Diskuse k článku

Nad Evropou hřmí muslimská bouřka. Anders Breivik je „začátek odporu“.

Od 16. dubna se koná soud s norským atentátníkem. Je to vrah, ale výstřední lidé často vidí do budoucna. Až bude v Evropě ještě víc muslimů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Viktor.Mahrik

Článek je špatný
Přidávám se s názorem, že článek se špatný a jsem rozladěn. Velmi děkuji panu Schneiderovi, že nese prapor zdravého rozumu. Ostatní už bylo řečeno v diskuzích níže.
0/0
30.4.2012 21:26
Foto

Bořek Leitl

svým způsobem máte pravdu,
Svým způsobem máte pravdu, ale rozhodně nemůžete schvalovat vraždy dětí.  Schvalujte zákony potlačující indoktrinaci. Ano, Evropská unie by měla mít soudnost a říci imigrantům dost. Nastolit ve vlastních řadách pořádek a udělat si čisto na vlastním stole. Ale to máte ve dnešní společnosti těžké. 1. Afrika byla a je středem pozornosti mocenských zájmů 2. demokratická společnost přeci nemůže dovolit nechat umírat hladové. Asi za věc nevidím pořádně a jsem nevzdělaný, ale Jižní Amerika a Afrika jsou podporovány Čínou viz velké čínské investice do infrastruktury a skupování pozemků. Opět jde tedy o moc, snahu obarvit Zemi jednou barvou, jen doufám, že pro nás má malíř připravenou paletu.
0/0
30.4.2012 20:52
Foto

J12a71n 81S87c53h57n13e75i91d31e87r 3304238446216

Nechápete nic.
Těžko jste někdy něco chápal a pochopíte. Drzý jste, až běda. Na argumenty neodpovídáte, jen zkoušíte urážet. Nejste však způsobilý nikoho urazit. Proč? Neoddiskutovatelná pravda je totiž číslo diagózy. Howgh.
0/0
30.4.2012 20:40
Foto

Vit.Kucik

Článek představuje celou velkolepou přehlídku...
... národoveckých klišé, se kterými to u nás začali sládkovi Republikáni a jejich štafetu po nich přebírají tu Dělnická strana, tu paní Bobošíková, tu Bátora se svojí iniciativou D.O.S.T.,  tu Svobodní či Klausovi jasnozřiví poradci. Je to klišé o hrozícím Armagedonu, kdy Evropu obsadí (vyrodí) krvelační muslimové a naivní domorodce zotročí či rovnou vyhubí. Klišé o tom, že nastávající bouři vidí jen vyvolení a prozřivší, kteří své temné proroctví (marně) hlásají naivní a nicnechápající mase nevidoucích, která je tak (po zásluze za svou slepotu) odsouzena k záhubě. Tato klišé složité společenské procesy redukuje na jednoduché my a oni, dobří a zlí, černá a bílá, vybízí poslechače ke snadné identifikaci s těmi "dobrými" a "vidoucími", proto je to téma tak populární a proto jej stále periodicky zvedají (z bláta) různé periferní strany, aby získaly alespoň trochu pozornosti. Na většinu těchto mýtů jsem se snažil reagovat v tomto článku:http://kucik.blog.idnes.cz/c/117664/O-poctivem-proti-islamskem-boji-V-Cechach.htmlnicméně mě zaráží jiná věc: autor článku otevřeně říká, že Breivik je sice vrah, ale jednal z dobrých (prozřívavých) pohnutek. Zvolil špatnou praxi, ale jeho motiv byl pozitivní, zasluhující pozornosti. To je naprosto nepřijatelné, a pravděpodobně jde za hranu lidské i novinářské etiky. Breivik je zločinec, jeho zločin nemohou zmírnit ani jeho sebelepší pohnutky, politické okolnosti nebo ideový profil jeho obětí, a šíření poselství, které to zpochybňuje, je podobně morální jako šíření poselství íránského presidenta zpochybňující holocaust. 
0/0
30.4.2012 20:14
Foto

