Diskuse k článku

Kontrola v pražském dopravním podniku? Žádná hurá akce, pane Dvořáku.

Z interních dokumentů DPP vyplývá, že kontrolní skupina Václava Lásky byla součástí auditních orgánů městské firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Dpodvod

Marné volání po spravedlnosti
V dopravním podniku působím již řadu let. S lítostí se dívám na to, jak odtékají peníze na projekty, které by se mohly dělat se smysluplně a za tržní ceny. Není tomu tak. Za éry vedení Pavla Chytila, bývalého šéfa IT, zde bylo mnoho pochybných zakázek. Mnohokrát jsem bojoval za spravedlnost, za peníze které sám jako daňový poplatník platím - všichni je platíme - bez úspěchu. S lítostí jsem mnohokrát odcházel domů s pocitem doprdele proč. Někdy jsem si připadal jak zemědělec, který potřebuje zorat pole, má 10 mil. na nový traktor a nemůže si jej koupit. Namísto toho je Vám přidělen trabant, který stojí 100 mil. a přesvědčují Vás, že to je skvělé nejnovější ferrari. Zkuste si s ním orat pole... S odchodem šéfat IT, Pavla Chytila jsem měl pocit, že se některé věci mohou změnit. Byl to bláhový pocit a další figurka na šachovnici spřádala plány svých chlebodárců. S nástupem posledního šéfa jednotky - P. Ilavského se však skutečně všechno změnilo. Najednou bylo jasné, že platit drahé dodavatele je nežádoucí a měl jsem první "šéfovský" vzor, který jsem byl ochotný podporovat a stát za ním. První člověk ve vedoucí pozici, který se snažil dělat věci smysluplně, budovat rozumnou ICT strategii a efektivně utrácet peníze jdoucí z veřejných rozpočtů. Začínal jsem věřit, že se nám podaří vybudovat kvalitní informační systém, který nebude závislý na dodavatelích, ale na výkonech lidí, kteří se podílejí na řízení dopravy a dobře ví, co skutečně pro provoz potřebují. Najednou jsem začal v práci trávit plno času, nechodil jsem domů s pocitem marnosti, ale naplnění z užitečné práce. Viděl jsem před sebou světlou cestu s jasným cílem. Dnešním ránem, po oznámení odchodu IT ředitele - P. Ilavského, mně zhasnulo světlo na konci tunelu. Vrácíme se do tmy a budeme tápat. Jsem sice životní optimista, ale fakta hovoří jasně: - P. Chytil po odchodu z pozice šéfat IT odešel na Českou poštu, kde rovněž nepředvedl své znalosti v oblasti IT - P. Chytil doposud působí jako konzultant pro P. Češkovou a Dopravní podnik mu za tyto služby platí nemalé finanční odměny - P. Chytil byl v minulosti dosazen stejnou skupinou osob, jaká dnes dosazuje nového šéfa IT - P. Chytil se velmi dobře zná s novým šéfem IT - P. Svatošem - existují přímé vazby osob, které jsou ve vedení podniku a dodavatelů předražených zakázek - stále zde působí řadoví zaměstnanci, kteří byli v minulosti za podivných okolností dosazováni nově příchozím šéfem IT, či ekonomickým ředitelem - byly zastaveny nové pracovní pozice, které se snažil vytvořit P. Ilavský, aby mohl realizovat insourcing a postupně se začít zbavovat závislosti na outsourcingových dodavatelích - ze zápisů porad generálního ředitele jasně vyznívající tlaky po hledání dalšího outsourcingu v oblasti IT - pozastavování projektů, které budou eliminovat outsourcing - favorizování projektů, které ještě víc prohloubí vazby na outsourcing ... a bylo by toho ještě hodně Drazí kolegové, dopravní podniku. Mrzí mě skutečnost, že vidíte co se v našem vedení děje a nic s tím neděláte. Je mi líto lhostejnosti, kterou prokazujeme. Ptám se sám sebe čím to je - pohodlnost, teplé místo, strach, nebo pocit že hlas jednotlivce nic nezmůže. Kdo s tím ale může udělat něco, než hlas lidu? Hlas nás všech, kteří ví, že něco je špatně. Křičte, možná budeme vyslyšeni a spravedlnost zvítězí nad korupcí a šedými politickými praktikami. Vím že jsem idealista a tento příspěvek zapadne v propadlišti dějin, nezmění se nic. Pro mě se dneškem změnilo. Nebudu dál podporovat politické zloděje, odborářské bossy a pak - "nablýskaným" předraženým ferrari, pole orat neumím. Pokud snad někdo jo, ozvěte se mi, asi nemám ty správné životní zkušenosti. Závěrem bych rád poděkoval P. Ilavskému, který nám dal naději a kterému jsme věřili. Byl to pro nás člověk, který měl smysl pro řád, pořádek a spravedlnost. Byl to člověk na správném místě, který během své půlroční zkušební doby dosáhnul takových výsledků, kterých nedosáhli žádní IT ředitelé v DP před ním. Moc bych si přál, abych to samé mohl jednou prohlásit o jeho nástupci...
0/0
6.12.2012 12:51
Foto

