li autor některé jevy, měl by si dát před sebe zrcadlo, pak studenou sprchu. Pak by možná psal jinak, anebo vůbec - třeba jen proto, že by začal přemýšlet v širších dimenzích.Rozhodně nelze potlačovat diskusi o palčivých problémech současnosti, ale ta diskuse nesmí být rozněcováním nenávisti. Autor by si měl nejprve odpovědět, třeba jestli právě jeho favorité prosazují existenci obou (izraelského i palestinského) států (což spravedlivě požaduje po protistraně). Přitom takovéto hlasy se skutečně v Izraeli objevují, a je jich velmi mnoho - ale to není ta autorem preferovaná část obyvatel. Ta totiž trpí stejnou jednostranností, kterou autor kritizuje, totiž mluví jen o existenci svého státu, nikoliv toho druhého.A neschopnost reflexe, tedy neschopnost poodstoupit od svých názorů a nahlédnout na ně "zvenčí", je neoddiskutovatelnou známkou slabosti.Samozřejmě, lze namítnout, že nelze vše jen donekonečna relativizovat. Na druhou stranu, nelze vše jen donekonečna absolutizovat. Moudrost se vyznačuje vyrovnaností, a o tu je třeba usilovat. A ne podléhat skupinovému myšlení, které má blízko k hysterii a fanatismu.
0/0
29.4.2012 17:37
Foto

D62a28l53i49b75o53r 93S19t28y92s 3950200451931

Hranice diskuse
V diskusi hned po Breivikově činu jsem v jedné diskusi vyjádřil jen prostě a krátce názor, že pro Breivika nebyli účastníci tábora obyčejní mladí lidé, ale indoktrinovaní političtí aktivisté. To bylo křiku. No, alespoň v tomto se diskuse posunula.A bylo by samozřejmě fajn, kdyby celá věc skončila závěrem, že indoktrinovat se nesmí ani náznakem, že každý má mít svůj vlastní politický názor. Například by takové chování mělo být trestně postižitelné. Po pravdě, moc tomu nevěřím, lidé jsou schopni se chovat stádně až do sebezničení celých společností. Z historie je známa řada příkladů.Ale po pravdě, ze zkušenosti se Skandinávci cítím, že přes všechno zdánlivé přehánění mají přece jejich země v zajišťování opravdovosti individuálního názoru nakonec náskok před celým světěm. Případ Breivik i průběh soudního procesu to tragicky potvrzuje.
0/0
30.4.2012 5:58
Foto

O89t19a93k70a23r 27V37e18v63e19r78k27a 1841439975248

Nenávist?
Je to možná zvláštní a pro někoho stěží pochopitelné, ale ve mně ten článek kupodivu nenávist neroznítil. Ještě jedna věc mi není jasná, jaký palestinský stát? Ono něco takového existuje? Myslel jsem dosud, že Palestina byla zničena stovky let před Kristem. No, možná se mýlím, a ti arabové jsou vážně řádnými potomky vyhynulých palestinců po meči i po přeslici. Není to náhodou tak, že dnešní "palestinci" jsou semité stejně jako izraelci? Takže antisemita je člověk, který nemá rád židy, "palestince", jordánce, libanonce a jiné národy žijící na Blízkém východě? Nebo, že by semitští "palestinci" byli lepší než semité židé? To mě vskutku nenapadlo. Mno, a také mám dojem, že článek se neomezuje na "palestince" a rozněcování nenávisti vůči nim.
0/0
30.4.2012 11:25
Foto

Marek Kyncl

Děkuji Vám pane Schneidere,
Děkuji Vám pane Schneidere, že jako jediný z diskutujících zde hájíte civilizované názory. To, co jsem si zde přečetl bych hledal všude jinde jenom ne na stránkách České pozice. Hrozbou a symbolem umírající Evropy nejsou muslimové, ale právě ústup od hodnot tolerance a soužití. Slušní lidé by se měli poučit z historie a postavit se především té verbeži, která nás žene směrem k vzájemné nenávisti.
0/0
29.4.2012 16:28
Foto