Marek Kyncl

Vážený pane Eischlere, je mi
Vážený pane Eischlere, je mi velkou ctí být společně s panem  Schneiderem mezi hlupáky. Z pozice své nízké inteligence bych si Vám pouze dovolil doporučil oprášit některá nejdůležitější pravidla českého pravopisu (například, že vlastní jména začínají velkými písmeny). Pak už vaše výroky "nebudou mít chybu".
0/0
30.4.2012 16:45
Foto

Eischler

potrefena husa
tak dobre jsem se dlouho nepobavyl, kdiz jsem cetl reakci zmenych panu na muj vstup
0/0
30.4.2012 12:25
Foto

Abych jenom neryl
Je dobře, že se mluví o islámu v Evropě, jenom mi přijde trochu nechutné to spojovat s tím odporným samolibým zbabělcem (zkuste si představit s jakou láskou a péčí si vyholuje ty svoje fousky), kterého podle mne vedly pohnutky a problémy ryze osobní. Jen si k nim našel ideový hábit, aby si nemusel přiznat, že je sadistický úchyl. Velký problém mám ovšem s výslednou zkratkou "zabíjet socialisty je v pořádku, protože to jsou v podstatě esesáci." Na islám obecně bohužel platí starý vtip o severoirském konfliktu: Pilot cestujícím: "Přistáváme v Belfastu, přeřiďte si hodinky o dvě století zpátky." Osobně považuji islám za zásadně neslučitelný s moderním světem pokud neprojde svou podobou reformace a po té zatím není ani vidu. Rád bych viděl hnutí zasazující se o to, aby evropské státy nekompromisně prosazovaly mezi svými muslimskými komunitami dodržování stávajících zákonů, práv a svobod a to zejména ve vztahu k ženám. To se ovšem lehčeji říká v Praze než v Birminghamu. Obávám se, že do budoucna je nějaký konflikt nevyhnutelný. Na druhou stranu, těžko honit bycha dokud je nejvěrnějším spojencem Západu Saúdská Arábie, země kde se podle mého oblíbeného War Nerd bloggera Garyho Brechera vyučují jen dva předměty - džihád a džihád pro pokročilé a která vidí v exportu wahabbismu své poslání. Radikalizace islámu je také nepochybně důsledkem snahy využít ho v Afghánistánu v boji proti SSSR - to nechci jen kritizovat, chápu že to vypadalo jako dobrý nápad. Bohužel i za dobré nápady se platí. V posledku bych nesměšoval evropský problém s islámem s izraelským. V Evropě je kořen v kulturních protikladech a v naší schopnosti - či neschopnosti - prosazovat své standardy, v Izraeli jde v principu o boj o území. I když je pravda, že jeden problém sdílíme - opět musím parafrázovat Brechera: Žijeme v přeludu, že když dáme Arabům nakládačku, musí logicky uznat naší převahu a pak se rozumně domluvíme.
0/0
30.4.2012 12:11
Foto

J26a39n 20S52c51h88n70e54i31d37e32r 3714918596746

Díky za váš příspěvek.
K tomu jen poznámku: proč si Evropa nedala hned zkraje jasné a stručné zásady pro přistěhovalce? Kdo jí v tom bránil? Pouze její chamtivost. Otevřela dveře všem, kteří byli ochotni vykonávat práci, nad níž Evropané ohrnovali nos (jako bychom to sami neznali dnes třeba s Ukrajinci), a pak se najednou zděsila, kolik jich tu je, a že při recesi nemají práci a blamcají se po ulicích, ale už mají občanství, a nárokují si sociální dávky - a kdo za to může? Prý islám. Kulové!Mimochodem, o moderních tendencích v islámu píše občas zasvěceně Tomáš Halík, na základě svých kontaktů a pobytů (tuším) v Alexandrii. Mají to tam ovšem těžké, ta ukrutná setrvačnost vzteklého fundamentalismu je strašná, a nejen v islámu.
0/0
30.4.2012 13:30
Foto

