Diskuse k článku

Miroslav Provod: Divoký západ v Čechách už je méně divoký

„Na Orlík už se dávno zapomnělo, ale klid nebude, dokud ODS nevypadne ze sněmovny. Ve mně ten stres dodnes zůstal,“ svěřuje se podnikatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Vaclavcerny

Každý stát bez vyjímky řídí a řídily vždy tajné služby.
V podstatě má pravdu. Ruský dluh a Temelín je jiná liga.
0/0
14.2.2014 12:26
Foto

J56o10s31&52#46294353241; 44C71a16l43v22e12r28a 7685870164146

Kdo je tam další v čekárně? Dalík? Doležel? Gross? Kajinek?
Kočka sen.? Krejčíř? Ráth? Srba?
0/0
23.10.2013 21:50
Foto

Karelli1

Ten pan Provod
to je takový chudák. Skoro se mi nad jeho osudem chtělo brečet. Ale je zajímavé si takovéhle věci číst. Čiší z toho několik diagnóz. Narcismus a mesiášství. To jsou jedni z nejnebezpečnějších.
0/0
23.10.2013 18:27
Foto

M.Provod

Vážený pane ukrytý za
Vážený pane ukrytý za zkratkou karelli. Vaší poznámce o narcismu a mesiášství bohužel pro její přílišnou strohost ne zcela přesně rozumím a byl bych tedy rád, kdybyste svá slova – zejména za situace, že v oboru psychologie jste odborně vzdělán, více rozvedl a zmíněné uvedené diagnózy duševní poruchy smysluplně odůvodnil.Bez jakékoliv, byť povrchně zformulované argumentace, vaše slova spíše působí jako rádoby odborný výkřik. Do tmy. A tím – promiňte – o Vás naznačují, že by se ve Vašem případě skutečně mohlo jednat o lehkou formu duševní poruchy jedince snažícího se připoutat k sobě pozornost – tedy tzv. narcismu.Pan redaktor Koutník mne zdvořile požádal o rozhovor, a přestože, jsem byl již v minulosti svými přáteli mnohokrát upozorněn, že každý rozhovor se mnou bude zásluhou mnohaleté negativní mediální manipulace mnoha lidmi vnímán rozporuplně, stále doufám, že ve společnosti převládá v lidech spíše porozumění a dobro, než zákeřnost a zlo. Před poskytnutím rozhovoru jsem se panu redaktorovi snažil vysvětlit, že o rozhovor se mnou zájem v řadách veřejnosti nebude, ať realizaci rozhovoru ještě zváží. Rád bych Vás tedy ujistil, že žádnou sebeobdivující snahou se prezentovat rozhodně netrpím. Miroslav Provod
0/0
26.10.2013 11:21
Foto

S. Marková

Je neskutečně kouzelné,
jak se grázlové nejrůznějšího druhu dožadují práva a spravedlnosti, když jim někdo šlápne na kuří oko. Dokud oni kradou, obcházejí zákony ve svůj prospěch, vydírají atd., pak je vše OK. Pokud se totéž děje jim , ještě většími grázly, dožadují se práva.Úsměvné.Kdo mohl za komančů kšeftovat? Pouze a jen ten, kdo lezl stbákům a komančům do prdele a řádně jim solil. Člověk by se nad nevinností páně Provoda rozplakal.Je vidět, že dělatzlidíblbečkismus je jeho velmi silná disciplína.
0/0
23.10.2013 13:56
Foto

Odpad

i kdyby ..
.. solil komunistum, tak asi proto, ze to bylo nutne a prodejem digitalek nikomu nic spatneho neudelal. mluvi z vas snad zapskla zavist? ;)
0/0
26.10.2013 7:25
Foto

M.Provod

Vážený pane schovaný za
Vážený pane schovaný za značkou „stana“.Z Vašich slov, v úvodu této diskuze obecně sdělených, kde se zmiňujete o grázlech, kteří kradou, vydírají a obchází zákony ve svůj prospěch, ne zcela jednoznačně vyplývá, že Vaše slova věnujete konkrétně mně. Pouze tedy více méně dedukuji, že hovoříte o mně. Udělejte prosím pro mne laskavost – pokud jste skutečně měl svými slovy na mysli mne, sdělte zde jasně a konkrétně, koho jsem kdy okradl nebo vydíral. Také bych byl velice rád, kdybyste nějakým způsobem doložil svá slova o „obcházení zákona v můj prospěch“.Ve druhé části Vaší úvahy, „kdo mohl za komančů kšeftovat“, veřejnosti sdělujete, že toto mohl „jen ten, kdo lezl stbákům a komančům do prdele“ a také uvádíte, že byste se nad mou nevinností rozplakal.Vaše slova mi připomněla slova známého vlastizrádce Petra Cibulky, který již před lety o mne napsal, že jsem nikdy nebyl za prodej hodinek polapen, a tudíž jsem musel být minimálně agent KGB. „Analytik“ Cibulka se - podobně jako Vy - vyjadřuje bez alespoň povrchního seznámení se s popisovanou problematikou, neboť stejně jako Vy si nezjistil, že jsem byl za spekulaci odsouzen a na 3 roky uvězněn. Vy jste se ale tento fakt mohl ve výše uvedeném článku na rozdíl od pana Cibulky dočíst. A nad mou „nevinností“ – jak píšete - plakat nemusíte. Nevinen nejsem. Porušovat paragraf 117 „spekulace“ jsem začal již v 18 letech.Předem za Vaši odpověď děkuji.Miroslav Provod
0/0
26.10.2013 11:23
Foto