Bořek Leitl

Také děkuji panu
Také děkuji panu Schneiderovi, zároveň se táži, kdo a co dává takovým myšlenkám volnost vzniknout? Jistě je to nevzdělanost, krize, úpadek státních autorit, což dává za vznik autoritám novým, daleko nebezpečnějším. V době, kdy se autority chovají neslušně, nadávají si, vyhrožují a lidé tohle všechno vidí pod mediální lupou, si buď udělají vlastní názor, nebo se nechají vymýt rádoby slušností, která tu chce změnu bez dalších cílů a návrhů. K tomuto jsou mladí lidé náchylní nejvíc.
0/0
29.4.2012 17:07
Foto

J70a13n 43S11c21h36n37e71i73d79e94r 3344238306506

Náckové
preventivně zabíjeli židovské děti. Pak se transformovali do "křesťanských sionistů", což jest zrůdnost - opětná manipulace a zneužívání židovské problematiky pro své účely (přístup k uhlovodíkům). Shut up, nácku!
0/0
29.4.2012 16:01
Foto

Bluuus09

Co jiného, než souhlas.
Co jiného, než souhlas.
0/0
29.4.2012 16:37
Foto

Pravicovynacionalista

Co je náckovského na tom,
Co je náckovského na tom, když někdo preventivně eliminuje nepřátele židovského lidu, a tím zabrání možnosti druhého holokaustu?
0/0
29.4.2012 16:51
Foto

Marek Kyncl

Takovou prasárnu jako je tento článek jsem už dlouho
Takovou prasárnu jako je tento článek jsem už dlouho nikde nečetl. Kydat špínu na mrtvé děti a přirovnávat je k hitlerjungend, a z pomateného psychopata Brevika dělat vizionáře.... Myslím, že tímto článkem Česká pozice daleko překročila hranice vkusu. 
0/0
29.4.2012 15:59
Foto

Undisputed Truth

Zabavné. Tím chcete říci, že
Zabavné. Tím chcete říci, že děti v Hitlerjugend byly horší než děti v "indoktrinačním" táboře na Utoje? aha...
0/0
29.4.2012 17:37
Foto

J19i57b 19J44i73b 5704804917287

Pane Kyncle, pane Schneidere
Pane Kyncle podepisuji Vaše slova a též se přikláním k poděkování panu Schneiderovi, který tady drží prapor zdravého rozumu. Díky pánové! Jinak v souvislosti s probíhajícím soudem s norským teroristou jsem čekal, zda se ČP ujme tohoto tématu. K mému překvapení jsem po dočtení článku byl více než zklamán (;-(. Skoro jsem si až říkal, jestli tento článek nenaplňuje skutkovou podstatu trestného činu podněcování k rasové a etnické nesnášenlivosti??? Chápu, že pro demokracii je diskuse nutná, ale zde bych to viděl na manipulaci Goebelsovského střihu, která ve slušné společnosti nemá co pohledávat. Tímto u mě ČP dosti klesla. Škoda. Jinak spousta článků je zde velmi zajímavá. Osobně bych očekával spíše článek porovnávající Breivikovy postoje s postoji různých politiku na naší scéně. Pokud vím, tak někteří jej dokonce inspirovali, neníliž pravda?
0/0
29.4.2012 19:28
Foto

Pravicovynacionalista

Pan Vlk naprosto správně
Pan Vlk naprosto správně poukazuje na antisemitský charakter toho dětského tábora! Ty děti se na nem učily nenávidět Izrael stejně jako malí Palestinci na táborech Hamasu: http://radiopatriot.wordpress.com/2011/07/23/norwegian-campsite-utoya-was-socialist-and-anti-israel/ Naproti tomu pan Breivik byl křesťanský sionista, který se ve svém manifestu často zastával Izraele. Pro každého slušného člověka to je hrdina, protože ty děti představovaly potenciální hrozbu pro stát Izrael, jelikož hrozilo nebezpečí, že z nich vyroste politická elita Norska, která bude nepřátelská k Izraeli. Breivik toto nebezpečí pouze preventivně eliminoval. Samotný Izrael podniká preventivní vojenské akce na svou obranu, při kterých zabíjí své nepřátele, a nikdo soudný jeho právo na to nezpochybňuje! Breivikův čin je navíc zcela v souladu s hodnotami judaismu, protože velký izraelský rabín Jicchak Šapira ve své knize Králova tóra napsal, že je přijatelné zabíjet nežidovské děti, které by v budoucnu mohly představovat hrozbu pro židovský lid: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jicchak_%C5%A0apira A protože judaismus je součástí také evropských hodnot, každý skutečně vlastenecký evropský soud, který by nebyl nakažený multikulti-levičáckou infekcí, by měl Breivika osvobodit!
0/0
29.4.2012 14:51
Foto