J66a52n 72S45c42h90n59e57i17d50e28r 3984168646426

Takže zase vedle.
Přečtěte si kolegu Kasla, jak vám to gramaticky podal. Klidně dál dogmaticky bazírujte na svých čárkách, i když se třeba pletete, a nechte si dobýt mobil nebo kredyt, vsjo rovno. Asi jste toho v životě moc nepřečetl, když vám přijde y/i záměnné co do porozumění textu (ano, v řeči se to nepozná, ale text by musel být konstruován v mnoha případech zásadně odlišně, tedy tam, kde část jeho významu nese právě rozdíl y/i).
0/0
30.4.2012 12:03
Foto

Ctirad Bednář

Asi jsme oba měli vlčí mlhu před očima.
Já jsem uviděl chybu, která nebyla (omlouvám se), a Vy jste ji odsouhlasil.Nebudu se s Vámi přít, kdo z nás toho přečetl více, nejsem v prepubertálním věku. Ale kdybyste si přečetl v originále nějakou knihu ze "zlatého věku" české literatury, asi byste byl překvapen zcela rozdílným užíváním i/y. (Porozumění textu to nebránilo, aniž by musel být - navzdory Vaší kuriózní domněnce - "konstruován zásadně odlišně".) Analogický pravopis i/y byl přijat teprve v první polovině 19. století. Ostatně nevím, proč se do mě navážíte, psal jsem o sporu jazykovědců.
0/0
1.5.2012 1:54
Foto

Jozef Valiašek

Mnoho povyku pro nic
Clanek nepovazuji ani za originalni-V. Vlka bych nazval takovym "zdivocelym" B. Kurasem-natoz nejak odvazny. Nevim v cem by mela spocivat odvaha autora, krome rizika zesmesneni. Podobnych nazoru ve vice ci mene sofistikovane forme lze na webu v posledni dobe najit plno. Osobne z nich vzdy citim, potrebu si nejakym zpusobem ventilovat mix pocitu strachu, frustrace, nenavisti a bezradnosti. PS: CP slouzi ke cti, ze ma ve svych radach takove redaktory jako je J. Schneider.
0/0
30.4.2012 11:27
Foto

J62a82n 15S45c68h71n38e66i70d60e41r 3264608596316

Dobil jste mne jako Norman Itálii!
Interpunkční praxe však není tak dogmatická, a v tomto případě - na rozdíl od toho vašeho - rozhodně smysl sdělení nepozměnila. Ale snad se vám alespoň bude zdát dnešek krásnější. Je vidět, že jste opravdu chóchem.
0/0
30.4.2012 11:07
Foto

Ctirad Bednář

Interpunkce
Správnou interpunkci považuji za zásadnější než rozlišování i/y, neboť čárka ve větě často mění význam celé výpovědi. Naproti tomu i/y má význam pouze z hlediska tradice, a někteří jazykovědci dokonce svého času razili názor, že "y" můžeme zrušit, protože na správné porozumění textu nemá žádný vliv (v mluvené řeči se také nerozlišuje). Mimochodem, nějak si nás, diskutující, pletete.
0/0
30.4.2012 11:47
Foto

O84t20a25k26a63r 44V56e76v11e30r66k80a 1121119325888

No no no,
vy jste si milý Elvisi, vybral z tohoto skvělého článku jen to, co se vám hodí, vytrhl to z kontextu, a proto jste nic nepochopil. Bylo by lépe, kdybyste se věnoval rokenrolu, ten je jednodušší a vám srozumitelnější.
0/0
30.4.2012 11:02
Foto

J64a89n 87S73c48h66n56e90i12d37e84r 3124838116736

No, no, no,
tentokrát zase vám! Co když jste nic nepochopil vy? Co když elvis uhodil hřebík na hlavičku? Nejsou náhodou ty jeho teze pro vás příliš těžké k zodpovězení? Zkuste na ně poctivě odpovědět! Elvis možná ten článek pochopil hlouběji, než vy. Rozhodně nad ním víc přemýšlel, než prostoduše plesal.
0/0
30.4.2012 13:20
Foto