Jik

Vážený stano, já mám
Vážený stano, já mám živnostenský list z roku 1988 a za rok 1988 jsem podával daňové přiznání a zaplatil okolo 20000,- Kčs daní (z obratu okolo 70000,- Kčs). Bez jakýchkoliv optimalizací a v klidu. Mám velmi rád žvásty o stbácích a komančích - tím se už skoro čtvrt století straší, bohužel ne děti, ale dospělí - a spousta jich to žere. Právě to je tragédie současnosti, dokud se toho nezbavíme, nebude lépe (pane Babiš).
0/0
29.10.2013 7:51
Foto

Adamzdenek

Provod ekonomem
Nejvtipnější z rozhovoru je tvrzení páně Provoda o hospodárnosti komunistického režimu. Mám dojem že žil v nějakém digitálkové-růžovém snů. To že Čssr sponzorovala různé režimy po celém světě to je známo, ale myslím že stačí vzpomenout si jak to u nás vypadalo tehdy a teď. Komunisté neinvestovali do infrastruktury, životního prostředí, vzdělávání, zdravotnictví no prostě do ničeho kromě zbraní a šíření Leninových myšlenek (takže kde by vzali dluh) Ale chápu že pro veksláky jako pan Provod, kteří neseděli v hospodě IV. cenové skupiny ale v kavárně hotelu Inkontinentál (za špatný název se omlouvám, mě se to prostě líbí víc takhle) byl komunismus pohoda. Tenhle rozhovor je po Starkovi opravdu velkým přínosem pro čtenáře české pozice.
0/0
23.10.2013 13:26
Foto

M.Provod

Vážený pane, Velice by mne
Vážený pane,Velice by mne mrzelo, kdybyste nabyl z mých následujících slov dojmu, že se Vám snažím odebrat názor Váš a vnutit názor svůj. Ponechte si své mínění, nicméně, v růžovém snu jsem nežil. Infrastruktura se po válce z větší části v naší zemi teprve budovala, hodnota vybudovaných přehrad, elektráren, chemických komplexů, důlních komplexů, železáren, stadionů, armádních objektů a výzbroje, silnic, sídlišť, nebo i třeba 400 000 vybudovaných rekreačních chat (v počtu chat bylo Československo na druhém místě ve světě), …….hodnota toho všeho vybudovaného v průběhu socialismu v období cca 40 let vydělená dvěma (20let), minus investice zahraničních nadnárodních společností…… Jedná se skutečně o podstatně nižší hospodářské hodnoty vyprodukované naší porevoluční společností. V žádném případě se tedy nejedná o nějaký můj laický a od boku „vystřelený“ ojedinělý odhad. Rovněž mnozí znalci z oboru makroekonomie považují předlistopadovou éru za více produktivní. Nezapomeňte, že 500 000 lidí je v současnosti bez zaměstnání. A také je samozřejmě hrubou chybou porovnávat „tehdy a ted“. Každá země se samozřejmě za dvacet let kvalitativně dále posunula. Nebo se skutečně domníváte, že bychom za více jak dvacet let neudělali a nevybudovali v naší zemi vůbec nic a zůstali stagnovat na stejném místě?Možná Vás trochu také zklame skutečnost, že jsem se nejen v Intercontinetalu, ale ani v žádných jiných luxusních hotelech v éře předrevoluční nepohyboval. Převážnou část distribuční sítě jsem vytvořil z dělníků. Do mé distribuční sítě nepatřila ani jedna z „hotelových“ osob, které postávaly před Tuzexem.Miroslav Provod
0/0
26.10.2013 11:24
Foto