Aceshigh

:-)
Hezké a vcelku vtipné pane Stubley, pozdravujte kolegy Michala s Babákovou  a ty koncipienty, kteří vám ještě zbili. 
0/0
10.8.2012 17:50
Foto

J. Sixta

Nekladu
Přiznám se, že před tiskovkou Randáka by mne nikdy nenapadlo dovozovat nějaké teorie o spiknutí, či o tom, že když se někdo s někým zná, je to podezřelé. Ale používám to, protože  tisk i veřejnost kýva na to, že když se jedná např. o DP (respektive Dvořáka a jeho partu), jsou tyto konstrukce v pořádku. Ale když jde o Janečka (který také používal AK Šachta) nebo o mnou naznačené propojení Bubeník-Svoboda-Bakala-Lich-Zámečník-Transparency... pak je vše O.K. a nikdo o tom nenapíše ani čárku.
0/0
10.8.2012 7:35
Foto

Selinux

tipnul bych si
že o některých "příznivcích" bývalého vyšetřovatele PČR JUDr. Lásky je jeho kniha "Jak se zavírají tuneláři" ;-). Vcelku humorné je, že JUDr. Láska i připouští, že některé "odklony" veřejných peněz byly poměrně málo "sofistikované", protože aktéři spoléhali na skutečnost, že se smlouvy a uskutečněný mechanismus nedostane nikdy na veřejnost, kouzelnou klauzulí obchodního tajemství, finančním zainteresováním bílých koníků  apod., na druhou stranu však připouští i existenci skutečně sofistikovaných případů, kdy se vyšetřovatel musí obracet na odborníky z jiných oblasti, nikdo není schopen obsáhnou všechno, nevidím tedy nic podezřelého, pokud si utvoří tým lidí z různých oblastí
0/0
9.8.2012 23:28
Foto

Bugear

To se domníváte špatně.
To se domníváte špatně.  Oznamovací povinnost se vztahuje pouze na vybrané trestné činy. V tomto případě by připadaly v úvahu snad jen TČ přijetí úplatku a podplácení, ale i u nich není pravděpodobné, že by byla naplněna podmínka hodnověrnosti.
0/0
9.8.2012 20:33
Foto

K34a98r65e96l 24D84v12o23ř73á31k 2578314754760

Tak tohle mne nenapadlo
Tak tohle mne nenapadlo i kdyz verim, ze z ust pana Randaka mohou takove perly padat. ;-)Mimochodem, nekladete na ta "propojeni osob" prilis velky duraz? To, ze se nekdo s nekym zna jeste neznamena, ze mu musi jit na ruku v nejake levarne. A to samozrejme plati pro obe skupiny, pripadne korupcniky i jejich "lovce".
0/0
9.8.2012 18:18
Foto

J. Sixta

kde ty důkazy jsou?
Kdybych já měl důkazy o nějaké trestné činnosti, tak bych je zveřejnil hned. Nota bene musí, protože (nejsem právník ale domnívám se) když někdo ví o nějakém trestném činu a neohlásí to, tak je spoluviník...
0/0
9.8.2012 14:57
Foto