Filias

Válka s mloky
Čapek napsal Válku s mloky určitě díky inspiraci nacismem. Ale lidi dělají stále stejné chyby, takže se to dá aplikovat na kde co. Nacistům se ustupovalo stále víc a víc, až z toho byla krvavá válka.Stejně tak islámu - čím jich bude víc, tím budou oprsklejší a tím bude i větší požadavek na změnu zákonů podle pravidel islámu a i díky jejich počtu si je budou i úspěšně prosazovat. My prostě budeme stále ustupovat a ustupovat ze strachu z jakéhokoliv konfliktu, schovávat se za pozitivní diskriminaci, za respektování cizích kultur, apod. Můžeme to samé čekat od islámu?Podívejte se jak se chovají k menšinám v Egyptě (a brzy i v Sýrii). Udržovat smír je tam schopen leda tak všeho schopný diktátor.Až si tu většina lidí uvědomí, že je to problém, až i většinová média přestanou podléhat autocenzuře, bude na nějaké mírové řešení pozdě.U nás je většina rasistické nesnášenlivosti směřována vůči romům, připadně už i vietnamcům. Což je strašně jednoduché, neboť nemají (ani nebudou mít) nějaký reálný politický vliv. Jak se česká společnost zachová až tu přestanou převažovat ti velice umírnění a integrovaní islamisté? Stáhne klasicky ocas a nechá po sobě jezdit??
0/0
29.4.2012 14:23
Foto

Bořek Leitl

bohužel v morálním úpadku
bohužel v morálním úpadku jsme již teď. Asi si tu změnu zasloužíme. Minimálně profackovat. Asi ještě nejsme na sebevládu připraveni a potřebujeme nějaký kodex, pravidla, jakými bylo desatero a která přestávají být respektována v pseudodemokratické společnosti.
0/0
29.4.2012 14:23
Foto

Petrusche

česká pozice dělnické strany?
asi by takovým názorům měl být dán prostor, byť jsem chtěla nejdříve napsat opak. zejména aby se ukázalo, jak pár dobrých myšlenek a postřehů  může v důsledku vytvořit "názor", za který by se bez problémů postavila celá česká krajně pravicová větev. a to je problém tohoto názoru, na který má autor bezesporu právo, ale který by neměl být schvalován a podporován. naopak představuje ukázku, jak na vybrané ultrapravicové názory namontovat dojem intelektuálnosti, vytvořit sdílený pocit evropanů, že něco je špatně a že se toho už všichni bojíme a zaujmout vůči tomu patřičné opatření. ale jaké asi? obávám se, že to by nás teprve mohlo uvrhnout do morálního rozkladu, na který má evropa nakročeno.  byť je čapkovská logika jasně patrná, de-humanizace muslimů na úroveň mloků je nebezpečná a některá (z článku vyvozená) opatření by zřejmě čapka donutila otáčet se v hrobě.  
0/0
29.4.2012 12:28
Foto

Filias

DS
Dělnická strana (a jí podobné) je nepříjemným důsledkem tohoto.Strana vzniklá jen na nenávisti bez nějakého skutečného a uskutečnitelného programu pro jiné oblasti života.Do politiky je pošlou frustrovaní lidé kteří začnou být přesvědčení, že klasické strany na tyto problémy kašlou. Ničemu to ale nepomůže - spíš naopak.
0/0
29.4.2012 14:32
Foto

Undisputed Truth

Směšné! Jaké ultrapravicové
Směšné! Jaké ultrapravicové názory? Autorka by si to v hlavě měla nejspíš srovnat, než znovu napíše podobný blábol. Miluji, když někdo (Vy) kategoricky odsujuje něčí názory ("názor,...,ale který by neměl bých schvalován a podporován...")->proč? Pro nějaké vyšší dobro? Právě toto v mých očích z Vás činí nepoučitelného xenofoba, který, ač si myslí, že bojuje proti xenofobii, sám je xenofob, neb se snaží potírat něco, čemu sám dost dobře nerozumí a čeho se bojí.
0/0
29.4.2012 15:38