Arny

Nic než stále se opakující boj o trh
Pan Provod a jemu podobní si v podmínkách centrálně řízeného hospodářství ČSSR vybudoval svůj trh, na kterém docházelo k rychlému a efektivnímu uspokojování poptávky po tzv. nedostatkovém zboží. Není se čemu divit, že tyto kšefty přinášely i z dnešního pohledu astronomické zisky, když bylo mezi lidmi dost volných finančních prostředků. Smůlou pana Provoda byla skutečnost, že nehodlal  po roce 89 dobrovolně "své" trhy vyklidit nové generaci "kapitalistických podnikatelů"  a naivně se domníval, že i po roce 89 budou platit nepsaná pravidla z dob minulých.
0/0
23.10.2013 7:26
Foto

M.Provod

Souhlasím s Vámi, že občané
Souhlasím s Vámi, že občané Československa měli k dispozici více volných prostředků, než mají občané Česka nebo i Slovenska v současnosti. Ekonomický úspěch byl ale způsoben ještě jinou a to velmi podstatnou skutečností. Nízkou prodejní cenou. V prodejnách Klenoty se prodávaly digitální hodinky za cenu přesahující 4000Kč. Na černém trhu bylo možno opatřit digitální hodinky za pouhých pět procent oficiální ceny. Pokud byste v současnost prodával např. desetitisícové mobily za cca 500Kč, také byste pochopitelně dosahoval „astronomických zisků“.Větě, v níž sdělujete, že jsem se naivně domníval, že po roce 89 budou platit pravidla z dob minulých, nerozumím. Po roce 89 jsem totiž vybudoval v Praze na Nákladovém nádraží Žížkov velkoobchod potravin. Až v roce 1995 jsem pražský velkoobchod opustil a nastoupil do představenstva akciové společnosti Orlík, která provozovala hotel Orlík.Miroslav Provod
0/0
26.10.2013 11:26
Foto

Ctenarcp

Vaříte řídké polěvky, pane Koutníku
http://www.corsum.cz/cs/tym
0/0
23.10.2013 6:12
Foto

Ctenarcp

Telcom, Česká pošta
http://www.ipoint.cz/zpravy/4912355-jak-si-mlynar-do-telecomu-nasadil-sve-kamose-serial-site-vazeb-pokracuje/
0/0
23.10.2013 6:10
Foto

Ctenarcp

MUS, Appian
http://www.motejlek.com/kdo-by-to-byl-rekl-ze-jan-dobrovsky-mluvi-tak-sproste
0/0
23.10.2013 6:08
Foto

Skipper

ZNZZ.Koutník je trubka.Měl se
ZNZZ.Koutník je trubka.Měl se především pana Provoda zeptat komu odevzdávali cash z úvěrových podvodů hned z počátku 90let, kdy se zřícenina přecenila na patnáctinásobek, pak  se vytáhl úvěr, zaplatily dvě splátky, projekt se nechal padnout a šlo se do další banky.Pokud vím, pan Provod takto vytáhnul assi 200 mega, což byla v roce 1993 docela slušná suma.Jejich know-how potom zkušelo napodobovat plno lidí, dokonce na to vznikaly poradenské firmy.Dokonce znalec Bořkovec, který jim to ocenoval už snad ani nežije,ani nevím.Jinak pan Provod má pochopitelně pravdu, mnoho disidentů bylo ve výkonu funce naprostým povlem.Na druhou stranu pane ZNZZ měl by jste trochu používat mozek.Myslíte, že by komunistický stát nechal vexlovat někoho ve velkém jen tak? co myslíte? já bych řekl, že rozhodně ne.A pokud nechal stát někoho vexlovat skutečně ve velkém, tak asi mohlo dojít k nějaké "dohodě" mezi vexklákem a státem a budete se divit , z toho vexlu se mohly financovat třeba  komunistické tajné služby nebo opoziční hnutí a tady je zdroj nepostižitelnosti těchto typanů počátkem 90.let.Celkově z pana provoda ale mluví určitá životní zkušenost moudrost a řekl bych už touha po nějakém řádu a pořádku.
0/0
23.10.2013 0:47
Foto