Elvis

Eurabia?
Opravdu jsem nečekal, že se na České pozici dočtu, že: - multikulturalismus = antisemitismus, - slušní lidé = heterosexuálové žijící v rodinách, platící daně a tvrdě pracující, - čeští Pepíci svou píli a počtem převálcovali bezstarostné české Němce, - útok na demokratický Izrael = útok na demokratické Evropany, - povraždění mladých socdemáků protestujících proti Izraeli = povraždění členů Hitlerjugend nebo komsomolců přistižených při nekalých úmyslech, - evropský nadnárodní socialismus = nacismus a stalinismus, - odpor proti izraeli = nacistický antisemitismus. - implicitně - Izrael (sionismus) chrání Evropu proti islamizací. Že zároveň existuje něco jako AIPAC, nebo jak Izrael "strádá" nátlakem arabů (viz http://www.palestinechronicle.com/uploads/1327877752palestine_maps.jpg ), se samozřejmě v článku nedočteme. Jak bránit Evropu před islamizací, aniž bychom se vyhnuli fašismu, také ne. Není to trochu moc zkratek na tak seriózní server, jakým je Česká Pozice?
0/0
30.4.2012 10:42
Foto

J97a96n 85S64c17h82n89e10i97d16e16r 3134258116906

Fakt dobrý.
Vždy si nechám rád poradit od lidí, jako je tento "chóchem", kteří píšou o tom, jak Normani DOBILI ZPĚT Itálii ... ano, jsem s pravopisem i myšlením od pisatele naivně až trapně odlišný, a jsem strašně rád.S lidmi jako je tento pisatel bude totiž Evropa rychle DOBITA sama, muslimů netřeba.
0/0
30.4.2012 9:40
Foto

Ctirad Bednář

Pravopis
Nemám ve zvyku kritizovat pravopis diskutujících, neboť za důležitější považuji obsah, navíc chybička se může vždy vloudit, ale když už jste takový jazykový nadšenec, dovoluji si upozornit, že ve větě "Vždy si nechám rád poradit od lidí jako je tento "chóchem",..."  se čárka před "jako" nepíše.
0/0
30.4.2012 10:20
Foto

D65a47v71i75d 36K71a84s82l

ad pravopis
Coby jazykový nadšenec si Vás dovoluji opravit a upozornit, že ve větě "Vždy si nechám rád poradit od lidí, jako je tento "chóchem",..."  se čárka před "jako" PÍŠE, viz pravidla českého pravopisu: "Před přirovnávacími spojkami než, jako, jak klademe čárku pouze tehdy, když uvozují větu, nikoli jen slovní výraz." A to je náš případ. Pěkný den.
0/0
30.4.2012 11:37
Foto

Tak si to trochu shrneme:
- proti vysoké muslimské porodnosti je nejlépe bojovat pobitím vlastní pomýlené mládeže- Bosňáci chtěli Evropě vnutit islám- Češi jsou muslimové 19.století (a možná už od husitů)- Breivik je teda jako vrah, ale myslel to upřímně PS: A velké písmeno ve slově "Žid" se objevilo až za protektorátu v listech jako byl Árijský boj. Mohla by se aspoň ČP držet nerasistického pravopisu?
0/0
30.4.2012 8:58
Foto

Eischler

pochvala
vysoce si cenim odvahy autora, ktery v dnesni orwelovske dobe (kdy je povoleno hovorit o bezvyznamnych tematech, nikoli o zasadnich) nasel energii otevrit klicove tema a pomerne spravne ho uchopit. trapne komentare sneidera, kyncla a jim podobnych  si ani snad nezaslouzi komentar diky jejich  naivite (nebo mozna i umyslu), neznalosti a hlouposti, ale nekdo (jak rekl svejk) musi byt hloupy... verim, ze neni pozde a ze stejne jak normane dobili zpet italii, tak i evropa (po nevyhnutelnem kolapsu socialistickeho experimentu jmenem evropska unie) se znovu vzchopi, nebot to neni poprve, co se islam pokousi dobit evropu.
0/0
30.4.2012 8:20
Foto

