Diskuse k článku

Modernizace D1: Firmy počítaly s tím, že se zahojí na vícepracích

Stavební společnosti nabídly za práci na D1 ceny od 62 do 69 procent předpokládané sumy. Dle ŘSD je to na hranici realizovatelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Ikan77

projektanti
Otevírá se mi kudla v kapse, když slyším, že by projektanti měli nést hmotnou zodpovědnost za vícepráce. Na ceny projektů se stejný tlak jako na ceny stavebních zakázek. Zároveň také na termíny. Neprojektuji sice dálnice, ale cena projektu se obecně pohybuje kolem 5% ceny stavby. Jednotliví projektanti, kteří na to pracují si běžně nevydělávají o moc více, než je průměrná mzda. A pracují dlouhé hodiny pod časovým tlakem. Jak po nich chcete, aby platili stavební vícepráce, jejichž cena se pohybuje v miliardách? Pomohlo by, kdyby by na straně zadavatele byli skutečně kompetentní a zaplacení odborníci, kteří by prováděli v zájmu státu pečlivou kontrolu a koordinaci již v průběhu projektování i stavby. A mohli také některé věci odpovědně rozhodovat.
0/0
31.8.2013 8:29