J. Sixta

Kolik tech kauz tam bylo a jak na ne reaguji ...
V pripade DP zatím nebylo zveřejněno nic. Uvidíme, jaká bude reakce dotčených na finální výsledky auditu (ty slíbil primátor zveřejnit).To stejné se týká také vaší věty "advokati napadali pouze formalni stranku veci?" Bez výsledků auditu nemůžou napadnout nic jiného. Ale aspoň je zajímavé to, že z těch formálních pochybení plyne, že primátor si ze zákonů taky nic nedělá (nebo je nezná). On totiž platí zákon o hl.m. Praze, ze kterého plyne, že sám nesmí v podstatě nic podepsat bez předchozícho souhlasu Rady / Zastupitelstva. Takže je podle mne celkem osvěžující skutečnost, že sám primátor není schopen (resp. elitní vyšetřovatel/Mgr. Láska) si zajistit, aby aspoň jeho smlouva byla platná. Jak může advokát, který si není schopen ohlídat správnost své vlastní smlouvy, analyzovat smlouvy jiné? Vy by jste mu věřil? Já moc ne, to už je snad lepší právník přes internet nebo v supermarketu....
0/0
9.8.2012 14:42
Foto

J. Sixta

chyba lávky
ale máte částečně pravdu - v tom, že nikdo normální nepoužije spojení "osoba...". Jenže mně se toto spojení, které jsem poprvé slyšel v listopadu 2011 při tiskové konferenci NFPK z úst K. Randáka tak zaujalo, že ho v souvislosti s "kauzami" používám. Ze stejného zdroje (rozuměj opět tu slavnou prezentaci) jsou i ty moje "úvahy" o propojení osob.
0/0
9.8.2012 14:35
Foto

Knight

Diky bohu, ze Ken a ostatni nejsou soudni
ta nehorazna drzost muze naopak vyburcovat masy obycejnych lidi, kteri nemaji takovy prehled ale maji hluboko do kapsy.
0/0
9.8.2012 14:07
Foto

K70a86r50e96l 61D32v79o69ř35á37k 2538384854690

Studaci?
Studaci? V pripade nicku Yves bych si rozhodne tipnul, ze za sebou ma delsi pusobeni v nektere z bezpectnostnich slozek. Spojeni "... osoba Lich spolupracuje ..." prece nepouzije nikdo normalni (rozumej neovlivneny policejni hantyrkou);-)
0/0
9.8.2012 14:05
Foto

Knight

Rad bych sdilel Vas optimismus
Rad bych sdilel Vas optimismus, ale oni disponuji stamiliony a miliardami, ten system je 20 let ziveny. Vemte si jen Rittiga, jestli ho vymetli z dopravy a z DPP, vrati se na zemedelstvi, Budvar. Kuba na MPO. Chalupa na MZP. CEZ a podpora CSSDODS. Cirkevni restituce. Muzeme pokracovat dal a dal. Je to prolezle skrz na skrz a muzeme jen doufat, ze dojde k siroke spolecenske zmene.
0/0
9.8.2012 14:02
Foto

J. Sixta

kdo platí akatoshe?
Pokud nás platí ti špatní, kdo platí vás? Primátor? Nebo pohůnek a kokaininsta Hanč? Nic jiného než ty urážky napsat nedovedete? Zkuste také pár rádoby racionálních argumentů.
0/0
9.8.2012 14:01
Foto

J. Sixta

Jaká špína prosím?
Všechno co je tam uvedeno, se dá dohledat a je veřejně dostupné. Prosím, specifikujte.
0/0
9.8.2012 13:56
Foto

Akatosh

ti
Ti mají sevřený zadky až po ramena.
0/0
9.8.2012 13:40
Foto

Akatosh

Jednoznačně.
To máte pravdu. Bude to ještě složité. Ale už se objevují první vlaštovky a najednou lidé, co si dělali co chtějí, čumí jak vrány jak jim pomalu mizí penězovody a pomalu někteří nemají na provoz těch svých jachet a tryskáčů. Nedostatek peněz je jednou přivede do chřtánu policie a potažno justice.
0/0
9.8.2012 13:39
Foto