Ctirad Bednář

Děkuji Václavu Vlkovi za zajímavý a podnětný článek.
 Ačkoliv v současnosti odvaha a ochota obyvatel Evropy vyjadřovat se k dění kolem nás svobodně a způsobem nespoutaným autocenzurou a  tzv. „politickou korektností“ pozvolna narůstá, setkat se s originálním uvažováním je stále vzácné. Autorovy snahy si cením, i když s ním v lecčems nesouhlasím. Ale nálepkujícímu kulturnímu neomarxismu činícímu si nárok na výlučné vlastnictví pravdy a na právo poručníkovat ostatní, co si smějí myslet a říkat, který se projevuje v řadě čtenářských komentářů, je potřeba se vzepřít, dokud je čas.
0/0
29.4.2012 22:28
Foto

J28a63n 34S23c36h59n54e91i98d55e67r 3824268456246

To také všemi silami děláme!
A nenecháme se zastrašit nejen plytkými žvásty o neomarxismu a korektnosti a autocenzuře a poručníkování. Nenecháme se ale zastrašit ani manipulací se strachem.Zajímalo by mne též velice, v čem s autorem nesouhlasíte.
0/0
29.4.2012 23:42
Foto

Ctirad Bednář

Vážený pane,
jak se může každý přesvědčit, nikoho jsem nezastrašoval. Ledaže by Vás vystrašilo to, že si někdo dovolí svobodně napsat svůj názor. Ale s tím se budete muset smířit  - alespoň dokud bude platit Ústava České republiky.
0/0
30.4.2012 10:05
Foto

J15a74n 89S89c67h41n62e41i88d21e12r 3294638226346

Možná jste jen "brojil",
každopádně vaše vyjádření ("nálepkujícímu kulturnímu neomarxismu činícímu si nárok na výlučné vlastnictví pravdy a na právo poručníkovat ostatní, co si smějí myslet a říkat") je hodné politruka, nezapře hodně starého ducha hodně nepříjemné doby.Mě nevystrašilo to, ŽE jste napsal, co si myslíte - ostatně, já jsem to dělal vždycky a snažil jsem se pomoci otevřít prostor i pro druhé. Mě děsí, CO  si myslíte. Sám si nárokujete prostor, druhým připomínáte Ústavu. Připomeňte ústavní pořádek i sobě: rozhodně se z něj nedá odvodit právo obhajovat vraždy dětí, a to absolutně, bez ohledu na ideologii. Právě naopak. Takže si nejprve sám srovnejte noty. 
0/0
30.4.2012 11:31
Foto

Ctirad Bednář

Opravdu mám pocit, že mluvíte z cesty.
Každý soudný člověk vidí, kdo z nás hájí svobodu slova a kdo je politruk.Dokonce se nestydíte ve svém zaujetí bojem za Jediný Správný Pohled na svět kolem nás vysloveně lhát. Nikde jsem nenapsal, že žádám právo obhajovat vraždy dětí, a nenapsal to ani pan Vlk. Článek jste očividně nepochopil.Porozumět vrahově motivaci ještě zdaleka neznamená jeho čin obhajovat, Vy demagogu. Porozumět vrahově motivaci je předpokladem proto, abychom mohli zabránit dalším podobným činům. Ale možná jste článek přece jen pochopil, a rozlítilo Vás, že  z pohledu mnoha lidí padá velká část viny za masakr na soudruhy, jako jste Vy.  Na soudruhy s vizí Nového světového řádu, který chtějí za každou cenu uskutečnit, třeba podloudně. Na soudruhy pohrdající tradicemi i míněním ostatních obyvatel světa. Máte na svědomí rostoucí napětí ve společnosti, napětí, které hrozí dalšími výbuchy.Veřejně mluvit o tomto problému je cesta, jak výbušnou atmosféru uvolnit.  Článek p. Vlka problém v některých rysech pojmenovává, je ventilem upouštějícím páru z přehřátého kotle, pokusem o naznačení cesty z krize.  Ale soudruzi by chtěli zakazovat myslet a mluvit.Jen si hrajte s třaskavinou, soudruzi!
0/0
1.5.2012 2:12
Foto