M.Provod

Vážený pane, veřejnosti o mne
Vážený pane, veřejnosti o mne sdělujete – vím, že nikoliv jako první – že jsem nějaké bance „zaplatil dvě úvěrové splátky a nechal projekt padnout“, přičemž jsem měl z bank „vytáhnout 200 mega“. Byl bych Vám velmi vděčný, kdybyste uvedl, které bance dlužím, nebo jsem kdy po splatnosti dlužil, byť jednu jedinou korunu. Neposuzujte moje slova jako nějaké kárání. Nic Vám nevyčítám. Jsem naštěstí dokonale obeznámen s podstatou tvorby informační manipulace. Dále k Vašemu příspěvku sděluji: Už jinému z diskutérů jsem v této diskuzi oznámil, že jsem za nákup a prodej hodinek na území ČR byl podle paragrafu 117 uvězněn a zatčen, Bylo to 12.7.1986.Možná Vás ovšem také může zajímat, že takovýto tvrdý paragraf nemělo v trestním zákoníku ani Polsko, NDR, Maďarsko nebo dokonce ani Rusko. Ani Čína a ani Kuba. Československo bylo historicky jedinou z cca 200 zemí světa, která nákup a prodej zboží se ziskem považovala za závažný zločin. Zeptám se Vás a odpovězte mi prosím. Domníváte se, že se tedy ve skutečnosti skutečně jednalo o závažný zločin? Je možno uvažovat v rovině, že hodně prodaných a koupených hodinek = velký zločin, málo prodaných a málo koupených hodinek = malý zločin? Podle mého názoru není v žádném případě možno na tuto otázku jednoznačně odpovědět. Pokud obviněná osoba naplní svými znaky trestného činu trestním zákoníkem definovaný skutek, který společnost prostřednictvím daného zákona klasifikuje jako čin, který byl spáchaný proti zájmu společnosti, jedná se samozřejmě o trestný čin. Bylo ale skutečně relevantní nahlížet jako na závažný zločin na nákup a prodej hodinek, které si pořídila drtivá většina občanů Československa? I policista, který mne doma 12. Července 86 v 6 ráno zatýkal, měl na ruce digitální hodinky Profi, jejichž vrchní plexi jsem osobně navrhoval. A jelikož náš trestní zákon pamatoval i na veškeré účastníky zakázaného nákupu a prodeje, byla tedy de facto řečí tehdejšího zákona ve skutečnosti mými spolupachateli většina občanů Československa. Byl tedy zákon správný? Systémově mi tehdy celá situace trochu evokovala pohádku o císařových nových šatech. 
0/0
26.10.2013 11:30
Foto

Pane Provode
zřejmě nejste na stránkách ČP dlouho. Některým "diskutérům", konkrétně skipperovi škoda vysvětlovat. Diskuse se vede s  těmi kdo druhého vnímají, nejen plivají.  
0/0
5.11.2013 4:10
Foto

P26a90v72e84l 12M43i30c17h67a69l 9723855933

Muž, který tasí (což čest někdy žádá)
by měl počítat s tím, že protivník se zachová podobně. Z tuzexu jsem měl pilu, stejně to byl šmejd. Jinde nebyla, ven jsem nesměl. Ale že bych šel koupit druhou na prodej? To dříve sním vlastní zvratky jako pes. Prostě té společnosti jsem byl ušetřen. Díky tomu mne nepřekvapil ani disent, lidi zahnaní zvrhlým režimem do společenství typu gulak (gulak byly i vesnice, i pro ženy, tedy i rodinné soužití, tedy i potomci, typické, že po propuštění se "rodina" nejen rozešla už za bránou, ale zahodili i ty děti). Kdo byl ve vězení, ví , co to "kombajn". Lepší než nic, třeba s vrahem, i dneska. Nemusel jsem mít v disentu zrcadlo pro záležitosti u sebe sama potlačené. Nic jsem nečekal, nebyl jsem zklamán. Byl jsem vděčný za prostor společného života, říkali vzorní, ale oni pijí, se opíjejí, měli pravdu, s výhradou, že na lidi pod stolem se neplivalo. Je to málo, je to moc. Nečiním si tedy iluze ani o byznysu, jen mi vadí jeho kombinace s politikou. Bez prostředníků, když je politik jen sponsorován, je tam mezičlánek, kontrola roste. Má-li jeden (dva, tři, čtyři pět netřeba) člověk republiku, což se hravě stane, neb ruský systém ničil 50 let co bylo k životu a přežil jen málokdo, lid oblibuje kartely nejlépe přímo státní, neměl by mít parlament, vládu, prezidenta. Tedy jsem člověk nedokonalý, zkorumpován třeba malou mocí, již třímám, natož moc velkou korumopující velice. Proto mezičlánky. Mor nacionalismu vyštval kapitál serioznější, zahraniční, tedy pokud se vybere, ne automaticky, ne cizí firmy co zde korumpují. Domácí hřiště se tak scvrklo jak ve studené sprše. Proto nezbytí mnohoobročnictví, každý funkcí jak renesanční prelát. Co s tím? Kdy budu budovatelskému úsilí a jednomyslnosti překážet? Kazit revoluci fakty? Nevězet ve vylhané historii ideologií nacionalismu nacismu komunismu socialismu?  Chce někdo duelovat? K dispozici. Jak učí i islám, zatímco někteří lpí na životě, jiným je smrt radostí. Evropsky doplňuji, smrt čestná.
0/0
22.10.2013 22:57