Akatosh

Ergo
To je naprosto směšné. Ale nebojte, já mám celý den na to, abych ty vaše (s kalinou) příspěvky uváděl na pravou míru. A zadarmo.
0/0
9.8.2012 13:36
Foto

Akatosh

:)
Á další placení guerrilový študáci? Kolik vám dali s kalinou za to, že budete házet špínu okolo sebe a zvláště zde na české pozici? Svině se klepou aby na ně nepřišli, a proto si platí smrady, co zde budou rádoby racionálně argumentovat. Směšné drzé ubohé.
0/0
9.8.2012 13:33
Foto

Akatosh

špína
Máte nějaké důkazy ohledně té špíny co jste v tomto příspěvku nakydal? Pokud ne, tak jste jen kecal, který špiní ostatní, což ostatně činím i já na Vás :). Důkazů je tady požehnaně.
0/0
9.8.2012 13:29
Foto

Knight

Davide Michale
Uz se na tebe vari voda.
0/0
9.8.2012 11:55
Foto

Knight

PR pana primatora
Ono s tim PR je to pro nas dobre pokud necha odkryt ty zlodejiny. Vsimnete si jedne veci. Kolik tech kauz tam bylo a jak na ne reaguji ti, kterych se to tyka. Nerikejte mi, ze kdyby to fakticky bylo v poradku, ze by ti advokati napadali pouze formalni stranku veci? Dokazete si predstavit jak by si to pan Dvorak nenechal libit? Me je jedno jestli je to PR nekoho nebo ne. Pokud to byla zlodejina tak at jde nekdo sedet. At se ti kluci tam sami pozerou.Pokud vite, jak to tady ted funguje s verejnymi penezi a dotacemi, nemuzete pochybovat o tom, ze tam toho je vic nez kybl, jako vsude.  Kdyby primator nebyl solista tak by nikdy neodstavil koalici CSSDODS a nikdy by se to nevysetrovalo....
0/0
9.8.2012 11:52
Foto

Murdoch

Vodrážkova zpověď vypadá, že
Vodrážkova zpověď vypadá, že byl milý Ken před onou zpovědí na vydatné nalejvárně u šachtovic hochů, neb sám by takto rozvité větičky nedokázal zformulovat:-)) Viz jeho předvolební kongreosový proslov...  Forenzní audit ano, ale jen takovou firmou, která umí oštemplovat i mrtvé sponzory ODS, jinak zásadně, ale zásadně nesouhlasíme:-)) A k transparentnímu výběrovému řízení - měl Ken na mysli takový "tendr" jako při svěření stamilionů z rozpočtu své domovské městské části Key Investments, kdy si nikdo z odpovědných neudělal DD a spokojili se s dobrozdáním právníka v konfliktu zájmu ( pracoval v advokátní kanceláři s osobou, jež pak v konečném důsledku se svěřenými penězi nakládala...). Takové transparentní řízení má Ken na mysli? Kdyby byl soudný, zaleze do nory a zavře svá ústa na petlici!
0/0
9.8.2012 9:56
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Souhlasím. To je jako by někdo najal a audit činnosti prezidena Klause Jiřího Pehe! Láska je osobně zainteresovaný v obskurní partičce okolo TI, randákovské soukromé Stasi - za nestranného ho může považovat jen slabomyslný jedinec.
0/0
9.8.2012 9:36
Foto

Český Názor

dvořák
Při jmenování do funkce se Dvořák chlubil kámošům, že mu to hodí bokem 20 mega ročně. To by tak nějak odpovídalo. Ale asi hodilo i víc!!! :-)
0/0
9.8.2012 9:32
Foto