J47a36n 21S12c46h53n58e75i72d48e61r 3234148686436

Umíte něco jiného než urážet?
Vaše slova jsou plytká, argumenty nemáte, jen kolem sebe plivete. Vidíte na jedno oko, ale řečí máte až běda. Tak teď chvíli poslouchejte.Vlk dělá zásadní prasárnu, když píše, že atentát na americké velvyslanectví v Nairobi 1998 byl surovější než povraždění dětského tábora u Osla 2011. Povraždění dětí je tedy podle Vlka menší surovost. Tím se dostal - a jeho obhájci, pokud neučinili výhradu - mimo civilizovanou společnost.Vlk zmiňuje "přátelství Hitlera s jeruzalémským muftím". Případné by bylo kvůli objektivitě zmínit nejen přátelství, ale i pevné obchodní vazby Bushovic familie s bin Ládenovci - to jsou ti, co podporují ty Palestince, kterýmžto podpora přitížila mladým Norům ve Vlkových očích tak, že jejich povraždění považuje za menší surovost, než jiné atentáty. Bylo by tou "menší surovostí" (podle Vlkovy logiky) i povraždění bin Ládenovců, potažmo Bushovic family? Vlk tvrdí, že antisionismus je "ve skutečnosti" antisemitismem, aniž by se obtěžoval toto tvrzení dokázat. Připomíná mi vtip, jak KGB na Rudém náměstí zatkne disidenta, který cosi rozdává. při výslechu zjistí, že rozdával čisté papíry. Ptají se ho, co to má znamenat? A disident na to: Pačemu bukvy? Veď eto vsjo jasno! (Jenže u Vlka nejde o vtip, sorry.)Tvrdíte, že Vlk neobhajuje vraždy dětí. Každopádně však polemizuje s odsouzením jejich vraha ("Odsuzujeme Breivika, přestože víme, že za nálepkou „nadnárodní přesvědčení“ se skrývá nejen touha po „vládě pevné ruky“, ale i antisemitismus a nahrávání dnešnímu ohrožení Evropy a světa militantními islamisty.") Vlk tedy jasnozřivě predikuje, co je za jakousi nálepkou, kterou kohosi oblepil, a takto onálepkovaný je tudíž na odstřel. Vskutku sám výron civilizované argumentace.Moc hezky se jednooký Vlk rozepisuje o ukrutnostech husitů. Jsem žádostiv číst, čím se tak výrazně husité lišili od katolíků, ausgerechnet po Kostnici a po reconquistě. Nikdo přitom nezakazuje psát o husitech pravdu, jenže ta je jen dílčí, když je vytržena z dobového kontextu - a ten tvoří i katolické ukrutnosti. Proto je Vlkova argumentace - byť v detailu pravdivá - v celku totálně vadná, demagogická.Docela komická je následující pasáž: "Mnoho Evropanů se začíná muslimů bát a nenávidí je, jen se to dosud neodváží říkat veřejně." - Reakce Vlkových podpůrců jsou výtečnými ilustracemi - pěkně vskrytu si anonymně zanadávat, někoho pozurážet. Stejně jako ten hnusný masový vrah dětí, z jehož jména mi je šoufl, se asi při spatření turbanu strachy pokálí, stateční Evropné. Proč by měla přežít Evropa sralbotků, vrahů dětí? - Nadto ta Vlkova "logika"! Evropané se prý "začínají bát, jen se to dosud neodváží říkat" - a kdy se to tedy odváží říkat, když se čím dál víc bojí? Trest smrti by A.B. podle Vlka "slušel", ale jak z kontextu vyplývá, říká to jen proto, aby A.B. nebyl veřejně vyhlášen za úchyla, protože by to vrhlo stejné světlo i na jeho apologety.Správné řešení by podle mého mínění bylo obojí - vyhlásit ho za šílence, a popravit. Šílenství nemusí vylučovat trestněprávní odpovědnost. Hodnoty tohoto šílence nejsou "normální", on však dohlédal dosah svých činů.V tomto ohledu je opravdu Evropa právem kritizovatelná. Měla by se vrátit ke svým pramenům, k nimž patří zásada "oko za oko" - s tím, že nad každým vrahem automaticky visí trest smrti, a celá řeč je o tom, existují-li důvody, proč ho neudělit. Podle Emanuela Lévinase byl krvavým zván sanhedrin, který dal trest smrti jednou za sedm let (a podle rabi Akiby jednou za sedmdesát let). Tendence zmírňovat absolutní trest byla jedním ze zakládajících prvků naší civilizace, avšak zákazem trestu smrti byl tento způsob vedení procesu pozbaven smyslu. (A bude-li s tímto myšlenkovým postupem někdo souhlasit, ať si prosím laskavě uvědomí, že již dávno plujeme ve vodách, sdílených se šarí''ou.)Vlkova argumentace za pomoci "vizí" masového vraha je úchylná, protože je fundována ideologicky, apriorně protiislámsky. Kdyby šel po kořenech, zjistil by mnohé příčiny na vlastním hřišti. Kouknout se do zrcadla není u duševně vyrovnaného jedince sebemrskačstvím. Tím je u jedince s těžce nakřáplou duší, jedincem zamindrákovaným a agresívním. Kdo však chce dosáhnout nápravy, musí jít po kořenech. Kdo po nich nejde, tomu zřetelně stupňování napětí vyhovuje: tím se dají zdůvodnit různě generované a amébovitě přelévané strachy, a s odvoláním na ně lze dosud poměrně svobodnou společnost ujařmit - a ještě s orwellovským jásotem, jak je nyní uchráněna od bezpečí, šťastná a radostná. 
0/0
1.5.2012 11:11
Foto