J. Sixta

Souhlasím
přesně tuto otázku, tedy proč aktivista Láska si kladu i já. Ale jsou tam jisté náznaky. Zámečník s Láskou se znají z Lesů ČR, kde byla podle novinářů Transparency použita k "přykrytí" některých sporných aktivit. Oba mají také blízko k transparency. Taky je divné (přesně v duchu rétoriky Randáka a NFPK) že osoba Lich spolupracuje s Bakalou, zná se s Bubeníkem (který měl zajistit Lichovo obsazení do funkce), všichni se vzájemně znají z Lípy (zejména s Tůmou, který je nyní v KPMG).Takže pokud nyní zakázku na nezávislý forenzní audit má KPMG, bude to jen další munice pro Dvořáka ohledně zpochybnění jejich nezávislosti. Tady by pomohla snad jen nominace někoho mimo ČR. Zaměstnanec KPMG se účastnil Láskovy pracovní skupiny, takže (vzhledem k tomu, že jsem viděl jím připravené dotazníky) jistá forenzní odbornost během jejich práce byla použita, z čehož mi plyne jisté podezření na průtahy se zveřejněním výsledků.
0/0
9.8.2012 8:59
Foto

J. Sixta

Nemyslím si že se něco moc našlo
Primátor dle mého soudu nikterak nehledí na zájmy jiných lidí, potažmo strany. Je to sólista, který si nenechá ujít sebemenší příležitost k propagaci sebe sama. Pokud by tam byla "raketa", což koneckonců naznačil svým velkohubým prohlášením o krádeži za 500 mil., tak by s detaily dávno vyjel do tisku. Samozřejmě je možné, že si to nechává jako téma pro zviditelnění jeho boje proti korupci až těsně před krajskými volbami. Protože jinak nemá lidu co nabídnout - jeho výsledky jsou žalostné (s vyjímkou téměř dokonale pozitivního PR jeho osoby).S EY máte pravdu, pokud auditují ČEZ, tak se rozhodně nechtějí rozhádat s předsedou DR Romanem (dle tisku "majitelem" Škoda Transportation).
0/0
9.8.2012 8:51
Foto

Judr. Marek Kalina

Proč nevybrali někoho důvěryhodného
Hodnota zprávy, pod kterou je podepsán aktivista Láska nemá bojhužel hodnotu ani toho papíru, na kterm je vytištěná. Proč proboha nenajali forenzní auditory a místo toho zadání svěřili obskurnímu aktivistovi Láskovi??? Ten člověk ani nemůže budit zdání nestrannosti a objektivity, už kvůli jeho angažmá v tak pochybné organizaci, jako je TI... O ABL nemluvě...
0/0
9.8.2012 8:50
Foto

Knight

Zvolil jste spatnou optiku
Nejde o to, ze by se neco nenaslo ale co se naslo a na koho. O tom, ze se neco naslo si budte jist a ze to je velka raketa? Proto se mlci.  Ne proto, ze by tam nic nebylo ale kolik toho je a kdo je zatim. Rittig s Dvorakem a ti maji v ODS velky vliv. To, ze do toho Ernst & Young neslo se nedivim. Audituji CEZ. Apropo na ten jste v tom vyctu zapomnel. Chtelo by to udelat i forenzni audit tam.
0/0
9.8.2012 8:00
Foto

Knight

NFPK
Verim v to take nicmene to nejsou bozi mlyny ale NFPK. Rittig ma pod palcem lecktereho policistu a statniho zastupce. Bude to tuhy boj.
0/0
9.8.2012 7:55
Foto

J. Sixta

Objektivní audit?
Forenzní audit nejenom v DP, ale ve všech městem řízených (majoritně vlastněných) firmách, nejlépe pravidelně, vždycky po změně vedení (což bude vždycky po volbách při změně "vítěze").Ale ten současný  v DP by ale asi neměla provádět KPMG - tato společnost po angažmá Z. Tůmy najednou (bez výběrových řízení) získává zakázky na magistrátu i v DP.Další zajímavost - primátor nejdříve oznámil augiášův chlív za 500 mil, pak najednou ticho, odklad termínu zveřejnění (výsledky měly být tento týden předány dozorčí radě k projednání na příštím zasedání  15.8.). Teď najednou informace o dalším odkladu? To působí poněkud rozpačitě, zdá se mi, že výsledky kontroly Lásky nepřinesly nic zásadního, proto se mlčí a doufá, že snad příště něco vyjde? Jsem skutečně napjat, kdy (a jestli vůbec) ty výsledky budou.
0/0
9.8.2012 7:37