J17a18n 29S33c65h11n45e81i27d50e64r 3324448126336

Není jedna jediná verze islámu.
Podobně jako v judaismu a křesťanství - těch proudů, druhů, typů, až sekt! Doslova až pánbůh brání, co všechno se na jeho konto odehrává. Miliarda muslimů nevyznává svou víru stejným způsobem. Není tomu tak ani v judaismu, ale není tomu tak ani v katolicismu, který - jako z monotheistů jediný - má svého "šéfa", který by tu religiozitu měl nějak sjednocovat. Evropa bohorovně mlčela, když byli vyvražďováni balkánští muslimové, o nichž do té doby skoro nikdo nevěděl, tedy skrzevá nějaké problémy. No, a pak se ten zbytek muslimů obrátil docela logicky s žádostí o ochranu ke svým souvěrcům, kteří jsou o poznání ostřejší. O dost ostřejší. Ale ono je to ještě komplikovanější: tento vývoj byl předvídatelný, že si o tu pomoc řeknou, když se dostanou do takové situace - a někomu to vyhovovalo. A z druhé strany - na pomoc jim přišli mudžahedíni, donedávna cvičení Američany proti Rusům. A ti tu teď dělají dusno - alespoň jsou dobrou záminkou to dusno kolem nich dělat. A někomu se to hodí, udržovat v neklidu lokality, které se mu velmocensky nedaří ovládat. Tato příšerná taktika je vlastní všem velmocím, ať zprava, nebo zleva - dosti se o tom dá vyčíst z historie. Z toho vyvozuji, že ona konfliktní linie není mezi náboženstvími, nebo civilizacemi, ale v nich samých. Jsou tam lidé, kteří si - kupříkladu vyvolenost - vykládají jako jakýsi nárok na něco, jako privilegium, ale jsou tam i tací, kteří vyvoleností míní větší odpovědnost za sebe, za bližní, za svět. A ti zodpovědní si k sobě cestu najdou, jen se nesmějí nechat zastrašit fanatickými a agresívními blby. Například v létě 2006, když Nasralláh střílel rakety na sever Izraele, konal se v Tel Avivu koncert Jaira Dalala, světoznámého izraelského exponenta ve světě world-music, spolu s obrovsky v Pákistánu populární dvojicí zpěváka a zpěvačky, pochopitelně, že muslimy. A v Aškalónu zpívá v synagóze kantor Emil Zrihan, který koncertuje po světě, doprovázen muslimskými muzikanty. Soudím proto nikoliv náhodou, že nenávist je vlastní především amúzickým šmejdům.
0/0
29.4.2012 22:08
Foto

Undisputed Truth

Zneužívají-li turci německých
Zneužívají-li turci německých sociálních dávek, pak ostatní muslimové zneužívají celý právnický systém ve všech zemích Evropy, kam jen přijdou (zejména však v Belgii, Nizozemsku, Anglii, Francii, Norsku). Pro zajímavost (stránka 22):http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/D56D1C20-4491-441F-8A8F-717006A06735/0/2010b72pub.pdf Nečetl-li jste knihu Střet civilizací od Huntingtna, vřele doporučuji. Nebo Zakladatelé Západu a poslední člověk od Ivo. T. Budila. Nechápu, proč se pořád někteří zaobírají obhajobou muslimů, kteří (samozřejmě) byli také vražděni, nicméně s touto problematikou to pramálo souvisí. Teď není podstatné, kdo páchal větší násilí, zda křesťani na muslimech či opačně (jsem ovšem přesvědčen, že odpověď je zřejmá), teď se jedná o otázku, zda chcete v Evropě hodnoty vyznávané muslimy, či hodnoty Západu a západní civilizace, které se v některých (mnohých) aspektech zásadně liší. Mimo Vámi zmíněné překládání antických děl lze také zmínit nemilosrdné nájezdy arabských muslimů do Afriky, kde lovili otroky, které dále rozprodávali a ty, kteří nebyli schopni převozu zabíjeli (netvrdím, že je zde jen jedna barva mince, jen chci poukázat, že existují i jiné úhly pohledu na tuto problematiku). Plně se ztotožňuji s názorem, že islám ještě nedospěl k osvícenectví, jak tomu je u křesťanství, které si také prošlo svoji dobou temna, než se z něj stalo to, za co jej máme nyní (byť je, jak sám píšete, i v tomto případě spousta různých linií, které se vzájemně dosti liší), a to i přesto, že zde i existují ultraortodoxní, řekl bych, sekty. Ještě bych rád podotknul, že mám radost, že se zde věnuje prostor otázkám, které přináší Breivikovo poselství a ne jen tomu, jaký čin vykonal. Nechápu tedy komentáře, že by na titulní straně článku měly být fotky obětí. Člověk, který něco takového vykoná, muže mít správné názory, byť se zdiskreditoval tím, co provedl - je ale špatně kategoricky jeho názory odmítat tak, jak to dělají lidé, které já zvu antixenofobové. Diskusi Zdar!
0/0
30.4.2012 11:09
Foto

J39a89n 78S73c17h41n70e24i97d70e56r 3974268516156

Nejde o střet civilizací.
To si myslí jen politruci. Jde o střet uvnitř "civilizací". Ty opravdu civilizované to vědí, ty necivilizované společnosti se bolestnému poznání brání.Vše, co uvádíte o muslimech, platí i o křesťanech. To je potřeba neustále opakovat a doplňovat. Je demagogické opakovat jen jeden pohled, a vyčítat druhé straně, že zase uvádí jen ten svůj. To nikam nevede.Též nelze ad libitum usekávat diskusi, že "vraždění muslimů s touto problematikou nesouvisí". To je hrubý faul, to by se vám pak snadno vyhrávalo, kdyby soupeř mohl kopat jen jednou nohou!Muslimské hodnoty (např. šarí''a) jsou leckde za Západě implicitně sdíleny, jen se o tom moc nemluví: například trest smrti, nebo jak lidovci prosazovali "třikrát a dost", a podobně. Některé hodnoty bychom si mohli přát sdílet, například půjčky bez úroku, rostoucího v čase, ale jen s podílem na zisku (to by úpěli všichni ti podvodní bankovní úředníci, poskytující naprosto neperspektivní úvěry za úplatu, na jejichž sanaci se pak podílí všichni daňoví poplatníci!). A je toho mnohem víc ...Co se otrokářství týče, proč nenapíšete prostě, že to nebyla záležitost vázaná na náboženství? Takhle mne nutíte, abych vás zase doplňoval, což už začíná být otravné.Dal bych vám však pěstí za výrok "Breivikovo poselství", abych vám nemusel přát, abyste zažil nějaké takové poselství "správných názorů" zažít na vlastních dětech. Jste odporný!
0/0
30.4.2012 11:46